Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
-
eattila
csendes tag
Itt a shell 480-ert adta a 100-as racsing benyat. De miutan szolt haver, fel ora mulva mar elfogyott…
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
blueboi69
csendes tag
-
zetor2000
senior tag
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
-NoVa-
őstag
"Rájöttek a gazdálkodók hogy a traktor étolajjal is megy, azóta a vásárolható étolaj mennyiséget is korlátozták a boltokban."
-
Phülöp
addikt
És akkor műszaki vizsga, kíváncsi vagyok, bele tud-e kötni a csaj a Villámba.
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
Samott
addikt
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
npera
újonc
Nem gondoltam volna, hogy "eljön Amerika" és Magyarországon is zacskóba tankolják a benzint. Nem teszek szmájlit, de ez eléggé elkeserítő.
-
blueboi69
csendes tag
-
npera
újonc
válasz eattila #112766 üzenetére
Óvatosan hajtva az elszürcsölget 20-liter alatt vélhetően. A mostanság nyugdíjba vonuló volt kollégám 5,5-literes szívó V8-as S500 gépkocsija evett 17-litert vegyes felhasználásban. Nála a vegyes felhasználás a kisboltig, munkába és golfklubba járást jelentette. A legmesszebb a golfklubb volt, mert az majdnem 20 km volt egy irányba
-
blueboi69
csendes tag
-
blueboi69
csendes tag
válasz npera #112768 üzenetére
Korrekt.
Én meg most olvasom, hogy:"Közben a Volkswagen leállította a villanyautói, pluginjai gyártását, mert létfontosságú alkatrészek nem készülnek el Ukrajnában, de az oroszok felelősek többek között a német nikkel-import 44 százalékáért is, ami fontos alkotóeleme pl. az akkumulátoroknak. A fogadó ország és maga Oroszország is korlátozhatja az ellátást. Most ott tartunk, hogy 2022-re évtizedes csökkenés után ideiglenes emelkedést prognosztizálnak az akkuk árát illetően,könnyen fordulhat drágából elérhetetlenbe a villanyautó ."
https://totalcar.hu/magazin/velemeny/2022/03/10/jobban-hajlasz-a-villanyautokra-az-uzemanyagok-koruli-cirkusz-miatt-/ -
npera
újonc
válasz blueboi69 #112771 üzenetére
Ó, ennél nagyobb szopás van már a háború kezdete óta például kábelkorbácsokkal. Egy csomó OEM onnan vett gondolom LEAR beszállítótól kábelkorbácsokat. És most nincs.
Pár hónap múlva fog ez bedurranni a vevői oldalon, amikor elfogynak a tranzitban levő kocsik és nem jön új. Közben a félvezetőkből sem lett több vagy olcsóbb, meg magnézium és acél is hiánycikk, de legalább a COVID miatti a szállítási nehézségek is mind megoldódtak. Ja, nem.
Szóval most én úgy gondolkodom, hogy ami autó van, az van és most nem ugrálunk jó ideig. Ha most el tudod adni az S-Maxot, akkor az királyság, aztán a Fiestát pedig jól becsüljétek meg és kerékpározzatok sokat autózás helyett. Top tip from the coach.
-
blueboi69
csendes tag
válasz npera #112773 üzenetére
Lemaradtál, az smaxot eladtam hétfőn. Egébként azóta nézegettem a hahu-t, sokkal sokkal drágábban vannak kevésbé felszereltebb változatok, szóval néha szokam anyázni, hogy kb 7-800ezerrel többért is meghirdethettem volna, de aztán lenyugszom, hogy nem hiányzik az, hogy idejöjjenek naponta, hogy lefikázzák, meg alkudozzanak, aztán meg a vevő jöjjön panaszkodni.
Viszont akkor lehet nem lesz így 1-2éven belül PHEV, ha elhúzódik ez a háború. Meg gondolom utána is kell némi idő, míg visszaáll a termelés a normális kerékvágásba.
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #112774 üzenetére
Én a PHEV-et kihagynám. Vagy egy jó hibrid vagy egy BEV. A PHEV feleslegesen drága, nehéz és egyfolytában lehet a kanócot dugdosni, mert a hatótáv nevetséges valós körülmények között.
Egy jó hibrid teljesen gondtalan, néha tankolsz, de nem sokat és nem gyakran. Egyszerűen csak megy, zümmög és kész.
Ha nagyon alaposan töltöd a PHEV-et, akkor elég sokáig lehet vele menni elektromosan, de akkor nagyon óvatosan kell adni a gázt, hidegben még óvatosabban, mert ha picit is túl sok nyomatékot igényelsz, akkor indul az ICE azonnal. Ráadásul ha így használod, akkor az kifejezetten rossz a belsőégésű oldalnak, mert sosem futja ki magát és állandóan hidegindítási üzemben nyekteti az ember, ha véletlenül beindul. És mivel csak magas nyomatékigényre indul, ezért egyből kapja is az ívet. Bónuszként belerohad az üzemanyag, ezért egy bizonyos idő után forszírozottan járatni fogja az ICE-t, hogy kifusson a tank belőle.
Papíron jó, de aszfalton egy sima HEV jobb szerintem.
De még mindig ott tart a dolog, hogy ha csak ide-oda menni kis távokra kellene autó, akkor legjobb egy jó kerékpár és egy kis szívó benzines. Ami neked pont van is.
-
blueboi69
csendes tag
válasz npera #112776 üzenetére
PHEV viszont olcsóbb és elérhetőbb. Kb feleannyiba is kerül mint egy BEV.
Apám végül megvette nyáron a PHEV ioniq-ot és imádja! Tud kapcsolni tisztán EV-t és talán vegyesben is olyan 80-90ig elmegy elektromosan, nem kapcsol be a motor.
Van, hogy átjön hozzánk aztán mondja, hogy hehe 3liter átlagfogyit ír ki a gép, de tisztán elektromosan is át tud jönni. Viszont 100as benyát tankol, hogy ne poshadjon meg, mondja, hogy idén még csak múlthéten tankolt először...Nálunk lesz napelem, HO-ban dolgozom, a töltés szerintem nem lesz nagy gond. Ja a pirusoknál olvastam hogy vmi motormelegítési ciklus is van, hogy ne hidegen kapcsolja rá, illetve cvt váltónál nem forogja szét magát a motor.
Nem vitatkozni akarok, csak ezeket a problémákat már kiküszöbölték, amiket mondasz, mert egyébként valós problémák.És igen, a PHEV nem a legjobb valóban, de az még elérhetőbb árú.
A sima HEV nekem nagyon nem jó, mert nem tudom tölteni. Az tipikusan városi kisautónak jó, ahol állsz a dugóban. Itt nálunk nincs ilyen. Vagy megyek mondjuk 50-60-al, vagy autópályán. És mondjuk egy körrel sem mennék elektromosan 30-40km-nél többet, de a tipikus bolt-ovi-posta-akármi az ilyen 5-10km-es kör. Hazajövök, rádugom a napelemet, jóidő.
És ezekre a hatótávokra meg jó a PHEV. Szerintem, innen a székből. -
Samott
addikt
válasz Jahno #112788 üzenetére
Nyilvan vicc volt, nem kell ebbe ennyi erot belerakni.
Tankolas, jartam ma a varosban, a Metro kutja tokures volt, utkozben lattam Shell es Mol kutat, mindnel volt szabad kutfej. Viszont a helyi OMV-nel, reggel es del korul is sor allt (legalabb 3-4 auto vart kutfejenkent).
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Jahno
őstag
válasz cyberde #112791 üzenetére
Itt van az, hogy kapkodnak és kavarnak (ez a benzináras limit is elég szarul lett kitalálva), csak ha ez a kép körbemegy a világban, akkor 3 nap múlva már senkit nem érdekel és gondolom csávó agyában elindult a pánik bogár. Szar ez mindenhogy, lesz itt még olyan orosz kitaláció, ami az ukrán hírszerzés fülébe jut és még maguk is elhiszik, hogy vegyi fegyverrel meg 300 atomrakétával próbálták megtámadni az oroszokat.
-
Sipi-
tag
válasz cyberde #112791 üzenetére
Ez az amikor a belső levlistán poénból körbeküldött képed bekerül a hírekbe, mert a főnök nem érti a poént.
Egyébként meg miért tankolna a magyar zacskóba mikor maximum egy ismerősnyi távolságban biztos van néhány honvédségi 20 literes marmonkanna
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Bujdy81
csendes tag
Amikor a haverod ciki, de nem akarod/mered megmondani neki:
„Tisztelt Novák asszony!
Fogadja őszinte gratulációmat Magyarország köztársasági elnökévé választásához.
Remélem, hogy elnöki tevékenysége hozzájárul a kölcsönösen előnyös orosz-magyar kapcsolatok további fejlődéséhez.
Sok sikert és jó egészséget kívánok.
Tisztelettel,
Vlagyimir Putyin”
Új hozzászólás Aktív témák
- EAFC 24
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- LEGO klub
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Koreai autók topic (Kia, Hyundai, stb.)
- Érintésnélküli fizetési megoldások - PayPass via NFC
- További aktív témák...