Keresés

Aktív témák

  • iMaverick

    addikt

    válasz #29810560 #70651 üzenetére

    Én ezt úgy tanultam anno az iskolában, hogy a megrendelő képzetlen az adott szolgáltatás tekintetében

    Most nem azért, de még a koax-os internet mellett 2 évig szenvedtünk az internettel, mert szar volt a Digi-s modem (egy Scientific America-s volt konrétan). Random időközönként egyszerűen meghalt rajta a net, ilyenkor áram ki-áram be és megjavult. Volt rajta egy D-Link Dir655-ös router, legfrissebb firmware-rel, stb.

    Többször bejelentettük, mindig első kérdés: Van-e router? Van. Akkor kössük be direktbe... (Megjegyzem volt, hogy direkt átvezettük fater PC-ig LAN kábellel, így használta 1-2 napot a számítógépét... Akkor is el-elszállt a net.)

    Kijöttek, újra csinálták a koax csatlakozókat. Nem segített.

    Többször "elsírtam" magamat a szerelőknek, hogy higyjék már el: a modem a szar, a router-nek semmi baja, pont ezért vettem egy "normálisabb" (25.000Ft-os) router-t.

    Az egyik ilyen "sírásom" alkalmával elsüti a szerelő (egy idősebb fószer), hogy állítsak be fix IP címeket... Mondom neki, hogy az mire lenne jó? Meg azt amúgyis a router intézi, blabla... Erre megkaptam, hogy "Uram, ha Ön jobban tudja!"

    Na erre aztán elcsattant az agyam nekem is, közöltem vele, hogy a modem mögötti rész az már igenis az én szakmám, ezt űztem már akkor is vagy 5 éve (+előtte "hobbiból", amikor még tanultam).

    Erre kiviharzott a kocsijukhoz, behozott egy láthatóan használt, de működőképes Cisco modem-et. Rádugta, beregisztráltatta a központossal. Volt netünk. Elment, mondta hogy telefonáljunk, ha megint "lefagy" a net.

    Nem kellett többet ezzel hívni őket... Mindez 2 évünkbe került... :O ;]

    Hozzáteszem a mostani FTTH-val eddig semmi gond.

Aktív témák