Aktív témák
-
I. Richard
senior tag
Szerintem a megbízhatóságnál az egy szezonban összetört autók számát nem vették figyelembe, mert ez alapján Sato bizony elég hátul lenne a listán... (persze idén még nem tört össze egy autót se, de aszzem tavaj elég szépen alkotott a srác, ha jól tudom 9 autót amortizált le)
-
X-COM
nagyúr
érdekesség:
[L]http://www.origo.hu/sport/f-1/20031015aforma1.html[/L] -
kymco
veterán
Attól még lehetnek részegen tahók, hogy jól vezetik az F1-es autókat.... Lehet, hogy nem is kell részegnek lenni egy kis tahóságért...Lehet, hogy a népszerűség (sztárság) is ki tudja hozni...
-
X-COM
nagyúr
[L]http://www.f1racing.net/photogallery.php3?id=551[/L]
[L]http://www.f1racing.net/news.php?ID=64342[/L]
[L]http://www.thesun.co.uk/article/0,,2-2003471498,00.html[/L] -
marcee
addikt
Én váltig meg vagyok róla győződve, hogy azért szántszándékkal nem olyan egyszerű elbaszni egy Formula 1-ess autót. Már egy személygépkocsit is igen nehéz széthajtani, nemhogy egy csúcstechnológiát felvonultató autócsodát.
Volt valaha egy videom a netről, amiben tesztpályán satugázzal pörgött néhányat a teszter e Modena 360-nal, a harmadik forduló után (40mp) úgy robbant fel a motor, hogy kb. 5 méter magasra szált a motorháztető.
Egymás után hússzor néztem meg, nagyon élveztem. ;] -
rlazol
veterán
-
Apika
addikt
Szuzukai utózönge:
[L]http://www.tv2.hu/cikk.php?cikk=100000073825[/L] -
Flash (The Original)
tag
Most olvastam az Index-en hogy Eddie Jordan ajálatot tett Frentzen-nek egy pilótai állásról. Kíváncsi lennék hogy ez az állás a Zsoltinak is felkínált vagy a másik pilótaülést jelenti? Mert azért Zsoltival ellentétben ő fizetést kapna, és nem pedig befizetne (mondjuk ez evidens az eddigi F1-es pályafutása miatt).
-
Apika
addikt
Sumi így vélekedik Fangióról:
''Meg sem próbálom magam Fangióhoz hasonlítani. Egy olyan versenyzőt, mint ő, nem lehet összemérni a mostaniakkal''
''Fangio sokkal magasabb szinten volt nálam. Képtelenség összehasonlítani minket. Amit ő elért, az egyedülálló, mint ahogy az is más, ami nekünk sikerült. Mérhetetlenül tisztelem az eredményeiért.'' -
kymco
veterán
Újsághír: MS folytatja. Nem értem miért, hiszen mindent megszerzett, annyi pénze van, mint a magyar GDP, de folytatni akarja. Szerintem ez lesz majd az utolsó éve a F1-ben.
-
Nowhereman
őstag
Nem tudom, de én úgy érzem, hogy ezt a Vb. cím lesz Sumimisi utolsó vb címe. Valahogy ''jóllakott'' vagy kiégett? Már nem látom azt a fékezhetettlen harciszellemet benne. S ha jól összevetjük az év második felében lassabb volt Barichellonál.
-
-
gerlaip
addikt
proszos: hülyeség. Prost-os
-
gerlaip
addikt
válasz
bitfarkas #1893 üzenetére
Egyetértek veled. Én már a proszos idők óta Ferrari drukker voltam. Mindig b@szta a csőrömet, hogy Senna odaver Prostnak. Schumacher nem volt szimpi, de az a küzdelem, amit a Williamsek, aztán a McLarenek ellen csinált a 90-es évek végén, az nagyon tetszett. Én azóta bírom Schumit, méghozzá pont azért, mert a vesztes meccseken, és a tét nélküli meccseken is keményen hajt,mostmár majd tíz éve. (nyilván elmondható ez Montoyáról, Raikönnenről, Fisichelláról, Alonsóról, meg sok mindnkiről, aki az első v. a hátsó bolyban hajt, de szerintem Schumira nagyon igaz, bármennyire ellenszenves is egyeseknek)
-
Sidaries
őstag
Szerintem Montoya nagyon ott van. Kár, hogy kiesnek alóla az autók. Ha nem döglene be folyton a gépe szerintem lazán lenne világbajnok. Mondták a versenyen is, hogy MS Ferrari ja legutóbb azt hiszem 7 éve döglött be. A Williamsről ez nem mondható el.
-
tkesy
őstag
''Nehogy már egy olyan pilóta érdemelje meg a vb címet, aki egy egész évadban egyetlen versenyt nyert meg!''
Ez egy kicsit érdekes hozzáállás..... :(
Egyébként volt olyan pilóta a F1-ben, aki úgy lett világbajnok, hogy abban az évben egyetlen futamgyőzelme sem volt !!!...
És érdekes módon, a mai napig senkinek sem jutott észébe, hogy kétségbe vonja az illető világbajnoki címét .... -
Aram
tag
- Nehogy már egy olyan pilóta érdemelje meg a vb címet, aki egy egész évadban egyetlen versenyt nyert meg! -
Most ne haragudjatok, de ez milyen hozzáállás?
Ez a legjobb a Formula 1 idei módosításaiban, hogy végre pontot és a második hely is. Ez egy technikai sport emberek! Itt értékelni kell a stabil, jó eredményt.
Mellesleg, a Rally VB-n Richard Burns vezeti a tabellát, holott egyetlen futamgyőzelme sincs még. Mégsem sír senki, hogy milyen gagyi...
A másik. A MotoGP-t idén nem sikerült nyomon követnem, de nagyon szeretem az ottani királykategóriás futamokat, a 125-ös osztályban ráadásul 2 magyar versenyzőnek is lehet szurkolni.
Az ottani VB győztes, (idén is ő fogja nyerni és már nagyon sokadszorra nyeri) Valentino Rossi a tavalyi versenysorozatban szerintem max 3-szor nem nyert. Mégsem volt olyan érzésem, mint tavaly Schumacherék esetében, pedig kegyetlenül agyonverte a mezőnyt.
Schumacheréknél ez a sok csalás nem kéne, dehát anélkül nem is lenne ilyen jó a Ferrari. Egyszerűen az idei VB-n is vérlázytó volt 1-2 megmozdulás... -
Aram
tag
És mégis hogyan teszel tönkre egy olyan váltót, ahol fölfele automata vált, neked két kis gombot kell nyomkodnod?
Én nem mondom, hogy Huanpábló nem temperamentumosabb a kelleténél, deő, velünk ellentétben profi autóversenyző. Ez a hivatása ezt csinálja gyerekkora óta. Már az is csoda, ha írni megtanult...
Én váltig meg vagyok róla győződve, hogy azért szántszándékkal nem olyan egyszerű elbaszni egy Formula 1-ess autót. Már egy személygépkocsit is igen nehéz széthajtani, nemhogy egy csúcstechnológiát felvonultató autócsodát. Más kérdés, hogy jobban ki vannak hegyezve ezek a kocsik. De, hogy az esetek 10%-ban tehet max. a versenyző arról, hogy szétmegy a kocsi, arra leteszem most a nagyesküt. -
bdav
őstag
válasz
Flash (The Original) #1892 üzenetére
''Szomorúan látom hogy a topic már megint tele van modortalan Schumi-ellenes hozzászólásokkal'' ééérdekes én ezt pont forditva látom.
-
rlazol
veterán
akkor mar szvsz Joss Verstappen erdemelte meg a legjobban. Ment becsuletesen, ahogy az autoja birta, egy botranya sem volt, a csapattarsat (Kiesa) rendszerint megelozte, masnak nem hajtott neki (iden) de a Minardija ennyire vitte.
Joss Versappen-tes a Minardit vilagbajnoknak!
:)) -
Flash (The Original)
tag
Szinte mindenki szerint RB az F1 legszimpatikusabb versenyzője, és nem véletlenül. A legapróbb sikernek is tud örülni, hát még egy ilyen fontos futamgyőzelemnek! MS mellett tényleg halványabban mutat, szvsz nem véletlenül, de én őt tartom az F1 legjobban előző pilótájának, félelmetes, hogy néha miket csinál! Még 1X gratula neki!
-
X-COM
nagyúr
mint mondtam a kizárásos szezon, akkor lett volna érdekes, ha vb lett volna, mert így nem különösebben izgat senkit, csapat így is megkapta pontjait
-
bitfarkas
őstag
Schuhmachernek is 9 szezon kellett ehhez, ráadásul szerencsésnek is kell lenni, azaz hosszú távon elég jó csapattal kell összekerülni.
MS a Benettonnal lett elösször világbajnok (Ford), aztán új motorral (Renault) másodszor, és három évet kellett dolgozni a Ferrarival együtt, hogy negyedik szezonra meg legyen az újabb cím.
Igaz ebben benne volt egy kizárása (nem az ellenfeleit, őt zárták ki), és egy balesetes éve. -
kymco
veterán
válasz
Flash (The Original) #1892 üzenetére
Örülök én is Barichello sikerének, sajnálatosan háttérbrbeszorult MS mögött. A leglelkiismeretesebb F1-es versenyző szerintem.
Montoya alatt pedig, egyelőre szétesnek a kocsik, még Ralfnál is jobban amortizálja őket. -
Turmoil
senior tag
válasz
Flash (The Original) #1897 üzenetére
Biztos nem véletlenül. De tudod, szeretném azt látni, hogy MS tud nyerni nem lejtős pályán is. Lejtősön szinte bárki tud.
Montoyaval pont ez van. Esetleg nyerhet egyet... Az kevés.
Kimi, Alonso más, bennük több van.
Ami még érdekes lenne, az Gene szerepeltetése élesben. Szerintem jobb, mint Ralf:) -
Flash (The Original)
tag
válasz
Turmoil #1896 üzenetére
A szabályokat sokan úgy értelmezik ahogy pl Te is, de azért az FIA nem véletlenül itélte őket MS oldalára. Azt meg be lehet magyarázni, hogy nem mernek ellene itélni, meg hogy Bernie a haverja, de nem hiszem hogy ezeken a dolgokon múlt volna bármi is.
Az tény hogy Kimi jövőre ász lehet, de Alonso csak akkor ha beültetik vmi jó kocsiba. Montoya-t Én még nem írnám le, szvsz benne lehet egy vb cím a srácban. Mindezektől függetlenül azt mondom hogy hajrá MS, de lassan ideje lesz visszavonulni (nem feltétlenül idén)! -
Turmoil
senior tag
válasz
Flash (The Original) #1892 üzenetére
Senkinek nem lenne baja MS győzelmével, ha nem lette volna azok a randa esetek. Ha MS-re is ugyanazok a szabályok lettek voln érvényesek. Ha a Ferrari nem iratja át a szabályokat menet közben (gumik). Ennyi. Ezért utálják MS-t sokan. Joggal.
Kimi 1 futamgyőzelemmel 3 ponttal gyűjtött kevesebbet, mint MS. Ez csak akkor lehetséges, ha sokkal egyenletesebb teljesítményt nyújtott, mint MS. És ha megnézed az eredményeket, akkor jól látszik, hogy többet volt a dobogón (2., 3. helyen), mint MS és így tudott majdnem elég pontot gyűjteni.
A jövő év valszeg Alonso és Kimi éve lehet, Montoya sajna nem az igazi nyerő típus. Hasonlít Ralfhoz. Mindenki azt hitte, hogy jobb lesz, mint a bátyja, de hiányzik belőle valami.
Sajnálom, hogy MS így nyert VB címet, megérdemelte volna, ha a pályán nyer taktikával és vezetési tudással, de így nem sok értelme van:(( -
bitfarkas
őstag
''és nem utolsósorban felesleges kockázatot vállalt, kétszer is kieshetett volna és csak magának köszönhette volna.''
Pontosan ez mutatja, hogy a vérében van a győzni akarás. A 14. helyről indulva nyugodtan autózhatott volna, egy-két harmatgyengét megelőz, páran kiesnek előle, ő meg pontszerző helyen ''becsorog''. De ez nem az ő habitusa. Látszott is rajta az interjúnál, hogy a nyolcadik hely miatt nem boldog, pedig ő az, aki a F1 történetének legtöbb győzelmét elérte, és egy darabig nem is fogják überelni. -
Flash (The Original)
tag
Helló Mindenki!
Először is gratula a Ferrarinak + MS-nek a vb címekhez, valamint gratula Barrichello-nak a szép győzelemért.
Szomorúan látom hogy a topic már megint tele van modortalan Schumi-ellenes hozzászólásokkal, és ahelyett hogy mindenki belátná, hogy idén egy szoros, kemény küzdelemben szerezte meg a szintén jól versenyző vetélytársak elől a győzelmet.
Igaz, hogy Kimi jó pilóta, de idén a Mercik még nek mentek mindig úgy ahogyan kellett volna + ő sem mindig muzsikált a legjobban, Montoya sokszor még mindig túl agresszív, a kocsit széthajtja + a BMW néhány versenyt kivéve nem megbízható. Szvsz Alonso tényleg a jövö nagy pilótájka lehet, de a jelenlegi csapata erre még nem alkalmas. Mindennek tükrében MS megérdemelten, magának és a csapatának köszönhetően nyert (szerintem). -
kymco
veterán
Gratula MS, Gratula Ferrari!
-
X-COM
nagyúr
először, szeretnék gratulálni Michael Scumachernek és a Ferrarinak az újabb vb-hez
most volt legalább egy kis küzdelem is
gondolom sumáknak is kicsit keserű a vb, mert hiába számít csak a győzelem a végén, de azért 1pontot szerzett mindössze...
és nem utolsósorban felesleges kockázatot vállalt, kétszer is kieshetett volna és csak magának köszönhette volna.
Nyugisan, kockázat nélkül megérkezhetett volna pontszerző helyre, de mégsem ezt választotta...
McLarenek jól mentek, taktika szerinem jó volt, kevés volt a power. Viszont 1győzelemmel is lehetett volna Kimi világbajnok, hiszen végsősoron a 3 ''nullás'' futam jött ki sokba...
Így, hogy 3ponton múlott a vb cím, ismét más megvilágításba helyezi a nürburgringi visszatolást és az indianapolisi sárga zászlót. Persze-persze... tudom, állítólag ez mind szabályos volt, de szerintem ezt nem csak a sumákot nem kedvelők kérdőjelezik meg.
namindegy
így alakult
tán jövőre -
bdav
őstag
kis szemezgetés a délutáni termésböl:
''ezért játsszák pontra az F1-t.
nem számít ki érdemli meg, csak az, ki tudott több pontot gyűjteni.'' igen... csak ugy éreztem h. az egész évi teljesítménye Kiminek volt a legjobb. ment ott is ahol az autója nem igazán jó (gyors pályák) és eredményeket tudott elérni. DC-t mint csapattársat (ugyanaz az autó) többnyire megverte, vagy kevéssel maradt le tőle, önhibájából asszem nem is esett ki soha, nem voltak vitatható dolgai (ellentétben egyes emberekkel), stb... mellesleg Barichellonak jár vmi elismerés feltétlenül (mint versenyzöt nem tartom sokra), hogy ennyire kiszolgálja MS-t.
''Amikor Berger és Alesi hajtotta a Ferrarikat 1994-1995-ben, nem nagyon mutattak fel eredményeket.. mert akkor még tré autó volt a ferrari. ezt nem csak én mondom hanem az ms fanok is. aztán megtanultak autot épiteni.
''Az hogy a BAR csapat nem azt hozat amit vártak ez van. Villeneuve el volt a jó kis fizetésével egy sz@r kocsiban.'' ez igy van, akkor amikor ezt mondottam volt éppen arról beszéltünk hogy ki mit érdemel. vilnöv többet érdemelhetett volna, mint amennyit a bar adni tudott neki. -
[amne]
senior tag
Schumacher mondjon le! ;]
-
bdav
őstag
válasz
#32577792 #1876 üzenetére
Elsö pár futamon a ferrari sehol se nem volt... aztán összevissza teljesítményt hoztak, nem lehet a gumikra fogni a dolgot (illetve van amelyik pálya a b van amelyik az m gumiknak fekszik)
ez a gumis vacakolás egy baromság (n+5. jére irom kb.), és nagyon jókor jut eszükbe az fiasoknak hogy vmit csűrjenek csavarjanak a szabályon.
''ágaskodik a ''táltos'''' ... ez tulzás azért ... pl. ha a mai futamot vesszük alapul, akkor a merciknek állt a zászló inkább (ha ez egy év eleji futam pölö. ) függetlenül attol hogy B nyerni tudott, MS tulajdonképp sehol sem volt
''tényleg mindent megtettek a siker érdekében'' hát a versenyzök tuti, mert ott igenis nagybetüs VERSENYZŐK vannak, nem ilyen ms tipusu emberkék. -
JC
tag
válasz
Kalandor #1824 üzenetére
Pontoasn erre gondoltam én is. A Ferrari amikor Schumacher oda került a béka feneke alatt voltak. Évek alatt sikerült nekik egy jó kocsit összehozni, ez van. A többi csapatnak is meg kellene tanulni kocsit csinálni. A Ferrai előtt ott volt a Mercedes (évre nem emlékszem) nem tudta befogni őket. Vagy régebben ott volt a turbó időszak Senna és Prost akkor is a két a McLaren versenyzett egymás ellena többiek nem voltak sehol.
-
JC
tag
Váltót is tönkre lehet tenni 10 kör alatt.
Sok olyan futam volt már ahol Montoya nem kimélte az autóját és amiatt esett ki. Nem tud még taktikázni, a boxkiálláson esteleg megfogni valakit, hanem a pályán akarja befogni. A verseny végső szakaszán sem kiméli a kocsit.
A másik a BMW motorok még megbizhatóságot nézve nincsenek ott, ahol a Ferraik. -
#32577792
törölt tag
igen, mindent megtettek, sőt ...
... itten gondolok arra, hogy :
- az első pár futamon tarolt a Ferrari
- utána mintha elfelejtettek volna autót, vagy gumit gyártani( utóbbit a briccs-sztónra értve
- elkezdték lenyomni az ágaskodó lovat, mint Orbán Viktor az inflációt
- véletlenül kiderült, hogy hunyók vannak a ''kiemelkedő'' teljesítményben - nevezetesen a gumibaba mislen
-fenyegetés, irgum-burgum
- új gumi (immáron megfelelve a szabályoknak) és megint ágaskodik a ''táltos''
R-GO: ''tényleg mindent megtettek a siker érdekében'' sőt...
Ezekről miért nem szól a fáma?
Nem bírod MS-t? Seemi gond, de az érdemeket nem kell elvenned tőle!
Én sem szeretem a Debrecent, de fejet hajtok előtte, mert lealázta kedvenc csapatomat.
Ennyi. -
lanyoo
tag
Sajnos Kimi nem érdemelte volna meg a vb címet, mert egész évben csak egy futamot tudott megnyerni.
Én nagyon várom már hogy MS visszavonuljon, és a Ferrarihoz be lehessen tenni olyan versenyzőket mint pl Alonso, és egy hasonlóan tehetséges versenyző.
Az ezt megelőző három évben az volt, hogy MS mellé szerződtettek valami szolgalelkű közepes képességű versenyzőt, és emiatt dögunalom volt az idény. Persze ehhez kellett az is hogy a többi csapat nem tudott hasonlóan jo autót összerakni mint a Ferrari.
Mekkora Ferrari fan voltam, amig oda nem tették Schumachert... -
bdav
őstag
hát ugy néz ki én mindent kétszer mondok kétszer mondok :) moderátor plz törölje (meg ezt is) ha épp erre jár
-
bdav
őstag
válasz
Kalandor #1863 üzenetére
mért kell kiforgatni a szavaimat? :)
Barichello jobban ment ma. De Kimiék megtettek mindent, amit lehet. ennyi. grat nekik. (meg B-nek is, tényleg nem ment rosszul - magához képest). Mindentöl függetlenül ugy gondolom hogy Kimi sokkal jobban megérdemelte volna a vb cimet, mint MS. -
bdav
őstag
válasz
Kalandor #1863 üzenetére
mért kell kiforgatni a szavaimat? :)
Barichello jobban ment ma. De Kimiék megtettek mindent, amit lehet. ennyi. grat nekik. (meg B-nek is, tényleg nem ment rosszul - magához képest). Mindentöl függetlenül ugy gondolom hogy Kimi sokkal jobban megérdemelte volna a vb cimet, mint MS. -
tkesy
őstag
Kimmi :C:C:C:C:C:C:C:C:C:C
David :C:C:C:C:C:C:C:C:C
West McLaren Mercedes :C:C:C:C:C:C:C:C:C -
bdav
őstag
válasz
Kalandor #1856 üzenetére
vazz engem az ideji év érdekel. mondom régen jó versenyzö volt ö is csak eljárt felette az idö
Bridgestonost poennak szántam.
MS nyert, mert a ferrari mint auto még mindig jobb, hiába gyengébb a gumi
utolsot ne vedd magadra, mondom most nem fogok nekiállni személyenként lebontva nézni a dolgokat.
na télleg nem szokok többet -
bdav
őstag
válasz
Kalandor #1854 üzenetére
nemtom nekem ez nem tünt szélsőséges eseteknek; a felsorolt futamok pont azok voltak az idei évben, amikre igaz az hogy 1. esös vagy 2. technikás pálya; ezeken kivül volt még az Indianapolisi cucc, ott szvsz szerencséjük volt (de ezt is leírtam már a maga helyén), és mondjuk a 4:1 arány nem tul jó.
Ezek szerint MS nem tud együttműködni a Bridgestone mérnökökkel ? :DDD meg hogy is van az hogy a jó zenész a beföttesüvegen is játszik???? :DDD nemtudom nekem ugy tünik hogy ha MS valamit elront akkor egyböl ''aaaa a gumik biztosan'', vagy vmi külsö ok, de ha MS nyer, akkor '' huuu de király a sumáhör, huuu de bénák a többiek''. ismételt elnézés az általánosításért. -
bdav
őstag
válasz
Kalandor #1852 üzenetére
1. ahogy ezt bizonyitotta pl. Ausztráliában, Braziliában az idén vagy 2. Monacoban, Magyarországon, vagy tavaly pl. DC monacoban, stb...
(megj. ezeket nem a Palik találta ki véletlenül?)
Most nem fogom egyesével mondani hogy huu ki az aki csak ugy bir megnyilvánulni hogy sumáherazistenkirályübercool, és ki az aki nem, akkor ez úton kérek elnézést a kivételektől
asszem inkább csöndben maradok... -
bdav
őstag
válasz
#32577792 #1848 üzenetére
''Tudud vannak akik kapnak egy autót, és úgy vigyáznak rá, mint a hímestojásra'' ezt kívülről nem tudod megítélni, de pl. az inább számít hogy hol van egy autó technologiai korlátja (pl. egy TbredB sose fog olyan magas órajelen/teljesítményen pörögni mint egy 3,2-es P4, ha szanaszét húzod akkor sem, egyszerűen mert nincs benne annyi lehetőség.)
-
#32577792
törölt tag
Tudud vannak akik kapnak egy autót, és úgy vigyáznak rá, mint a hímestojásra. Úgy vannak vele, hogy ''csak beérjünk és hátha valaki kiesik előlem''. Van olyan, aki GYŐZNI szeretne és nem érdekli az autó technikai fejlettsége, megbízhatósága. Hajt. Az autó meg vagy bírja, vagy nem. Ja, ha nem bírja az nem igazán jó a csapatnak sem, de legfőképp a sponzoroknak. Ugyebár szétmegy, nincs képernyőn, nincs reklámértéke. Mi marad? Olyan autót kell csinálni, ami erős, de megbízható is. Namármost, amikor MS odakerült a Benettonhoz és a Ferrarihoz, mind a kettő minden volt csak ez a kettő nem. Igazad van: nem MS érdeme, pontosabban nemcsak MS érdeme, de vastagon benne van! Én is tudok hajtani a kocsimmal, érzem is, hogy valami nem stimmel a stabilitással 200 felett, de fingom sincs, hogy mit kéne rajta módosítani ahhoz, hogy ez ne legyen így. Ezzel szemben MS vezetne is tud, meg tesztelni is. Ezt a kettőt együtt viszont baromi kevesen tudják a jelenlegi F1-es mezőnyből! Lehet utálni és lehet szeretni, de azt elvitatni, hogy vastagon benne van a fejlesztésekben, naív dolog.
-
bdav
őstag
az már rég volt... meg olvasva a beidézett cikket; legalábbis elgondolkoztam a dolgon... Azonkívül régen lehet h. jó pilóta volt ő, ma már csak a kocsija jó. Istenítést ugy általában értettem, de akár innen a fórumról is tudnék példát hozni rá (söt volt régebben egy MS az f1 királya topik is, ha kell elökeresem neked...)
-
Szerintem itt senki sem 'steníti Sumit,csak elismerjük,hogy letett vmit arra a képzeletbeli asztalra...
És a többieknek üzenem: vegyék már észre,hogy Sumi nem csak a Ferrari-val nyert VB-t.Ez nagyon sokan hajlamosak elfelejteni...:( -
janati
őstag
''a jó zenész egy befőttesüvegen is játszik''
Ez mekkora duma.:D -
beeboy
addikt
pedig az övé is.
ő is meghatározta a fejlesztések irányát.
de elfogadom hogy utálod, mint ember nekem se szimpatikus, de nem véletlen hogy ott tart ahol.
és ha esetleg úgy érzi valaki hogy ''segítenek'' neki, hát ehhez is el kell jutni egy szintre nem?
biztos nem kalapból húzták ki a nevét 10-12 éve, hogy ''igen, ennek a fószernek kell megdöntenie Fangio rekordját'' -
Joó Gábor írása az Index.hu-n ezt ide illik írni...
-
1992
Az egyik teszten Schumacher bevágott az akkor világbajnok Senna elé, akinek csak satufékkel sikerült elkerülnie az ütközést.
Senna a boxban dühösen rontott Schumachernek, majd torkonragadta, és csak a mcLarenes szerelők közbelépésének köszönhető, hogy nem fajult tovább az affér. Schumacher ennek ellenére viccesen fogta fel a dolgot, a jelenetet végignéző újságíróknak azt mondta: ''Senna csak meg akarta masszírozni a nyakamat''.
1994
1994-ben nem csak Schumacher, de az egész Benetton-csapat a vádaskodások célpontja lett, miután a rivális istállók azzal gyanúsították meg a Benetton csapatfőnökét, a Schumacher mentoraként is ismert Flavio Briatorét, hogy a tiltás ellenére kipörgésgátlóval felszerelt kocsikat indít a versenyeken.
Mind Briatore, mind Schumacher tagadta a vádakat, a szakemberek ennek ellenére azóta is valószínűnek tartják, hogy volt valami ügyeskedés a kocsik körül, de a FIA (Nemzetközi Autós Szövetség), nem merte kizárni az olasz csapatot.
Az összesküvés-elmélet megalapozottságát támasztja alá, hogy nem sokkal később Schumachert (kvázi ''revansként)'' szokatlanul kemény, két versenyre szóló eltiltással sújtották, miután Silverstone-ban - szintén Briatore utasítására - nem engedelmeskedett a kiállásra felszólító fekete zászlós figyelmeztetésnek, melyet Hill felvezető körbeli megelőzéséért kapott..
Az 1994-es vb-t eldöntő ütközés, amikor Schumacher nekiment Hillnek
Másfél hónappal később, a Belga futam után is diszkvalifikálták, mert a kocsiján a fenéklemez néhány milliméterrel vékonyabb volt a megengedettnél.
A vb-címről döntő Ausztrál Nagydíjon utolsó lehetőségeként - miután lecsúszott a pályáról és megrongálta a Benetton kerékfelfüggesztését - ráhúzta a kormányt az őt előzni próbáló Hillre, mert az könnyedén elment volna mellette.
Ütközés és kettős kiesés lett a vége, valamint az első vb-cím, mivel a német egypontos előnnyel érkezett az utolsó versenyre.
1995
A szezon nyitóversenyén, Brazíliában Schumacher győzött, de a leintés után nem sokkal kizárták, mert az ő, illetve a második Coulthard kocsijából vett benzin szabálytalannak bizonyult a futam utáni ellenőrzéskor.
Alig telt el viszont néhány nap, és az FIA - jogosan - arra hivatkozva, hogy a pilótáknak semmi közük ahhoz, mit töltenek a szerelők a kocsiba, Schumacheréknek visszaadta a pontokat, a csapatoknak viszont nem.
Bár 1995-ben simán világbajnok lett, egy-két ütközés azért becsúszott, de ezúttal nem ő volt a hibás. Ismét Hill próbálta megelőzni a német versenyzőt, először Silverstone-ban, majd Monzában, de mindkétszer a kavicságyban kötöttek ki.
1997
1997-ben így próbálta meg Schumacher kilökni Villeneuve-öt
Egy meglepőn nyugodt, de tulajdonképpen esélytelen idény (1996) után Schumacher az 1994-essel megegyező szituációban - utolsó futam, egypontos előny -, Jerezben Villeneuve-re húzta rá a kormányt. Ekkor viszont csak ő esett ki, és bár kizárták az azévi pontversenyből, más büntetést nem kapott.
1998
A Brit Nagydíjon tízmásodperces ''stop and go'' büntetéssel sújtották, amire igen egyedi módon az utolsó körben állt ki, ám még mielőtt megkezdte volna a büntetés letöltését, a boxutcában(!) áthaladt a célvonalon, és megnyerte a versenyt.
A pályán Hakkinen nyert, a McLaren tiltakozott is, de az ellenőrök meghagyták Schumachernek a győzelmet.
Még ugyanabban az évben, augusztus végén egy, a Senna-konfliktushoz hasonló eset következett.
Schumacher Spában, szakadó esőben le akarta körözni David Coulthardot, de az előzés helyett hátulról belerohant.
Az ütközés után a háromkerekű kocsijával a boxba hajtott, kiugrott belőle, és azonnal a McLaren-boxba rohant, ahol ököllel rontott Coulthardnak. Ismét a McLaren-szerelők léptek közbe és akadályozták meg a verekedést.
Mint később kiderült, Schumacher azt gondolta, a skót pilóta direkt lefékezett előtte, hogy segítsen mcLarenes csapattársának, a szintén a vb-címért hajtó Hakkinennek. Természetesen Coulthardnak esze ágában sem volt ilyesmi, Schumacher egyszerűen figyelmetlenül előzött.
1999
Egy emlékezetes versenye 1999-ben is akadt Schumachernek, annak ellenére, hogy a fél szezont kihagyta a lábtörése miatt.
Visszatérésekor, Malajziában elsőként jött el a rajttól, maga elé engedte a vb-esélyes márkatársát, Irvine-t, majd feltartotta az egész mezőnyt, hogy az ír egérutat nyerjen. Ezt viszont nagyon ügyesen és szabályosan tette, így a kisebb futam utáni tiltakozás az ellenfelek részéről inkább csak sopánkodás, semmint indokolt támadás volt.
Irvine, illetve a Ferrari kettős győzelmét ennek ellenére megóvta a McLaren, mondván, a vörös autók oldalsó légterelői a megengedettnél nagyobbak voltak.
Az ellenőrök le is mérték az alkatrészeket, és miután azok tényleg szabálytalannak bizonyultak, Irvine-t és Schumachert is diszkvalifikálták.
A Ferrari persze fellebbezett, és csodák csodája, a másfél héttel későbbi tárgyaláson a légterelők már megfeleltek a reguláknak: a ferrarisok visszakapták a pontjaikat, melyekkel az év végén az istálló megnyerte a konstruktőrök világbajnokságát.
2001
2000-ben Schumacher viszonylag nyugodt körülmények között nyerte meg a világbajnokságot, majd újra egy kisebb Coulthard-balhé következett. Magny-Cours-ban a skót versenyző előzni akarta Schumachert, aki aggresszíven védte a pozícióját. A mcLarenes végül el tudott menni a Ferrari mellett, és miközben előzött, a középső ujját mutatta a németnek.
2002
Tekintse meg képeinket!
A legnagyobb fölénnyel megnyert vb évében, 2002-ben történt az egész Forma-1-et megrázó, azóta már hírhedtté vált Schumacher-előzés.
Barrichello Ausztriában, a másik Ferrariban végig vezetett a versenyben, de a csapat utasítására a célegyenesben lassított le, és engedte maga elé Schumachert.
Az istállóvezetők próbálták magyarázni a döntés jogosságát, a szurkolókat viszont a félrebeszélés nem győzte meg, már a helyszínen kifütyülték Schumachert, aki leszállt a dobogó tetejéről és inkább Barrichellót küldte oda maga helyett.
Az eset miatt az FIA egymillió dollárra büntette a Ferrarit, ám a hivatalos indoklás szerint nem a befutó manipulálása miatt, hanem azért, mert Schumacher az eredményhirdetésnél megsértette a protokollszabályokat.
De ezzel még nem volt vége a Ferrari célegyenesbeli előzgetéseinek. Néhány hónappal később Schumacher, hogy visszadja Barrichellónak a győzelmet, Indianapolisban az utolsó métereken engedte előre csapattársát.
A legmeghökkentőbb azonban a német sztár futam utáni nyilatkozata volt: ''azt akartam, hogy holtversenyben érjünk célba''.
Nehéz elképzelni, de valószínűleg tényleg ez volt Schumacher célja, hiszen Barrichello végül néhány ezredmásodperces különbséggel győzött, minden idők legkisebb különbségű befutóját produkálva.
2003
A 2003-as szezonban a Ferrarinak nem volt akkora fölénye, hogy effajta show-műsorral ''szórakoztassa'' a közönséget, de Schumachernek így is volt két necces pillanata.
A nürburgringi Európa GP-n Montoya akarta megelőzni a belső íven , amikor a ferraris megpróbálta becsukni előtte az ajtót. Schumacher terve balul sült el, ő csúszott ki és esett jónéhány hellyel hátrébb.
A német becsületére legyen mondva, hogy egy pillanatig sem hibáztatta Montoyát, inkább mosolyogva mondta, ''versenybaleset volt''.
Legutóbbi győzelmekor, Indianapolisban a sárga zászlós tiltás ellenére az első kanyar előtt előzte meg Olivier Panist, büntetést viszont nem kapott.
Schumacher azt mondta, még a tiltott-zóna előtt ment el a francia mellett, ami valószínűleg igaz is, ám a sárga-lobógó első számú utasítását, ''lassíts'', biztosan megszegte.
A versenybírák szerint persze nem, Panis nyilatkozatát viszont érdemes meghallgatni az esettel kapcsolatban.
''Az első kanyar előtt lengették a sárga zászlót, lassítottam, és teljesen nyugodt voltam, hogy Schumachernek is ezt kell tennie, így nem előzhet meg. Erre a következő pillanatban azt láttam, hogy elhúz mellettem. Nem lassított, szerintem meg kellett volna büntetni'' - mondta a leintés után a francia -
beeboy
addikt
a többi csapatnak is megvolt az esélye, hogy ugyanilyen jó kocsit építsenek.
néhánynál ugyanakkora pénzügyi háttér állt rendelkezésre, ha nem több mint a ferrarinál.
egyébként a sauber mindig megkapja az 1-el régebbi fejlesztésű ferrari motort.
Akkor miért nem örök másodikak? -
bdav
őstag
válasz
Kalandor #1827 üzenetére
'' Ő ÉRDEMELTE KI AZT, HOGY AZT AZ AUTÓT VEZESSE!'' ez szvsz egy baromság. Pl. Vilnöv nem azt érdemelte anno 97 után hogy egy akkori bárt vezessen (megj. a BARok jol mentek ma nagyon). pl. a mostani mezönyböl Fisichella, Frentzen sem azt az autót érdemelné ami van nekik, és még sorolhatnám hosszasan.
-
beeboy
addikt
lehet utálni schumit, de attól még nagy versenyző.
azért ne feledjük anno ő és a ferrari honnan kezdték el, mikor odaszerződött. -
bdav
őstag
válasz
Kalandor #1824 üzenetére
''legközeleb majd mást tolnak vissza.''
na ez az amit én nem hiszek...
Kerékkopást már leirtam vagy 5x. különben is baromi jókor jut eszébe az FIAnak szabályt értelmezni (amikor MS épp nem állt jol).
Te meg azt ne felejtsd el hogy az elmult 2-3 évben (2k1 2k2) a ferrari sokkal jobb volt a mezöny többi autojánál. azzal az autoval a mezöny közel fele simán tudott volna vbt nyerni. -
emvy
félisten
válasz
Kalandor #1821 üzenetére
Nekem is ez a véleményem. Én sem szerettem Schumit, most sem szeretem; de higyjétek el: a többi pilóta is ugyanazt csinálná, amit ő; keménykedne, ha épp kellene, csak épp nem képesek rá. Ez van, nem érdemes azt gondolni, hogy pusztán sportszerűtlenséggel valaki hatszoros világbajnok legyen. A többiek nem azért nem zárnak durván egy ívet, vagy nem előznek kockázatos helyzetben, mert a másikat akarják megkímélni, hanem mert nem merik és nem tudják megcsinálni. Ez van.
Egyébként azóta szimpatikusabb nekem a Schm, mióta folyamatosan szervezi a jótékonysági focikat, satöbbi. -
Tőlem aztán mondhattok bármit,Scuminak drukkolok,Montoyát + utálom..:-)
-
Aram
tag
Ne haragudjatok, hogy közbeszólok, de ez így lóf*sz amit egyesek írnak. Széthajtani egy Forma1-e autót 10 kör alatt? Gratula. Különben is váltóhibája volt...
A másik. Schumika idén újra kimutatta a foga fehérjét. Jelen pillanatban a német RTL-en nézem az összefoglalókat, hát nem tudom emlékeztek-e még arra az esetre, amikor Hill-t nem engedte el és kiesett és azért imádkozott a pálya szélén, hogy Hill is kiessen, mert különben nem ő nyer. Valami hasonlót láthattunk a mai napon, csak nem lett belőle kieséses karambol. A bibi az, hogy itt a saját öccsét nem kímélte. Végülis anyukájuk már nem tudja megsiratni egyik fiját sem... :(
Mellesleg, én már úgy számolok Schumacher-nél, hogy felezek mindent. Nálam 3x-os viágbajnok, 35 futamgyőzelemme. Szerintem ez a reális a hihetetlen mennyiségű CSALÁS miatt. Senki se mondja nekem, hogy felnőhetne valaha is Alain Prost, vagy Nelson Piquet nagyságához...
A harmadik. Azért, ha régebben nézte valaki az F1 bajnokságot (szerencsémre korán kezdtem el nézni) kicsit komolyabb mezőny vonult fel anno. Klasszisok versenyeztek egymás ellen. Gondoljatok csak bele, egy versenyen megy: Prost, Senna, Mansell, Piquet... Még lehetne sorolni, de ők az ismertebb nevek. Hány világbajnok ment akkoriban együtt. Ebben az idényben kettő volt... Az egyik szar autóban.
Na, szóval aki így el van telve MS hihetetlen vezetési tudásától és sármjától, lapozza fel az F1 ki-kicsodát. A Formula-1 legeredményesebb versenyzője lehet, de nem volt és soha nem is lesz a legjobb sofőr, aki valaha élt. -
slug
senior tag
Nagyon utálom Michael Schumachert, vonuljon vissza!
Montoya-nak szurkoltam egész évben, de sajnos az utóbbi futamokon már nem nagyon volt rá esélye, hogy megnyerje a világbajnoki címet.
Mindegy, majd jövö évben végetér az ''egyeduralom'' és a ferrari visszafog esni a többi csapat szintjére, aztán majd nézhetnek az emberek, mint ez a smiley :U -
bdav
őstag
''Azt vágjátok, hogy a német RTL-en a Nürnburgringen Sumit visszatoló 4 pályabírót éltetik, mint akik megnyerték neki a vb. címet?! most azt se tudom hogy ezen sírjak-e vagy nevessek (megj. inkább sírni van kedvem :() nem volt rossz verseny amugy sajnálom nagyon hogy Kiminek nem jött össze :( na mind1 majd jövőre...
-
marcee
addikt
A jó büdös francba!
Azt sajnos lehetett sejteni, hogy Kiminek nem fog összejönni, annak nagyon örülök, hogy ilyen szorossá tudta tenni a pontversenyt, de hogy az a szerencsétlen Williams nem volt képes leverni a Ferrarit, az egyenesen vérlázító.
Azt vágjátok, hogy a német RTL-en a Nürnburgringen Sumit visszatoló 4 pályabírót éltetik, mint akik megnyerték neki a vb. címet?! :( -
Fisha
őstag
Pfff. Persze 10 kor alatt szethajtani a kocsit. Szerinted a tobbiek az elso tiz korben sporoltak a motorral? Azert tudjunk mar kulonbseget tenni egy sima muszaki hiba es a sofor hulyesege kozt. Persze azt alairom, hogy a tendenciak szerint a bmw motorral vannak gondok megbizhatosag teren.
-
janati
őstag
MICHAEL SCHUMACHER A FORMULA-1 LEGNAGYOBB KIRÁLYA!!!!!!!!!!!
ÉLJEN A FERRARI, ÉLJEN BARRICHELLO!!!!!!!!!
:C:C:C:C:C:C:C:C:C
:C:C:C:C:C:C:C:C:C
:C:C:C:C:C:C:C:C:C
Egyebet nem tudok mondani, annyira örülök... -
Szőrös
veterán
Bajnok a Scumi és a Ferrari ? Legalább is most néztem eurosport honlapján . És Rubinyo nyerte a futamot.
-
JC
tag
Montoya megint nem bírt magával és széthajtotta a kocsit. Kis Schumi meg csak csetlik botlik. A csapatbajnok a Ferrari lesz.
Sato nem lopta be magát a Ferrari szívébe. -
X-COM
nagyúr
elég nagy az esély az egész futamos esőre
-
X-COM
nagyúr
Montoya márcsak azért sem segítene Kiminek, mert az egoja nem engedi, hogy ne ő legyen az, aki megveri sumákot
Aktív témák
- Xiaomi Redmi 14 C 128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- DELL Latitude 7340 i7-1365U 16GB 1000GB 13.3" FHD+ TouchScren 1 év garancia
- 48 GB-os AMD Radeon PRO W7900
- MacBook Pro 16 2021 M1 Pro 32GB 512GB 1 év garancia
- Gamer Notebook! Acer Nitro 5! Csere-Beszámítás! I5 11400H / RTX 3050Ti / 16GB DDR4 / 500GB SSD!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest