-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
jeni
félisten
válasz Dr. Venkman #26348 üzenetére
szerintem nem kéne személyeskedni.
az,hogy ki lett dobva a számla vagy a blokk ami méretben,súlyban nem foglalt volna el nagyobb helyett a jótállási papír mellett.
vannak eladók,ügyintézők akik így vagy úgy fogják fel a szabályozást,jól vagy rosszul.
van ahol kérik mindkettőt van ahol nem.
sok minden múlik ilyen apró dolgokon is.
van mikor az a baj,hogy nem magánszemélyként vette hanem cégre lett vásárolva.
sajnálom,hogy ilyen helyzetbe kerültél ezzel. -
Dr. Venkman
tag
-
4Grider
nagyúr
válasz Dr. Venkman #26348 üzenetére
És gondolj bele, hogy 15 évvel ezelőtt még vagy 5 évet az egyik multi garanciális ügyintézésével foglalkoztam itthon. Írom ezt azért, mert vannak a jogszabályok, és vannak, amit ésszerűen közülük be lehet tartani. Idén nyáron jutott végre eszébe a jogalkotónak, hogy a jótállási jegy kötelező adattartalma legyen a termék eladási ára. Ha nem érted, hogy miért írom ezt, akkor logikus, hogy nem őrzöd meg a számlát...
-
veterán
Most nezem, a dobozban benne sincs az usb vevő a fejhallgatóhoz. Konkrétan a szervíz nem küldte vissza a fejhallgatóval. Ez egyre nevetségesebb.
Everybody lies.
-
Sziasztok!
Problémám van, és tanácsot szeretnék kérni.Tavaly áprilisban telepítették nekünk egy Daikin klímát, 3 év garanciával, állami támogatással kértük, tehát a készülék forgalmazó cég + telepítő cég ugyanaz, egy klímával foglalkozó kft.
Elképzelhető, hogy kezdettől fogva már kompresszor hibás volt a készülék, de csak most nyár végén hívtuk ki a szerelőjüket, hogy nézzék meg, és a szerelő megállapította, hogy kompresszor hibás, és alkatrész csere lesz, azóta csak azt mindják, hogy még a gyártótól (Daikin) várják a kompresszort. Mai napig nem történik semmi.
Probléma lehet az, hogy munkalapot nem kaptam vizsgáló szerelőtől, hogy hibás a kompresszor, de azt a munkalapot aláíratta velem, emailben kértem a céget, hogy küldék a másolatát, de nem küldték. Viszont főleg emailben leveleztem velük az üggyel kapcsolatban, nagyjából minden infó ott van a levelekben.Össze foglalót olvasva, ezt van ott: "Az új szabályozás nem tartalmaz konkrét, kötelező határidőt a javításra."
Tehát ez esetben nem tehetek semmit, hogy csak várom várom, mert azt mondják, hogy gyártótól várják a csere alkatrészt?
Vagy kérhetem, hogy adják vissza a számla értékét (készülék ár + telepítési díj)? Jelentsem le a fogyasztóvédelem hatóság felé?Kérdés: Mik az esélyeim? És miket tehetek?
<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
Tikakukac
titán
válasz FireFox1996 #26355 üzenetére
Egy teljes iroda volt egész télen márciusig olykor 10 fokban, mert a Daikin nem tudott cserélni egy hőszivattyú kültérit.
Ismerős érzésA fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
asdf_
veterán
válasz FireFox1996 #26355 üzenetére
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról1. § * (1) A Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott, az 1. mellékletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: fogyasztási cikk) e rendelet szabályai szerint jótállási kötelezettség terjed ki.
5. § (7) Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
Melléklet a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelethez
1. 10 000 forintot elérő eladási árú háztartási készülékek, így különösen hűtőszekrény, fagyasztó, kombinált hűtőszekrény, villanytűzhely, mosógép, centrifuga, szárítógép és ezek bármely kombinációja, mosogatógép, vasaló, vízmelegítő, fűtő-, légkondicionáló- és egyéb légállapot-szabályozó berendezés, porszívó, gőzzel működő tisztítógép, szőnyegtisztító-gép, padlósúroló- és fényesítőgép, varrógép, kötőgép, villanybojler, szivattyú;
[ Szerkesztve ]
-
BB9000
senior tag
válasz FireFox1996 #26355 üzenetére
Egy split klíma garanciáztatása nem olyan egyszerű, mint pl egy botmixeré.
Beszélj a telepítő céggel, hogy mit tudnának javasolni a helyzet megoldására. Nagyban ki vagy szolgáltatva nekik, ők pedig kiszolgáltatottak a Daikin-nak.
Ha nem jutsz dűlőre a telepítővel, akkor a problémával megkeresheted a Daikin-t is közvetlenül. [link]A jogszabály alapján, ha nem cégre kérted a számlát a vásárláskor, akkor visszakérhetnéd a klímára kifizetett vételár összegét, de a telepítés ára ilyenkor nem jár vissza!
Nagy hasznod nem lenne az akkori vételár visszafizettetésével, mert mára már biztosan drágább a termék, és jó eséllyel kifizethetnéd a leszereltetés költségét is. További hátrány, hogy ha veszel egy új klímát a régi rossz helyett, akkor annak a felszereltetése is a te zsebedre megy. -
trog
csendes tag
Sziasztok! Itt a hardverapron vásároltam okosórát még érvényes e-mag garanciával, egy garis pdfet küldött át akitől vettem. Ha bemegyek az üzletükbe itt a közelben el fogják fogadni a kinyomtatott jótállási jegyet önmagában és fogom tudni érvényesíttetni a garanciát? Köszönöm a válaszokat előre is!
[ Szerkesztve ]
-
BB9000
senior tag
Érvényes gari esetén ha javítható, akkor meg fogják javíttatni, viszont ha pénzvisszafizetésre kerülne a sor, akkor az eredeti vevő számlájára szeretnek utalni.
Hogyha ettől el szeretnéd őket téríteni, akkor vihetsz nekik egy adásvételit, amin szerepelnek az eladó, a termék és a te adataid is. -
fege87
csendes tag
válasz BB9000 #26358 üzenetére
Nem egészen értem, hogy a le és felszerelés költsége egy hibás készüléknél miért a fogyasztó terhe? A kereskedőnek kell gondoskodnia a le-felszerelésről, ha az szükséges a javításhoz, cseréhez.
Első lépésként írásos panasz a kereskedőnek (akitől a termék vásárolva lett) 30 napon belül köteles válaszolni.
[ Szerkesztve ]
-
fege87
csendes tag
válasz FireFox1996 #26355 üzenetére
Fogyasztóvédelmi hatóságot egyelőre jegelni kell, maximum akkor kell bepanaszolni a céget, ha jogszabályi kötelezettségnek nem tesz eleget. Én először befenyíteném őket a Békéltető Testülettel, be is lehet adni a panaszt a Békétletőnek, majd kiértesítik a kereskedőt. Fontos, hogy attól kell követelni a javítást / cserét, akitől megvásároltad a klímát.
[ Szerkesztve ]
-
baryll
tag
Sziasztok!
Kérdezni szeretném, hogy létezik-e olyan pl webes oldal, ahol a különböző boltok, üzletek (online/offline/hibrid, tehát mindenfajta) rangsorolva vannak a garanciális ügyintézéseik ügyfélbaráti színvonalának tekintetében? -
luciferc
őstag
válasz baryll #26367 üzenetére
Sajnos nem működne, mert az emberek nagy része erre alkalmatlan, és akkor nagyon píszí módon fogalmaztam. Csak nézz meg termék (!!) értékeléseket, tele van ilyennel, hogy
- gyors volt a szállítás biztos jó a termék is, 5 csillag
- nagyon szép, még nem használtuk, biztos jó lesz, 5 csillag
- ez meg az a része nem működik túl jól, meg nyekereg is, de azért 5 csillagEzek az emberek nagyjából egy döglött papucsállatka szintjén mozognak, ugyanakkor imádnak "közösségileg" létezni, értékelnek, okoskodnak. És ez a többség.
-
luciferc
őstag
-
asdf_
veterán
válasz luciferc #26371 üzenetére
Az a baj, hogy alapvetően a rossz tapasztalatoknak sem kéne megjelenniük, mert a termék fejlesztése során ezeket eliminálni kellett volna. Mai napig nem értem pl. hogy mit gondolt a Samsung, amikor megalkotta ezt a mikrohullámú sütőt. Elképesztően designos a sötét ajtó, csak nem lehet átlátni rajta. Mert végülis tök logikus, hogy ne lásd, mi történik a sütőtérben.
43 értékelés, 4,6-os átlag. Miközben léteznie sem lenne szabad a terméknek.
Ír valaki egy ilyen kommentet: Hátrányok Elég lassan melegít(relatív), belső fény gyenge (nem látni bele működés közben sem) majd ad neki 5 pontot. Üvöltve kérdezem: miért??? -
asdf_
veterán
Ja, és volt még a wiw-en a születési név, ahova egy tonna ember a születési évét írta..
-
luciferc
őstag
Vannak ott még gyöngyszemek:
Sürgősen szükségünk volt egy mikróra. Erre esett a választásunk, mert a rendelés másnapján már mehettünk érte!
És 5 csillag.
Meg aztán
Gyors melegítés, könnyű kezelés, kompakt méret, sok funkció
Előnyök Gyors melegítés, sok funkció, könnyű kezelhetőség
Hátrányok Rövid kábel, nem lehet belátni a mikróba
Ajánlja ezt a terméket ✘ Nem
És 5 csillag. De nem ajánlja.
-
gabor9991
őstag
Egy széket kellene szervizbe küldenem mert fél év után összerogyott a szivacs a támlában, lóg a karfa és nyikorog a mechanika.
A forgalmazó szerint nekem kellene visszaküldenem eredeti dobozában miközben az internet ezt írja: Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 6. § (1) és (2) bekezdése...a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik.
A szék becsomagolva nehezebb is mint 10 kiló és biztosan nem kézipoggyász méretű.
Attól tartok ha ezt leírom a forgalmazónak akkor eleve mínuszból indulok a kapcsolatunkban a javítás során,Jogos egyébként a felvetésem hogy itt nekem nem kellene küldenem semmit sehová vagy nem?
-
gabor9991
őstag
Lehet hogy csak 9900g maga a szék pontosan nem mértem meg, de akkor a másik kitétel ami alapján nem szállítható mint kézipoggyász az lenne a hivatkozási alap.
Illetve olvastam itt vissza székkel kapcsolatban volt másnak is problémája mármint azzal kapcsolatban hogy ilyenkor szét kell szerelni és nem feltétlenül verném szét a teleszkópot szétszerelés közben hogy majd a szervíz meg erre hivatkozva elhajtson a csába.Szerk: megmértem 12.5kg tehát a 10 kilós és a kézipoggyász feltétel is teljesült.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
-
gabor9991
őstag
Csomagolás megvan azzal nincs is gond csak a visszaszállításra írták hogy azt én fizetem mert vásárláskor nem fizettem pluszban azért az opcióért hogy meghibásodás esetén ingyenes legyen a hibás termék elszállítása amiről persze megint rendelkezika ptk hogy nem így van.
Az a bajom hogy ha tényleg így indítok hogy a ptk-t linkelgetem akkor már előre betesznek a "reklamáló F@sz" fiókba. Pedig mindenkinek így kellene.
[ Szerkesztve ]
-
Lackooo84
nagyúr
-
Sziasztok!
Van egy LG tv-m, anno mediamarktos vásárlás volt. Panelhibás lett, még 3 éven belül vagyunk (~350k volt). Bejelentettem a szervizbe, megvan a kitöltött, lepecsételt garanciafüzet amiben még a vételár is bele van írva. Visszaírta a szerviz, hogy küldjem át a számláról is a fotót.
A számlát tegnap kerestem, de nem találtam, de úgy tudom, hogy vagy a számla megléte vagy a kitöltött jótállási jegynek elégnek kell lennie ilyen esetben.
Ez igaz? Mi van ha nem találom meg a számlát? -
aktív tag
-
válasz Fox Mulder #26384 üzenetére
Szuper, köszönöm!
-
luciferc
őstag
A szerviz jogellenesen kéri a számlát. Persze ha meg tudod szerezni túl nagy kínlódás nélkül, akkor szerezd, de amúgy el kell hajtani őket a francba, hiszen ahogy írod, még az ára is benne van, de a szerviznek ez amúgy sem lényeges, hiszen pénzt vissza a kereskedő ad, ha oda kerül a dolog.
-
-
st6969
őstag
Sziasztok,
2,5 éve lett véve egy tv cég nevére, 105ezer Ft-ért. A tv márkája Hitachi, amire alapból 60 hónap gyártói garancia van. Most elromlott. Van egy ilyen rémképem, hogy cég esetén csak 1 év van tv-kre általánosságban. Vagy csak akkor, ha a gyártó/forgalmazó ezt ÁSZF-ben is közli?
Van egy rendelés visszaigazolás, abban van pár sornyi tájékoztató, viszont abban csak a 60 hónapot írja, semmi ilyesmi, hogy cég esetén 1 év.
Hogy van ez pontosan?
Köszi -
válasz st6969 #26390 üzenetére
Nem lesz gond. Hasonló cipőben jártam Hitachi TV-vel, a vásárlási időből kiderül, hogy abban az időpontban volt-e 60 hónapos gari akció a tv-re (nekem nem volt róla külön papírom, csak a 2 éves EMAG papíros gari + számla) ráadásul enyém is cégre lett vásárolva, mert anno anyám aki a cégben intézte a dolgot megrendeltette a céges cuccokkal együtt.
A szerviz simán javította...
-
run4fun
tag
válasz luciferc #26311 üzenetére
Továbbra sem jutottunk dűlőre Aquaval, ma írtak emailt ismét. Eddig még nem tudtam megoldani, hogy vásárlók könyvének közelébe kerüljek, de holnap megyek fel Pestre kifejezetten ebből a célból.
A mai levelük (amit már kétszer küldtek el):
"A termék jótállás keretein belül történő ügyintézését visszautasította a szakszerviz, mivel a sérülés a végfelhasználó nem rendeltetésszerű használata miatt keletkezett.
Fizikailag sérült, törött termék árát visszautalni nem áll módunkban.
Az átvételi jegyzőkönyvön szerepel a sérülés, amit a termék kibontása/átvétele közben tapasztaltunk, melyről dokumentumot és tájékoztatást is kapott.
„A kamera alsó részén fizikai sérülés látható, melyről fényképek készültek. A kibontás kamera alatt történt.”
Amennyiben nem kéri a javítást, a készüléket visszakérjük a szakszervizből és az el és visszaszállítás terhének megfizetése mellett visszakapja.
Abban az esetben, ha szeretné hogy elektronikai hulladékként megsemmisítésre kerüljön jelezze.
Tehát a termék vételárának visszafizetését elutasítjuk."Továbbra is nekem van igazam azzal, hogy 30 napon belül nem kaptam tájékoztatást arról, hogy nem garanciális a hiba és így jogosan tartok igényt pénzvisszatérítésre?
Valamint ilyen esetben nincs olyan, hogy "kártérítés"? Lassan 60 napja van náluk a hibás termék (ami szerintük nem garanciális hiba), de pénzt még nem térítettek vissza annak ellenére, hogy 30 napon belül nem történt semmi a leadott termékkel. -
luciferc
őstag
válasz run4fun #26393 üzenetére
Szerintem több okból is neked lehet igazad.
A fizikai sérülés az nem kizáró ok. Csak akkor, ha a hiba visszavezethető a sérülésre. Ezt én innen nem tudom megítélni, hogy a sérülés okozhatta a problémát. Ezt azonban elutasításkor indokolniuk kell, de nem ám csak úgy, hogy sérült, emiatt rossz, hanem rendesen leírva, hogy a sérülés szerintük hogyan vezetett a hibához.
A 30 napos határidő számukra jogvesztő az én olvasatomban, utána már nem érvényes semmilyen magyarázkodás. Itt azonban fontos, hogy nem vagyok jogász, tehát ettől még lehet az a bírói joggyakorlat, hogy ok, ők kifutottak az időből, de csak pár nappal, és akkor ez nem indok az amúgy szerintük nem garanciális termék javítására, cseréjére, és akkor az előző bekezdés jön elő.
DE! Láthatóan ebbe ők beleállnak, mivel úgy gondolják, hogy ezért nem fogsz ügyvédhez menni, pereskedni, tehát innentől hiába indokolgatod nekik, a sérülésbe fognak kapaszkodni. A vásárlók könyvébe (és ha írsz nekik emailt még, aminek valószínűleg semmi értelme) mindenképpen bele kell írni, ha szerinted a sérülés nem okozhatta a hibát.
-
st6969
őstag
Ez remek hír, köszönöm Biztos, hogy volt 60 hónapos garancia, ezzel kapcsolatos infót találtunk valamilyen visszaigazoló dokumentumon (pontosan nem tudom, mi az, nem én rendeltem, nem láttam, csak segíteni próbálok a családtagoknak).
#26391 asdf_ Neked is köszi, jelenleg próbáljuk előkeríteni a garancialevelet
-
válasz st6969 #26396 üzenetére
Ne fáradj a garancialevéllel. Elég a számla. Én is csak a számlát küldtem el nekik, mivel a garipapíron csak 2 év volt.
Még annyi, hogy én a honlapon töltöttem ki az igénylőt és vártam egy csomót, majd írtam nekik emailt és kiderült, hogy valamiért nem kapták meg a bejelentésem. Elküldtem az adatokat emailben, másnap már kaptam is a csomagfelvételi értesítést.
-
válasz run4fun #26398 üzenetére
Én mennék bármelyikbe, Aqua az Aqua
Beleírnám, hogy Online rendelés volt.◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
Új hozzászólás Aktív témák
- EDIFIER R1700BTS hangfal makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest