-
Fototrend
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz
molnarpeter
#14764
üzenetére
Egyesével, mert ha egy maghal, akkor a madár leesik, te meg hazamész, így nem tudod leégetni a többit.
A legnagyobb ellenség a hő, mert azt könnyű csinálni, a második legnagyobb az ütés/rázkódás, ami éri.
Hő:
- Túlsúly
- Túl-járatás
- Folyamatos agresszív repülés
- Szorulás
A propeller nem eléggé hűti. A játék motorok zártak, túl kicsik a megfelelő hőleadáshoz, nincsenek rajta hűtőbordák, és általában többé-kevésbé zárt kapszulában vannak.
Túlsúly. Az, hogy a gép meg tud emelni valamit, nem jelenti azt, hogy szeret is erőlködni. Több amper>>>több hő
Túl-járatás, agresszív repülés: Ha maxon pörög nyilván több hőt termel. Ha van egy marék elemed, akkor pár másodperc alatt tudsz cserélni és tovább menni. Ezeket kombinálni is lehet
A lényeg, hogy a kis felület miatt nem tud megszabadulni a veszteséghőtől, ha ész nélkül hajtod. Hagyni kell lehűlni két repülés között. és időnként engedni a gyeplőn közben is.
Szorulás: A legviccesebb. A legtöbb elektronika észleli, ha beakadt a motor és lekapcsol, de azt nem tudja, ha egy hajszál / madzag /fűszál szépen rácsavarodik a tengelyre és lassan kezdi fojtani. Ilyenkor még inkább tolja az adott motorra a kakaót és már kész is a baj.
Ütés/rázkódás. Mint minden amiben mozgó alkatrész van, ezek sem szeretik a rezgéseket illetve az ütéseket. Rezgést a propok kiegyensúlyozatlansága okozza, ütést meg kap minden crash-nél, vagy ha a rotor belever valamibe. Szerencsétlen esetben az ütést nem a váz fogja fel, hanem pont a motor kapja. Ilyenkor akár egy is elég indok lehet a cseréhez.Ezek a motorok eldobósak. Olcsón gyártják őket, érdemi minőség ellenőrzés nélkül. Még a tízszer annyiba kerülő MMW motorok élettartamát is csak 5 órára garantálja a gyártó.
A brushless motorok általában már szabadon vannak, illetve esetleg bordák is vannak a hűtéshez, illetve komolyabb igénybevételre vannak tervezve. Teljesítményben nem, tartósság tekintetében toronymagasan jobbak a keféseknél.
A bejáratást és karbantartást mindkét típus meghálálja.
Az X5 stabil és jóindulatú, jó kültérre is, csak ne legyen komoly szél. A hatótávolsága kb 50-60 méter.
Künnyű és nagy a felülete, így figyelni kell rá. 5-10 méteren repülj vele, mert nem tudhatod, hogy fent mi van, onnan meg még relatíve gyorsan le lehet hozni. Egy termik még igy is megviccelhet, de kis szerencsével időben elengedi.
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Amit látnod kell 80’ – 90’ évek, egész estét betöltő mozi filmjei.
- Steam Deck
- Apple asztali gépek
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Battlefield 6
- Scalperektől félti RAM moduljait a Framework
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Arc Raiders
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Dell Latitude E5440 - i5-4GEN I 4GB I 320GB I 14" I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Lenovo Legion Go z1 extrem 16/512gb, újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- Apple iPhone 15 Pro Max 256 GB Natural Titanium 1 év Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Apple iPhone 15 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség
A lényeg, hogy a kis felület miatt nem tud megszabadulni a veszteséghőtől, ha ész nélkül hajtod. Hagyni kell lehűlni két repülés között. és időnként engedni a gyeplőn közben is.
