Új hozzászólás Aktív témák
-
Dexter68
addikt
-
Race-Face
tag
Hurrá, hurrá, hurrá! Meg kell osszam veletek, mennyire mélyült Corel iránti elkötelezettségem.
Hoztak hozzánk egy anyagot nyomtatni, névjegykártyák B/3-as ívre montírozva, Corel Draw 9. PS-t írtam, levilágítottam, kinyomtattuk, jön az ügyfél, hogy az egyik névjegy háttere félig eltűnt. Megnéztem az állományt, ott látszik teljesen.
A galibát egy lens effect okozta. A kolléga egy bitmap képet tett félig átlátszóvá a transparency-vel. A drága corel színrebontás után ezt egy átlós vonal mentén szétvágta (?), attól balra színrebontotta, jobbra ''elfelejtette''. Már a preview képen is látszott. Ha bitmappé alakítottam, úgy már jó volt (eredetileg is bitmap kép volt plusz a lens effect).
Természetesen az anyagi felelősség az enyém, hiszen ''én rontottam el''. Az a vicc az egészben, hogy a corel egy saját maga által létrehozott effectet nem tud lekezelni, nem egy beimportált valamit, mert azt még valahol megérteném... (annyira azt se)
Lassan már annyit szívtam a corellel, hogy bemegyek a codrához, hogy a corel 12-t már ingyen is ideadhatnák... -
dorka+
csendes tag
válasz
Dexter68 #196 üzenetére
Hát már félig rájöttem a megoldásra
a prepress fülnél van olyan hogy marks to object'' és akkor nem a lapméret sarkaihoz teszi, hanem az objektum sarkaihoz. Ez persze csak akkor jó, ha nincs rajta kifutó.
De most nekem az nem is kell. Így lehet nagyobb a lapméret, mint az objektum és így elég csak a középjeleket rárajzolni, ami végülis gyakorlatilag semmit nem könnyít a helyzetemen, de azért jó tudni, hogy hogy is van ez.
Tehát középre sehogy nem tudok másképp jeleket bepakolni, csak rajzolgatva.
Illustrator másképp csinálja? -
dorka+
csendes tag
lenne egy kérdésem.
Corelből ps filet akarok csinálni, és azt szereném hogy vágójelek is legyenek rajta.
Ha a lapméretet akkorára állítom, amekkora a kiadvány vágott mérete lesz, akkor corelke be tudja tenni a vágójelet a lapméret sarkaihoz, ez így jó is lenne. De mi van akkor, ha a film közepére is kellene vágójel? Vagy esetleg kettő is, mert van rajta rátöltés középen is, ami majd vágásnál kiesik.
Ha a közéső jeleket kézzel belerajzolom a dokumentumba, akkor az nem lesz jó, mivel azt a lapon kívülre rajzolom, és ami nincs rajta a lapon, az ugye nem látszik a ps-en.
Erre csak az a megoldás ha a sarokjeleket, és a középjeleket is kézzel teszem rá, és akkor a lapméretet nagyobbra veszem? vagy van más lehetőség is? -
Dexter68
addikt
Én mindenképp photoshop-ban csinálnám. Azon a véleményen vagyok, hogy mindent a megfelelő eszközzel kell csinálni. Nálam egyébként az az általános munkamenet, hogy pixel-alapú cuccok elkészülnek photoshopban, vektor-dolgok Illustratorban (régen corelke), és az egészet Quarkban gyúrom egy kiadvánnyá, illetve a szövegek tördelése is abban történik. Így létrejön egy minőségileg ideális helyzet, miszerint grafikát grafikus progival készítünk, kiadványt meg kiadványszerkesztővel. Persze tudom, hogy mindegyikre ráírják, hogy tudja az összes többit, de szvsz ez csak marketingfogás. Quark is tud rajzolni a 4-es óta, de még sosem jutott eszembe használni. Photoshopban is lehet tördelni és vektoros információként elmenteni, de én még életemben nem sz*ptam annyit anyaggal, mint amikor ilyet kaptam levil. céljából. Dráma. Tudják a progik, csak általában rosszul tudják.
Ez olyan mintha ráírnám a névjegyemre, hogy tipográfus és sztepptáncosAztán meg lehetne nézni, hogy hogy szteppelek. (kb. mint egy gerincen lőtt öreg medve)
-
dorka+
csendes tag
válasz
Dexter68 #192 üzenetére
szerintem most photoshopnál maradok,mert így hogy eddig nem használtam ilyenre a corelt, mondhatjuk úgy hogy kezdő vagyok benne.
Te a corelt alapból nem használnád semmire, de akkor úgy kérdezném, hogy illustrator vagy photoshop képek vágására, kontrasztolásra?
Bár nem tudom hogy az illustratorban mit lehet meg mit nem, én még nem is láttam.
Valaki viszont azt mondta rá, hogy pontatlan. Igaz ez? -
dorka+
csendes tag
válasz
Dexter68 #190 üzenetére
köszi
Ez így macerás lesz, ha mindig menüből kell előszedni a dolgokat. Viszont valakinél láttam hogy ki van téve a corel kezelőfelületére egy ikon (oda a felső sorba). És csak arra rákattintott és azzal meg lehet vágni. De hogy az mi volt, azt nem tudom..
eddig pixelharcos fotósoppan csináltam. Csak itt az a gáz, hogy rengeteg kép van (kb 500). Mindegyiket meg kell vágni, grayscalre állítani, és 300 dpi-re levenni a felbontását, valamint kontrasztot is kell állítani. És corelbe be kell importálni és a helyére rakni. Én ezt fotosoppan csináltam, és utána áttettem corelbe, egyik másik csajszi meg corelben csinált mindent. És nem tudom hogy most melyik lenne a gyorsabb.
Nekem a photosoppban a vágás gyorsabban megy, Meg a 300 dpi-re és a grayscalre és mentésre tudok actiont csinálni. Meg az már úgy rááll a kezemre. Corelben meg sosem csináltam ilyeneket, hogy képpekkel babráljak ott. Így most nem tudom, hogy melyik lenne a célszerűbb. Ha begyakorolnám corelben, biztos menne ott is gyorsan. Vagy hagyjam inkább az egészet, és maradjak Photoshopnál? -
dorka+
csendes tag
Tud valaki segíteni, hogy lehet corelben úgy megvágni egy képet, hogy ne maradjon ott (elméletben) a levágott rész? Van valami normális vágóeszköz a görbeigazgató nyilacskán kívül? Biztos hogy van, csak én nem tudom merre keressem.
-
Dexter68
addikt
Létezik, ha tele van nagy képekkel, effektekkel, clipping path-szal, és egyéb trükkök. Lehet még nagyobb is. A Corel a gradienteket is iszonyú bonyolultan írja le.
Nem véletlen, hogy nem ajánlom senkinek, hogy corelkéből csináljon postscriptet.
Ha már muszáj corelben dolgozni (sokáig én is ezt hittem), érdemes egy eps-t vagy ai-t menteni belőle, majd illustratorban szépen kinyitni és megnézni, hogy mit is csináltunk valójában. Aztán ha jó, akkor quarkban hozzáírni a szöveget és lehet ps-t írni. -
dorka+
csendes tag
válasz
Dexter68 #186 üzenetére
azt a ps-t akkor sem csinája meg, akármennyiszer újraindítom. Valószínű, hogy az nem jó. De hogy mi a hiba benne, azt ne kérdezd
Most csináltam egy másikat, egy színes. Az nem tartott tovább neki 1 percnél. Úgyhogy nem a distillerrel van baj.
Létezik hogy egy négyszínes ps file 110 megás legyen?
Általában mekkorák szoktak ezek lenni? Én azt hittem hogy ezek sokkal kisebbek szoktak lenni? VAgy nálam van valami gixer benne?
[Szerkesztve] -
Dexter68
addikt
A hatoshoz is sok türelem kell.
PS hiba után érdemes újraindítani a gépet és lehet, hogy minden jó lesz. Ha félrecsúszik a windows postscript-motorja, akkor a következő újraindításig már nem tud rendes ps-t csinálni.
De azt el tudom képzelni, hogy egy Corel által írt ps-t sokáig disztillál, mert rettenetes a corel ps-kimenete. Emléxem, hogy amikor levilágítottam, a legtovább ezeken molyolt a RIP.
Érdemes lenne végigvárd, és megnézni, hogy mi lesz.
Beállítások: Ctrl-J.
Szerintem minden egyértelmű, de kérdezz bátran.
Párbaj lefújva... de akkor mit csinálunk holnap?
[Szerkesztve] -
dorka+
csendes tag
válasz
Dexter68 #180 üzenetére
én ugyan nem offolok ki semmit. Vagy inkább kioffoljam? Akkor nem rúgnak ki innen?
De egyébként ennyi erővel már csinálhatnék magamnak egy topicot, hogy ''Dorka hülye kérdései mindenféléről''
a distillerem 6-os. Ilyen volt az illegális netpiacon
Úgylátom te a corellel nagyon nem vagy jóban
Én viszont még hiszek benne, hogy kibékülhetünk -
dorka+
csendes tag
válasz
Race-Face #179 üzenetére
a kérdés Dexterhez szólt, de nem haragszom meg ha más is próbál segíteni.
Úgyhogy inkább írom úgy, hogy kedves Dexter, és Race-Face, és a sorrend nem számít, írhattam volna fordítva is
a distillerben én semmihez nem értek, ebből kifolyólag fogalmam nincs hogy mit állítsak rajta, még akkor sem ha sokmindent lehet állítani
Hát először úgy indítottam el, hogy a sajátgépből rákattintottam a ps file-ra és akkor automatikus elindult a distiller, és már csinálta is a pdf-et. És a százalékjelző csík elindult és 30 perc után el is ért a 100%-hoz, amikor elkezdte megint újból az egészet, tehát nem sikerült pdf-et csinálnia.
Akkor a ps hibás. De mi baja lehet egy ps-el? Milyen hiba lehet benne?
Szerintem csinálok inkább egy másik ps-t, egy egyszíneset, aztán kipróbálom, hogy azzal megy-e. -
Dexter68
addikt
Kedves Dorka
Kioffolom, mert kicsit eltértünk a Coreltől.
A Distillernek az a dolga, hogy a ráhúzott postcriptből azonnal pdf-et csináljon. Lehet egy csomó mindent állítgatni. Felbontást, színmélységet stb.A pdf-nek egy egyszerű ps-ből általában 2 percen belül létre kéne jönnie. De elvben létrejön egy .log kiterjesztésű file, amiből ki lehet olvasni a hibaüzenetet, ha hibás lenne a ps.
Hanyas a Distillered? A 3-as elég gyors volt, utána a 4-es lassú, mint az állat. A 7-esnek elég jó a sebessége azóta.
A 30 percet soknak tartom.
Ha nagyon nem műxik, installáld újra.
A kompatibilitás az a szó, ami önmaga létezését tagadja.
Pláne a postscriptek esetében.
(Corelke meg az a progi, ami saját magával sem kompabilis) -
Race-Face
tag
A distillerben elég sok beállítási lehetőség van, de ezek nem befolyásolják azt, hogy csináljon valamilyen pdf-et. Megkérdezi, hogy melyik ps-t akarod konvertálni, mi legyen a kimenő pdf fájl neve, aztán megcsinálja. Lehet állítgatni, hogy pl. a képek felbontását, tömörítését, színterét változtassa-e, a fontok beágyazását, de mindezektől függetlenül valamit csinál. Ha nem tetszik neki a pdf, akkor is dob hibaüzenetet, ami nem mindig értelmes, de odaírja a végére, hogy no pdf produced, vagy valami ilyesmi.
De elindul a % jelző csík, vagy történik valami?
A ps formátumot egyébként nem sok program tudja importálni. Nem is nagyon szokás. Vannak speciális változatai, pl. az eps, sőt a pdf is az, azokkal már a többség elboldogul valamilyen szinten.
A corel8 pl. néhány ps-t beolvas, még ha nem is túl jól, ugyanaz a ps corel9-től fölfelé már csak hibaüzenetet eredményez. Érdekes...
Szerk.: már csak az a baj, hogy a kérdés nem nekem szólt, illetve konkrétan Dexterhez szólt. Ilyenkor mi a teendő? Ha már beírtam, nem akarom kitörölni...
[Szerkesztve] -
dorka+
csendes tag
válasz
Dexter68 #177 üzenetére
kedves Dexter,
megint jövök a hülye kérdéseimmel. Az történt, hogy megvan már a Distiller nevű program. És próbáltam vele megnyitni a ps. fájlomat. Csakhogy nem sikerült. Mivel egyből elkezd belőle pdf-et csinálni, de az 30 perc alatt nem sikerült neki, úgyhogy inkább bezártam az egészet, mert felidegesített.
Nem hittem hogy egy ilyen kis ps. ekkora gondot tud okozni. Én azt hittem hogy ez sokkal könnyebben megy. Ugyanis a postscript fájlokról én úgy tudom hogy azok mindennel kompatibilisak, exportálhatóak, importálhatóak, azt csinálhat az ember vele amit akar, erre meg kiderül, hogy utólag meg sem tudom nézni. És ha importálható, akkor miért nem tudja a corel sem beimportálni. Ezt nekem magas
Distillerhez nem értek, most látok ilyet először, de ha egyszerűen el tudod mondani az instrukciókat hogy mit csináljak hogy megnyissa a ps-emet, akkor lécci írd le. -
-
Race-Face
tag
válasz
neduddki #172 üzenetére
Corel 12 nálam produkált néhány érdekes dolgot, ezért gyorsan töröltem. Még szerencse, hogy nem vettük meg... őőő... akkor hogy próbáltam ki?
Ismerősnél...
Én visszamenteném 11-be, és onnan megpróbálnám kinyomni. Ha megoldódik, corel 12 a ludas. Ha nem, akkooooor... add kölcsön azt a hp 800-ast, kipróbálom, nálam megy-e -
Race-Face
tag
válasz
Dexter68 #171 üzenetére
Mi rendszeresen visszatérő munkákat nyomunk, mondjuk 80%-ban. Például konzervcímkék, csomagolóanyagok. Gyártunk németeknek, svédeknek, akik olyan minőségi színvonalat igényelnek, amit szerintem otthon sem kapnak meg.
Nehéz volt ráállni egy ilyen szintre. Ezért az ELMÉLETI szakemberek meg fognak kövezni, de sz@rt nem érünk prooffal, denzitométerrel, akármivel. Sokszor hiába kapunk proofot, szép fényes színek vannak rajta, de ha épp matt papírra kérik a melót (vagy címkepapír, ofszet papírra már gondolni se merek...), köze nincs a nyomatnak hozzá. Ilyenkor a megrendelővel a nyomatot hagyatjuk jóvá, a proofot meg szépen elfelejtjükUtánnyomásnál a már beállított színt elég nagy pontossággal tudjuk hozni. Az egyik gépünkön nekünk is van szalagos meghajtó, ahol beállításokat lehet tárolni, de nem használjuk.
Ja, a másik probléma, a papír. A hazai papírnagykerek elfelejtenek szólni, ha átállnak egy másik gyártóra. Megkapunk két külön szállítmány papírt, azonos grammsúly, mindkettő műnyomó, de kicsit máshogy viselkedik rajta a festék, más a száradási idő. Tök jó. És ezzel a kutya nem foglalkozik.
Csak ámulnak-bámulnak, hogy a gépmestereink inkább szemre állítják be a színeket... -
dorka+
csendes tag
válasz
Race-Face #170 üzenetére
Valószínű engem ez azért nem foglalkoztat annyira, hgyo mi lesz ha utánrendelnek, mert ez még nem igazán fordult elő itt nálam
Én inkább egyszeri munkákat csinálok. Van visszatérő meló, de az egy reklámújság. A háttérszín az ugyanaz, de a képek mindig mások, de azt nincs mihez hasonlítgatni. A háttérszínt meg el tudja találni ez a nyomdász is a romayorral.
És ha mutatok neki egy nyomtatot, (akár egy tintasugarassal készültet), hogy olyat akarok, akkor azt is megtudja közelíteni hellyel-közzel.
Ha esetleg visszatérő megrendelésem lenne, és pont ugyanolyat akarnak, és nem azt kapják, és nekik az nem jó, akkor megmondom hogy nyugodtan el lehet vinni egy nagyobb nyomdába, de anyagilag az nekik nem lesz jó
De persze egyértlemű, hogy a 4 werkes gép az mindennél jobb, osztom a véleményt, de nekem arra nincs keret, hogy vegyek egyet, és arra sincs, hogy azzal csináltassam a dolgaimat, mert én így sokkal jobban járok. -
neduddki
nagyúr
HI!
Tiszelt Kollegak egy kerdes!
Van egy egy a0-as meretu ne mtul bonyolult /szoveg + nehany negyszog, haromszog/ plakat corell 12-ban.. .
Ki akartuk nomtatni, mire nahany oran keresztul felvagta 100-ra a prcocit es ugy maradt, a nyomtatokezeleoben megjelent egy elokezdemny, de egyebkent semmi.. a gep egy 1.6-os centrinos 512MB-s joszag nyomtato hp 800-42-as aprosag..
koszi
udv
neduddki
ps. haz az egnek megoldottuk /to tiff/, csak kivancsi vagyok, a filet nem en csinalta,mivel corellt csak elinditani tudom:- ))) -
Dexter68
addikt
Hahajj! A nyomda ördöge.
Hosszú évek tapasztalata: magyarországi nyomda két nem egymást követő műszakban nem tudja ugyanazt a színt produkálni... Persze ott, ahol olyan négywerkessel dolgoznak, ahol elektronikusan eltárolják az adott munka beállításait, kisebb a tévedés lehetősége. De valahogy kevesebbet keresek rajta.
Nagyon rajta kell lenni, meg kell találni azt a SZAKEMBERT, aki ezt az igényt a legjobban meg tudja közelíteni. Én szoktam nyomatni olyan nyomdával is color melót ahol 1 werkes romayor van. Persze ismerem a gépmestert 8 éve
És mindig van színminta, vagy előző nyomat, amihez állítja a terhelést vagy proof.
Örülök, hogy nem egyedül osztom az észt, mert öreg vagyok már és bár szívesen segítek, lehet, hogy be vagyok már gyöpösödve. Túl rég nyomom egyedül a rokkendrollt.
-
Race-Face
tag
Nem is arról beszéltem, hogy ugyanaz lesz a szín, mint a monitoron.
Hanem van egy munkád, és egy hónap múlva utánrendelnek. 4 werkes gépen PONTOSAN ugyanolyanra ki lehet nyomni újra. 1 werkesen nem túl valószínű...
Sejtettem, hogy pénzügyek miatt dolgozik romayoron, nem hobbiból
Képzeld, a mi nyomdánk is egy romayoron kezdte. -
dorka+
csendes tag
válasz
Race-Face #168 üzenetére
Egyértelmű hogy időben sokkal több az egyszínes gépecske. Elhiheted hogy ez a nyomdász sem ilyenen dolgozna ha lenne pénze egy négyszínesre.
De ő maszekban csinálja, mivel a nagy nyomda itt becsődölt (de az nem az övé volt, csak ott volt alkalmazott).
Nyilván ebből így nem nagyon lehet gyorsan meggazdagodni.
De ha van egy felesleges négyszínes gépetek, amit nekem akartok adni, akkor elfogadom, addig meg ezzel kell hogy gazdálkodjunk.
Ha olyan nagy darabszám lenne, amit ezzel nem tud időre teljesíteni, azt természetesen visszük máshova, de egyébként meg vagyunk vele elégedve.
Ő is anyázik sokszor hogy itt elcsúszik, ott elmászik, szidja a gépet, de aztán mindig megoldja. Csinál ő is sok selejtet, ami kell a beálláshoz, de szerintem máshol sokkal több tüzelő és csomagolóanyag születik
Ez igaz, hogy csak a végén derül ki. Ez maximálisan hátrány, de én még ebben az emberben nem csalódtam. Különben meg sosem fog kijönni ugyanaz a gépből, mint ami a monitoron van. Ez akármilyen nyomtatónál is így van. Meglepetés
Na kicsit eltértem a corelos témától. Nem baj, legfeljebb kitiltanak innen -
Race-Face
tag
Kikérheted magadnak az egyszínes romayor nevében, akkor is igaz, amit írtam.
Miszerint: csak a végén derül ki, hogy is fog kinézni az anyag. És ez elég probléma pl. visszatérő munka esetében. Elég nehéz ugyanolyanra nyomni...
Ja, még egy elég kellemetlen élmény: amikor még nem volt B/2-es méretben is 4 werkes gépünk, egy egyszínes Dominanton nyomtuk a B/3-nál nagyobb cuccokat.
10.000 db color katalógust kellett nyomni, szép meló színenként... Az első színnel nem volt gond. Még talán a másodikkal se. A harmadik már nem nagyon akart ráállni. A negyedik meg egyáltalán nem. Ugyanis a négyszeri átengedés+idő+stb alatt a papír egy kissé megnyúlt. Elvágtuk a filmet, próbáltunk utána menni a nyúlásnak, nem sok sikerrel. Apró negatív szöveg volt, és rögtön ''világított'', ha nem volt a helyén mindenki. Szívtunk vele nem keveset. A vége az lett, hogy 1 raklapnyi papírt csomagolásra használtunk el.
Azóta már van egy 5 szín+lakk B/2-es gépünk is.
Még egyszer: a romayort nem akartam szidni (dícsérni se...), a gépmestert meg pláne. Elhiszem, hogy szépen nyomtat, még azt is, hogy kinyomja úgy a color munkát, mint egy négyszínesen (csináltuk egy jó ideig mi is ezt, mint írtam), csak valamit még hozzátennék. Minimum négyszerannyi idő alatt. -
dorka+
csendes tag
válasz
Race-Face #165 üzenetére
azért még bízom benne hogy a digitart meglesz, de ha nagyon nem találod, hagyd a fenébe, ne pazarold rá az idődet a keresésére.
Kikérem magamnak az egyszínes romayor nevében is
tudod, milyen jó kis gép az? Ja és nem is csak a gépen múlik. Mert az a nyomdász, aki ezt a kis aranyos nyomdagépet használja, a legprecízebbek közé tartozik, és ezt többen is mondták már rajtam kívül is. Nem is beszélve arról hogy a legjobb áron számítjaÉs rengeteg négyszínes munkája van. És nem volt még reklamáció.
Ebben a városban ő a legjobb nyomdász (és ez nem csak az én véleményem), de lehet hogy országos viszonylatban is megállja a helyét. Nagy tapasztalata van, és iszonyú precíz, ő nem ad ki a kezéből akármit. És el lehet érni a romayorral is azt amit a négyszínes Heidelberg. Na jó azért azt lehet hogy nem, de a laikus nem venné észre a különbséget.
na ez az lpi nekem még nem annyira tiszta az elmémben, de lényeg hogy a romayorra jó lesz a 150, ha már mások is hoztak ide ilyet. -
Race-Face
tag
jah, separations fül.
Ott nenyúkapiszka, csak ha tudod, mit csinálsz
Ha cmyk-ban dolgozol, jó az úgy, ahogy van. Direkt színeknél már más a helyzet.
A corel alapból a fekete elforgatási szögét állítja be az összes direkt színnek. A legtöbb esetben jó az úgy is. Konkrétan akkor, ha a színek nem egymásra nyomtatódnak. Tehát ha mondjuk van egy piros szöveged, aztán van mellette ződ szöveged, aztán valahol lejjebb egy kis rózsaszín (látod magad előtt? ugye, milyen széééép...)
Viszont ha van egy duotone képed, azok színeknek más-más szöget kell megadni, különben brrrr... -
Race-Face
tag
nem találom a Digitartnak azt a számát, amiben a ps írásról van szó. A 3. és az 5. szám hiányzik. Pedig megvan, csak nincs meg...
Mindegy, megtanulod anélkül is.
Egyszínes romayor. Az igen... Szerintem color munkát ne oda vigyél, nem az a kategória. Keress egy helyet, ahol van négywerkes gép (mondjuk egy Heidelberg), ott beigazításkor meg tudod nézni, milyen lesz a végeredmény, még mielőtt kinyomnák. Ha nem tetszik a szín, valamennyit tudnak állítani a terhelésen, az jól szokott jönni. Plusz ha színmintád is van valamiről, négyszínnyomó gépen esetleg még ki is nyomják ugyanolyanra...
Ja, még valami, az lpi meg a dpi nem ugyanaz ám... Persze itt is van dpi. A levilágítónak is van fizikai felbontása. Ez nálunk 3600 dpi maximum. Ennek ott van jelentősége, hogy a levilágítónak különböző méretű raszterpontokat kell tudnia létrehozni. Pl. egy 1-2 %-os raszterhez olyan kicsi raszterpontok tartoznak, hogy az ember alig veszi észre még nagy nagyítás mellett is. -
dorka+
csendes tag
megkérdeztem a nyomdászt, hogy milyen filmeket szoktak hozzá vinni. Többnyire mind 133 lpi-s. Néha 150-eset is hoznak, de azzal sem volt gondja. Úgyhogy akkor nem értem, hogy miért nem mindig 150 -eset hoznak legalább. Szerintem erre sokan nem is figyelnek, csak ha alapbeállítás 133, akkor úgyhagyják.
Egyébként 200 lpi-s filmet senki nem hozott még ide, úgyhogy nem tudom hogy akkor mi történne. Egyszínes romayor, hát én nem tudom hogy ez mire képes. -
dorka+
csendes tag
válasz
Race-Face #162 üzenetére
hú, egész sokmindent felfogtam abból amit írtál
köszi
A buktatókra szerintem szépen rá fogok jönni majd idővel, ki kell tapasztalni, csak lehet hogy majd a pénzem bánja. De még mindig jobb mint most, amikor havonta ráköltök vagy 6000-et arra, hogy mások írják nekem a ps-t.
Most még ennyit költök rá, mert kevés munkám van, de később ha több lesz, akkor mégtöbbet költenék rá.
na, erről a rácssűrűségről:
azóta megtaláltam már hol lehet beállítani, de köszi, hogy leírtadnálam is alapból 150 a default egyébként.
a lényeg, az én munkáimat egy egyszínes romayoron szokták kivitelezniDe majd utánajárok hogy mások milyen lpi-s filmeket szoktak hozni. Szerintem ez rajta van a filmeken is az apróbetűs információknál
néztem már óriásplakát nagyon közelről. Hülyének is néztek a többi járókelők, de az akkor nem számított
értem miről beszélsz (ezen még én is meglepődök) majdnem ugyanaz mint a dpi, csak el vannak forgatva a dolgok.
Akkor még azt megkérdezném, hogy a separation fülnél a színek mellett van olyan hogy az elforgatás miylen szögben van. Ezek alapból beállítódnak, ehhez soha ne is nyúljak, és akkor jó lesz? -
Race-Face
tag
A ps írásban azért tényleg van néhány buktató, pl. overprint beállítások, direkt színek beállításai, ilyesmi, de ezek csak speciális esetekben jönnek elő. Szóval ne aggódj, sikerülni fog.
A rácssűrűség nem a nyomdagép tulajdonsága, hanem az adott nyomtatási technológia (ofszet, szita) egyik jellemzője. Ha nagyítóval megnézed a filmet ott, ahol raszter van, látod, hogy különböző méretű kis pontocskák alkotják a képet. Ezek a pontok minél nagyobbak, az adott szín annál nagyob mértékben lesz jelen a nyomaton (a francba, mocsok szájbarágós ez így, de mindegy). A raszterpontok mérete változik, a távolságuk nem. A 150 lpi azt jelenti, hogy egy inchen 150 sorban vannak a raszterpontok. Ofszet nyomtatásnál általában ennyit használnak, de szerintem ez kevés, mi 200 lpi-t használunk műnyomó papíron, 175-öt ofszeten. A végtelenségig nem lehet növelni ezt sem, mert mondjuk 300 lpi-nél már olyan kicsik a pontok, hogy nagyitóval sem lehet látni (illetve csak nagyobb nagyításúval). A Drupa-n osztogattak Heidelbergék 300 lpi-s plakátokat, nagyon durva. Ilyet azért a nyomdagépek többsége nem bír...
No, elkanyarodtam. Ha megnézel egy óriásplakátot, ott ez a rácssűrűség nagyon kicsi. Közelről szabad szemmel lehet látni a raszterpontokat.
A rácssűrűséget corelben a postscript írásakor lehet beállítani. A PostScript fülön van alul egy ''screen frequency:'' lenyíló fül. Oda kell beírni a kívánt értéket. A ''default'' régen (Corel8) még 60 lpi volt, most azt hiszem 150. Onnan gondolom, hogy a régen a hozzánk került anyagok jó része 60 lpi-vel jött, aztán egyszer csak eltűntek, most már 150 az alap. Úgy látszik, sokan nem állítgatják... pedig elég fontos.
Ma esti órának vége, ha érthetetlen voltam, sorry, legközelebb nem ilyenkor állok neki magyarázni -
dorka+
csendes tag
okés, az egyéni lapméret megvan
én voltam a béna, nem nyitottam ki a szemem eléggé
hát igen, itt kezdődik a figyelés -
dorka+
csendes tag
válasz
Race-Face #159 üzenetére
nem találok egyéni lapméretet. A másikkal, amikro a device .... postscripttel próbálkoztam, ott be lehetett írni akármit, ezzel viszont nem.
Most kezdek rájönni, hogy tényleg egy pofon egyszerű dologról van szó, pár kattintás az egész. Csak néhányan a környezetemben azzal etettek, hogy ebben milyen sok a buktató. Emiatt tartottam eegy kicsit a dologtól, és úgy gondoltam hogy erre én nem vagyok képes. De talán mégis.
Persze biztos igazuk van, hibák mindig vannak, lesznek is. De szerintem ennek egy titka lehet, hogy nagyon oda kell figyelni. A print preweiw-nál jól meg kell nézni, hogy jók-e a színek, szöveg, jelek, kifutó,minden. Csak figyelem kérdése.
De mivel én eddig nem csináltam ilyet, biztos nem egy komlett újság ps-írásával fogom elkezdeni. Hanem inkább valami kevésbé költségesen kisérletezek, meg megkérek valakit hogy ellenőrizze le.
Na például, ezt én nem tudom, hogy milyen rácssűrűséggel dolgoznak. És nem is igazán értem, hogy most mit értesz ez alatt. Konkrétan az offszet nyomógépnek a rácssűrűsége vagy mi akar ez lenni. Bocsi hogy ennyire hülye vagyok. De amit nem tudok, azt inkább megkérdezem, ahelyett hogy okosan bólogatok, mintha érteném
Valamint azt sem tudom, hogy a ps-nél hol lehet beállítani, hogy milyen rácssűrűségű legyen.
Ha a cikket elküldenéd, annak nagyon örülnék.
Bár már kaptam egy pdf-et egy könyvféléből, de szerintem nem fog ártani az sem, ha kapok máshonnan isKi tudja, hogy abban milyen hasznos információk vannak számomra.
-
Race-Face
tag
Pedig kell lennie egy ''Post Script - egyéni lapméret''-nek is a papírméretek között. Én régen a Linotype 630-assal küldtem le mindent, az is alapból benne van a vindózban, mióta vettünk levilágítót, a saját driverével írok ps-t (DotMate 5000p).
Érdemes azzal a driverrel ps-t írni, amit a levilágítóstúdió ad a levilágítójukhoz. Hozzánk is hoznak mindenfélével írt ps-t, de gond még nem volt. Illetve ha volt, nem amiatt... Szóval szerintem nagy gáz nem lehet, ha nem a saját driverrel írod a ps-t.
Ja, ps írásért nehogy fizess, nem ördöngősségVan néhány információ, amire szükséged van, például hogy milyen rácssűrűséggel dolgozik a nyomda, ez nálunk pl. 200 lpi, sok helyen 150, az azért néha kevés tud lenni...
A Digitart magazinban (nem reklám) volt egy cikk a ps írásról, kezdőknek. Indulásként azt is tudom ajánlani. Esetleg elküldöm mailben. -
dorka+
csendes tag
telepítettem a scitex VIP l2-r, vagy valami ilyen neve van
meg beállítottam a portoknál hogy nyomtatás: file-ba
most csak az nem sikerül, hogy a tulajdonságokba nem tudom beállítani a papírméret. Illetve van egy legördölű fül, és van ott ezerféle papírméret, de konkrétan olyan nincs, ahol én saját két kezemmel beírhatnám, hogy mondjuk 450 mm, meg 320 mm. Most csak úgy mondtam egy számot
ja és még azt nem tudom, hogy mi történik akkor, ha a filmeseknél nem ilyne nyomtató van?
És miért jobb így, mint a device independent postscript akármivel (hú lehet hogy hülyeséget írtam, de fejből most nem tudom pontosan ezt az angol kifejezést) -
dorka+
csendes tag
válasz
Dexter68 #154 üzenetére
na hát nekem ez nem válasz hogy mert postscript, most ugyanúgy nem tudom hogy mi az istennek találtak ki kétfélét, hogy ha ugyanaz. Ebben nekem nincs logika.
na de mindegy, ha te sem tudod rá a választ, nem baj, te sem tudhatsz mindent, ezt elnézem neked.Lényeg hogy legyen ps Dexter kedvéért.
Ja és ma ellestem a filmeseknél, hogy egy srác ps-t mentett.
Akkor maradjunk a ps-nél, ha már postscript
Hát én nem voltam úttörő soha, az kimaradt az életemből, meg mostanában is csak a saját utamat próbálom törni.
De azért én is segítek másoknak, amiben tudok.
Bár tőlem itt még senki nem kérdezett semmit. Szerintem itt én lennék az utolsó akitől kérdeznének -
Csipi
aktív tag
Szia Dexter! Megkaptad véletlenül az e-mailt a képekröl mert nekem egy visszajelzés jött, hogy egy e-mail nem ment el valahová. Persze nem mertem megnézni miröl van szó, nehogy vírus lett volna ami tette magát, hogy ö internet mailer.
-
Dexter68
addikt
Azé ps, mert PostScript.
A nyomtató telepítés miatt meg nem kell böngészni az xp cd-t, hanem Start menü -> beállítások ->Nyomtatók -> Nyomtatók hozzáadása.
itt a gyártók közül kiválasztod a Scitex-et a nyomtatók közül meg a VIP-et.
Tudod: az úttörő ahol tud, segít. Én meg úttörő korom óta semmilyen közösségnek nem voltam tagja. (persze fiatal vagy, honnan tudnád)
-
dorka+
csendes tag
válasz
Dexter68 #152 üzenetére
na de mért pont ps? Ezt én nem értem hogy akkor miért van kétféle lehetőség, ha ugyanaz a kettő. Valami különbségnek lennie kell.
Persze ha akarod, akkor a ps-t választom.
Sajnálom, de én ilyen vagyok, ha valamit nem értek hogy miért van, akkor az nem hagy nyugodni.
xp-s telepítés CD nélkül? Ez kicsit nekem kínaiul hangzik.
De egyébként meg van az xp CD-n.
Most nincs időm telepíteni, de majd megnézem hogy hol van ez a CD-n.
Örök hálám a sok segítségért.
Te vagy az egyetlen ember, akinek köze van a kiadványszerkesztéshez és hajlandó segíteni. Akiket ismerek, azok mind el vannak szállva maguktól, és sosem érnek rá, túl sok a munkájuk
De én azt mondom, hogy bármennyi munkájuk van, 10 percet igazán szakíthatnának rám.
tudod, annak van ideje, aki akarja is hogy legyen -
Dexter68
addikt
Ha postscript, akkor legyen ps. A kedvemért
A Scitex VIP rajta van az XP (vagy bármelyik Windows) telepítő cd-jén, de sztem az xp-s telepítéshez nem is kell cd.
A fájlba nyomtatást meg a portoknál lehet kiválasztani. A telepítésnél is megkérdezi, hogy melyik portra nyomjon, meg később is lehet változtatni.
Kérdezz sokat!Úgy tanul az ember!
Ha van időm, válaszolok. -
dorka+
csendes tag
válasz
Dexter68 #150 üzenetére
a distillert már intézem
akkor most prn vagy ps legyen inkább?
ezt a scitex vip2 l2-t meg honnan szedjem le? És mivan, ha a filmeseknél meg nem ilyen van? Hogy lehet azt beállítani hogy file-ba nyomtat?
Akkor ez a device independent postscript az így nem elég?
Túl sokat kérdezek?
az office bigyót eddig sem használtam, mire nem is tudom mire való, de szerintem ezután sem lesz rá szükségem. ezt csak úgy valahogy berakta ide magának, de nem tudom honnan vette. -
Dexter68
addikt
A Distiller a fizetős full Acrobat csomag része. Biztos le lehet szedni az internetről is, de csak titokban.
A prn és a ps között a kiterjesztés a különbség... Ezek nyomtató-fájlok. Gyakorlatilag azt az adathalmazt tárolják, amit a nyomtató/levilágító kapna a dróton keresztül. A kiterjesztést meg Te döntöd el. Hagyományosan úgy alakult, hogy a postscript nyomtató/levilágító fájloknak ps kiterjesztést szoktunk adni. A tartalma ettől ugyanaz marad.
Igenis van levilágító drivered, csak nem tudod, hogy az az. Telepítsd pl. a Scitex VIP2 L2 nyomtatót, természetesen úgy állítsd be, hogy fájlba nyomtat. És voilá, máris van levilágító drivered. Én mindenhová ezt használom, nem volt még problémám vele.
A device independent postscript file is jó lehet, mert készülékfüggetlen ps-t jelent...
Az office-t meg szerintem hagyjuk ki a dtp-ből. -
dorka+
csendes tag
válasz
Dexter68 #148 üzenetére
distrillerem nekem nincs. Le lehet ezt netről szedni?
de a ps. és a prn. file között mi a különbség? Ugyanis nálam a corel e kettő között hagyott választási lehetőséget. Ezért elmentettem mind a kettőt, és azért szeretném megnézni, hogy mi a különbség közte.
És valaki említette hogy kell a prn íráshoz a levilágító drivere. Nekem olyan nincs, akkor mégis miért sikerült prn-t írnom?
nekem ott ahol lehet választani a nyomtatók között, ott ilyneken vannak, hogy canon i560, microsoft office document image writer, és device independent postscript file. Ezekből egyet tudok hogy mit jelent, a canon-t, mert az a nyomtató, de hogy a másik kettő konkrétan mit jelent azt nem tudom. Mindenesetre a postscriptet választottam, mikor prn-t csináltam. -
Dexter68
addikt
A ps file-t Acrobat Distillerrel tudod ellenőrizni úgy, hogy a Distillerrel csinálsz a ps-ből egy pdf-et, és azt Acrobat Readerben erősen figyeled.
A kettő között alapvetően az a különbség, hogy a pdf egy nagyon tömör level3-as postscript, amit az Acrobat Reader meg tud jeleníteni, míg a „sima” ps egy level1-es vagy level2-es postscript, amit a nyomtatók/levilágítók esznek meg. Persze mostanában már vannak stúdiók, ahol level3-as rip-pel dolgoznak és pdf-et is tudnak fogadni. -
dorka+
csendes tag
válasz
Dexter68 #146 üzenetére
A múltkori pdf-ed alapján corelből csináltam egy prn-t meg egy ps.-filet is. Bár fogalmam sincs hogy mi a különbség a kettő között.
A print prewiew-nál jól nézett ki, szerintem, tehát szerintem jó minden rajta, jelek, színek, minden. És utána rányomtam a print-re, és akkor elmentettem. Csak az lenne a kérdésem, hogy ezek után hogy tudom mondjuk újra megnézni, hogy mit csináltam. Milyen progi kell ehhez? -
Dexter68
addikt
Nekem az a véleményem, hogy a szakmában a tipo fontosabb, mint bármi. Mert ha már tudod, hogy mit akarsz csinálni, és tudod, hogy szakmailag hogy kell kinézzen, akkor mindegy, hogy mivel csinálod. Ha az ember magától ''érzi'' a dolgokat, asszem úgy hyvják, hogy tehetség. De azt csiszolgatni kell szorgalmasan, mint a gyémántot. Csiszolás előtt a brilliáns is csak egy darab kő.
Én sem tipográfusként kezdtem az ipart, hanem lelkesen érdeklődtem és mindent elolvastam a témában. Aztán eljutottam oda, hogy azt éreztem, hogy autodidaktaként nem tudok tovább fejlődni. Akkor mentem tipo tanfolyamra. Egy évet jártam a Gutenberg művházba, aztán felvettek az Iparműv. Főiskolára (most már Egyetem). Egyik helyen sem tanítottak semmilyen szoftver használatot. Mert az csak egy eszköz. Mindegy, hogy Quarkot használsz vagy Indesign-t, esetleg Pagemakert. Csak jó legyen, amit csinálsz.
Különben is igazán kreatív pl. Quarkban lehetsz. Az megad minden tipográfiai eszközt, amit az illusztrációs progik nem, hisz nem arra valók. És szerintem az igazi feeling az, amikor van egy oldalnyi szöveged kép nélkül és abból kell kihozni a maximumot. -
dorka+
csendes tag
nem tudja valaki, hogy honnan lehet netről leszedni coreles autós clipartokat? Ingyen, persze
-
dorka+
csendes tag
Hát igen, az ilyen rosszhírét keltheti az embernek.
De végülis majdnem mindenkit rá lehet beszélni a jobbra, ha ügyes vagy. Csak el kell vele hitetned, hogy te vagy az aki jobban ért hozzá, és hagyja rád inkább a szakmai részét.
De tényleg vannak nagyon ragaszkodók is, akik nem engednek az elképzelésükből. Volt már hogy hozott ide valaki 10 féle névjegykártyát, már meg volt szerkesztve, ''szerinte'', az ember azt hitte magáról hogy kiadványszerkesztő és még milyen ügyes is, és itt dícsérte a névjegykártyáit, hogy azok milyen szépek. Háááááát mondtam neki, hogy szerintem egy ''kicsit'' gagyik, tudnék belőlük jobbat csinálni. Ő meg majdnem megsértődött, úgyhogy inkább ráhagytam, hogy akkor legyen ilyen. -
Pedig fontos. Van egy alapvető szépérzéke az embernek persze, de ha tisztában van a szabályokkal, akkor sokkal szebb dolgokat lehet csinálni. Olyan ez, mint hogy alapvető műszaki érzékkel neki lehet állni egy autót javítani, de ha autószerelő az ember, azért nagyobb esélye van a sikerre...
Én nem szeretek olyan munkát kiadni a kezemből, amiről tudom, hogy nem jó, hiába kéri azt a vevő. Esetleg mások is láthatják, és egyből megkérdezik, hogy: Ezt ki csinálta? Mert oda nem viszek munkát az tuti...
Mod.: Ja és az is nagyon igaz, hogy bármilyen förmedvényt ad ki valaki a kezéből, arról azt fogja gondolni, hogy az tökéletes és szép. Hiszen ha tudná, hogy csúnya, akkor nem csinálná. Pont azért mert nincs tisztában az alapvető szabályaival sem a tipográfiának...
[Szerkesztve] -
dorka+
csendes tag
Hát ilyen értelemben fontos a tipo, annak aki ezt saját magától nem tudja.
De nekem rengeteg dolog ebben a tipográfiában olyan magától értetődőnek tűnik, ezt szerintem nem is kellene tanulni.
Ezt azért érzi az ember nem? Szerintem csak ízlés kérdése. Ha a betűk nem passzolnak egymástól, azt csak látja az ember, hogy az szarul néz ki. Meg hogy melyik színnel melyik harmonizál.
Egyébként meg ha a megrendelőnek olyan kell, akkor hagyd rá, ő a főnök. Ha neki az jó, akkor legyen vele boldog.
Nekem is kellet már olyan munkát csinálnom, amivel inkább nem dicsekedtem
De a pénzt akkor is megkapod érte -
Pedig a tipográfiára nagyon figyelj oda! Nagyon fontos!
Iszonyat förmedvények kerülnek ki némely ''grafikai stúdió''-ból. Hozzám is hoznak néha pl. olyan névjegykártyákat, hogy elhányom magam. 5 féle font, egyik cikornyásabb, mint a másik, és mondja, hogy pont ilyet szeretne. Mondom neki, hogy ez csúnya, meg olvashatatlan. Legtöbbet sikerül lebeszélni, de van, aki nagyon okos, és nem lehet meggyőzni. Annak azt szoktam mondani, hogy megcsinálom, csak ne árulja el senkinek, hogy én voltam -
bebean
aktív tag
igen sajnos nem sokat er az ilyenekkel az ember. en sajna 4 evet pocsékoltam el (ott erettsegiztem), aztan mikor tenyleg dolgozni kellett vettem egy quark könyvet, aztan abból tanultam meg a dolgokat. de ha lelkes vagy akkor nincs gaz. van rengeteg jo photoshop trükkös oldal is stb. tehat sokmindenre rajöhetsz magadtol, kis segitseggel... bocs az offokert mindenkitol.
-
dorka+
csendes tag
neeem, ez annál mégrosszabb, szerintem. Ez egy kétéves kiadványszerkesztő suli. De én ezt iskolának nem is nevezném. Inkább csak egy bank, ahova fizetjük a pénzt, ők meg zsebreteszik.
két év alatt semmit nem tanítottak meg, egy kicsit coreleztünk, meg egy kicsit mégkevesebbet Photoshopoztunk, meg egy kicsit annál is kevesebbet quarkoztunk. Meg Tipográfiát tanítottak, ami szerintem annyira nem is fontos. Jó tudni róla, de nem attól lesz kreatív meg rutinos az ember.
Tulajdonképpen majdnem mindent magamnak köszönhetek, amit tudok, rájöttem, kitapasztaltam, utánajártam stb... -
válasz
Dexter68 #134 üzenetére
Hát ha nincs ott fizikailag a nyomtató, akkor eleve fájlba nyomtatja. Persze jobb az, ha ott van valaki, de kb annyira, mint egy új nyomtatóra először nyomtatni...
Én azt szoktam csinálni, hogy a prn-ből distillerrel csinálok egy pdf-et, és ott egyből látszik ha valami gebasz van.
Inkább arra kell figyelni, hogy ne maradjon RGB a képek között, mert azt már csak a 3. szín nyomásakor lehet észrevenni... -
dorka+
csendes tag
válasz
Dexter68 #132 üzenetére
köszi a linket, ettől már okosabb leszek valamivel, majd áttanulmányozom.
Én is úgy gondolom hogy ez nem olyan nehéz, főleg hogy már láttam mást prn-t írni, és kb 5-10 kattintás volt az egész. De valaki meg azt mondta, hogy sok benne a buktató. szóval én már nem tudom, hogy ez nehéz vagy nem.
Őszintén szólva én a quarkot utálom. Sőt alig ismerem, de nekem pont elég volt belőle, nekem az túl körülményes. Még a corelben is gyorsabban megszerkesztenék egy könyvet is. Meg a quarkban én nem tudok kreatív lenni, de szerintem ott nem is nagyon lehet.
De a nyomdázást komolyan gondolom, és már komolyan benne is vagyok, csak kár hogy még keveset tudok. Végülis bármit meg tudok szerkeszteni, csak ez a színrebontás meg prn..... -
Dexter68
addikt
Kicsit szájbarágósabban:
A kinyomtatod rá azt jelenti, hogy be kell állítani, hogy nyomtatás fájlba.
Persze nem biztos, hogy jó, ha úgy nekiáll az ember ps-t írni, színt bontani, hogy senki nem fogja a kezét. Ha elb...szúrja, és kinyomják 5000 példányban, az többe kerül, mint a ps. írás operátori óradíja. Ha viszont belejön az ember, tényleg nem egy ördöngősség. -
-
Dexter68
addikt
Ez nem olyan misztikus dolog.
Corel:
Bővebben: link
Quark:
Bővebben: link
A Quarkot nagyon ajánlom, ha komolyan gondolod a nyomdázást...
Kellemes spórolást! -
dorka+
csendes tag
válasz
Dexter68 #130 üzenetére
Hát én a postscript-hez hülye vagyok, jobban mondva még nem olyan kiterjedt a szakmai tudásom. Ebbe a fránya iskolában nem fognak megtanítani prn-t írni, úgyhogy kerítenem kell egy kiadványszerkesztésügyileg nálam műveltebb embert, aki megtanítja nekem.
Én a munkáimat el szoktam vinni egy helyre, ahol megírják nekem a prn-t borsos áron, de hát ez van. Sokat spórolhatnék meg, ha megtudnám saját magam csinálni. Majd eljön az az idő is, mikor mások kérnek tőlem segítséget -
Dexter68
addikt
Hát, ha finoman fogalmazunk, így is lehet mondani. Az a baj, hogy postscript terén gyengélkedett a Corel, amikor elhagytam. Márpedig, ha egy progi nem tud normális CMYK postscriptet kifele, akkor azzal nem nyomdázok.
Az Illu. meg natív postscript felületű, amilyen színt ott beállítok, az (a corelt kivéve) minden programban és levilágítón olyan, amilyennek beállítottam. Így aztán kényelem ide vagy oda, bizony átpártoltam. időnként azért matatok benne ezt-azt, de 90% ban a kapott anyagok kimentésére használom. -
dorka+
csendes tag
válasz
Dexter68 #124 üzenetére
Én köszönöm, hálám üldözni fog
Na jó, nem fog üldözni
De csak annyit mondhatok, hogy ''fejet hajtok előtted, mester''
2-es corel, na az nem lehetett semmiSzerintem én még akkor meg sem születtem, mikor azt piacra dobták
Adobe illustratort csak hallomásból ismerem. Az detto olyan vektorgrafikus progi, mint a corel? Miért jobb? -
dorka+
csendes tag
én a 9-es előtti coreleket soha nem láttam, teljesen új vagyok ebben a dologban. Másfél éve kezdtem el corelezni. De szerintem én nem akarnék 5-ös corelt használni.
A 9-es corelben tulajdonképpen egy dolgot utáltam nagyon, ahogy megjelenített néhány dolgod. Pl ha görbévé alakítod benne a betűket, úgy néz ki, mintha dupla olyan vastag lenne, pedig nem is. -
dorka+
csendes tag
válasz
Dexter68 #119 üzenetére
ááááááááááááá
Én ezt el sem hiszem. Megcsináltad a corelem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
állítgattam ezt a managmentet, és jó lett
van nálam ott 5 lehetőség, és ebből 2 esetben tökéletes színei vannak. Ez a kettő:
''optimized for desktop printing
optimized for professional output''
a többi viszont ugyanolyan világítós
tartozom egy vallomással
Te sokkal okosabb vagy annál az embernél, aki a corelt kitalálta. Sőt te vagy az Isten.
De a lényeg, hogy te vagy a megmentőm.
Emberek, akiknek segítség kell a corelt illetően, forduljön Dexterhez, mert ő mindent megold
Most már csak kérdés, hogy vajon meddig marad jó ez a drága 12-es corel, akit egyébként annyira szeretek. -
dorka+
csendes tag
válasz
Dexter68 #119 üzenetére
Hát lehet hogy a corel feltalálója sem olyan okos. Ha a 9-est meg tudta csinálni normálisan, akkor meg minek kellett elcsesznie azt a valamit a 11-esben. Ami jó, azt mért nem hagyta úgy, ahogy volt.
A color manegment nálam be van kapcsolva alapban. És az van beállítva ott a lenti sarokban hogy default settings.
Csak akkor lett kikapcsolva, mikor Te mondtad
de utána vissza is kapcsoltam
nem értem, mit csináltál sajátot, lehet hogy megint én vagyok a hülye, de most mit csináljak, ha ilyen értetlennek születtem -
Dexter68
addikt
Oké, megkaptam, egyébként én is majdnem olyan okos vagyok ám
Szóval azt látom, hogy ez olyan, mint amikor KI van kapcsolva a Color management. Tehát be kéne kapcsolni és mindenfélét meg kéne próbálni állítgatni...
Csináltam egy sajátot, de nem derült ki, hogy hova tette... még keresem. -
Dexter68
addikt
Drága Dorka!
Corelkében Tools menüben Color management menüpont. Ott feljön egy rettenetes kép, kicsit ovis stílusban, középen egy színkör, körülötte papírok, nyomtatók szkennerek. Itt lehet mindenfélét állítgatni, de a LÉNYEG, a bal alsó sarokban ki lehet kapcsolni
bocs, elkéstem.... Lőnél egy screenshot-ot valahova?
[Szerkesztve] -
dorka+
csendes tag
a képernyőm speciális beállításainál nincs színprofil beállítva. Pontosan ez van ott a színkezelés menüpont alatt:
''aktuális képernyő: plug and play monitor
alapértelmezett képernyőprofil: <nincs>''
szerintem a képernyőnek ehhez semmi köze. A corelben meg nem találok ilyen beállításokat, de rajta vagyok az ügyön -
dorka+
csendes tag
nem nagyon találok ilyet corelben, de nézelődök még, mindenesetre köszi a segítséget, és mindenkinek, aki foglalkozik velem
Nem tudom, hogy el tudjátok-e egyáltalán képzelni, hogy milyen színek vannak itt nálam.
Ha photosopban csinálsz egy jpg képet CMYK-ban, mondjuk csak festesz valamit magentával, meg ciánnal, és utána azt a képet megnézed acdsee-ben, akkor pontosan olyan színmegjelenítést fogtok látni, mint én a corelben.
Legalábbis nálam az acdsee-ben így jelenik meg a cmyk-s kép. Nálatok is? Vagy most akkor kiderül hogy az acdsee-vel is baj van nálam?, van valami összefüggés a corel és az acdsee között? de ha valaki nem tudja elképzelni a színeimet, akkor küldhetek bárkinek egy képet a corelemről. -
bebean
aktív tag
ha a photoshop müködik rendesen, akkor nem para a gamma loader, nem kell vele foglalkozni. minden progi mashogy allitja be maganak a szineket. ha mas progiban ok, akkor csak a corellal lehet gaz.
photoshopban (v 5.0) indulas utan ctrl+k (vagy file-preferences) - general - color picker ---itt lehet beallitnai hogy a phtsp melyik szinprofilt hasznalja. (saját vagy windóz) valami ilyet keress a corelban is a preferenciáknál/beallitasok mar nem emlekszem milyen neven van. ha megtalaltad allitsd be hogy a win-es profilt hasznalja...
[Szerkesztve] -
dorka+
csendes tag
válasz
Dexter68 #107 üzenetére
ezt a gamma loadert majd megkeresem, vagy megkerestetem valakivel, lehet hogy van benne igazság, nem tudom, én ehhez már kevés vagyok
Ha a photoshoppal mászik fel a gépre, akkor a photoshopot kellene újratelepíten? Vagy mit csináljak vele? Ha megtalálom, akkor sem tudom hogy sérült vagy nem.
Az biztos hogy a corelek nem zavarják egymást. Ezt abból gondolom, hogy a 11-est kb félévig úgy használtam, hogy csak 11-es volt, mert én akkor a 9-est leszedtem. És a 11-es úgy romlott el, hogy nem volt mellette másik corel fenn.
A 12-es mellett viszont fent volt a 9-es. De nem hiszem hogy ez lesz az oka.
Valaki azt mondta, hogy ez a corelnek egy programhibája, és nincs rá megoldás, csakhogy én ezt azért nem hiszem el, mert akkor minden második ember találkozott volna ezzel a problémával. De tudtommal nagyon kevesen vagyunk.... -
bebean
aktív tag
-
Dexter68
addikt
A gamma loader egy monitor kalibráló progi, a photoshoppal mászik fel a gépre.
Lehet, hogy az a file sérült, ami a tools/color management által jön létre. Nem tudom, hogy hol tartja. Lehet, hogy valami Nagy Közös Tudatalattiban (pl. windows\system, vagy common files) tartja és az is lehet, hogy akkor a két Corelke összeveszik rajta... csak tippeltem, nem ismerem már a corelt ilyen mélyen. Régen, a 7-est, meg a 9-est nagyon vágtam, de leszoktam róla. -
dorka+
csendes tag
Húha, kezdem egyre tudatlanabbnak érezni magam
. Mi az az adobe gamma loader? Mire jó az?
acdsee, meg photoshop van a gépemen, de azok már rajtavannak vagy egy éve. Egyiket sem telepítettem újra azóta.
A monitor nem lehet rossz, mert akkor mindenhol rossz lenne a színmegjelenítés, nem csak a corel 11-ben, meg 12-ben. És pláne a 9-es is rossz lenne. Ez a corelnek a hülyesége, nem a monitornak, ebben az egyben biztos vagyok -
dorka+
csendes tag
nem egészen értem ezt, amit kérdezel. Milyen supportnak?
És milyen törtverzió? Van ilyen, hogy törtverzió?
Nekem full verzió van meg a 11-es, és a 12-es is.
Egyébként Te hallottál már mástól is ilyen problémáról, vagy én vagyok az első az életedben, akinek ilyen gondja van?
-
dorka+
csendes tag
sziasztok,
van corel 9, 11, 12-m. A 9-essel semmi bajom, csupán annyi, hogy a 11-es és a 12-es sokkal jobb.
A 11-est használtam félévig, amíg ''el nem romlott''. Egyszer csak fogta magát, és a színek világítós-rikítós színekké változtak, oldalt a színpalettán, meg mindenhol, minden világít, bármilyen régi munkámat nyitom meg benne. Újratelepítettem, ugyanolyan maradt, állítólag valami programhiba, legalábbis ezt hallottam. Bár rajtam kívül összesen 2 emberről tudok, akinél ugyanez történt vele.
Aztán egy hete felraktam a 12-est, gondoltam az már biztos profi lesz. 2 napig tudtam használni. Csak néztem a képernyőt, anélkül hogy bármit elállítottam volna, a színek átváltoztak, itt is világít az egész. Aztán valaki azt mondta, hogy ha egyszer egy gépen kijön ez a hiba, akkor azon már nem lehet segíteni. Biztos????
Tud valaki segíteni? Nem akarok 9-es corelben dolgozni. Kell a 12-es!
Arra gondoltam, ha újrainstallálom a Windowst, akkor talán jó lesz megint. Nem lehet hogy ez már az operációs rendszer hibája, csak a gépemmel van baj, mert különben akkor mindenki ugyanezzel a problémával küzdene.
És hogy lehet, hogy a corel 9-essel ez nem történt meg? Az már rajta van a gépemen másfél éve.
Új hozzászólás Aktív témák
- Házimozi belépő szinten
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- OLED TV topic
- Egyszerre legnagyobb és legkisebb is a Garmin Venu X1
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
- Windows 10/11 Home/Pro , Office 2024 kulcsok
- Számlás!Steam,EA,Epic és egyébb játékok Pc-re vagy XBox!
- Játékkulcsok olcsón: Steam, Uplay, GoG, Origin, Xbox, PS stb.
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- Eredeti Microsoft termékek - MEGA Akciók! Windows, Office Pro Plus, Project Pro, Visio Pro stb.
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK H310CM i5 8400 16GB DDR4 256GB SSD 1TB HDD GTX 1060 3GB Rampage SHIVA TT 500W
- LG 55C3 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- DELL Thunderbolt Dock - WD19TB modul 02HV8N (ELKELT)
- PS3 Játékok 1500Ft/db - RÉSZLETEK A LEÍRÁSBAN
- Samsung Galaxy Xcover 5 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged