- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
sinick
senior tag
válasz Lackooo84 #26451 üzenetére
Nana! Mondtam is utána, hogy jogos. Nekem eddig javításom nem volt, nem ismerem.
(Autóimnál volt pár javítás, aminél ki tudja mit pakoltak bele, de az annyira nem izgatott, mert valójában nem az enyém, mert céges, és ha a tulajt nem izgatja, akkor engem se fog izgatni. Meg úgysem tudom mi van a gyári dobozban és nem tudom mi zajlik a szerviz mélyén. Maximum csak sejtem, mert egy jó 10 évig bejáratos voltam pár számtech. szervizbe. ) -
iceQ!
addikt
2023. szept. 25-én írtam egy mailt az egyik nagy boltnak, ahonnan vettem NASH merítőmet (horgász felszerelés), hogy eltört. Szákolás közben rúgot egyet a az amúr és reccs. Nem a nyél, hanem a fej résznél tört,de ez talán itt most lényegtlen is.
Visszaküldtem, kínkeservesen kicsikartam belőlük, hogy csérélni fogják.
Mivel mindig nekem kellett írni, hogy mivanmá' ez kicsit úgy fel is b@szott. Írtam nekik megint, jött a válasz: "A merítőd már úton van, amint megjön hívunk!!!!" Ez volt
Ez volt november 6-án. Tegnap írtam megint egy levelet és ma jött a válasz:
"Érkezett azóta áru viszont nem tartalmazta a merítőt. Levelünkre annyi választ kaptunk hogy cserélik a terméket viszont nincs raktárkészletükön és jövő hónapra várják a beérkezést."
Ezzel amúgy lehet valamit kezdeni, nem tudjátok? 2 hónapja várok egy sz@ros merítőre. Elég nonsense hogy 2024-ben 2 hónapot vársz egy garanciális ügyintézésre.Itt vannak a levelek időpontjai: elsőt én írtam utána válasz, majd megint én és így tovább:
[ Szerkesztve ]
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
nobodyy
csendes tag
Sziasztok!
Aqua-ba vinnék vissza egy telefont (bőven 14 napon belül) személyesen. Valami tippetek van arra vonatkozóan hogy ne kössenek bele valami kitalált indokkal? Hogyan tudnám bevédeni magam? (Gondolom amikor visszaveszik utána bevizsgálják stb.) -
koby11h
aktív tag
Csak info, ha valakit majd érint: Lenovo Idea és tablet termékeknek már nem a TMX a hivatalos szervize, hanem a 4ig Nyrt. Nem tudom, hogy ez így jobb lesz-e.
Ha volna sonkánk, akkor csinálhatnánk sonkás tojást, ha lenne tojásunk!
-
luciferc
őstag
válasz nobodyy #26466 üzenetére
Szerintem nem számolhatnak fel semmit, ha pl. nem húztad le a telefonról a fóliát, szóval nem vetted használatba, csak kibontottad és megfogtad, hogy jó-e méretben, stb. Ez a távértékesítés során az ő kockázatuk, mivel te nem tudtad a boltban a kiállított darabot megfogni. Akinek ez nem tetszik, az maradjon a hagyományos offline értékesítésnél.
-
4Grider
nagyúr
válasz Lackooo84 #26469 üzenetére
"a termék tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges mértékű kipróbálást meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felelősséggel tartozunk az eladó felé, és azt meg kell térítenünk részére, kivéve, ha az eladó az erre vonatkozó kötelezettségünkről elmulasztotta tájékoztatni a fogyasztót"
-
Lackooo84
nagyúr
válasz 4Grider #26471 üzenetére
Hát ezzel az baj, hogy a jogszabály mást mond, és attól nem térhetnek el a fogyasztó kárára... Egyébként anno hallgattam egy podcastet ahol ez pont téma volt és a fogyvédes is ezt erősítette meg, hogy lóvé vissza, ha vmi nem oké, akkor polgári követelés.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
4Grider
nagyúr
válasz Lackooo84 #26472 üzenetére
A pontos jogszabályi hely a 45/2014 korm. rendeletből:
25. § * A fogyasztó csak az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Nem felel a fogyasztó az értékcsökkenésért, ha a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) pontjában előírt tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget. -
Tikakukac
titán
válasz Lackooo84 #26474 üzenetére
Sok vásárló nincs tisztában a kötelezettségeivel sem sajnos.
A "tetves" boltok vonják le szépen a károkat, tépett dobozokat és minden mást is.Volt ügyfél aki fel tucat laptopot rendelt meg 2 hét alatt és küldte vissza mindet. A végén jött a softbox és a kamera és minden karc és minden apró hiba ki lett ajánlva cserére, majd levonásra.
Élj a jogaiddal, de ne visszaélj.A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
nobodyy
csendes tag
válasz Lackooo84 #26474 üzenetére
Egyetértek hogy aki ezt nem tudja megfelelően kezelni annak offline boltot kéne csak üzemeltetni. Azért a panaszokat elolvasva különböző értékelési helyeken, meg itt is azért csodálkozom (nem) hogy még működhet így egy bolt. Sajnos ezek mind azt mutatják hogy igazából semmilyen jog nem védi a fogyasztót.
Ezzel csak az a probléma hogy ha ők utólag találnak rajta valamit akkor azt fel fogják számolni. Nyilván megpróbálom legalább egy jegyzőkönyvet felvenni velük hogy minden rendben van.
Az meg hogy valaki mennyire van tisztában a jogaival és próbálja érvényesíteni visszafelé sülhet el mert kvázi ezt azonnal támadásnak veszik. És akkor megint ott tartunk hogy akkor minek csinál boltot.
#26474
A másik oldalt ilyen esetben még lehet érteni de a vásárlói történetek nem ilyen esetet írnak le sajnos. Nyilván nem ismerjük a pontos történetet.[ Szerkesztve ]
-
4Grider
nagyúr
válasz nobodyy #26477 üzenetére
Nyilván az a fogyasztó nem fog panaszkodni, aki az elállási jogban csak a vadi új cuccok ingyenes kölcsönzési lehetőségét látja és arra is használja.
A vásárlók nagyon jelentős többsége a minél olcsóbb vásárlási lehetőségeket keresi. Ezért él meg nagyon jól pl. az árukereső. A minél olcsóbb boltok többsége is pont ugyanannyiért veszi az árut a nagykereskedésben/hazai disztribútornál, mint a drágább boltok többsége. Attól tud olcsóbb lenni, hogy minimálisra faragja a költségeit, rosszul fizeti meg a dolgozóit, nem jelenti be rendesen a dolgozóit, alig/nem vesz ki nyereséget a tulajdonos a boltból, nem fizet a beszállítóknak, adót csal, stb. Téged ez nem érdekel addig, amíg nem futsz bele abba, hogy a költségcsökkentés része az is, hogy alapos átnézés nélkül nem veszik vissza a terméket tőled az elállás során. -
luciferc
őstag
válasz Lackooo84 #26469 üzenetére
Ezzel nem feltétlen értek egyet. Nem szerepel így kerek perec a jogszabályban. Olvasatomban jelenleg ha a cég úgy dönt, hogy a kipróbálást meghaladó mértékű használat történt, akkor bizony visszatarthatja a vételár egy részét, mivel az okozott értékcsökkenés ezen részéért a vásárló felel. Ha a vásárló ezt vitatja, akkor a neki kell fizetési meghagyással követelnie a fennmaradó részt, amire ha a cég biztos a dolgában, akkor ellentmondással él és per lesz. Lehet nem jó ez így, de most szerintem így van.
-
stefi68
addikt
Sziasztok!
Webáruházi vásárlás esetén mikortól indul mondjuk az 1 év jótállás?
A vásárlás idejének, a számla kiállításának napjától, vagy a termék birtokbavételének (futától, csomagautomatából átvétel) napjától?
Az 1 évbe beleszámít a kezdődátum is?
Tehát, ha a kezdő dátum mondjuk 2022.11.28 akkor az utolsó nap a 2023.11.27 vagy a 28.?◄--- A vaknál is vakabb az, aki nem lát a szemétől ---►
-
Topikgazda
válasz stefi68 #26487 üzenetére
Szia!
Attól a naptól kezdődik a jótállás, amikor a bolt a terméket átadja a vásárlónak. Ezt többféleképpen lehet értelmezni: amikor a futárnak adja át a bolt, vagy amikor a te a futártól megkapod. Én azt gondolom, hogy az előbbi az érvényes, mivel a futár szerintem egy kényelmi szolgáltatás, amit te rendelsz, a boltnak onnantól kezdve nincs ráhatása a történetre.
Az üzembe helyezendő termékek esetén más a szabály (pl. gáztűzhely), ott attól a naptól kezdődik a jótállás, amikor a vállalkozás vagy annak megbízottja üzembe helyezte a terméket.
Ha 2022.11.28 a kezdő dátum, akkor 2023.11.27 a jótállás vége.[ Szerkesztve ]
-
stefi68
addikt
válasz Superhun #26488 üzenetére
Köszönöm a választ.
Még egy csavar van a történetben..., akkor konkrétan:
2022.11.28 a számla kelte, vezeték nélküli fülhallgató (JBL).
Tegnap (jótállás utolsó napja) vettük észre, h. az egyik fele nem működik.
Le is jelentettük a webáruháznak még zárás előtt (kb. 3 perccel) a hibát.
Ma válaszolt is és megadta a szerviz elérhetőségét, akire a javítás tartozik.
Ennek írtunk is, de még nem válaszolt. Akkor ez már az 1 éven túl van?◄--- A vaknál is vakabb az, aki nem lát a szemétől ---►
-
Topikgazda
válasz stefi68 #26489 üzenetére
Mivel jótállási időben jelezted a hibát a boltnak, így nem utasíthatják el a jótállási ügyintézést. Ha a szerviz elzavar azzal, hogy lejárt a garancia, akkor fordulj a bolthoz, hogy intézzék ők. A jogszabály lehetőséget ad neked arra, hogy jótállási időben a bolthoz is fordulhass, még akkor is, ha dedikált szervize van a terméknek.
-
asdf_
veterán
A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Nem futár, fogyasztó, így szerintem átvétel napja.
-
Topikgazda
válasz Zsolt,72 #26493 üzenetére
Sok szerszámgépet veszek mostanában házfelújítás miatt és a jótállási jegyeken a kezdő dátum mindig a számla kelte volt, nem pedig az átvétel napja. Ennek ellenére lehet, hogy igazatok van, és a szerszám webshopok sumákolnak. Jó lenne egy bírósági végzést találni, ami hasonló esetet tisztáz.
-
jeni
félisten
válasz Superhun #26494 üzenetére
Erre példa az Alza
Szinte 85%-ban onnan vannak a cuccaim.
Másik pelda:
A legutóbbi mosógépet az Onlinewebshop oldalról vettem.
A kiállítási dátum a számla és a szerződés alapján olyan 9 nap volt az eltérés mire kézbe kaptam a Gorenje mosógépet.
Sosem a szállítás átvétel napjától indul a számla és a garancia idő,kivéve ha személyes átvétel és személyes vásárlás van.
Természetesen vannak kivételek.
Persze lehet nem érdemes szorozni pár nap miatt.[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
válasz Superhun #26494 üzenetére
Úgy gondolom, ebben az esetben a Telekom jár el jogszerűen, ami az online rendelést és a jótállást illeti: a november 6-án délután leadott rendelés mellé még aznap megkaptam a számlát (természetesen hatodikai dátummal), a jótállás kezdete pedig nyolcadika, amikor ténylegesen át is vettem a terméket. Ez egyezik a jogszabály által előírt eljárással.
-
aktív tag
-
aktív tag
válasz Fox Mulder #26497 üzenetére
-
aktív tag
válasz Zsolt,72 #26498 üzenetére
Ez alapján akkor megmagyarázza a 26493 hozzászólásodat is:
"Ennek megfelelően az Apple egyéves korlátozott jótállása a fogyasztóvédelmi jogszabályokból eredő jogokon felül további előnyöket biztosít, nem pedig azok helyére lép."
"A fogyasztóknak jogukban áll választani, hogy az Apple Egyéves Korlátozott Jótállás vagy a rájuk vonatkozó fogyasztóvédelmi jogszabályok által biztosított jogok alapján szeretnének-e igénybe venni szervizelést."
Tehát amit mondtam, miszerint az aktiválástól indul az Apple 1 éves gyártói jótállás az helytálló. -
zolikaDB
veterán
Sziasztok!
Tudnátok segíteni Samsung telefonos garancia kérdésében?
Válaszolva a kérdésekre:
• Samsung A52S
• Magyarországi samsung.com vásárlás, 2022.09.03
• 97e HUF
• Magánszemélyként lett véve
• Formázás után is laggol, hívási problémái vannak, és merül az akksi, mint a Titanic
• Újonnan lett véve, nincs még leadva, nem volt gariztatva, nem érte semmilyen külsérelmi behatás
A Debrecen Fórum-ban lévő Samsungban azt mondta a szervízes, hogy alaplapot, meg a belét kicseréli, de az akksit nem tudja gariban/jótállás kereteiben cserélni.
Ez valóban így van?
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Milyen házat vegyek?
- EAFC 24
- Fotók, videók mobillal
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- BestBuy topik
- Milyen TV-t vegyek?
- iOS alkalmazások
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Xiaomi Mi 10T Pro - a házon belüli ellenfél
- További aktív témák...
- Garis félkonfig! Ryzen 7 5800x,AsusTuf B550 gaming plus, Fury 2x16 3600 cl 16 - GARIS -
- HP Elitebook 850 G8 15.6" FHD IPS Core i5 1135G7 16/512GB HP GAR
- Dell 15,6" notebookok E6540, E5540, i5 - számla, garancia
- XBOX SERIES KONTROLLER
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest