-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
wanted5
őstag
-
Kobak77
aktív tag
válasz
Mauzes #54448 üzenetére
Én a Ford-Solymárban vettem anno az autót és amikor "baj" történt, akkor is hozzájuk fordultam. A karosszéria műhelyük a solymári telephelyen van. Alapvetően elégedetten távoztam tőlük, de azért nem adnék 100%-os értékelést.
Biztosítás témában:
az avultatást jó eséllyel nem úszod meg. Viszont az autó értékcsökkenése is biztosítási tétel. Nem könnyű kipréselni belőlük, de nem lehetetlen. Főleg, ha eddig nem volt sérülése az autónak.
Illetve van még egy tétel, amit sose fizetnek, de jár és általában az első jelzésre "hozzácsapják" a kalkulációhoz, azaz ezen nem szoktak sokat szívózni. A kár időpontjától a kárösszeg kifizetése idejéig a kárösszegre jár a késedelmi kamat. De kérni kell. -
gabor9991
addikt
válasz
Mauzes #54555 üzenetére
Az hol látszik, hogy mekkora a kár érték?
Itt biztosan kiderül: a [totálkár] oldalán tételesen látszik mire mennyit fizetett a biztosító
A carvertical a m,ásik lehetőség de ott nem fogod emgtudni mire mennyit fizettek csak egyben látszik az összeg az is csak tól-ig nagyjából -
Mauzes
addikt
válasz
Mauzes #54448 üzenetére
Csak egy kis érdekesség, az előzményben lévő sérülésre megjött a javítási ajánlat: 2,1 millió Ft.
Néztem egyet, hogy totális wtf, én olyan 600 ezerre tippeltem volna.
Viszont a jó hír, hogy a károkozó biztosítója elfogadta a szerviz ajánlatát, vihetem javításra. Mindezt úgy, hogy korábban a biztosító tett egy 530 ezres ajánlatot a kártalanításra...
-
válasz
Mauzes #54448 üzenetére
”mert a költséget úgy sem én állom”
Van egy rossz hírem, neked is zsebbe kell nyúlnod.
A biztosító avultat, tehát szerintük az új alkatrésszel emelkedik az autó értéke és ezt a pluszt neked kell állnod.
2 jobbos ajtót cseréltettem márkaszervizben mert előzésnél rámhúzta a kormányt a másik sofőr.
1171000ft, amiből valami 150k környéke volt az avultatás, ezt zsebből kellett fizetnem.Mindezt egy 2012-es fehér fókán…
Ivanicsnál csináltattam Szfváron lassan 2éve.Azóta biztos emelkedett az ár. -
bajnokpityu
félisten
válasz
Mauzes #54270 üzenetére
lejön, mert a gyári az igazából nem bőr, hanem valami darálmány.
de ez engem pl nem tántoritana el, sok embernek ilyen a kéz PHja, hogy hámlik a kormány.
nekem minden autom 200e km-nél patika volt ilyen szempontból.
sőt, inkább jó pont, ha előtte lefotozta, megcsináltatta. nepperek rádobnak egy védőt, és csá... -
kcsa
veterán
válasz
Mauzes #54267 üzenetére
Újrabőrözés a valódi megoldás, és az ráadásul tartósabb és szebb is lesz. Én valaha itt jártam ilyen témában, szépen dolgoztak.
-
Gombinyó
őstag
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
Mauzes #53697 üzenetére
Én anno ide vittem a Focust, mert nem volt töltése. A parkolóban kiszedték belőle a generátort és kapott egy felújítottat. Az én generátoromat beszámították az árba.
7. ker., Kertész u. 38
https://inditogenerator.hu/ -
-
keszo
őstag
válasz
Mauzes #53240 üzenetére
Szia, nekem egy DPS6-os váltóval szerelt Focusom van, bármelyik ford márka szervizt kérdeztem azt mondták nem kell benne olajat cserélni. És hogy egyébként is 1-1.5liter olaj van csak benne, és élettartam garancia vonatkozik rá.
Az is igaz, hogy utána olvasva azt írják, hogy ez nem is igazán automata hanem olyan mint egy kézi kapcsolású, csak duplakuplungos és a váltásokat számítógép vezérli.Vagyis ebben hamarabb fog tönkre menni a kuplung vagy a vezérlő elektronika mint a váltó.
Ami pont ugyanolyan javíthatatlan lesz vagy zsebbenyúlós mint a PS váltó. -
kcsa
veterán
válasz
Mauzes #53238 üzenetére
Szerintem úgy igazából akkor lehet jó a csere, ha már nullkilométeres kora óta rendszeresen (de hogy milyen intervallummal, az jó kérdés...) cserélik az olajat átmosással, úgy kisebb eséllyel rakódik le benne valami.
Gondolom a kockázat a már 150k km feletti futású autóknál van, ahol ki tudja mit okoz az, hogy megmozgatják a folyadékot a vezérlésben, ezt meg senki nem szeretné felvállalni.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
Mauzes #53235 üzenetére
A hagyományos automata váltókban mindig öblítéses olajcsere kell.
Ivanicsnál (Hajó utca) van erre speckó Motulos gép, ott megcsinálják neked.
A videóban 8:30-nál beszélnek róla.A többihez nem tudok hozzászólni, nekem a manuális váltót is cserélni kellett. Csere előtt eszükbe jutott lecserélni benne az olajat valami speckóra. Természetesen a csapágyak morgását nem hozta helyre.
-
Mauzes
addikt
válasz
Mauzes #53009 üzenetére
Érdekességképpen megosztanék egy infót szerviz friss árakról, visszacsatolva korábbi kérdésemre időszaki szervizről.
3 helyről bekértem ajánlatot a következő melóra, 2019-es Ford Galaxy 2.0 TDCi:
- olacsere
- levegőszűrő
- pollenszűrő
- fékfolyadék csereSzámomra elég meglepő lett az árazási sorrend:
- Legdrágább a Kőrösi Autó, egy Ford szakosodott szerviz, 129 ezer Ft. Ez a legnagyobb wtf nekem. Egy külső kerületben (18), nem egy full sufni szerviz, de azért nem egy ESS vagy hasonló kategória profizmusát mutatja (kívülről).
- Második a KwikAuto (Korábban KwikFit), 111 ezer Ft.
- És a legjobb árat egy márkaszerviz adta, Ivanics, 107 ezer Ft, voltam már náluk, 10% kedvezményt számoltak sok mindenre. -
mghltm
addikt
válasz
Mauzes #53027 üzenetére
2008-as galaxy 2,3 benzin szinten aisin automaval ( ez meg csak 6 sebesseges ). markaszerviz szerint soha nem kell piszkalni, ennek ellenere 60e km-enkent cserelte benne az elozo tulaj es mi is ( szamlakkal igazolva vannak a karbantartasok ). igaz csak 190e km van az autoban ( 3 autonk van ), de szepen valt, nincs vele semmilyen problema. 99%-ban hosszu utakra hasznaljuk ( palyan klimaval utasokkal csomagokkal tempomat 135-nel kereken 10l-t ker ), helyben gyaloglunk es bringa ( debrecen ).
-
Zoli-bácsi
senior tag
válasz
Mauzes #53033 üzenetére
Tudom hogy ez a gyártói előírás és ezért nem is cserélik a szakszervizben, de ez nem jelenti azt hogy jót tesz a váltónak. Nem tudom mennyi szállt már el, de átlagban 200-250ezer körül szokott gond lenni velük. Olajcserével lehetséges hogy ez 4-500nál jönne elő.
A fizikát nem lehet megszexuálni, de nekem mindegy ki miben hisz. Nekem eleve Powersift van, abban meg kell is cserélni.
-
Zoli-bácsi
senior tag
válasz
Mauzes #53027 üzenetére
Ez a ne cseréljünk, meg élettartam olaj reálisan belegondolva is nagy bullshit.
Én 15ezrenként cserélem az olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt, 30ezrenként az üzemagyagszűrőt, 60ezrenként az automata váltó olajat+szűrőt (powershift) Pollenszűrőt meg kb szezononként kilométertől függetlenül. (nem nagy összeg, 2-3ezer Ft és könnyen cserélhető házilag is 2.0 dízel MK5 Mondeo ) Ja és fékfolyadékot 2-3 évente érdemes.
-
dellfanboy
őstag
válasz
Mauzes #53027 üzenetére
felesleges mindig mindent cserélni se a pénztárcának se a környezetnek nem kedvez.
bár friss story hogy haver május végén cserélt, most jártuk meg a grosglockert meg 1-2 szerpentint és simán elforrt a féke lefelé. pedig vmi motult rakott bele és nem is a legolcsóbat.. igaz ez nem ford hanem astra...
én a legolcsóbb mannolt raktam a focusba tavaly és nekem is elment a fékem szerpentinről lefelé
DE mivel hétköznap még nem nagyon fordult elő ilyen ill. a szerpentinezést is megelőzte egy 5-6-7 órás nyári autókázás, lehet ha pihi után történik a szerpentinezés nem megy el a fék. szóval sztem a 2év bőven jó de én sztem kitolom 3ra
( mondjuk én tavasszal voltam a kakucson a focussal akor ott a fék nem ment el, pedig csikorgott a gumi rendesen szóval ez a szerpentinezés melegben extra terhelésnek számít) -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
Mauzes #53021 üzenetére
Itt tudod lekérdezni mit kell cserélni mikor az alvázszámod megadásával:
Ford's Maintenance Schedule -
A Zéé
addikt
válasz
Mauzes #50337 üzenetére
én befújnám középértékre (elől 2,4, hátul 2,6), aztán ennyi. Lehet, hogy kicsit nagyobb a gumikopás, és ha egyedül vagy kicsit pattogósabb, mint amikor sokan vagytok, és amikor tele van kicsit jobban kell figyelni a kátyúkat, de sima hétköznapi vezetés során ez teljesen kezelhető dolog.
Furgonokat/teherautókat se állítgatják mindig az adott terheléshez... -
molnarpeter
nagyúr
válasz
Mauzes #50262 üzenetére
Kerestem, nem találtam
viszont ugyanaz a platform, mint a Mondeo és S-Max, szóval azt hiszem ez segíthet: [link]
Focus mk3 akkuval emlékezeteset küzdöttem, de saját kútfőből. Ott az volt a menet, hogy légszűrő fedél ki, szűrő ki, talán háza is teljesen ki (gyakorlatilag csak ki kellett pattintani óvatosan vagy hasonló, nem nagy ügy. Aztán egy nagy csatlakozó le - reteszelő kar volt rajta, saját magát tolja le/húzza be, csak maradjon tiszta és kész. Ezután ki lehetett venni az akkut körülvevő műanyag első részét, és úgy az autó eleje felé jött ki végülis az akku maga. Minden előtt a kihozott negatív kábelt leoldottam, szerelés után az az utolsó is. Kb egy PC szerelési műszaki érzékkel túl lehet rajta esni szvsz. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
Mauzes #50244 üzenetére
EFB/AGM, utána töltés vezérlés reset, megfelelő kapacitás beállítás ellenőrizni. Ha mostani címke látszik, az alapján lehetne nézni másikat, illetve a reset megoldható otthon gombok nyomkodásával, szóval én kifejezetten ajánlom hogy állj neki, jó órabér
Ha időben cseréled, még egy régebbi, egyszerű töltésű benzines autóba el is tudod adni a régit. Ezek az okos töltések jobban megviselik az akkut...
-
Mike81
senior tag
válasz
Mauzes #50051 üzenetére
Ha valahol akkor sz@r uton járok eleget
Zene nem mindíg szól és eddig én nem vettem észre. Az MK1 Focusban eléggé hangos volt ez az effect, szóval tudom mire is gondoltál. De az azért jövőre már egy 20 éves autó lesz sokkal kevesebb szigeteléssel mint a Galaxy. Ezért is meglepő hogy ebben is jelen van ez a jelenség
AA autó menüben Ford logót keress és azzal tudsz vissza menni a Sync menübe. -
merqree
őstag
válasz
Mauzes #50055 üzenetére
Én CarPlay-ezek és SMaxban (akkor minek szólok hozzá, tudom
), de a központi menübe úgy tudok CarPlay alól visszamenni, hogy van egy Ford Sync ikon, ami kivisz, és ott tudom a klímát állítani. Ilyen lehetőség/ikon nincs AA alatt?
Szerintem is ciki, hogy nincs gomb minden elemnek, pl annak se, hogy hova fújja a klima a levegőt...szerk: attól kapok még agyhugyvízkövet, ha a navigálás gombra bökök, a ford sync-ben, és rá van dugva a telefon, azaz aktív a CarPlay, akkor a mobilon lévő navigációt használja. Pedig mondjuk szeretném teszt jelleggel látni, hogy a gyári navigáció mit mutat....
-
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
Mauzes #50015 üzenetére
Na jól van.
Sajna passzolom én világ életemben gyári lapátokat vettem rá.
Ha itt nem tudják a választ megkérdezheted itt is: Autós topik
-
Mauzes
addikt
válasz
Mauzes #49874 üzenetére
Bocs, ha hülye kérdés, de valaki tudja, hogy mekkora a gyári ablaktörlőlapát hossza az új Galaxy vagy S-max autókon? Vagy ez nem számít? Félek, hogy ha túl hosszú, akkor odaverődhet a szélének és az kopog (előző Passatomnál így jártam és nagyon idegesített).
- a kézikönyvben nincs benne
- korábban írta valaki, hogy Bosch a gyári is, nálam nincs rajta Bosch jelzés, szóval gondolom nem gyári
- az én alsó lapátom 70 cm, a felső meg 73cm...
- Unix/bárdi katalógusban látok 700 mm, 725 mm és 750 mm hosszúságút is (pl. a korábbi ajánlás alapján a Bosch 725 mm, az SWF 750 mm)Először megtalálnám, hogy pontosan milyen típus kell, és utána néznék belőle máshol, mert Unix-Bárdinál ilyen 30-35 ezrekért adják, ami szerintem agyf*sz.
-
merqree
őstag
válasz
Mauzes #49970 üzenetére
Ma reggel zavart el a feleségem a Lidlbe babaházat venni, gondoltam beszaladok, és kézben elhozom. Aztán amikor megemeltem, akkor éreztem, hogy ez nem 1-2 kg. És még kellett vennem hozzá kiegészítőket, és így mentem ki a kocsi felé... Szép látvány lehettem, de sikerült kézzel kinyitni a csomagtér ajtót...
-
-
Mike81
senior tag
válasz
Mauzes #49867 üzenetére
Szia!
Aķkor lehet el kellene gurulni egy Ford szervízbe egy beállításra vagy kalibrálásra. Mi is így jártunk mikor megkaptuk az autót (ugyan csak Galaxy). Én vissza is mentem igaz nem ezért a Fordhoz és amikor kérdezték hogy van e valami észrevételem akkor ezt megemlítettem. Valamit biztos csinálhattak vele mert azóta jól működik és nagyon ritkán fordul elő hogy villognak. Előtte szinte fénykűrt párbaj volt a szemből érkezővel
Most ha már egy kicsit is látszik a kanyar előtt érkező szemből már a bokrokon kerssztül.is érzékeli és takarja ki a megfelelő részt.
Hozzáteszem hogy előtte egy MK5 Mondeonk volt abban csak a sima lámpa volt Osram leddel de azzal fele ennyi gond nem volt. Soha nem villogtak. Az nem takarta ki a szemből érkezőt hanem levette a távolságit. A Galaxyval azért még előfordul de ritkábban. -
Mike81
senior tag
válasz
Mauzes #49721 üzenetére
Amikor mi rendeltük még "csak" 14 volt az alapára. Rakattunk bele pár extrát ledes lámpát fényezés. Így lett 15,3 a vetelár. De akkor még élt az állam adta 2,5 és mondta az ertékesítő hogy igenyeljük meg a NOE kártyát azzal betud venni a flottába és leugrott még 2,5. Így lett árgaranciával 10,3 a végösszeg. Mákunk volt akkor ezekszerint. Én nem néztem új autót csak véletlenül keveredtem be a Hoványhoz amíg a felesegem vártam. De utana már mentem is vissza vele
Amúgy ami ki volt nézve Galaxy az egy 17 vagy 18 manuál 2.0 TDCI volt MO-i forgalombahelyezésü 76 000 km-el.
Amúgy ő a mi bálnánk.Azóta kapott már egy garnitura Dezent felnit is azzal még tutibb
-
Mike81
senior tag
válasz
Mauzes #49715 üzenetére
Nekem is fentebb írtam hogy 117 körül saccolta a Hovány. Viszont 0 km-es az autó szóval a gari miatt kell. Egy esetleges nagyobb hiba húzósabb tétel azért. Mondjuk én pont az ilyen szervízes számlák miatt soha nem akartam új autót venni. Viszont mikor felextrázva megláttuk hogy 1.3 a difi egy éppen kinézett disel és az új 0 km-es hybrid Galaxy között akkor nem volt kérdés hogy melyiket kell venni. Főleg hogy mi nem.pályázunk rengeteget hasznaljuk rövid távra, ezért kinyírtuk volna a diselt előbb vagy utóbb
-
Mike81
senior tag
válasz
Mauzes #49706 üzenetére
Neked disel vagy hybrid Galaxyd van? Melyikre kaptad az árajánlatot? Nekem az első 30 000 kötelező szervízre mondtak előzetesen 110 és 120 000 közötti összeget.
Amúgy tavaly februárban még olyan ajanlatot kaptam 5 évre lebontva hogy nem érte el összesen az 500 000 sem ha jól rémlik. -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
Mauzes #49622 üzenetére
A vízpumpa valóban nem a vezérlés része. Valószínű azért fogalmazhattak így az egyik helyen, mert egyszerre szokás cserélni vezérléssel.
Miért?
Azért, mert ha már szét van bontva a vezérlés, akkor csak pár csavar és cserélve van.
Ha vezérlés csere után makkan meg a vízpumpa, akkor szét kell szedni hozzá megint a vezérlést, amely drága mulatság (mert időigényes). -
Alemida
tag
válasz
Mauzes #49574 üzenetére
Első vezérléscserénél nekem sem cseréltek se vízpumpát se szelepfedéltömítést ESS-nél. Focus 1.6 benzin 100Le. Nem a vezérműszíj hajtja, nem csepeg nincs baja akkor maradhat a második cseréig. Petrányi szerintem egy pofátlan lehúzás. Második vezérléscserénél most tavasszal már cserelték ezeket is ESS-nél, 190eFt, gyári alkatrészekkel. Ford Carnet Váci úton erre 300ezres ajánlatot adott...Szerintem ESS-nél kérdezz rá, hogy pontos-e az ajánlatuk.
-
Mauzes
addikt
válasz
Mauzes #48723 üzenetére
Elnézést, nem akarom szétoffolni a topikot, de bedobom a piaci árpontokat, amiket kapok, hátha hasznos. Ford Petrányi az alábbi árat mondta :
110 ezer féktárcsa
53 ezer fékbetét szett
3 ezer féktisztító
összesen 166 ezer anyagdíj
+
30 ezer szerelés
9 ezer fékhatás mérés
összesen 205 ezer, mérés nélkül 196 ezerNa most ehhez képest a 185 ezer tényleg drága egy független kis cégnél, szerintem legalább 25-30%-kal reális olcsóbbnak lennie, mint egy márkaszerviz.
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone 13 128GB Starlight- 1 ÉV GARANCIA, Kártyafüggetlen,MS3436
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 2nd - i5-7G I 8GB I 512GB SSD I 14" FHD Touch I W11 I CAM I Garancia!
- TP-LINK TL-WA850RE 300M vezeték nélküli jelerősítő / 12 hó jótállás
- Telefon felvásárlás! Samsung Galaxy A15, Samsung Galaxy A25, Samsung Galaxy A35, Samsung Galaxy A55
- Csere-Beszámítás! Xbox Series X 1TB Játékkonzol! Ajándék Akkumulátoros töltőállomással!
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest