-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
vansboy16
csendes tag
válasz molnarpeter #13551 üzenetére
Golf mk5
-
vansboy16
csendes tag
válasz rbalint88 #13553 üzenetére
Persze, mindenre lehetne mondani, hogy mi dukálna rá...pl gyári 16 os kerék. Kínait meg ha tehetem nem veszek semmiből, ahogy felniből sem a gumin nagyon picit látni hogy kapott, és mivel nem kínai ezért megvédte úgymond a nagyobb bajtól a felnit. Szóval ez ennyit tud...
-
TaaT
veterán
válasz vansboy16 #13550 üzenetére
"Előfordulhat olyan eset, hogy a gumi átvette a terhelést, amit a kátyú okozott és az szétnyomta a felnim ?"
Minden bizonnyal így történt.
Ha úgy sikerült egy ilyet összeszedned hogy észre sem vetted akkor ez egy tényleg gyenge minőségű felni.
Én amikor egy kutyafialtató méretű kátyúba zúgtam bele lakott területen kívül, a féltengely belevert a stabrúdba, a felkoppanásgátló gumi meg szétment. Na ekkor lett egy 2mm-es tojás a felni belső peremén. [link]
Vannak jó minőségű replikák, de egyszerűbb valami használt gyári (mondjuk nem pont rotor) felnit venni.
"Vagy cserélem a gumikat ballonosra, vagy kéthetente görgőztetem a felniket, szomorú ...."
Nem biztos hogy egy ballonosabb gumi megoldaná a problémát.
Give them hell Ukraine!
-
veterán
-
Skillet
addikt
Akkor tedd be azt is, hogy nyers alut nem pucolunk sósavval! hátha rajtam kívül is vannak még kémiazsenik
Tegnap elhoztam a felnit. Szép lett.
Már csak a fényezőmmel kell harcolnom
Amúgy szerinte van olyan lakk, ami mehet polír peremre. Nem most fogom kipróbálni...
Fényezve lesz minden. Majd egyszer, ha már van erről több tapasztalat, visszajelzés.Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
Skillet
addikt
Renault NNP
Jaja. Piroslámpásnegyedpiros a hivatalos színkódjaMess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
Qru
MODERÁTOR
-
veterán
TaaT a felniguru.
Amit írtál az tökéletes üzenet, esetleg:
Óvatosan a replika felnikkel, itt egy jó példa arra, miért érdemes a gyári vagy neves gyártótól származó alufelnik felárát kifizetni. A lenti/fenti felni egy olyan kátyú miatt deformálódott, amitől az erősen peres - így fokozottan érzékeny - gumiabroncs még nem sérült meg. -
rbalint88
addikt
[link] ennyikeh
-
Skillet
addikt
Jól teszed. Na én is pont ezért nem szívesen válnék meg a mostanitól. Szívós darab, nem volt vele gondom.
Ha eladom, mit vennék belőle? Ezek után biztosan csak kovácsolt gurulókat néznék. De kik gyártanak ilyet és mennyiért? Horror kategória(#13563) rbalint88
Hmmm tökéletes példa.[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
golfvariant
aktív tag
A hónap elején vettük át a Ferihegyi autóban az autót.
Most hétvégén úgy tűnt mintha kicsit laposabb lenne a két első kerék, beugrottunk a közeli benzinkútra (max 1 km távolság) megmérni a guminyomást. Max nyomás a gyári ajánlás szerint: első tengely 2.3bar, hátsó 2.8bar. Én pedig mindkettőnél 3-3bart mértem...
Oké, lehet hogy rohadt meleg volt és megnőtt a nyomás, de nem kicsit sok ez? Pár ismerős azt mondta hogy nem hitelesített mérők vannak a benzinkutakon, menjek el gumishoz.
Tényleg el kell menni gumishoz egy rohadt guminyomás ellenőrzés miatt? -
Qru
MODERÁTOR
válasz golfvariant #13568 üzenetére
Nem teljesen pontosak ez igaz de azért ennyit nem csalnak... nyugodtan használd a kúton lévőt.
Új autónál amúgy is szeretik túlfújni a gumit...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz golfvariant #13570 üzenetére
Igen.
Rendellenesen kopik, a száraz tapadása rosszabb lesz (a nedves viszont jobb). Szóval állítsd be az előírt értékre.
Ha maximalista vagy: azt az értéket a gyártó általában pincehőfokra adja meg (tehát olyan kb 16 fokos hőmérsékletre). Ettől eltérő hőfok estén +/-6 fokonként +/-0,1 bar diffivel szokás számolni. Mivel ugye a gázok tárfogata nő ha a hőmérsékletük nő, ezért melegebben alacsonyabb nyomásértékre kell állítani mint hideg esetén. Pl ha a gyár 2,2 bar-t ír (ez +16 fokra vonatkozik) akkor +22 foknál 2,1 bar kell bele +10 foknál meg 2,3 bar.
Ezt árnyalja, hogy a nagyobb sebesség esetén a gumi jobban deformálódik, tehát magasabb nyomás szükséges ahhoz hogy megtartsa az ideális formáját. Egyes típusokon (pl Ford) külön nyomásértéket ad meg a gyártó ha 160 fölötti tempót mész tartósan. Ez itthon nem jellemző csak úgy érdekességként írtam le.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
yodamastah
őstag
válasz golfvariant #13568 üzenetére
Szívás a jó guminyomás mérő beszerzése ha nem akarsz 400 eurót elkölteni rá
Kutakon talált mérők közt 3 tized BAR szóráson nem kell csodálkozni.
Ha nem kell fél tized BAR pontos műszer, akkor elég a pár ezer forintos alap cucc is, de ha lehet több ponton mérd hozzá valami komolyabbhoz néha. 1-2 tizedet szoktak ezek tévedni, és igazából ez még nem akkora eltérés hogy bajt okozzon. Közúti használatban legalábbis 1 tized pontatlanság semmiképp nem gond.
-
choco01
addikt
válasz yodamastah #13581 üzenetére
Én arra használom leginkább hogy mind a négyben egyforma legyen a nyomás, arra tuti jó.
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
golfvariant
aktív tag
válasz yodamastah #13581 üzenetére
Lehet hogy nem gond az 1-2 tized, de amikor 2,2 helyett 3bar a nyomás az szerintem semmiképp sem jó.
Fogalmam sincs hogy engedjek ki belőle ennyi levegőt[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz golfvariant #13583 üzenetére
Leszeded a szelepsapkát és nyomod a tüskét
-
molnarpeter
nagyúr
válasz yodamastah #13584 üzenetére
Vagy a "pisztolyon" a leeresztőt, esetleg a tartályos hordozható verzión (kúton) a - gombot
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz golfvariant #13583 üzenetére
A lényeg, hogy hidegen mérd a gumi nyomást. Nem 200km pálya után, amikor már meleg. Olyankor normális hogy többet mutat.
-
hentes555
senior tag
Sziasztok
Vettem áprilisban egy G Astrát, 1999-es évjárat. Egy Toyo Vario V2+ szett van rajta, 175/70 R14 méretűek, annyira még nem látom kopottnak őket. A rajta levő acélfelnik széle kb. mindenhol rozsdás. Nincs porrá rohadva az anyag, de látszik rajta hogy már megkezdte az idő vas(-oxid) foga. Pótkeréknek egy 195/60 R15-ös Continental gumi van betéve, nagyon szép állapotú, egyáltalán nem rozsdás.
Most gondolkodok rajta hogy le kellene cserélni a gumikat, de elég sok kérdés van még, ezek miatt írok ide és kérem a segítségeteket.
Szerintetek érdemes lenne átváltani 15-ös felnikre és rá való 195/60-as gumikra vagy jók ezek is amik rajta vannak? Másik kérdés a gumi lenne. Amik rajta vannak Toyo-k, azok milyen minőségűek? Évi kb. 7-10.000 kmt megyek, 90%-ban városban, napi szinten munkába járok vele. Váltsak át valami jobb gumira, pl. a CrossClimatet olvastam hogy jók, vagy használjak külön téli-nyári szettet?"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
Mágus2
Közösségépítő
Pedig a rendes, széles nyári sokat dobna a kanyarokban a bubun.
Más: Goodyear efficientgrip performance felkerült(225/45 R17). Eddig jó, nagyon csendes. Eddig nem is hallottam a motort a gumik zajától. Most meg csak azt hallani. Fulda sport control-t váltott. ha valakit érdekel, lövök pár képet a 150k km-t futott fuldákról. Bőven van még rajtuk anyag, csak hangosak és minden vibrációt átvisznek az alvázra.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Sziasztok!
Két hete vettem egy kocsit, amin már akkor is feltűnt, hogy van egy apróbb sérülés az egyik felnin és mellette a gumi oldalfalán, de igazából csak most tudtam jobban foglalkozni vele. 2009-es 195/65 R15-ös Michelin Energy Saver gumik, kb. van bennük 15.000 km. Arra gondoltam, hogy idén még fent hagynám őket, de jövőre részben a koruk miatt, részben mert nagyobb kereket akarok, váltani fogok R16-ra.
Képek a hibáról:
[kép 1]
[kép 2]Amennyire így meg lehet állapítani, ez inkább esztétikai vagy veszélyes szerkezeti sérülés?
Elvileg a gumik oldalfala az vastagabb szokott lenni, szóval talán kihúzza ezt a pár hónapot, de nem lenne jó 140-es tempónál defektet kapni az autópályán. Egyébként bal hátul van ez a kerék, ha ez számít.."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Köszönöm a válaszokat!
Elgurultam egy gumishoz, rápillantott a fickó és mondta, hogy ez csak felületi sérülés, semmi komoly, szóval nyugodtan használhatom."Less but better" - Dieter Rams
-
Killer01
őstag
Milyen téli gummát ajánlotok 205/55/R16 méretben? Drágább versenyzőkből ezeket néztem: Goodyear UG9 - Continental WinterContact TS 850. Olcsóbban NOKIAN WR D3 és BF Goodrich G-force WINTER. 140 lovas dízel VW touran-ra menne.
Új hozzászólás Aktív témák
- Cyberpunk 2077
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Hálózati / IP kamera
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Yettel topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- PlayStation 4
- További aktív témák...