Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
válasz Samott #50047 üzenetére
multkor volt a Kaposztasmegyeri metro hosszabbitasarol egy cikk vhol
lenne szerenytelen 110Mrd es 6 evig tart megepiteni
2 megallo a fold alatt (kéregveztetésű) es 3 a fold felett
ebbol az elso leendo "uj" megalloig majdnem meg is van a palya most is, mert odaig kihuzzak a szerelvenyt, amikor iranyt valt
osszehasonlitas keppen 40 eve a Nagyvarad ter - KöKi szakasz, ami 4 megallo a felszin alatt es egy felette, az anno 3 ev alatt epult meg a Kőér utcai jarmuteleppel egyutt
es a szocializmusban sem a vert verejtekezos munkatempo volt a standard, ugy volt ennyi
vagy pl szinten 6 ev alatt a francia TGV LGV-Est (Paris - Strasbourg) Phase2 szakasza (=106km) epult meg, egy 2x4.2km-s 350km/h uzemi sebessegu alaguttal 215MrdHUF-nyi EUR-bol (=2.2MrdHUF/km)
ezt most adtak at par eve
es az egy nagysebessegu nagyvasuti palya, amin 320km/h-val veret a vonat, es volt egy teszt a Phase1 szakaszan anno 574km/h-val
szoval annak lehet "kicsit" magasabb a muszaki kovetelmenye is egy hoki metronal
több drón kell ;P
-
zetor2000
senior tag
válasz hobizoli #50051 üzenetére
És akkor a kínai metróépítéseket ne emlegessük fel, mert ott ~100km pálya épül 1-2 város közt ennyi idő alatt, nem 4-5 megállóval.
10-15 év termése... a képek szerintem magukért beszélnek.Azt nem értem, hogy a 4es metrót, ha már belevágtak, miért nem az első koncepciók alapján építették, azaz ~gazdagréti lakótelep - Újpalota... vagy legalább a Bosnyák tér. Az alig pár km lett volna, és ha már fel van túrva a város, má mindegy lenne. Vagy legalább folytatnák.
Esetleg az M3 Káposztásig hosszabbítása. Az is huszonéve kellene.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Jahno
őstag
válasz hobizoli #50051 üzenetére
" 40 eve a Nagyvarad ter - KöKi szakasz, ami 4 megallo a felszin alatt es egy felette, az anno 3 ev alatt epult meg "
40 éve még majdnem Kádár volt, ott ha a lakók kicsit tiltakoztak és repedt valami, akkor pofa lapos, különben jövünk vissza a Volgával "megbeszélni". Teljesen más szinten mozog a tervezés, engedélyeztetési eljárás, a kiegészítő technológiák vezérléstől, üzemeltetésen át mindenféléig, ami iszonyat mód tudja drágítani a dolgokat. Vasút/metró nehéz összehasonlítás, de ez Neked megint bonyolult lenne. Többihez meg úgysem értünk, de ha valami ilyen nagy szám, meg milliárd, azt ki tudja.
-
zetor2000
senior tag
Egyet kell eldönteni, hogy meg akaruk e építeni, vagy sem. Ez az alapja mindennek.
Ha akarjuk, akkor persze, papírozni kell, meg sokat, csak "halaggyámáazanyádbamá heee...", tolja mindenki. Persze amíg eléggé kettős a városvezetése, meg a kerületeknek ennyi beleszólása van, és megannyi érdekellentét, addig akármi is lehet.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
hobizoli
nagyúr
-
Samott
addikt
válasz Gabibácsi #50056 üzenetére
Na, mit csinalt? Nem emlekszem nagy lopashoz vele kapcsolatban, es viszonylag hamar elvitte a rak. Neki nem volt "meszaros lorince" vagy akkora vagyona mint gyurcsanynak.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
hobizoli
nagyúr
válasz zetor2000 #50053 üzenetére
pl mert olyan sokaig hatraltattak az elvtarsak a kezukre kerult onkorikkal, az tovabb epitesi engedelyek nem_kiadasaval, hogy honapokat allt a furopajzs az alagutban tetlenul, amikor a koltsegszamalo csak porgott, az epites meg nem haladt
a Klados Gusztav is ezert is hagyta itt az egeszet a faszba'es lehet vele politzalni a pornepnek, hogy fudedraga lett
ha felcsuti napoleonon mult volna az epitese sem kezdodott volna el soha a meglevo szakasznak sem
ezt is csak azert fejeztek mar be, mert az alagut mar ~keszen voltde az kulon vicces, hogy a nyaloncok allandoan azzal erveltek ellene, hogy sosem lesz meg a tervezett utasszam, es kidobott penz, es fuuu, es nem terul meg soha, erre ez a csonka M4 is hozza mar most is a tervezett utasszamokat mar 5 evvel az atadasa utan is
fura dolgok ezek, nem?ja meg az jopofa, hogy a 1996-s szamitasu koltsegvetest hozzak fel, hogy annak a hanyszorosa lett a vege, de az epitese sokkal kesobb kezdodott csak, mert orban 1998-ban felbonttatta szerzodest az epites kezdese elott
csak 1996-97-ben minden masnak is mas volt az ara, mint 201x-ben
na meg az alagut a hatraltatasok miatt is kevesebb ideig epult, mint amig mar tarlos elvti vezetese alatt vegul megepultek a megallok is vegre
pedig a megallokat mar siman lehet parhuzamosan is csinalni egy idoben[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
Jahno
őstag
válasz zetor2000 #50053 üzenetére
jó, Kínában néha az üzembiztonság és építés közbeni mambójambók senkit nem érdekelnek, ha el kell onnan zavarni 200ezer embert, akkor kerekítési hiba, ha szinte ingyen kell 200ezer ember lapátolni, akkor megint. Gépesítésről egyéb lehetőségekről nem is beszélve, amihez nekünk ezer évre bérelni kell valamit és sok pénzért szállítani, az ott rendelkezésre áll, folyamatosan melózik az állam tulajdonában, így nyilván az a része is "olcsóbb".
-
Samott
addikt
válasz hobizoli #50060 üzenetére
Igazabol az M4 kapcsan mar azt szamolgatjak, hogy csucsidoben hogy lehetne suriteni mert mar kapacitas csucson jar. Es azert epult sokaig mert akkor sokaig lehetett lopni belole. Demszky, Tarlos tartoi szepen kerestek vele.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
hobizoli
nagyúr
a metro vonalvezetese ott nem a hazak alapjanal vagy az alatt megy, hanem a Ulloi ut varosbol kifele vezeto oldala mellett a jarda es a fuves terulet alatt, ahol a lakotelepen most parkolnak az autok
azaz kb pont fele-fele tavolsagra van az Ulloi ut menti hazaktol
lasd a Pillango utcanal a metrokijaro pozicioja
a Hatar utnal meg az a pup a feluljaro mellett a KoKi fele vezeto irany feletti gyalogos atjarohid teteje a felszin alatt
azon a enyhen jobb kanyarodo rampan gyalogolsz fel, amikor a varosba befele akarsz menni, annak a teteje latszik a felszinen
ott a metro a gyorsforgalmi feluljaro felvezeto alatt all meg valojaban, es a Hatar uti parkolo utan ahol kezdodik a betonkerites a ShopMark-l szemkozi oldalon a 50-s vilipalya mellett, mar ki is jon az alagutbol
az alagutnal leht is latni amikor elindul a metro, hogy a fal ugy van megepitve, hogy jobbra folytatodott volna tovabb, az Ulloi ut fele, azert is van itt 3 vagany egy dupla es egy szimpla peronnaltöbb drón kell ;P
-
Jahno
őstag
válasz hobizoli #50060 üzenetére
" mert olyan sokaig hatraltattak az elvtarsak a kezukre kerult onkorikkal"
Ezekkel az a szopó, hogy nem tudunk semmit, egyik sajtó ezt írja a másik meg másikra köpköd. Még aki járt arrafelé az sem érti teljesen mikor micsoda miért nem haladt.
És nekem ne mondjátok, hogy ez bezzeg csak állami módszer, mikor akkor vertem végig egy simának kinéző iroda felújítást, ahol mondjuk pénz és akarat is lett volna, de ugyanígy nem haladtak dolgok és néha hónapokat pöcsöltünk a nagy semmin is. Meg mondogatni szoktam, jártam én már pár hasonló helyen közvetve és közvetlenül is.
-
hobizoli
nagyúr
-
npera
újonc
Egy teljesen stock rízsfőző, tetszik a kipufogó. Meg az "alváz" és a futómű. Meg a motor. Meg a szélesítés rajta. Meg a hangja.
-
hobizoli
nagyúr
hat pedig csak a (Szent-)Gellert teren alltak vele 4 honapig
tokre ugy probaltak csinalni, mintha nem is tudtak volna, hogy majd vmikor oda fog erni a furopajzs, es teljesen varatlanul erte volna oket az engedely, meg hogy a vonal vezetese az olyan, hogy athalad a Duna alatt, es fu most mi lesz
Felcsut fele kiadtak volna a ma kert engedelyt tegnapra is
bezzeg ott milyen patentul ment minden, nem?több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
amugy azert is poen a 6eves epites a Kapmegyeri leendo M3 szakszon, mert amikor a vorosiszap bulinal elvitte a vasuti palyat az iszapfolyam Devecser/Kolontar mellet, akkor a MÁV kb egy honap alatt csinalt oda egy vatta uj 1,5km-s palyat
a regi palyabol minden IS kuka volt
teljesen novicsento uj agyazat is epult hozza, mert nyilvan azt is elmosta magavalott Kap.megyernel meg ~2km lenne a teljes felszini szakasz a vasuti palya mellett vezetve
a 6 ev csak a kivitelezese lenne, 10 even belul tervezik elkezdeni[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
Samott
addikt
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
zetor2000
senior tag
De 15 év alatt nem 7-8 km hálózat épült, hanem 4-600km. Ami azért más dimenzió. Menjen tönkre a fele... az is 2-300km, ami működik. És a semmiből épült, tervezéssel, minden szükséges pittyputtyal együtt. Lehet, nem automata, na és? Legalább van/lesz meló pár embernek.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Jahno
őstag
válasz Samott #50066 üzenetére
Csúcson jár? egyik legüresebb jármű egész Pesten :-O
Az időbeni indokolás viszont hülyeség, mert valamennyire fix a projektköltség és bármilyen cégnek levonulásig sokba kerül az állásidő is. Amúgy aki nyitott szemmel jár az látja, hogy még mindig pöcsölnek a pótmunkákkal. Most készült el nem rég egy csomó utastájékoztató- és irányító rendszer, utánvilágítók és biztonsági világítások felcímkézése, meg egy csomó más.
-
Jahno
őstag
válasz hobizoli #50075 üzenetére
Tökre nem tudjuk miért mennyit álltak, de ha megnyugtat akkor Felcsútnál is ment pöcsölés, pedig kimondták a varázsszót, hogy teljesen mindegy mennyibe kerül, meg KELL lennie. És még akkor is rezgett a léc, de lehet igaz sem volt, és sajnáltam is a kivitelező srácokat, meg nem is.
Ha belegondolok, hogy egy irodai újra szőnyegezésén is megfejtenek 4 hónapot, akkor egy komplett metrómegálló még egész jó aránynak tűnik, ahol a világmindenség is összefügg bármivel.
-
Jahno
őstag
válasz hobizoli #50076 üzenetére
Ja, Devecsernél nem kellett nyomvonalat felmérni és nagyságrendileg tervezni sem. Zajhatás, környezeti ártalom, megint meglévő dologról beszélsz. Első 2+ év bárminél elmegy a papírmunkával és előzetes felméréssel, egyeztetéssel. Kápnál nem tudom merrefelé menne, akad ott vízmű, védett terület réti nünükével, nyugdíjas tiltakozókkal, ki tudja mivel. Meg kell lesni.
-
Samott
addikt
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
npera
újonc
Wizard, egész nap vártam a hozzászólást, de most már nem várok tovább, hanem berakom.
Napi 300 hibát találtak a szoftveres tesztelők az ID.3-ban.
Flame ON...
-
Jahno
őstag
válasz Samott #50077 üzenetére
No igen, haver nagy mellénnyel kiáll a stadionok mellett, aztán mondtam, hogy nehéz követni a programokat, főleg ha zártkörű. Budapest Aréna okés, az csövön jár, még ha Dudu nem is sejtette. Itt a többit nézegettem, most kb. ezt is követném, csak infó nincs. 2 oldalon keresztül tudja részletezni, hogy miért is jó egy ilyen meg főleg ekkora aréna, mint a Puskás és még miért is kellene belőle még több.
Idén egyáltalán volt már benne valami mérvadó?
-
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Samott #50077 üzenetére
Mondjuk ennél a posztodnál elsőre nem tudom, hogy segghülye vagy, vagy csak simán rosszindulató.
(korábbi kommentjeid alapján nem vagy segghülye, tehát marad a második opció)Elég lenne értően nézni a képet és látnád, hogy Zalaegerszegen játszott az Újpest pályaválasztóként, plusz a gyökértelen Felcsút volt az ellenfél, tehát semmi okuk nem volt a helyieknek kimenni a meccsre...
-
eattila
csendes tag
-
Jahno
őstag
válasz Bujdy81 #50091 üzenetére
Attól még érdekes a matek, hogy érdemes-e ennyiért fenntartani a stadiont, egyáltalán kinyitni, vagy kinek kerül sokba. Az meg a másik szervezési kérdéskör, hogy miképpen lehet úgy meccset csinálni, hogy a saját érdekeltségbe tartozó szurkolóikat hagyják ki a számításból.
Miért ne lehetnénk rosszindulatúak, ha mindenhol azt magyarázzák, hogy jó sok stadion kell, közben alig 200 ember terelődik össze? Ehhez elég egy vidéki normálisabb pálya, nem pedig 12ezres, fedett lelátós, kihaszálatlan stadion aminek az árából X másik hasonló kisebb kaliberű építmény is kijönne, amiket pld. 2013 körül mutogattam.
-
Phülöp
addikt
#viccrovat
"A fiamat felkérték egy kísérletben való részvételre.
A kísérlet szociológiai felmérésre irányul.
Ennek keretében két hétig egy FIDESZ feliratú pólót kell viseljen, és fel kell jegyeznie a reakciókat.
Eddig kétszer leköpték, fejbevágták egy sörösüveggel és háromszor elgáncsolták a sötétben.
Kíváncsi leszek, mi történik, ha elmegy itthonról."A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Robogó, kismotor
- EAFC 24
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Futás, futópályák
- Suzuki topik
- Battlefield 2042
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- Publikálta a Microsoft az MS-DOS 4.0 forráskódját
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...