Új hozzászólás Aktív témák

  • Ariadne

    őstag

    válasz Rowboy #779 üzenetére

    Előszöris: Olyan nincs, hogy ''feltételes garancia'', ezt szépen kitalálták maguknak az üzletek (pl. Mistral), de nem jogszerű. Jótállási idő alatt a kereskedőnek kell bizonyítania (!), hogy te okoztad a hibát, ha ezt nem tudja/akarja, akkor köteles javítani/cserélni/teljes vételárat visszaadni. Bizonyítani bárhogy lehet, de a saját szerviz véleménye csak vélemény, nem bizonyít semmit, mivel nem független (meg sokszor nem is szakértő :DDD ). Tehát itt azt kellene bizonyítania, hogy vásárláskor nem volt hajlott a tüske plusz azt is, hogy emiatt hibás a lap (ami egyáltalán nem biztos!). Vásárlóként egyébként nem is vagy köteles észrevenni azt, hogy két kis tüske fél mm-t elhajlott, hiszen nem vagy szakember.

    A gyakorlati érvényesítése a dolognak nem egyszerű (nem tudom, melyik üzletről van szó), de először érdemes bejegyzést tenni a vásárlók könyvébe, leírva ,hogy ne mhajlandóak jogszabálynak megfelelően eljárni, nem bizonyítják be, hogy a hiba a vásárlás után keletkezett (és mi is az pontosan), mégsem hajlandóak teljesíteni a kötelezettségeiket. Második körben békéltető testülethez lehet menni, akik ingyen de nem kötelezően döntenek az ügyben (gyorsak), majd a döntést nyilvánosságra hozzák, ha azt nem teljesíti a cég. Ezután bíróságra lehet menni, kb. ezek a lehetőségek. A fogyasztóvédelemnek is meg lehet írni a dolgot, de ők más nem dönthetnek egyedi ügyekben. Vidéken néha előfordul, hogy kiszállnak bírságolni, de a fővárosban panasz alapján bírságolós esetről még nem hallottam.

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

Új hozzászólás Aktív témák