-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mauzes
addikt
check
-
-
Mauzes
addikt
válasz
bajnokpityu #54553 üzenetére
Az hol látszik, hogy mekkora a kár érték? JSZP-t mikor legutóbb néztem, ott csak annyi volt, hogy volt-e káresemény és mikor (de lehet rosszul emlékszem).
Hát amúgy meg ez van, ezzel már nem annyira tudok mit csinálni. Fotók megvannak, az alapján szerintem nagyon minmálisnak tűnik a károsodás. Amúgy is a vevőknek 3 kategóriája van:
1. Ha látja, hgy volt káresemény, akkor kizárja az autót. Ezeket elvesztettem.
2. Meg akarja tudni, hogy mi történt vele, itt szerintem jól be tudom mutatni, hogy nem vészes.
3. Nem jár utána, hirdetés és megtekintés alapján vesz autót. Szerintem ez a legnagyobb létszámú kategória a 3 közül (a középkategória és alatta iránt nézelődőknél). -
Mauzes
addikt
válasz
Mauzes #54448 üzenetére
Csak egy kis érdekesség, az előzményben lévő sérülésre megjött a javítási ajánlat: 2,1 millió Ft.
Néztem egyet, hogy totális wtf, én olyan 600 ezerre tippeltem volna.
Viszont a jó hír, hogy a károkozó biztosítója elfogadta a szerviz ajánlatát, vihetem javításra. Mindezt úgy, hogy korábban a biztosító tett egy 530 ezres ajánlatot a kártalanításra...
-
Mauzes
addikt
válasz
ParmaBoy #54451 üzenetére
200k km, ami nem kevés. Gondolom a biztosító szerint az autópályázás alatt szépen elavult a hátsó lökhárító meg a csomagtér ajtó.
Mindegy, ez van, ha fizetni kell, hát akkor így jártam. Nem szabad az autóval utcára menni, akkor nem megy neki egy béna (figyelmetlen) autós.
-
Mauzes
addikt
Nekem is volt már avultatással ügyem, tehát a koncepció ismerős. De akkor előre megmondták, hogy mennyi lesz ennek az értéke. Ezt nem kell előre megmondania a biztosítónak? Utólag "szopódik" be vele a vétlen autós?
Meg gondolom függ az autó korától is. 5 éves az autó, nem tudom, mennyit akarják avultatni.
Amúgy az avultatási koncepció elég nagy g*ciség tud lenni. Gondolom az új ajtóktól a te autód értéke is sokat nőtt...
-
Mauzes
addikt
Sziasztok, tájékozódás céljából kérdeznék rá arra, hogy ti hogyna járnátok el. Ha balesetezne az autó, és a másik fél a vétkes, és így a kötelező biztosítás terhére történik a javítás, akkor ti hová / milyen szervizbe vinnétek az autót?
Lásd lent az én esetemet. Nekem márkaszerviz jutott eszembe, mert a költséget úgy sem én állom, ők úgy is mindenből újat raknak, fényezni és szerelni meg csak tudnak jól. Van esetleg olyan szempont, ami miatt érdemes lehet máshogy eljárni, vagy valami speckó/konkrét szervizbe vinni?
Én budapesti vagyok, nagyrészt Ivanicsba hordom, mert hiába nincs már garancia, sokszor jobb áron dolgoztak, mint a független szervizek.
-
Mauzes
addikt
válasz
bajnokpityu #54271 üzenetére
Kormányvédő kapcsán nekem valamiért előítéletem van, gondolom a förmedvények alapján, amiket eddig láttam. De lehet van belőle jó is. Létezik amúgy típus specifikus ÉS jó minőségű? Lehet kipróbálnék egyet, mielőtt bőrözök.
-
-
Mauzes
addikt
Bocs, nem kifejezetten neked szánom a kérdést, de a kormányvédőről jutott eszembe.
Nekem 5 éves Galaxy-m van, és már 3 éves kora óta málik le a kormányon lévő bőr. Csomó helyen, foltokban. Az lenne a kérdésem, hogy milyen megoldással tudnám újszerűvé változtatni? Mármint ténylegesen újszerű, nem pedig csak ráteszek egy plusz huzatot/kormányvédőt.
Nem értek hozzá, ezért nem tudom, mi működik és mi nem.
- létezik-e megoldás felújításra, pl. lecsiszolják szépen vagy valami hasonló
- szokták-e újra "bőrözni" a meglévő kormány, ha igen, ki csinálja és hogyan
- vagy ilyen esetben vehetek egy új kormányt? Gondolom az elég drága...
- bármi egyéb? -
Mauzes
addikt
válasz
Gigibacsi85 #54245 üzenetére
A gyártó számára legfontosabb vevő szegmens számára általában létező: az újautó vásárló számára.
-
Mauzes
addikt
válasz
radi8tor #54052 üzenetére
Köszi, jöhetnek az ötletek!
Hlinka Garage is adott ajánlatot, 190 ezer gyári alkatrészekkel és 150 ezer utángyártott.
Lehet, hogy mellettem ment el a világ, de valahogy nem értem ezeket az árakat. Az eddigi 3 független szerviz full márkaszerviz árazást adott. Hozott alkatrésszel pedig nem dolgoznak.
Mindezt úgy, hogy én mezei végfelhasználóként is 120 ezerért be tudnám szerezni a gyári alkatrészeket a Petrányitól. Utángyártottat szerintem 75 körül. Na most egy beszállítókkal szerződéses viszonyban és nagy tételben rendelő autószerviz vajon milyen diszkonton szerzi be az alkatrészt...?
Értem én, hogy drága az autózás, de azért ez már átb*szásnak tűnik.
-
Mauzes
addikt
Sziasztok, tudtok Ford-ra olyan megbízható szervizt Pesten, ahol hozott alkatrészt is beszerelnek? Egy Ford-ra szakosodott független szerviztől kaptam egy 180 ezres ajánlatot egy hátsó féktárcsa/betét cserére, ami szerintem agyfasz kategória. 180 ezer gyári alkatrészekkel és 140 ezer utángyárott tárcsával...
-
Mauzes
addikt
válasz
dellfanboy #54030 üzenetére
De ahhoz le kellene venni a kereket, nem? Amúgy gondolom gyári van rajta. Közben eszembe jutott, hogy Petranyi webshopban megnézem, ott egy féle van 316 mm-rel.
-
Mauzes
addikt
Sziasztok, rookie kérdés: bardiauto.hu-n keresek egy alkatrészt típus alapján, és minden kért adatot megadok az autóról, majd a legvégén 2 cikkszámot dob ki, amelyek méretben eltérnek. Akkor honnan tudjam, melyik kell az autómban? Pl. most hátsó tárcsát kerestem, és az egyik 316 mm, a másik meg 302 mm átmérő.
A másik kérdés, hogy szerintetek van bármi értelme gyári tárcsát-betétet venni (drágábban)? vs. mondjuk a jobbak/drágábbak közé tartozó Brembo / Ate / Zimmermann?
-
Mauzes
addikt
válasz
radi8tor #53696 üzenetére
Mármint generátor felújító? Gondolom nem az egyenirányítót újítják fel, hanem azt cserélik.
Tudsz esetleg ilyet Budapesten, ahol szerelik is? Találtam párat, ahová el kell küldeni magát a generátort és visszaküldik nekem, de én nem szeretnék magam szerelni semmit.
Vagy ezt egy random autóvillamossági szaki meg tudja vizsgálni/javítani?
-
Mauzes
addikt
Sziasztok, 2019-es Ford Galaxy 2.0 TDCi. Menet közben az alábbi piros hibaüzenet jön fel időnként: Charging system, Service now. Ezt nem állandóra írja, hanem amikor feldobja bal oldalon a hibaüzenetet, akkor onnan pár mp után eltűnik, de középen még megmarad a piros akksi (hiba)jel. Viszont ez is eltűnik 1-2 perc után, mintha helyreállt volna, tehát így értettem, hogy nem írja állandóan a hibaüzenetet.
Multiméterrel megmértem, amit tudtam, az alapján az akksi és a generátor első blikkre jónak tűnik:
- akksi feszültség állóhelyzetben egy éjszaka állás után: 12,67 V
- akksi feszültség járó motornál és aktív fogyasztóknál: 14,75 VVan esetleg bárkinek ezzel tapasztalata/ötlete?
-
Mauzes
addikt
válasz
dellfanboy #53454 üzenetére
ESS nekem korrektnek tűnik. Volt, amiben drága volt, de volt olyan is, hogy ők adták a legjobb árat valamire. Ha pedig kérdezek, normálisan válaszolnak.
Ha esetleg márkaszerviz, akkor szerintem Ivanics is jó, több dolgot olcsóbban csináltak meg nekem, mint a független szervizek.
-
Mauzes
addikt
1 évet vagy annyit se bír az akku. Ne már, hova jutott el az autógyártás...
Persze lehet ezeket technológia érvekkel megmagyarázni, de szerintem nem érdemes, mert elfogadhatatlannak kellene lennie.
-
Mauzes
addikt
Na, pont erre a felvetésre van egy plusz infóm. Most beszéltem a #53236 radi8tor által említett Ivaniccsal. Ők is azt mondják, hogy mindenképp javasolják az olajcserét, DE kifejezetten nem az átmosásost, hanem csak leenged és feltölt (nagy része lejön magától ennél a típusnál). Pont azért, mert egy magas futású autónál, ahol korábban nem cseréltek rendszeresen olajat, szokott problémákat okozni az átmosás. Náluk is többször előfordult. De ez sok mindentől függ, váltó típus, futás, használat, stb.
A szervizes is említette a Motul gépet, de hogy ezt igazából alig használják. Pont azért, mert a nagy futású autóknál problémás, a kis futású meg garanciás autókra pedig nem szoktak kérni olajcserét...
És igen, 8F40 a váltóm, megerősítették alvázszám alapján.
-
Mauzes
addikt
Ezt így kód alapján nem tudom, de hagyományos nyomatékváltó van benne.
Az a poén, hogy két márkaszervizben is rákérdeztem, szerintük nem kell cserélni. Az előző postban említett független szervizt is hanyagolni fogom, ők simán cserélnék átöblítés nélkül. Az ESS korrekt volt, ők kifejezetten javasolják a cserét és csak átmosásos technikával, amit ők nem tudnak megvalósítani, úgyhogy máshová irányítottak.
Most 2 helyről várok egy árazást, kíváncsi vagyok, mennyibe fáj. De igazából tök mindegy, mert ha csak elodázom vele a váltó megmakkanást és milliós javítást/cserét, az már jó.
-
Mauzes
addikt
Sziasztok, itt mik a vélemények az automata váltó olajcseréjének helyes gyakorlata kapcsán? Leenged és feltölt (drain and fill), vagy pedig átöblít (flush)?
Nekem 8 sebességes Aisin automatás Galaxy-m van, és a Ford szerint élettartam olaj van benne, azaz nem írja elő a cserét. Márkaszerviz is megerősítette, hogy nem javasolja a cserét. Az persze kérdés, hogy a gyár mit ért élettartam alatt, az ember joggal gyanakodhat, hogy esetleg a garancia időtartamot...
Megkérdeztem erről egy független Ford szerviz is. Elég visszafogottan válaszoltak: a Ford nem javasolja, de az ügyfél kérésére megcsinálják. Tehát olyan nagy elánnal nem merik javasolni ők sem, gondolom felelősségi kockázatokat is szeretnék minimalizálni, hiszen minél kevesebb váltóhoz nyúlnak ők hozzá (ami sok km-rel könnyen megmakkanhat egy olajcsere után is), annál kevesébé merülhet fel, hogy őket hibáztatják az ügyfelek. Ők amúgy a drain and fill módszert használják, azaz marad benne a régiből is valamennyi.
Amit még sajnos mondtak, hogy tapasztalatuk alapján magának a váltónak az élettartama tipikusan 180-200 ezer km, utána elhalálozik. Ennek a cseréje olyan 2,5 milliós nagyságrend...
-
Mauzes
addikt
válasz
Mauzes #53009 üzenetére
Érdekességképpen megosztanék egy infót szerviz friss árakról, visszacsatolva korábbi kérdésemre időszaki szervizről.
3 helyről bekértem ajánlatot a következő melóra, 2019-es Ford Galaxy 2.0 TDCi:
- olacsere
- levegőszűrő
- pollenszűrő
- fékfolyadék csereSzámomra elég meglepő lett az árazási sorrend:
- Legdrágább a Kőrösi Autó, egy Ford szakosodott szerviz, 129 ezer Ft. Ez a legnagyobb wtf nekem. Egy külső kerületben (18), nem egy full sufni szerviz, de azért nem egy ESS vagy hasonló kategória profizmusát mutatja (kívülről).
- Második a KwikAuto (Korábban KwikFit), 111 ezer Ft.
- És a legjobb árat egy márkaszerviz adta, Ivanics, 107 ezer Ft, voltam már náluk, 10% kedvezményt számoltak sok mindenre. -
Mauzes
addikt
válasz
Zoli-bácsi #53030 üzenetére
Márpedig a garancia évei alatt, amíg márkaszervizbe horjdák az autókat, addig biztosan nem cserélik (utána sem hiszem hogy cseréli a user, mikor azt az infót kapta, hogy ne cserélje). Ez több ezer/tízezer autó. Ha ez bullshit lenne, akkor tömegesen el kellene szállnia a váltóknak, nem?
-
Mauzes
addikt
válasz
Zoli-bácsi #53023 üzenetére
A Powershift-re valóban érvényes az olajcsere, ezt a gyár is előírja. De az enyémben már az Aisin hagyományos automata van, és erre volt olyan szerviz, ahol simán csak azt mondták, hogy nem szükséges/nincs előírva, de érdekes módon volt olyan márkaszerviz, amelyik azt mondta, hogy a gyártó konkrétan nem ajánlja, hogy hozzányúljanak.
#53024radi8tor: köszi, ez hasznos. Van benne pár érdekesség:
- a levegőszűrő (air filter vagy hasonló) konkrétan nem szerepel benne sehol, vagy csak én nem találtam
- az üzemanyagszűrőre csak annyit ír mindig, hogy "drain water if not renewed", de nem írja elő, mikor kell cserélni - gondolom így a szervizre van bízva, hogy szemrevételezés alapján cserélje
- a fékfolyadékra azt írja, hogy 2 évente kell cserélni
- AWD rendszerre nincs külön előírva szerviz***
Ezek alapján azt hadd kérdezzem még meg, hogy ti mikor cseréltek fékfolyadékot, illetve dízel autóban üzemanyagszűrőt?
(Tudom, akinek van majomra..., akár cserélhetnék mindig mindent. De olyan drágák már a szervizek, hogy a biztonságos kereteken belül azért minimalizálnám az időszaki szervizek költségét. Akárhol voltam eddig, márkaszerviz, ESS, Kwikfit, Kőrösi Autó, brutál árakkal dolgoznak. És több esetben előfordult, hogy a független szerviz semmivel nem volt olcsóbb, mint a márkaszerviz...)
-
Mauzes
addikt
Sziasztok, van egy 2020-as Galaxy-m, 2.0 TDCi 190 LE, AWD, automata váltó. Most érte el a 200k km-t, viszem szervizbe minimum egy olajcserére.
Tud esetleg valaki erre a modellre egy "service interval" táblázatot, hogy a gyár mely szervizműveletet/alkatrészcserét milyen időközönként vagy km-enként ajánlja? Én csak olyat találtam, hogy mennyi időnként vidd be egy márkaszervizbe és ott megoldanak mindent...
Vagy ha nincs gyári táblázat, tudtok infóval segíteni, mit mikor érdemes csinálni? Én laikus vagyok, ami érdekelne elsősorban:
- levegőszűrő (30k km-rel ezelőtt cseréltem)
- üzemanyagszűrő (30k km-rel ezelőtt cseréltem)
- fékfolyadék (60k km-rel ezelőtt történt)
- AWD miatt bármit kell-e esetlegAmit én magamtól gondolok/csinálok:
- olajcsere 15k km-enként
- pollenszűrő 15k km-enként, ezt én veszem és cserélem magamnak
- teljes vezérlés és vízpumpa csere már történt (15k km-rel ezelőtt)
- automata váltóról több szervizt is megkérdeztem, karbantartására elvileg nincs szükség -
Mauzes
addikt
válasz
diegho #50343 üzenetére
Te is tudod kérni szerintem, hogy ne írják be. Úgyhogy alapvetően én az árkülönbség alapján dönteném el, hogy hová viszem, valószínűleg függetlenbe.
Viszont a jelen pillanatban márkaszervizben Ivanicsnál csináltatnám, mert akció alatt konkrétan olcsóbb, mint bármely független.
-
Mauzes
addikt
válasz
molnarpeter #50340 üzenetére
Az mondjuk jogos, hogy távolságot nézve valóban a sok cuccos menet a nagyobb része (autópályán).
-
Mauzes
addikt
Azt amúgy ti hogyan kezelitek, ha nagyon eltérő nyomás kellene a gumikba eltérő terheltség esetén? Galaxy-ban:
Elöl 2,2 bar ha kevés utas és 2,6 ha sok utas csomaggal
Hátul 2,2 ha kevés utas és 3,1 ha sok utas csomaggalEz alapján hetente 3x kellene járnom kútra oda-vissza állítani a nyomást.
-
Mauzes
addikt
válasz
Jacob Gibbs #50303 üzenetére
Hehe, és akkor egy fórumtárs még ma elmegy és megveszi előled.
Amúgy jónak tűnik, adaptív tempomattal még én is venném.
-
Mauzes
addikt
válasz
molnarpeter #50254 üzenetére
Van erre könnyen érthető tutorial?
-
Mauzes
addikt
Sziasztok, 2019-es Galaxyban az akksi kezd megmakkanni. Kell bármire odafigyelni akksicserénél? Mondjuk valószínűleg nem magamnak fogom, hanem szerviz, de azért jó tudni.
-
Mauzes
addikt
válasz
radi8tor #50054 üzenetére
Sok a hiba?
A napfénytető szerkezetnek (a keretnek) van egy pontja, ahol két anyag kb. egy tized milliméterrel összeér, és így bizonyos motorfrekvencián folyamatos zörgő-rezgő hangot ad. Még nem tudtam rájönni, pontosan hol történik.
Az ülésszellőztetés a seggemet széthűti, de a hátamat meg alig. Ez mondjuk lehet valami egyedi hiba is nálam.
A középső és hátsó hangszórók nagyon vérszegények. Mondjuk az egész Sony rendszer meglehetősen gyenge, ahhoz képest, hogy extraként vásárolható hifinek mondják.
A harmadik üléssornak a biztonsági öv tartó fülei rendkívül bénán vannak rögzítve, és simán kiesik, a kis műanyag meg elvész. Már kétszer vettem hozzá pót fület.
A kormányról a bőr elég szépen pattogzik/válik lefelé.
Nem hiba, hanem feature, de a tükörfűtésnek nincs gombja. Ez így béna.
Építő jelleggel:
A kormányfűtésnek tényleg nincs külön gombja? Ha nincs, akkor csak menüből kapcsolható, elég béna.Android Auto használat közben hogyan lehet behozni az autó saját menüjét, pl a klíma beállításokhoz? A Sound gombot szoktam megnyomni, ami a hangbeállításokhoz ugrik és onnan lépek át a klímába, viszont a Sound gombra nem akar reagálni, amikor AA közben telefonálok vagy Skype hívásom van.
***
A fentiektől függetlenül tök jó autó és iszonyat praktikus. Csomó dologban konkrétan jobban működik, mint az előző újonnan vett B8 Passat-om, ami szerintem egy nagyon jó autó. De ezeket nem sorolom, mert az interneten panaszkodni kell és nem dicsérni.
-
Mauzes
addikt
válasz
molnarpeter #50047 üzenetére
Hát olyan értelemben lehet normális, hogy a Fordok ezt csinálják, de olyan értelemben biztosan nem normális, hogy egy jó autónak ezt nem kellene csinálnia (nem lenne szabad hangosnak lennie).
-
Mauzes
addikt
First world problem: nálatok mennyire hallható, hogy lötyög az autóban az üzemanyag (féltételezem, hogy az lötyög, max még adblue lehet). Én kifejezetten hangosnak találom a Galaxy-ban, ha nincs rádió és nagy venti.
-
Mauzes
addikt
válasz
cappa72 #50021 üzenetére
Á, az nagyon extrém körülmény lenne, mivel amúgy is gyújtást ki kell kapcsolni a lapát mozgatásához. A másik topikban azt mondták, hogy nincs olyan lapát, aminek árt a szélvédőfűtés, mivel a szálak nem kívül vannak.
Viszont amúgy sztornózom a kérdést, inkább berendeltem a gyárit "akciósan", ami biztosan jó.
-
Mauzes
addikt
-
-
Mauzes
addikt
válasz
Mauzes #49874 üzenetére
Bocs, ha hülye kérdés, de valaki tudja, hogy mekkora a gyári ablaktörlőlapát hossza az új Galaxy vagy S-max autókon? Vagy ez nem számít? Félek, hogy ha túl hosszú, akkor odaverődhet a szélének és az kopog (előző Passatomnál így jártam és nagyon idegesített).
- a kézikönyvben nincs benne
- korábban írta valaki, hogy Bosch a gyári is, nálam nincs rajta Bosch jelzés, szóval gondolom nem gyári
- az én alsó lapátom 70 cm, a felső meg 73cm...
- Unix/bárdi katalógusban látok 700 mm, 725 mm és 750 mm hosszúságút is (pl. a korábbi ajánlás alapján a Bosch 725 mm, az SWF 750 mm)Először megtalálnám, hogy pontosan milyen típus kell, és utána néznék belőle máshol, mert Unix-Bárdinál ilyen 30-35 ezrekért adják, ami szerintem agyf*sz.
-
Mauzes
addikt
válasz
cappa72 #49969 üzenetére
Na igen, erre vigyázni kell. Nekem a kislányom azzal szórakozik, hogy rosszalkodásból megnyomja a csomagtartó gombot, ami elektromosan kinyílik... Szerencsére nagy a garázs és már default úgy állok meg, hogy oké legyen.
A láblógatós funckió amúgy korábban a legnagyobb felesleges extrának tűnt, aztán meglepően gyakran használom, és néha nagyon tudok örülni neki, hogy cipelés közben nem kell trükköznöm a nálam lévő dolgokkal, se letenni. Mondjuk sok pénzt valószínűleg ma sem adnék érte, de nekem benne volt az autóban.
-
Mauzes
addikt
Csak kíváncsiságból: én azt nem értem, hogy ha elviszed egy szervizbe, hogy cseréljék a gyertyákat, akkor ők hogyan csinálják ezt szakszerűen? Gondolom nem locsolgatják egy hétig, de bele sem akarják törni.
-
Mauzes
addikt
Oké, a pollenszűrővel nagyot nem lehet hibázni. Viszont tudtok tényleg jó minőségű, megbízható ablaktörlő lapátot? Nekem már cserés, viszont itt már könnyebb mellényúlni, ha nyikorgó vagy csikozós a lapát, attól a falra mászok.
-
Mauzes
addikt
válasz
molnarpeter #49870 üzenetére
Egyéni preferencia a pollenszűrő? Ezt nem értem, milyen szempontok szerint, meg hogy én laikusként hogyan tudnék bármit megállapítani a 10 ugyanolyannak specifikált szűrő között.
-
Mauzes
addikt
válasz
Mike81 #49868 üzenetére
Oké, csak azt totál nem értem, hogy a személyautóknak jó, kamionoknak meg nem. Hiszen pont hogy nem vertikálisan irányítja a fényszórót, hanem csak horizontálisan...
MÁS, mindenkinek: tudja valaki, hol érdemes pollenszűrőt venni a 2019-es Ford Galaxy-mba, és melyik a gyári vagy milyen típust/márkát érdemes? Unixon van 19 féle 5-20 ezer Ft között, de gondolom az Unix elég drágán méri.
-
Mauzes
addikt
válasz
dellfanboy #49719 üzenetére
Lehetséges, meglesem majd a cikket. De sajnos azt is el tudom képzelni, hogy ilyen esetben minden lehetőséget próbál megragadni a márkaszerviz, hogy hogyan és miért bújjon ki a garancia alól...
Mike81: mákod van, hogy pont akkor vettél autót, nagyon rövid időablakban volt elérhető a hibrid Galaxy. Én is egyértelműen azt vettem volna, de idén januárban már nem volt semmilyen Galaxy rendelhető... Hibrid S-max lett volna, felszerelve 18 millióért, úgyhogy kihagytam és vettem egy fiatal diesel Galaxy-t féláron (hibridből 0 db volt hirdetve, pedig sokáig néztem).
Megkérdezhetem, milyen áron volt akkor a hibrid Galaxy?
-
Mauzes
addikt
válasz
radi8tor #49623 üzenetére
Csak pont ebben is látszik, mennyire különbözőképp tájékoztatják a vevőt:
1. szerviz: része a vezérlésnek, cserélni kell (lehet jót akarnak meg egyszerűsíteni az életet, de azért ez megtévesztés)
2. szerviz: nem része, nem is akarják cserélni (meg sem említik, hogy azért ajánlatos lenne)
3. szerviz: itt legalább elmondják, hogy nem muszáj, de ajánlatos, mi a pro és kontra -
Mauzes
addikt
válasz
Alemida #49576 üzenetére
Na körbekérdeztem a szervizeknél, hogy biztos jól adták-e az ajánlatot a vezérlés cserére. Hát bakker, ha valaki nem ért az autókhoz (mint én), akkor olyan szintű különbségeket tudnak a szervizek mondani, ami között az átlag user elvész:
- Petrányi adott korábban 480 ezres ajánlatot, a telefonos tisztázás után kiderült, hogy egy 60 ezres munkadíj tétel az hibásan került rá, így csak 420 ezer.
De vízpumpát kell cserélni szerintük, mivel a vezérlés része. És vezérműfedelet is.
- Kőrösi autó 340 ezres ajánlatot adott, amiben nincs vízpumpa, mert nem része a vezérlésnek. Van viszont vezérműfedél, meg olajteknő. Vízpumpával kb 410 ezer lenne, tehát szinte márkaszerviz ár...
- Ford ESS 200 ezres ajánlatában a vízpumpa azért nem szerepelt, mert nem része a vezérlésnek, így nem tették bele automatikusan. Viszont egy 200 ezer km-hez közelítő autónál azért ők mindenképp ajánlanák, úgy 270 ezer lenne a szumma. A vezérműfedél cserét szintén nem írja elő a gyári technológia, mert visszatehető, ezért ők azt megpróbálják nem cserélni, így nem is tették bele automatikusan az ajánlatba a 88 ezres plusz tétel. Ha mégis kell, akkor itt is a fullos csomag 360 körülre nőne.
Emellett olajcserét is kérdeztem, itt megint elég random árak jönnek ki:
- Petrányi nem is értelmezhető, mert hiába írtam, hogy CSAK olajcsere, ők a km állás alapján beleraktak minden szűrőt és a munkadíjat is így adták meg, meg még fékolajat is akanak meg assistance, kisfaszom. De biztos, hogy magában is 100 ezer felett lenne, mivel csak az olaj meg szűrő anyagdíja 80 ezer (bruttó 11 ezerért adják az olaj literjét)...
- Kőrösinél 42 ezer
- Ford ESS 73 ezer -
Mauzes
addikt
Sziasztok, egy kis segítséget szeretnék kérni szervizelés kapcsán. 2019-es Ford Galaxy, 2 literes dízel 190 LE (BCCC motorkód) autómban 185 ezer km van, vezérlés cserét tervezek. Bekértem pár ajánlatot (nyilván alvázszám alapján), és most kicsit meg vagyok lőve, mert mindhárom ajánlat eltérő tartalommal érkezett.
Ford Petrányi: 480 ezer Ft, ennek a fele munkadíj, felsorolva csomó alkatrész, közte vízpumpa és vezérmű fedél (ez a kettő a legdrágább).
Kőrösi Autó (Ford specifikus pesti szerviz): 340 ezer Ft, ennek a fele munkadíj. Elmondták, hogy látják alvázszám alapján, hogy ez olyan motor verzió, amiben bonyolultabb és drágább ezt cserélni (más Galaxy-ban 180-ból is kijönne). Itt is az alkatrészek között a legdrágább a vezérmű fedél, viszont a szerviz szerint nem szükséges vízpumpát cserélni, mert nem a vezérlés hajtja.
Ford ESS: 200 ezer Ft, ennek a fele munkadíj. Itt is részletes alkatrész lista, de se vezérmű fedél, se vípumpa nincs benne, tehát teljesen eltér a fentiektől (azaz esetleg benézték volna?)
Na most ilyenkor mi van? Hogy döntsem el, hogy kinek van igaza? Nyilván oda szeretném, ahol mindent megcsinálnak, amit kell, de csak annyit.
-
Mauzes
addikt
válasz
Mauzes #48723 üzenetére
Elnézést, nem akarom szétoffolni a topikot, de bedobom a piaci árpontokat, amiket kapok, hátha hasznos. Ford Petrányi az alábbi árat mondta :
110 ezer féktárcsa
53 ezer fékbetét szett
3 ezer féktisztító
összesen 166 ezer anyagdíj
+
30 ezer szerelés
9 ezer fékhatás mérés
összesen 205 ezer, mérés nélkül 196 ezerNa most ehhez képest a 185 ezer tényleg drága egy független kis cégnél, szerintem legalább 25-30%-kal reális olcsóbbnak lennie, mint egy márkaszerviz.
-
Mauzes
addikt
Akkor mondjatok pls olyan pesti szervizt, ahol baráti áron dolgoznak.
-
Mauzes
addikt
Én Unix-ot csekkoltam, ott a listázott Bosch tárcsa 83k/db, betét 44k. Mondjuk lehet, rosszul nézem, meg nem is kell a Bosch, de azért ezt néztem., mert erre mondtak árat.
radi8tor: ez csak példa volt, hogy erre mondtak árat. Azt mondták, hogy a gyárihoz képest csak 10-15-tel lenne olcsóbb egy jobb minőségű utángyárott (pl. Bosch meg mondtak mást is).
Mod: budapesti szerviz, Kőrösi Autó.
-
Mauzes
addikt
Sziasztok, 4 éves Ford Galaxy-mra első féktárcsa-betét csere vár. Fordra szakosodott, de nem márkaszerviz adott árajánlatot, a komplett munka gyári alkatrészekkel 220 ezer, jó minőségű utángyárott (pl. Bosch) 210 ezer.
Ezek reális számok?
-
Mauzes
addikt
válasz
Vérboci #46840 üzenetére
Egyrészt most ezzel mit kezdjek, nem én találtam ki az ő általuk adott árat
, másrészt nem teljesen ugyanaz a tartalom:
olajcseréhez 6,5l olaj kell ebben a motorban, 7 literrel számoltak: 45 ezer
olajszűrő: 8 ezer
levegőszűrő: 11 ezer
pollenszűrő: 12 ezer
összes szűrőbe üzemanyagszűrő is van: 32 ezer
kisszerviz helyett nagyszerviz 1,1 óra: 21 ezer -
Mauzes
addikt
Sziasztok, Android Auto-val kinek van tapasztalata? 2019-es Ford Galaxy, Sync 3 rendszer, és Samsung S22-vel használom. Az istennek nem tudok rájönni, hogy lehet a navigáció beszéd hangerejét állítani. A telefonon való állítás nem befolyásolja az autón kijövő hangerőt, amely mindig viszonylag halk.
-
Mauzes
addikt
válasz
Mauzes #46551 üzenetére
További adalék re szerviz árak: arra a munkára (időszaki nagyszerviz + vezérlés), amire az ESS összesen kb 330 ezres ajánlatot adott, és nagyon sokalltátok, a Carnet Auto-tól kaptam egy 600 ezres ajánlatot.
Ami viszont külön érdekes, hogy az ESS drágábban adja a motorolajat, mint a márkaszerviz.
U.i.: kwikfit és Borsodi Kft. folyamatban, de nem kapkodnak.
-
Mauzes
addikt
Sziasztok, nektek mi a tapasztalatotok adaptív tempomat (ACC) és eső kombinációjára? Nem régóta van meg a 2019-es Ford Galaxy-m, de azt vettem észre, hogy nagyon könnyedén kikapcsolja az ACC-t használat közben és nem engedi többet használni, merthogy "sensor is blocked". Elvileg a szélvédőn a tükör előtt van a szenzor. Akkor is csinálta, ha kicsit koszos lett, és akkor is ezt csinálja, ha esik az eső, akár csak kicsit.
És mindeközben a Lane assist meg tökéletesen működik és azt engedi...
És most nem ilyen durva viharról beszélek, hanem enyhe esőről. Ez engem eléggé zavar, a radarnak ilyenkor még tökéletesen kellene működnie. A korábbi Passat-om soha semmilyen esőben nem szart be és mindig tökéletesen működött a radarja. (Azt értem, hogy az ajánlások szerint rossz időjárási viszonyok között biztonságosabb nem használni az ACC-t, de most ettől tekintsünk el, amúgy is enyhébb esetről beszélek.)
Ez ilyen Ford sajátosság vagy egyedileg van gebasz? Ha utóbbi, mit lehet tenni?
-
Mauzes
addikt
válasz
Mauzes #46526 üzenetére
Sziasztok, csak érdekesség képpen beírom, hogy milyen árajánlatot kaptam az ESS-től egy 2019 Ford Galaxy nemrég itt is tárgyalt szervizére:
- olajcsere + üzemanyagszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő: 138k (ebből 25k munkadíj)
- komplett vezérlés: 190k (ebből 90k munkadíj)
Az előbbinél kicsit kevesebbre, utóbbinál kicsit többre számítottam. -
Mauzes
addikt
válasz
subaruwrc #46514 üzenetére
Köszi, jókat írnak róluk!
Mindenkinek: a garancia nem szempont, nincs már az autóra, csak rosdásodás ellen. Viszont én nem akarok magamnak semmit csinálni, mivel hozzá nem értő/lusta/kényelmes vagyok, beviszem és csinálják meg kompletten. Csak előny, hogy ha nem 180-ba, hanem 100 ezerbe kerül.
Szóval így úgy érzem, a márkaszerviz felejtős lesz. De kíváncsiságból bekérek 1-2 ajánlatot még. Illetve szintén kíváncsiságból a vezérlés cserére is kérek be ajánlatot, hogy lássam, ott mennyi. Most 170k km van az autóban, gyárilag 240k-nél kell, szerintem majd 200k-nál megcsináltatom. (most csak azért nem, mert nem tudom, hogy beválik-e az autó avyg elcserélem Sharanra).
Még egy gondom van vele, hogy a Sony hifiben a hangszórók kb fele nem vagy szarul szól. Gondolom ezt valami autóhifis helyen lenne érdemes megnézetni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- ROG Xbox Ally X: Összefogás
- Battlefield 6
- Xbox Series X|S
- Milyen TV-t vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Újjászületés: szombattól új szerverkörnyezetben a PROHARDVER! lapcsalád
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Tizenkét tányérra térne át a Toshiba a HDD-piacon
- Apple Watch
- További aktív témák...
- REFURBISHED - HP USB-C Universal Dock G1 (DisplayLink)
- Lenovo ThinkPad T14 Gen1 Intel I7 10610U Akció! 22.10.2025-ig kedvezménes, 120.000ft-os áron!
- BESZÁMÍTÁS! Asrock B450M R5 5600X 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600XT 8GB Zalman T4 PLUS CM 650W
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L480 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- 145 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4090 (ELKELT)
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest