Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ottalai

    lelkes újonc

    válasz pictigjis #7820 üzenetére

    Igazad van, hogy az Erste az egyetlen, aki szarakodik a Curve témában (bár nem tudom, hogy más bankoknál minden rendben van-e, de ezt a közösség biztosan tapasztalja).

    Nyilván a jogszabályok nem "névre szólóak". Azok általános érvényű szabályokat próbálják meg lefektetni. Curve-Erste tekintetben akár hiányosak is lehetnek a jogszabályok annál az oknál fogva, hogy amikor elfogadták őket, egy adott probléma, felvetés, szolgáltatás típus nem létezett. Konkrét nevesítés nélkül is lehet jogszabályi kerete valahol máshol. Meg akár Erste szuverén döntés is, ahogy írod.

    Az Erste gondolkodásáról én is csak arra tudok hivatkozni, amit azt hiszem te másoltál be:

    "Megkeresésében szereplő 2020.02.03-án és 2020.02.04-én végzett vásárlások esetén az Ön Erste kártyáját egy másik kártya (Curve kártya) mögé regisztrálta, így a vásárlásokat nem a kereskedő közvetlenül, hanem ezen másik kártya szolgáltatója (Curve szolgáltató) küldte Bankunk felé engedélyezésre az alábbiak szerint:
    1) A vásárlásokat a Curve szolgáltató online kártyás tranzakciókként küldte engedélyezésre, mely esetben a törvényi előírás szerint erős ügyfél-hitelesítés szükséges.
    2) Az engedélyezésre beérkezett vásárlások adataiban a Curve szolgáltató azt az információt szerepeltette, hogy a tranzakciók végrehajtása során a kereskedői oldal nem indított erőshitelesítést / kereskedő nem képes erős ügyfél-hitelesítésre.
    Bankunk a vásárlásokat így a törvényi előírásoknak megfelelően elutasította.
    Megerősítjük, hogy amennyiben a vásárlás adatai azt tartalmazzák, hogy a vásárlás online kártyás tranzakció és a vásárlás során a kereskedői oldal indított erős ügyfél-hitelesítést, a Bank erős ügyfél-hitelesítés hiánya miatt a vásárlást nem fogja elutasítani.
    Tekintettel arra, hogy a vásárlás nem közvetlenül a kereskedőtől, hanem a Curve szolgáltatón keresztül – az általa megadott adatokkal – érkezett Bankunk felé engedélyezésre, javasoljuk, hogy próbálja meg a vásárlást közvetlenül Erste kártyájával végrehajtani."

    Itt ők egyértelműen az SCA alkalmazás hiányára hivatkoznak. És azt gondolják, hogy nekik van igazuk.

    A kedvezőtlen feltételmódosítással kapcsolatban alapvetően igazad van, javaslom, hogy a következőket is vedd figyelembe, gondold végig:

    -a törvényben két hónap szerepel, nem 60 nap, de ez mindegy.
    -nem csak a "kedvezőtlen", hanem minden módosításra vonatkozik.
    -új szolgáltatások bevezetése esetén nem játszik ez a szabály (már ha a Curve típusú működés ebbe belehúzható).
    -nem tudom, hogy milyen mélységig, részletességgel taglalják az Erste dokumentumai ezeket a kérdéseket, a jogszabályban listázva van, hogy konkrétan mit kell feltüntetni egy keretszerződésben, ászf-ben, nem tudom, hogy a más szolgáltatókkal kapcsolatban van-e valami, vagyis lehet "nem szabályozott".
    -a jogszabály lehetőséget biztosít arra, hogy az előzetes értesítési kötelezettségi értesítést ne alkalmazza az Erste (vagy bármely más pénzforgalmi szolgáltató), amennyiben készpénz-helyettesítő eszközre (tipikusan bankkártya) vonatkozik a szerződés ÉS ebben előzetesen az ügyfél-pénzforgalmi szolgáltató megállapodott.

    Ahhoz, hogy ezt tudjuk, el kellene olvasni az Erste csillió oldalnyi szerződéseit, amihez pl. nekem semmi kedvem.

    De valóban elfogadhatatlan az eljárás, illetve az is, hogy nem is törekszik az Erste a megoldásra.

Új hozzászólás Aktív témák