Új hozzászólás Aktív témák
-
zetor2000
senior tag
válasz Jahno #116645 üzenetére
15 éve nem volt még ennyire ki/beépülve a Csepel sziget sem. Amit látok, hogy Szigetszentmiklós irgalmatlanul fejlődött népességszámban, Halásztelek nem kevésbé. Tököl kapott egy olyan lakótelepet, hogy onnan ingáznak az emberek bármerre. Ez a volt orosz laktanya... Emellé mostanában kezdenek eszmélni, hogy kéne bevezető út, ami nagyon nincs.
A II. Rákóczi F. ami kifelé vezet, az 2x1 sáv, 30 éve elég volt, mára iszonyat karcsú. Közben megépült és ki is bővült az M0, amit használnak is rendesen az emberek, csak a forgalmat nincs, ami elvezesse a szigeten. Az a 2-3 út, ami leágazik, az minden, csak nem képes elvezeni a reggeli-esti csúcsot. Tesóm ha beszopja, akkor ~1 órát ücsörög lépésben a verdával, mire hazaér.
És akkor erre jönne még rá a Kopaszi gáti monstrum városrész, 1-2év, és elkészül, de se oda, se onnan nincs út, azaz marad a Lágyi híd, meg a környéke... Fasza leszEz a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
blueboi69
csendes tag
válasz Phülöp #116650 üzenetére
Jó, nem kell pontosan úgy érteni, hogy dupla lesz a költség minden egyes furvarnak, csak hogy jelentősen drágul. De ha megdrágul a boltban lévő kaja is, csakmert a szállítók emeltek, akkor az kihat ránk is és havi szinten mégiscsak kiadunk 2x annyit szállításra így vagy úgy
-
Samott
addikt
válasz zetor2000 #116651 üzenetére
Az harmas metro 15 eve is kobanyarol ujpestre jart. Azon ment a sirankozas eredetileg. Kopaszi gatnal ott az 1-es villamos es oda epul a fonodo deli resze.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Jahno
őstag
válasz Phülöp #116648 üzenetére
Csak ezek nem mindig helyből érkeznek, így nehéz arányosítani.
Van mögötte egy kisebb városnyi raktár meg logisztika, amit fűteni és világítani kell, mellé az ottani jómunkások bejárása, aztán rögtön egekben a rezsiköltség amit ugyanígy a csomagon kell megkeresni.
Szépségiparban mi időnkben belefért az ingyen kiszállítás, most folyton variálnak mindennel mert annó sem ment olyan fényesen a bolt, de ha most csak 100 forintot kérnek csomagonként akkor 30-50 millió havonta simán visszajön ebből. Még jóval a nagy emelkedés előtt beszéltem egy sarki iparossal, ott már akkor napi fizetésű volt a gázszámla és többen vannak így akik 100ezresekben beszéltek. No, ez most már 5x ennyi. Villamosság szintúgy.
Az ágazatok meg majd egymást húzzák, mert egyik emel, akkor emelni kell mindent is.
-
Phülöp
addikt
válasz zetor2000 #116651 üzenetére
Valamikor régen laktam meg dolgoztam Szigethalmon (meg Halásztelken meg Szszmiklóson), aztán pár éve dolgom volt arra autóval - simán késtem másfél órát a dugó miatt. A környéket persze fel se lehetett ismerni.
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
Jahno
őstag
válasz Phülöp #116656 üzenetére
Felénk sokan beesnek melózni reggel 7ig és akkor nincs ilyen. Persze nem mindent lehet ütemezni, de ezt emlegettem a rakparttal is, hogy nem csak reggel 8 vagy délután 4 van, mert sokszor szinte percre tudni lehetett, hogy a felhajtónál 16:30 felé kezd erősödni a forgalom. Ha rendesen el bírtunk indulni akkor 35 perc alatt voltunk Csepelen. Adott időben ez most is simán megy, tömegközzel kicsit több, ha asszonynak kimarad valami busz, ahogy mostanában szokott, akkor lehet 1.5 óra is.
Aztán mikor mindeni magyarázta, hogy órákat szívnak a dugóban, én meg napi szinten autóztam a dolgozóba, akkor ezt sem értettem, de biztos ami tuti, ha nem felejtettem el akkor csináltam pár hasonló logot:
Bár ezt tömegközzel is meg lehet fejteni, kritikusabb rész a másik híd felé van, ahonnan percek alatt ide lehetett érni, tömegközzel 20 perc minimumról indul a számláló. Sokadik után kicsit idegesítő, ember próbálja 3 féle járattal kioptimalizálni aztán ehhez képest feszt nem adja ki.
Pénteken meg kocsival 1-2szer a csúcs után indultam, jó 20 perc alatt beértem dolgozóba a Duna másik oldalára. Holnap majd tömegközös nap ejjdejólesz, érintek pár járatot. Igaz ma is.
-
zetor2000
senior tag
válasz Samott #116653 üzenetére
M3as metrót is ki kellett volna akkor vinni Kápmegyerig, meg az M4et is az eredeti tervek szerint Gazdagrét - Rákos
g..cipalota közt megépíteni.Szép ez a 2020as cikk, csak az van, hogy itt ugyan nem épül semmi. Itt melózom a Kopaszi gát melletti építkezéstől 2km-re, itt ugyan büdös nagy csend van fonódóról. Meg amúgy kábé a tömegközlekedés fejlesztéséről.
Amit nagyon látni, hogy épül a z új városrész, de se busz, se villamos, se troli nem megy ki oda. Hogy egyelőre, vagy egyáltalán, azt még nem tudom, de nincs oda tömegköz. Az 1es vili megáll a szélén, azt onnan vagy besétálsz, vagy ha szerencséd van, akkor van elhajítva egy roller... Autóval nyilván más a szitu, de most tömegköz volt felhozva.Szó volt 1-2 éve egy hídról, ami innen indulna ki, és a város déli részére csatlakozna, a Soroksári útra, vagy mögé, a Határ út környékére. "Galvani híd" a keresőszó. Na, ebből sincs semmi, de az atlétikai stadion - ami azért kezdetben vonzza a tömeget - az épül. Csak megközelíteni nem lehet, mert megállni nem lehet, meg úgy odajutni is macerás.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
npera
újonc
válasz Jahno #116658 üzenetére
Tudom, hogy a cipelt felszerelés tekintetében nem vagyunk egy ligában, de a megadott táv majdnem ugyanannyi, mint a bringás útvonalam. És a fixivel kábé ennyi idő alatt tudtam le, mert az nem megy gyorsan. Most a váltós bringával kábé 21-22 perc a moving time.
Megnéztem és a szintemelkedés is 77 méter, majdnem stimmel
Mondjuk én nem belvárosban megyek, végig bringaút és utána tusolok. Szóval nem alma-alma....
-
Jahno
őstag
válasz zetor2000 #116659 üzenetére
Én most rendszeresen járok arrafelé. Valahogy mindig van mit tenni Fehérvári/Kondorfa/Öböl környékén, aztán most Kalotaszeg u és társai.
Ha nincs csúcsidő, akkor Moszkva, valami XI. kerület ott a környéken, Csepel, vissza XI ker és vissza megint Csepel meg volt kb. jó 1 óra alatt. Ha nagyon csúcsban megyek akkor valamelyik irány szívás tud lenni, Moszkva-XI ker tömegközzel kb. 40 perc, kocsival csúcsban is 30-35. 15 perc körül van a nem csúcsidős szint. Majd Csepel szintén 30-40, viszont arra fordul az forgalom iránya és leül minden.
Ezek az értékek kb. le vannak normázva elég rendesen, mint ahogy a reggeli melóba járás volt. Ott látványos volt, kb. 7 előtt ha pár perccel elindultunk, akkor 7:30 körül/után már irodában voltunk. 7:10es indulással nem értünk be 8ra.
Tömegközzel a Csepel/XI. ker. ennyire az oda-visszát már nem vállaltam volna be az tuti, vagy akkor meg a sörfogyasztásom lesz megint drága és nem a benya :-D Egyszer mentem oda tömegközzel az volt 2 órás út. Talán a Fehérvári/Galvani sarkot szívtam be egyszer nagyon, de a nap hátralévő részében az is megtérült. És akkor ott tömegköz is van. Egyéb helyen nem vagyok ijedős, csak mikor odavissza 1-3 kilométer majdnem csak az, hogy az ajtótól eljussak az első villamosig, akkor ennyi idő alatt kocsival végigmentem a fél kerületen, dugó ide vagy oda. Azt már nem is merem emlegetni, hogy egyik helyet pld. bontják és mindig máshol van az ideiglenes bejárat Szerencsére arrafelé többet már nem kell menni.
Múltkor Kaszásdűlő HÉVnél kellett volna valamit megnéznem. Elsőre jó ötletnek tűnt, aztán egyszer hazajöttem onnan kb. 1.5 óra alatt, na mondom ekkora kerülőt nem ér, inkább viszek egyből élesre több cuccot és nem nézem meg előre, mert vagy az idő sok, vagy a felesleges autózás. Bevállalom, hogy este 20 perc alatt odaérek és kész. Viszont így nem tudtam meginni az üveg Jacket, amit jutaléknak letettek helyben fogyasztásra plusz sok egyéb miazmást
Tökölre is este 9kor kell elindulni, vagy reggel 5ig odaérni
Bonyolult ez na, valami optimalizálni- és szopószorzó mindig akad, és akkor a gyors/hatékony megoldásokra vannak úgy, hogy szopjanak csak, tiltsuk ki mert csak.
-
Jahno
őstag
válasz npera #116661 üzenetére
Néha cipelek is, néha meg nem, csak haladni kell vagy optimalizálni. Néhány helyre 40 dekás motyóval voltam, vagy csak úgy magamban. Attól nem haltam volna ki, hanem a nagy kerülőktől. Soknál bicajjal sem leszel előbbre. Egy részét annó próbáltam, feléhez gyík is vagyok, meg az a 10 lámpa ami megfog útközben 1-2 percre az pont megint csak az időt tekeri felfelé és akkor már inkább tömegközlekedsz.
Most a Parkba majd egyszer elmegyek sporttáskával és majd valami éjszakás busszal esek haza, akkor helyben tudom fogyasztani a virágot
Semmi sem jó úgysem
-
npera
újonc
Végre egy releváns teszt. Űberszedánok offroad....
-
npera
újonc
válasz Jahno #116663 üzenetére
Ja-ja, ezért is írtam, hogy teljesen más körülmények.
Csak arra reagáltam, hogy kábé hasonló táv, hasonló emelkedés és hasonló idő.
Ha a belvárosban kellene bringáznom, akkor alighanem én is egy teljesen más filozófiával kezelném a szabályokat. Múltkor voltam a belvárosban és kábé én álltam meg egyedül a lámpáknál, 90% simán ment át a piroson. És amikor vársz a gyakorlatilag teljesen rosszul beállított lámpánál a nulla keresztező forgalomban a pirosnál, akkor elgondolkodol rajta, hogy minek is várni a semmire, miért nem megy tovább az ember.
Ha teljesen el van qúúúrva a közlekedés (lásd Göteborg), akkor nincsen semmiféle ösztönző faktor, hogy legyél szabálykövető. Akkor az anarchia a kifizetődő, mert egyrészt a többség eleve leszar mindent, meg csak pocsékolod az idődet, ha betartod a szabályokat.
Még tartom magam és megállok a pirosnál, szerencsére csak ritkán megyek be a városba....
-
Jahno
őstag
válasz npera #116670 üzenetére
Nincs itt elkúrva, csak mindenkinek másképp kellene, annyihoz meg nem egyszerű igazodni. Szabadkikötőn persze, hogy az autókhoz igazítják a váltást, mert mi máshoz? Meg egyáltalán. 1-2 nagyobb kanyar, amikor bicajjal felmész a Lágymányosira, vagy megkerüld a semmit és kész is, rögtön nő az időtartam
Van kolléga aki bicajjal jár, de ennek fele már bőven csak vallás. Az legalább biztos, hogy pontban akkor indul és onnan, ahol éppen van, meg akkor és oda érkezik ahova érkezik Kivéve a céges mélygarázs, ott el lehet szórakozni egy kicsit a kidokkolással.
A legyen gyors, olcsó, hatékony és álljon rendelkezésre mindig mindenhol-ból igyekszem kiválogatni a lehető legtöbbet és kész is. Ezért saját bicajra sem mindig mondanám, hogy olcsó, de szerintem itt városon belül nem túl hatékony, nem is gyors, meg csomó szakaszon használhatatlan esetleg életveszélyes is. Pont elég
Asszony ma amúgy pont onnan jött haza, ahonnan a csiganyál született. Azon az első pár perc nincs rajta, de ugyanakkor indult és ide érkezett Csepelre. Csiganyálon 17:13as az érkezés, most 18:15re esett haza. Igaz nem csináljuk és nem is tehetjük meg, hogy arrafelé rendszeresen autózunk, de akik így erőből be akarják csukni a rakpartot ezt sem látják. Kb. 40 perces úton +1 órás különbözetet össze lehet szedni és akkor megy az értelmetlen vagdalkozás, hogy "oldja meg" és "menjen másfelé" meg "majd leszokik az autózásról". No de merre is és miért pont miért?
Mondom én, hogy arról szól, erőből szopatni kell a másikat mert az biztos poén és van akinek nem számít. Szeged külsőről én is bátran magyaráznék marhaságot, vonogatnám vállam a világba és szívjon más.
Én ma útközben beugrottam 8 kerbe a házidokihoz is és pont nem áztam meg. Bár Orczy tér környékén azért voltak alakok a tömegközön
-
hobizoli
nagyúr
válasz zetor2000 #116651 üzenetére
azert fejlodott fel, mert Bp-n az atlagnak megfizethetetlen egy 3 szobas csaladi haz, mega CSOK-l egyutt is, amit az agglomeracioban tizmilliokkal olcsobban meg lehet venni, aztan max bejar onnan autoval
nezd meg a Bp-t epkezlab 70m2-s uj epitesu kegli 80-100millio...aztan az meg csak ket haloszobas....több drón kell ;P
-
-
blueboi69
csendes tag
válasz hobizoli #116672 üzenetére
Sokkal olcsóbban nem veszel Bp-től távolabb sem semmit, mert a telekárat is meg kell fizetned. Már ha jár az ingatlanhoz némi telek ugyebár...
Egy normális újépítésű családi házat 500-1000m2-es telken, nem építesz fel 100M-ból.
Mondjuk ugyanazt végképp nem építed fel Bp-en belül, de én akárhányszor megyek Bp-re, csak örülök neki, hogy nem kell ott élnem.Ráadásul el kéne jutni dunakeszire, az kb a világvége, mindentől távol és útba sem tudok ejteni semmi felé
-
Jahno
őstag
válasz blueboi69 #116674 üzenetére
Normálisa újat majdnem reménytelen is. Anyós felé valakik most megvettek pár telket és 3D modellként megnézhető kecókat árulnak 70-80-ért. Azt már nem néztem mi van benne. Lehet zéró belsőépítészet.
Gömbibát majd megkérdezem, de asszem 15 millió környékén lőtte, aztán van mit költeni rá. És még meg sem látogattam. Arra gyúr, hogy majd 10 év múlva fejlődik a környék és akkor még jobb lesz.
Nálunk szomszéd telket 19-ért árulják, de gyanítom nem fogják egyhamar eladni. Abból még a rajta lévő maradvány bontása sem lesz kevés.
-
-
Jahno
őstag
válasz blueboi69 #116678 üzenetére
Akkor az is pipa, 500-700 négyzet közt vannak általában, de akad pár nagyobb is. Nekem az lehet egy szükséges rossz lenne és szereznék megoldóembert, aki metsz és permetez én meg babrálok majd a grillsütővel meg 8 bites vackokkal.
Tesóék felé sok telek már inkább 1500tól indul, viszont 50 misibe nem csak ház, de tóparti ház jár saját stéggel. Ebből akad pár a környéken. Jobban belegondolva elég menő. És pár éve még olyan 12-16 körül emlegették. Még csak 15 éve mondogatja, hogy eladják, így a ház közben szerintem bontandó lett, ellenben csak a telek pont jó bevétel.
-
hobizoli
nagyúr
válasz blueboi69 #116674 üzenetére
ja csak itt arrol van szo, hogy ugyanazzal az onerovel indulva minden plusz 10millio torlesztoje havi plusz 130k 20 eves futamidon, szoval rohadtul nem mind1 hol mennyi az annyi, mert a jovedelmek, amibol ezt kohogni kene, meg felfele erosen szukulos
ezert koltoznek ki Bp-rol annyian az agglomeracioba, mert nincs havi plusz 250-300k-juk arra a nem keves tizmilliokkal indulas mellett, hogy Bp-n belul legyen a kero
de ez akkkkkorat fog borulni, amikor megszunik a CSOK....
-------------
hugomek ahol laktak regebben Villach mellett, Villach-n belul 3 szobas kero 75millio volt tavaly decemberben neztem, ~365-s arfolyamnal
b+ a Balatonnal is ennyi egy olyasmi kegli
de Villach-n van olyan termalfurdo, mint Hévizen is... ott is annyi
meg Villach-nal vannak sipalyak is, ami Balatonnal azert khm, max Eplény, de az...
meg onnan csak 180km az Adria is, azaz lazan legurulsz oda pentek kora delutan hetvegere, amikor delben vegeztel a meloban, mert 38 ora a munkahet
nem mellesleg EUR-ban kohognek, es a minimal ber netto 1200 EUR, ami manapsag ~500k
es azt is 14x kapjak
szoval hogy a verbe' kerul magyarorszagon megis kb annyiba egy kegli, mint Ausztria-ban, amikor rosszabb eletszinvonali korulmenyek vannak melle?
spanyol arakat nezed, akkor meg siman ~20%-l dragabb is a magyar
azt ott hooooogyan csinaljak?
[link] Dob utcai "panoramas"...
[link] Lechner Ödön fasori uj epitesu... a HÉV-l a szádban
[link] Miami uj epitesu
[link] ez istöbb drón kell ;P
-
Jahno
őstag
válasz hobizoli #116680 üzenetére
Jó, azért a Demján Rakpart meg a többi azért na. Dob utcára majdnem mondtam, hogy de hát csak az erkély 150 négyzet, aztán még időben lapoztam a részletezésekig. Nem egyszerű
Miamit nem is biztos, hogy jól tudom értelmezni, ott azért elég gyakori, hogy bérleti jogot adnak el, pályázni kell, egyéb olyanok amik nekünk nem is értelemszerűek. Hülye vidékiek, van ott minden. De ez azért ezt még lehet megnyomkodom "Estimated monthly cost $8,919"Valamiszervalami, ne menjünk ennyire messze.
-
hobizoli
nagyúr
válasz blueboi69 #116674 üzenetére
dehogynem....
Sopronban 60m2-s uj epitesu lakas 38millioert volt... szo szerint 5km-re van a hatartol, azaz onnan lazan atjarsz dolgozni Ausztriaba
ahol most laknak Sopronban az ingatlanos elkezdte ott a vetitest, hogy aaaa ez a 55m2-s kegli a garazzsal siman eri 55-60milliot
nemtom hogyan, amikor 2012-s epites, azaz nem a legujabb szigetelesi szabvanynak megfelolen epult, ami egy ujnal meg nyilvan default, es meg a haztombon belul is lattam a 75m2-s lakast hirdetni 44 millioert az ingatlan pont com-n
meg amikor a vatta uj 60m2-s keco innen meg 1 km-re sem is majdnem huszassal olcsobb, akkor hagyjuk mar ezt...
ja es ott meg tudsz allni autoval is, nemugy mint ezen a helyen, mert ez vmi siralom ebbol a szempontbol
de ezek ugy dobaloznak a plusz tiz-husz milliokkal, mintha az csak vmi 1-2 havi bevetele lenne egy atlag haztartasnak
aztan mennek utan az arak, hogy ez annyi? akkor ez is er annyit.... es indul egy ongerjeszto arspiral
------
szerinted ez eri a forintot? [link]
balatoni kerokon neha sirok, hogy miket arulnak mennyikert
apartman elado, 8 szobas , minden szoban belul van a tusolo
de nem a szobabol nyilik egy furdo helyseg erre, mint egy mini garzonban is, hanem az agybol nezed a zuhanykabint ~2.5m-rol, kozos WC a folyoson... szereny 380millio
he?
masik hasonlo kb a kamrabol kialakitott furdos (az egyik legalabbis)
az ajtonal a WC kagylo keresztben, azt kikerulve mogotte 2m-l a letezo legkisebb zuhanykabin, ami csak befert az egyik sarokba, mellette masik sarokban egy mini kezmoso mosdocska, mert a normal nem fer el szelessegre a kabin mellett, es annyira szuk a hely, hogyha odaallsz mosdocskahoz fogat mosni, a konyokedet siman vered a zuhanykabinba
meg az a tipikus libafoszold szinu WC-mosdo-kad, ami 80-s evek eleje, azaz azota felujitva sem volt a vizesblokk, de majd miutan megvetted kozel 400(!!) millioert, majd meg tapsolj ra lecci
meg bontsd le a rem oldschool muanyag/fa lamberiakat folyosorol a falakrol
ezek araert a horvat tengerparton ~5db part kozeli, vizre nezos apartmant veszel, ahol majustol szeptembeig szezon van, es nem ilyen osszetakolt, retro szerencsetlensegek, ahol festve is utoljara kb 20-25 eve volt, hanem napi 100-120EUR-ert sorban allnak a nyaraloktöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Jahno #116682 üzenetére
de bammeg az a panorama a 100 eves csupasz tegla tuzfalakra meg a multikolor egetett cserep haztetokre, vs ocean...es ugyanannyiba kerul
meg Dob utcaban allj mar meg autoval... miami keronak meg dedikalt parkolohelye is van az arban egybol ketto is
a monthly 8900USD meg ugy annyi, hogy 20% onerovel, azaz 325kUSD-val beugrasz
ha kp-ban kikohhinted egyben, akkor nyilvan occsobb a fenntartasa
de azert az adoja havi 1300USD szoval ott sem a prolik veszik ezeket se
Floridaban vannak olyan Country club-k, ahol beugro van 50-70k meg 90kUSD is, de lehet es van egy 1200USD-s havi dija golfozni meg teniszezni, meg van vizes elmenypark...
ott sokkal olcsobbak a keglik is, pl ez sold for 6k: [link]
---------
kanari szigetek: [link]több drón kell ;P
-
blueboi69
csendes tag
válasz hobizoli #116680 üzenetére
Ahogy egy világjáró exkollégám mondta, a Bp meg úgy általában a magyar ingatlanárak csak kezdenek felzárkózni az európai szintre.
A fizetések persze nem, de az más kérdés.
Igen, nem sokkal drágább máshol venni valamit, viszont az egy Szolnok méretű város egy síparadicsom Teljesen más adottságokkal.Ha annyira jó, költözz oda, vagy Miami-ba vagy akárhova. Azért mielőtt csomagolnál számíts bele mindent is, és nem csak a pénzre gondolok.
Látod van aki meg itt Svájcból költözik haza, mert mégsem olyan fasza minden, mint az ottaniaknak.Egyébként meg nemtudom, sztem nem csak az életszínvonal határozza meg. Pl mikor meséltem rokonoknak, hogy a CSOK miatt milyen drága lett itt minden, aztán kiderült, hogy Szófiában is a m2 árak kb ugyanazok mint itt Bp-en.
Ott pedig aztán jelentősen kevesebbet keresnek az emberek és a szolgáltatások még rosszabbak mint itt nálunk. -
-
Jahno
őstag
válasz hobizoli #116690 üzenetére
Én a 45 négyzetes kanáristól sem ájultam el, meg aztán ott végképp nem sok más van, csak valamit turizmusban trógerolni.
Ezt mostanában írta róla ismerős, aztán majd megkérdezek egy másikat mert éppen most tervez büfét nyitni:
"anyagilag eléggé bizonytalan, alig lehet hosszú távra lakást találni, nagyon körülményes a bérlés, lakbér megy folyamatosan felfelé, fizetések nagyon alacsonyak. A másik hogy nincs anyagi biztonság, munkaszerződést egy évre adnak max, 3-6 hónap próbaidővel, ami alatt simán elküldenek. Spanyol és még egy nyelv legalább kell. Sokan azt gondolják hogy angollal el lehet lenni de nem igazán."
Persze ha nincs cél, csak árfekvést hasonlítunk, akkor akármi is lehet (:-
-
hobizoli
nagyúr
válasz blueboi69 #116691 üzenetére
ez baromsag....
Bp siman "draga" lett
gyakorlatilag Bp-n nem lehet annyival tobbet keresni, mint amivel egy ingatlan mar tobbe kerul egy videkibb helyhez kepest
mert igazabol mar arra keresel, hogy a hitelt ki tudd fizetni
10 millionkent 130k-val no a kiadasod a hitel miatt, az 80 millios vs 50 milllios keglinel havi 400k hussssss
ennyivel Bp-n nem fizetnek tobbet, es az 50millios lakas (nem haz...) sem eppen "olcso"
amikor Sopronban a nyugati hatarszelen egy ~40 eve epult Havanna ltp-i panel lakas araert vehetsz uj epitesut is, es 600k alatt nem tudsz keresni az onnan kopesre levo Ausztriaban, kkor ez akarhogy szepitve is a temat draga lesz
....mert ha meg Sopronban lenne dragabb, akkor erted is miert ott az
meg ha a horvat tengerparti kegli lenne a dragabb a balatoninal, akkor detto...
de pont forditva van
es nem 5-10% ardiffi van, hanem egy felkapottabb horvat tengerparti telepulesen epulo apartmanbol majdnem kettot is veszel egy balaton deli parti kero aran, es meg a horvatnal setalsz kevesebbet is a vizhez
ott miert nem akar felzarkozni az ingatlanar az europai szintre?
mikozben jovo januartol mar EUR-l fizetnek is?
....vagy megnezd a spanyol tengerparti arakat es hoppa, megint a balaton a dragabb, ott miota is EU tagok?több drón kell ;P
-
Jahno
őstag
válasz blueboi69 #116695 üzenetére
Én az amcsi lakásra nem tudok mit mondani, értelmezhetetlen az egész, nem tudom. Pedig egyik ex-cégemnél auditor csávónak ott a környéken van kecója és dumálni is akart róla, csak minden mondat fele "igyunk"-kal fejeződött be, így inkább semmilyen témát nem erőltettem és a túlélésre gyúrtam
Idehaza a rakparti majd 2 év múlva készül el és minden tekintetben luxus lesz, kár a többi kispógári cucc közé sorolni, de még a némethez sem, elvégre nem a dóm mellett van, nem az a műszaki tartalom, van valami két szám egymás mellett. Ehhez képest az is közrejátszik, hogy Villach egy falu.
Új hozzászólás Aktív témák
- Honda topik
- No Voice in the Galaxy
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- További aktív témák...