-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
mokus1
addikt
Sziasztok!
Remélem jó helyre írok.
Rendeltem néhány széket a klubfotel.hu-ról. 1-3 napos szállítási időt írtak. Azóta eltelt kicsivel több mint egy hét. Írtam nekik, hívtam őket semmi válasz. Sajnos, azóta ráleltem a google maps-es értékelésekre is ami finoman szólva nem túl pozítiv.Mit tudok tenni? Előre ki van fizetve minden...
-
Topikgazda
válasz kismanús #26050 üzenetére
Ha 3 év akkor az 2020-ban kezdődött, azaz akkor még nem volt érvényben sem a 2021.01.01-én életbe lépett sávos jótállás, sem a 30 nap utáni kötelező csere, stb... Jogszabályilag csak 1 év jótállás volt érvényes a kártyára, ami már lejárt. Az 1 év utáni rész a szokásos szürkezóna, amit a bolt/gyártó feltételei szabályoznak.
[ Szerkesztve ]
-
kismanús
csendes tag
Na várjatok 2021.02.08 án vásároltam 500e ft ért a vga-t. 3 év volt az iponhoz. mert most egy kicsit össze zavartatok
-
Lackooo84
nagyúr
-
mokus1
addikt
válasz Lackooo84 #26062 üzenetére
Van persze, megjott a visszaigazolo email, hogy hova utaljak azóta csönd.
Mivel 200 ezer forintnyi összegről van szó, nyilván végigviszem mert, azért olyan csak nincs hogy csak úgy benyeli egy cég...
De egxbekent a bank is hajlandó lehet ilyennel foglalkozni? Egy próbát mrgerhet?
[ Szerkesztve ]
-
jeni
félisten
válasz kismanús #26060 üzenetére
már én se értem
"Bevittem egy elromlott videokártyát az Iponba 240e felett volt az értéke és még 11. hóig van rá jótállás ,ahol ezt 08.31 átvették hivatalosan."
magad sem tudod,hogy mikor vetted és mennyiért?
az időpontok sem stimmelnek.
15 nap tájékoztatást nem szokták betartani,de a kötelező 30 naptári napot sem,hacsak rájuk nem ír valaki!
ha 2021.02.08.án vetted és arra a számlára ráírták ,hogy 500000Ft felett vásároltad akkor az 3 éven át érvényes is lesz.
igazán nincs mitől tartanod ,megkapod a javított kártyát vagy a cserekártyát vagy a kifizetett pénzt időben.
az lehet,hogy pár napot csúsznak vele. -
Lackooo84
nagyúr
Ha valóban 500-ért vette, akkor a föld alól is de elő fognak neki kaparni egy cserekártyát.
Amúgy ha másik, hasonló kártyát akarnak adni, tehát nem tudnak ugyanolyat adni, akkor elvileg nem köteles az ember elfogadni és követelheti vissza a vételárat.
The Truth is out there...
-
kismanús
csendes tag
válasz Lackooo84 #26065 üzenetére
Ebben biztos vagy? Mert Én olvastam olyat hogy ha nincsen ugyan olyan akkor van hogy érték vagy teljesítményben megegyezőt adhat vagy felajánlhat.
Nem tudom miért kavart meg ennyire sok embert itt a poszt lehet nem volt egyértelműen leírva de szerintem ha elolvassa valaki figyelmesen akkor nem annyira érthetetlen leirtam mikor vittem be és hogy kb mennyi jótállás volt rá amikor bevittem és hogy 240 e felett volt az értéke. egyedül az vételi pontos nap nem volt leírva. -
kismanús
csendes tag
Ja igen mert 250 felett van a 3 év ugye? akkor elnézést kérek. Nem azért nem irtam meg mennyibe került hanem mert összekevertem hogy 240e felett van 3 év. bocsánat!
-
Topikgazda
válasz kismanús #26070 üzenetére
Oké, akkor tisztázódott, hogy 3 év jótállást kaptál, azaz ha most nem tudnak ugyanolyan típusra cserélni 30 napon belül, akkor jogszabály szerint elállhatsz a vásárlástól, azaz visszakapod a számlán szereplő összeget. Persze ez csak papírforma, mert ilyen összegnél 99%-ra veszem, hogy megpróbálnak kibúvót keresni, pl. hasonló teljesítményű termékre akarnak majd cserélni aránytalan többletköltségre hivatkozva, ami persze jogszabályilag nem állja meg a helyét...
-
luciferc
őstag
válasz Superhun #26072 üzenetére
Szerintem a tértivevényes elálló (mert először el kell állni) és egyben fizetésre felszólító levélre ha nem jön 14 napon belül válasz, akkor fizetési meghagyás. Az pont erre van, hogy megcsípje őket a darázs. Ha fizet, akkor rendben, ha nem, akkor per, amihez ügyvéd sem kell, úgyis bukja. Nincs olyan törvényi kötelezettség, hogy türelmesnek és kedvesnek kell lenni egy nem kommunikáló féllel szemben.
Érdemes megnézni a céget az e-cégjegyzékben, hogy mikor alakult, nincs-e felszámolás alatt.
-
luciferc
őstag
válasz luciferc #26074 üzenetére
Pontosítok: Ha fizet, akkor rendben. Ha nem fizet és továbbra sem kommunikál (vagyis nem mond ellent), akkor határidő után azonnal végrehajtható a követelés, lehet menni a végrehajtóhoz, a többi az ő dolga (ez a fizetési meghagyás előnye, nem lehet húzni a dolgot azzal, hogy nem kommunikál). Ha nem fizet és ellentmond, akkor lesz per, csak hát ugye semmi esélye nyerni, hiszen szabályosan elálltak a vásárlástól.
[ Szerkesztve ]
-
kismanús
csendes tag
válasz Superhun #26071 üzenetére
Értem. De egyèbként miért többlet költség neki hogy vissza kell adja a vételárat? Mármint ezt a pénzt kapta meg érte ugye, hogy most mennyit ér az egy dolog akkor sem érdekelné ha fordítva lenne ha most érne többet vagy akkor inkább igaz lenne amit ô mondana a többletköltségre.
Most inkább az fordulhat elő hogy gyakorlatilag 500e ft ért egy csúcs karit kéne adni 4080 kb. De mást tipust meg nem nagyon ajánlhatna fel nem? -
BB9000
senior tag
válasz mokus1 #26073 üzenetére
Ha kifizetted a termékeket, akkor a cég a saját üzletszabályzatában meghatározott határidőre kell, hogy teljesítse a megrendelést. A webáruházban megjelölt határidő csak tájékoztató jellegű, jogi értelemben nem kötelez.
14 napon belül indoklás nélkül el lehet állni a vásárlástól, még a termék megérkezése előtt is, de csak akkor, ha nem egyedi gyártású bútort rendeltél és a számlát magánszemélyként kérted. Akkor van helye a további lépésnek, ha az elállás jogszerű volt és eltelt további 30 nap és nem kaptad vissza a pénzed.[ Szerkesztve ]
-
mokus1
addikt
válasz BB9000 #26081 üzenetére
Világos, már a szállítási határidő nem érdekel, mert bárhol rendelek várni kell és ha ez felém le van kommunikálva hogy mennyi a várakozás oké, de ez az eltűnés nem szimpatikus.
Nem egyedi termék, webshopbol választott szék. Magánszemelykent rendeltem.Superhun: Akkor írok egy tertivevenyt is. Biztos ami biztos, de aszfben elvileg elég az email is.
-
BB9000
senior tag
válasz mokus1 #26059 üzenetére
Az utalás csak akkor rosszabb, ha gond van. Egyébként teljesen jó. A kártyás fizetésnél a kártyakibocsájtó bankodnál van lehetőséged a kártyatranzakciót visszavonatni. Ehhez az kell, hogy panaszt tegyél a kártyakibocsájtó banknál. Kulcsszó: "nem teljesült szolgáltatás" . Ekkor a bank rögzíti a panaszt és vizsgálatot indít. Ha a kártyatranzakció kedvezményezettje nem tudja igazolni, hogy valóban megtörtént a teljesítés, akkor a bank visszavezeti az összeget a kártyád mögött lévő bankszámlára, a kártyás fizetés "értéknap"-jával.
Ha a panaszolt tranzakció minden érintettje hazai, akkor akár 30 nap alatt lezajlik a vizsgálat és visszajön a pénz, ha van külföldi szereplő, akkor 360 napra meghosszabbíthatja a bank a kivizsgálás idejét. Ebben is volt részem sajnos.
Megtörtént eset: a Malév csődje idején az egyik rokon pont kártyával vett jegyet egy olyan járatra, ami már nem indult, emiatt a teljes összeget visszakapta a fent leírt procedúra után. Ha a jegyet utálssal fizette volna, vagy jegyirodában kp-vel vette volna, akkor csak a csődeljárás végén kaphatott volna visszatérítést, ha jutott volna neki a Malév vagyonából. A csődeljárás szabályai kötöttek, sok szereplő előrébb van a listán, mint a fizető ügyfél, így gyakran megesik, hogy a visszajáró pénzre már nem marad a csődbe ment cég vagyonából.Esetedben a foteles cég nincs csődeljárás alatt. Remélhetőleg reagálni fognak.
-
kismanús
csendes tag
válasz Superhun #26079 üzenetére
Igen ezt értem de pl most itt pont olyan értékromlás volt hogy ha teljesítményt nézne neki "kedvezőbb " lenne . mármint szerintem most kb 350e ből "jobbat" tudna adni. Egyébként köteles vagyok elfogadni ha azt mondja nem javítható és hogy nincs csere ha azt mondja hogy itt van egy teljesítményben jobb? Illetve ha letelik a 30 nap akkor ugye 8 napon belül kell reagálni hogy A vagy B variáció és Ő arra hivatkozik mint az emailba hogy kiküldte vagy beküldte az asus ba és még nem jött vissza?
-
jeni
félisten
válasz kismanús #26085 üzenetére
A bolttal vagy szerződésben és nem a gyártóval. Így az a mérvadó. Ha kiküldte,elküldte a hivatalos szervizbe és még nem jött vissza ez a verzió is lehet ha a bolt nem vakarozik kifizetnie a termék vételárat. Ha full újat nagyobbat erősebben kínál fel érte szerintem ez is egy elfogadható üzlet lenne köztetek. Hiszen ha bontatlan kapsz 3 év garisat jó esetben akár 5 éves garival azt még mindig eladhatod később. A másik termék felajánlásával jobban bele mennek a boltok.
-
kismanús
csendes tag
Igen jobb lenne az értékét vissza kapni az tuti. Viszont ha kiküldte mondjuk asushoz a 30 nap lejárta után nem vagyok köteles tovább várni nem? Mármint ez nem az én problémám ő hova küldi. Illetve ha felkínálna egy sokkal kedvezőbb cserét amit elfogadnék akkor annak hogy lesz a garanciája ? Ami volt a másikon az marad kb 10 hónap vagy teljesen új lesz?
-
bostone
addikt
Sziasztok!
Edigitalnál történt még a vásárlás és garancia ügyintézésben szeretnék 0-ról előbbre lépni az emagnál. Több, mint 30 nap elteltével jeleztem, hogy több, mint 30 nap eltelt, amióta szervízelik a terméket. A cseten feljegyezték egy “táblázatba" a kérésem és a “hivatalos” support felé is jeleztem a problémám emil formában. Elvileg 1-3 napon belül kellett volna kapjak visszajelzést, ez nem történt meg.
Mit tehetnék még? Fáradjak be személyesen valamely elérhetőségükre vagy tegyek panaszt?Egy iPad Pro az érintett, amit két évvel ezelőtt vásároltam 310 vagy 320 ezer magyar valutáért. Jeleztem feléjük, hogy akkumulátor gondok merültek fel, azaz gyorsabban merül, mint az elvárt lenne.
Értesítést nem kaptam, csak megjelent egy futár a termékért. Többször is érdeklődtem, de minden alkalommal csak azt a választ kaptam, hogy adjam meg az adataim és majd értesítenek. -
bluekoli
tag
Üdv!
Ma vásároltam a Media Marktban egy ilyen Samsung pendrive-ot. A fizetés után az ügyfélszolgálaton megkérdeztem, hogy a számlán kívül szükséges-e bármi egyéb garancia levelet kitölteni. A hölgy válasza "Nem, erre egyébként sem vállalunk semmiféle garanciát". Erre nekem a szemem felakadt, visszakérdeztem, hogy ezt mégis hogy? Erre a másik hölgy közbeszólt, hogy végülis meghibásodás esetén visszaküldik a Samsungnak, ahol bevizsgálják, de ez adott esetben egy nagyon hosszadalmas procedúra lesz, addig cserélni nem tudják. Van itt esetleg valami, amiről nem tudok, hogy háttértárakra ne vonatkozna a három munkanapos cseregarancia? -
Topikgazda
válasz bluekoli #26092 üzenetére
Szia! Vszleg újonc volt a pénztáros, vagy nem elég tájékozott. 2 év szavatosság minden új termékre jár, az általad említett termék pedig egy 10e feletti elektronikai cikk, amire 1 év jótállás is jár, aminek része a 3 munkanapos kötelező csere meghibásodás esetén.
Jogszabály szerint én úgy tudom, hogy kötelező jótállási jegyet adni, de ha ez esetleg elmarad, a számla/blokk is elegendő a jótállás ügyintézéséhez.
[ Szerkesztve ]
-
jeni
félisten
válasz bluekoli #26092 üzenetére
régebben 10 év volt.
elvileg a 5év gyártói gari meg van rá.
1 sorral lejjeb olvasva már ezek szerint 1év a kötelező erre is.
már szeretik az MM-ben a termék mellől úgy mond lelopni,eltüntetni a jótállási jegyet.
hosszabb, tartalmasabb melóra ez nem nagyon alkalmas, mert tud melegedni rendesen.[ Szerkesztve ]
-
Lackooo84
nagyúr
Én a Kossuth rádión hallgatom most pont erről van szó, szóval tuti nem álhír.
Egyébként már nagyon ideje volt....
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
BB9000
senior tag
válasz Lackooo84 #26097 üzenetére
Általam már nagyon várt, pozitív változás, hogy a békéltető testületek alávetési nyilatkozat nélkül is kötelezést tartalmazó határozatot hozhatnak a vállalkozásokkal szemben. Azt nem értem, hogy eddig ez miért nem így volt? Eddig csak békaetető testületnek becéztem őket, mert semmi ráhatásuk nem volt a vitás történetre. A fogyasztók olyan panaszt, amire már tényleg reagálni kell, csak a felettes szerveknél tehettek.
[ Szerkesztve ]
-
konci79
őstag
válasz konci79 #26029 üzenetére
Na, vége a történetnek.
40 nappal az átvétel után felhívtak, felolvastak egy jegyzőkönyvet, hogy nem rendeltetésszerűen használtam, meg nem kitakarítva, ilyesmiket mondtak, mert látni nem láttam leírva.
A hívás végén mondtam hogy ez nevetséges, küldjék vissza akkor.Hétvégén kaptam egy emailt, hogy ennek ellenére visszaadják az árát...
Amit megköszöntem, de egyébként ez a normális amúgy, mivel ugye 30 napon túl zajlott le a dolog, de azért úgy lett beállítva, hogy ők a jó fejek...
Lényeg hogy happy end a vége.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Fűnyíró topik
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Hálózati / IP kamera
- ANNO 1800
- További aktív témák...
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen