Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Karma

    félisten

    válasz PumpkinSeed #3845 üzenetére

    Noshát. A game loop nagyon leegyszerűsítve egy végtelen ciklus, ami addig tart, ameddig a játéknak nincs vége. A ciklusmagban pár dolgot kell elvégezned kötötten:

    1) Fogadnod kell a felhasználótól a bemenetet. Ez lehet polling jellegű (amikor ideérsz, megnézed milyen gombok vannak lenyomva), vagy eseményalapú, de az előbbi egyszerűbb.
    2) Frissítened kell a szereplők állapotát egy lépéssel (folyamatos idejű játéknál egy valamekkora időszelettel). Ehhez felhasználod az előzőleg begyűjtött inputot, meg az esetleges AI döntéseket.
    3) Frissíted a világ állapotát, azaz kezeled az ütközéseket, halálokat, születéseket.
    4) (legegyszerűbb eset) Újra kell rajzolnod a képernyőt.
    5) Be kell aludnod párszáz milliszekundumra.

    Ezt kell ismételgetned.
    Az SDL, Allegro és társai mind ehhez adnak alapot.

Új hozzászólás Aktív témák