-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
golfvariant
aktív tag
Golf 7 Variant-ra, 195/65 R15 méretben milyen téli gumit ajánlotok?
CONTINENTAL TS850 és CONTINENTAL TS860-at néztem ki.
Van ennél jobb választás, illetve hol érdemes megvenni?[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz golfvariant #13854 üzenetére
Ha belefér a keretbe akkor sima, nem igazán van ezektől jobb.
#nincsbennetarcsi
-
golfvariant
aktív tag
Kell figyelnem más paraméterre, vagy mindegy hogy T91, 95 stb... Sebességindex etc.
Vagy tuti jó lesz általános felhasználásra a legolcsóbb."Ha belefér a keretbe akkor sima, nem igazán van ezektől jobb.I] - Nem tudom mi számít drágának gumik terén, 19k/gumi az már annak számít?
Mennyire gyorsan kopnak? Érdemes már most megvenni, vagy nyugodtan várhatok októberig?
-
Wiz Khalifa
addikt
válasz golfvariant #13856 üzenetére
Hát én 12-15k-ért néztem darabját (igaz az 175/65R14) szóval nekem mondjuk drága de amúgy van ettől drágább is azért.
Smoke some weed nigga!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz golfvariant #13856 üzenetére
Terhelési index meg a sebesség index. Köznapi használatra elég a sima, nem kell erősített oldalfalú (XL-es) gumi. Sebességindexből meg T-s bőven elég. Gondolom nem akarsz tartósan 190-es tempó felett autózni...
A 19k az reális ár, most Continental WinterContact TS850-t 18k-ért láttam akciósan (DOT1716).
Felhasználás függő erősen de 4-6 évet kibírnak simán.
Nem nagyon van érdemi változás az árakban, 1-1 akció kifogható bármikor.
#nincsbennetarcsi
-
Chesterfield
senior tag
Sziasztok!
Puntón is lecserélném az abroncsokat CC-re, melyiket vennétek a kettő közül?Michelin CrossClimate XL 175/65 R14 86H
Michelin CrossClimate XL 165/70 R14 85Thasonló árban vannak, és ezek a gyári méretek rá.
köszi
-
őstag
válasz Chesterfield #13859 üzenetére
Neked kell eldöntened, hogy mi a fontosabb. A jobb úttartás a szélesebb gumi miatt vagy a nagyobb komfort a ballonosság miatt.
"Less but better" - Dieter Rams
-
diegho
nagyúr
válasz Chesterfield #13859 üzenetére
Én 175öst vennék a kicsit nagyobb felület miatt.
-
sepsi0
őstag
válasz sepsi0 #12753 üzenetére
Sziasztok!
Gondoltam irok visszajelzést az orosz csodáról, nevezetesen CORDIANT Sport 3
Lassan 3 hónapja használom, volt eső, meleg, vizes úttest... hát azt kell hogy mondjam nagyon megérte 15eft/db.
Amikor felrakta a gumis feltűnt, hogy olyan ismerős mintázat.. mondom a gumisnak miről koppintották?
Azt mondta, hogy az orosz gyár megvette a kifutott Continental PremiumContact 2 licencét és sajátjaként gyártja. Azt kell hogy mondjam ez igaz, mert nekem is ez volt fent előtte.
Nagyon jó tapadás, vizes úton is. Volt nagy víz, de nem volt aquaplaning.
Szárazon is nagyon jól tapad, azt kell hogy mondjam, ugyan az mint a Continental PremiumContact 2!Amit észrevettem és felróható:
- nincs erősített oldalfal mint a Contin, tehát nem defekttürö
- talán egy kicsit hangosabb a gumiabroncs, de ezzel együtt tudok élni
- fogyasztás egyáltalán nem nőttEddig kb. 2000km-t mentem vele, volt Nyíregyháza autópályán és javarészt a környék, de mint írtam minden időjárási körülmények között, hála a szép nyarunknak...
Ha bárki belevágna a vásárlásba, én csak támogatni tudom.
Hogy Ti ajánlani fogjátok-e azt rátok bízom.
Az biztos, hogy a téli gumijukat is megnézem.
Szereléssel együtt kis alkuval számlásan 62eft a négy gumi, 2 év garanciával Bicskén.Köszönöm a figyelmet!
[ Szerkesztve ]
-
sepsi0
őstag
válasz HussarF #13863 üzenetére
Pont az én méretem, az egyik legdrágább (205/60/16), 205/55/16 egy tízessel majdnem olcsóbb..
Keverék... hát igen. Mint írtam tapadási különbséget nem vettem észre a Contival szemben, viszont a kopásról nem tudok még nyilatkozni...
Nem akarom senkire rátukmálni, csak véleményt írtam.
Mikor én választottam csak orosz oldalakra tudtam hagyatkozni, na meg a google fordítóra, hátha valakinek ez segit....[ Szerkesztve ]
-
-
sepsi0
őstag
Erre én is gondoltam... És a váltóméret meg ilyen okosságok figyelmen kívül hagyhatók? Pont a km óra miatt maradtam a méretnél, na meg azért az 55-ös jóval kisebb ám. Volt itthon Michleinben 205/55/16 melléraktam a 205/60/16 mellé, hát volt különbség.
Amúgy Suzuki SX4-em van. -
válasz Skillet #13865 üzenetére
Az ültetés meglenne, csak a kilométer óra nagyobbat csalna, nem kevesebbet. Általában így is felfele csal, azaz többet mutat a valósnál. Ha még kisebb kereket raksz alá, akkor még nagyobb lesz a különbség, azaz még kisebb lesz a valós sebesség a sebességmérőhöz képest.
Én is gondolkodtam amúgy ilyesmin, de a kocsim orra ültetés nélkül is alacsony és hosszú. Ha meglátom, hogy padka van a parkoló végén, akkor meg sem próbálok máshogy, csak tolatva beállni a helyre. Ezért is maradtam inkább a 225/50R17-en a jóval olcsóbb 225/45R17 helyett. Mondjuk most váltok inkább 235/45R18-ra. a 40-es ott is olcsóbb lenne, de nem leszek sóher, veszem a gyári váltóméretet. Pedig az alapján, hogy milyen gumiárakat szoktatok írni, nekem 1 abroncs kerül csak annyiba, mint nektek 3.
[ Szerkesztve ]
-
Skillet
addikt
válasz HussarF #13868 üzenetére
Jogos! Elnéztem. De ez sem érdekelne inkább mókoltatnám meg a kilométer órát, mint ilyen drágán vegyek gumit. Házilag is meg lehet oldani teljesen pontosra az órát (gps 100-nál beállítanám kézzel az órát), de egy jó villamosságis a sebesség jeladónál bütykölne be valami okosságot!
Másképp látom, szerintem ez nem sóherkedés, csak egyszerűen nem vagyok hajlandó kifizetni ennyi többletet amiatt, mert valami pojáca kitalált egy idióta méretet az autómra.
Nekem mondjuk állítható magasságú lengéscsillapítók vannak, de ha nem az lenne, inkább arra is beruháznék, meg egy kilométer óra hekkelésre, de indokolatlanul nem dobnék ki pénzt az ablakon.(#13867) sepsi0
Ha mellérakod, persze, hogy nagy különbséget látsz, 20mm-t... de ha a közepétől nézed, már kellemesebb, 10mm. Nyilván az sem kevés, de ha a 18mm belefér, akkor férjen bele ez is. Én tuti bevállalnám.
A kilométer óra igaz! Nagyobbat csalna. Az ember vagy megszokja, vagy abból a pénzből, amit a gumikon spórol (szerintem bőven jut is, marad is), meg kell mókoltatni az órát.[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
rbalint88
addikt
-
Skillet
addikt
válasz rbalint88 #13871 üzenetére
Hja, de ennek mennyi köze van ahhoz, hogy valaki nagy autót választ?
Nagy, persze... nagyobbak és drágábbak a gumik, igen... és? Ezt miért kelljen feleselegesen megfejelni egy idétlen méret miatti nem kicsi plusz költséggel?
Egy elcseszett méretű 16-os árából már normális méretű 18-as gumikat veszel! Ennek mi értelme van?
Semmi. Én nem tenném, de mindenki azt csinál a pénzével, amit akar.Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Skillet #13870 üzenetére
Bubiban pontos. Néztem is hogy miért szöttyög mindenki a pályán 120-al... Aztán ránéztem a gps-re és a valós értéket mutatja az óra. Feljebb is, az óra szerinti 150 az gps szerint is annyi. Bezzeg Kormi a gyári mérettel is csal, az óra szerint 150 az gps szerint 142-143 km/h.
rbalint88: Mik a gyári mértek nálad?
#nincsbennetarcsi
-
Skillet
addikt
válasz rbalint88 #13871 üzenetére
Hja, de ennek mennyi köze van ahhoz, hogy valaki nagy autót választ?
Nagy, persze... nagyobbak és drágábbak a gumik, igen... és? Ezt miért kelljen feleselegesen megfejelni egy idétlen méret miatti nem kicsi plusz költséggel?
Egy elcseszett méretű 16-os árából már normális méretű 18-as gumikat veszel! Ennek mi értelme van?
Semmi. Én nem tenném (értsd, nem vennék idétlen méretű gumit), de mindenki azt csinál a pénzével, amit akar.Qru, dupláztam
Kérlek töröld az előzőt... ilyenkor persze jó, hogy itt vagy, mi? Bezzeg amikor 18+ dolgokat akarunk linkelni[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
rbalint88
addikt
nekem 156 van, azon viszonylag polgári méretek vannak. 205/55r16 ami full sztenderd méret, a 15" 185/65 vagy 205/60 a legelterjedtebb 195/65 helyett, de elfér az is, 17"-ban pedig 215/45 a 225/45 helyett, de ott is elfér az olcsóbb.
159-nél 215/55r16, 225/50r17, 235/40r18, 235/40r19, de a legtöbb 17+-os, csak a nagyon alapokat szerelték 16"-lal.Skillet: nyilván picit lehet variálni a gumiméretekkel, de pont egy Alfánál nem előnyös még lejjebb rakni vele az autót, ha használni is szeretnéd.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz rbalint88 #13875 üzenetére
Enyémre fel se megy a 15"-os kerék. Ha felmenne azt vennék rá 16"-17" helyett.
Az 4wd miatt nem szükséges a széles pacsker kapaszkodna keskeny gumikon is, cserébe a 15 olcsóbb és jóval könnyebb is lenne... Jó kanyarban nyilván nem tartana olyan jól de ez járgány a huligánkodáshoz úgy is gyenge.mod:
Ezek a gyári mértek:
205/55R16; 205/50R17, 225/45R17, 235/45R17; 245/40R18
Felniből meg: 6,5-től 8,5-ig.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Skillet
addikt
válasz rbalint88 #13875 üzenetére
Gyárilag azért bele kellene férjen az a max 10mm, hiszen nem beszélünk többről, nem extrém ültetésről volt szó! De amúgy pont az alfánál miért is nem előnyös lejjebb rakni? Annyira lent ül? Mennyire?
De mondom, nincs azzal gond, ha valaki megveszi az értelmetlenül többe kerülő, beteg méretű gumit... én nem tenném, ennyi.[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
belaazallat
addikt
Nekem a Volvo-ra is igen ritka méret, így drága méret kell: 195/55/R15 CC esetén 10eFt/db egy gyakoribb mérethez viszonyítva, de inkább megveszem a drágábbat, mivel érezhető vezetési különbség van a két méret között, vagy ennyivel jobban beállították az új mérethez a futóművet.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
rbalint88
addikt
válasz Skillet #13877 üzenetére
hosszú az orra, könnyű odaverni. és eleve nem terepjáró. sok a gyári sportfutós is, az még 15mm mínusz. kb annyi múlik a gumin, hogy óvatósba' mindenen átmegy vs húzod az alját állandóan...
Passaton se volt nagy ültetésem, 3 cm, de pl. Arénában minden fekvőrendőrön lekoppant a segédkeret utána. és mindegy volt, hogy lendülettel mentem át rajta vagy finoman átengedtem. A különbség annyi volt, hogy a nyári 18" kerékkel éppen csak megsúrolta, a télivel (16") meg irdatlanul rábaszódott. -
válasz rbalint88 #13875 üzenetére
*235/45R18
Jó is lenne, ha 235/40R18 lenne, olcsóbb lenne jóval
(#13877) Skillet
Annyira, hogy a 159-esemmel, ha padka van a parkoló végében, akkor meg sem próbálok orral beállni. Hosszú orra van és alacsonyan van. Mindezt 225/50R17 gumikkal, 225/45R17-el (ami az olcsóbb, standard méret a 225-ös 17-esnél) meg sem merném nézni. Ahol még mindenki vígan rááll a padkára orral, ott én már tuti felakadok. Ha mégis orral kell beállnom akkor úgy szoktam belőni, hogy kb. a mellettem lévő autó B oszlopánál legyen a tükröm, akkor még tuti nem éri el az orra a padkát.
A 235/45R18-al viszont egy bő fél centivel feljebb emelkedik majd. Valamennyit biztos számít majd. -
Skillet
addikt
válasz rbalint88 #13879 üzenetére
Enyém már le van tekerve. Én a mostani mérettel nyertem (magasabb lett az autó) 4.5mm-t
Van elöl és hátul is alsó toronymerevítőm, megpróbálom majd lemérni, hány centire is van a flasztertól, mert kíváncsi vagyok rá... de az biztos, hogy alacsony a kicsike, vigyázni kell vele.
Szóval... összességében ki lehet jelenteni, hogy egy átlag autón (szerintem a legtöbb azért eléggé bokorugró) simán belefér egy elterjedtebb méretre csere, az idétlen helyett... és van pár vas, aminél meg kell gondolni, mert alapból alacsonyan fekszenek.
Tény, hogy ezeken az utakon meg kell gondolni mindent, mert hamar oda lehet verni a gépet.
Pár aszfalt felgyűrődésen én is megjártam már korábban. No meg az árkád parkolóháza is egy vicc(#13880) HussarF
Szerintem az alap, hogy nem állok be sehova orral
De ha mégis, az autót nem viszem a padka fölé soha! Amúgy sem az elejét, sem a fenekét! Akkor sem, ha magas autóval vagyok... minek?
Itt a savoya parkkal szemben, az aldi előtti parkoló vicc kategória. Olyan kicsi, hogy kilóg az autó... mármint kilógna, de nem szoktam, csak keresztbe beállni, vagy sréhen.[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
Eléggé ráfeküdtek a 4 évszakosokra és a Michelin CC-n kívül eléggé elvéreztek. Bár a Michelin-t sem nagyon brillírozott, ha figyelembe vették a téli eredményeit is. Tényleg, csak aki keveset használja, annak érdemes ilyen gumit vennie.
-
Kornel
veterán
kac kac.
októberben mennek fel a michelin CC-ek.
225/45 r17
évi 15k km.
lehet fikázni
ja addigra meglesz a csipp is, szóval 150 paci körül lesz már a kuvikba. (ECU reflash)
kell még rá majd egy jó kis hengerenkénti leömlő, meg valami cold air intake, hogy az se legyen szűk keresztmetszet -
choco01
addikt
válasz rbalint88 #13893 üzenetére
CC-n kívül van itt a topicba valakinek más 4 évszakos?
Gondolok itt a Vredi Quatrac 5, Goodyear Vector4Season G2, Apollo négyévszakosra.Feltehetően én is Vredi vagy GY 4évszakost fogok venni ősszel.
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
rbalint88
addikt
válasz Kornel #13895 üzenetére
azért egy rnd* gumisnál jobban hiszek a teszteknek (mármint a normálisaknak, nem ilyen autónavigátor féle himihumi tesztnek).
GY Vector 4season gen2 tűnik a legjobb téli pótlónak, CC meg a legjobb nyári pótlónak, de abban is nagyon erős volt a GY, úgyhogy talán az a legjobb allrounder. -
válasz rbalint88 #13893 üzenetére
Ne már, 4 évszakosat egy Alfára? Rendesen vezeted te azt a kocsit?
Attól, hogy itt nagypapák vannak meg úgy éltetik a 4 évszakosat, mintha fizetnének nekik érte, nem kell átvenni tőlük
A Hankook VP3 egy teljesen korrekt, jó gumi, miért cserélnéd le?. Az enyémen most Ventus V12 van. De jövőre már megy rá a Vredestein Ultrac Vorti. Ha már a kocsi Giugiaro design, akkor legyen a gumi is az
[ Szerkesztve ]