-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Sziasztok!
Két hete vettem egy kocsit, amin már akkor is feltűnt, hogy van egy apróbb sérülés az egyik felnin és mellette a gumi oldalfalán, de igazából csak most tudtam jobban foglalkozni vele. 2009-es 195/65 R15-ös Michelin Energy Saver gumik, kb. van bennük 15.000 km. Arra gondoltam, hogy idén még fent hagynám őket, de jövőre részben a koruk miatt, részben mert nagyobb kereket akarok, váltani fogok R16-ra.
Képek a hibáról:
[kép 1]
[kép 2]Amennyire így meg lehet állapítani, ez inkább esztétikai vagy veszélyes szerkezeti sérülés?
Elvileg a gumik oldalfala az vastagabb szokott lenni, szóval talán kihúzza ezt a pár hónapot, de nem lenne jó 140-es tempónál defektet kapni az autópályán. Egyébként bal hátul van ez a kerék, ha ez számít.."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Köszönöm a válaszokat!
Elgurultam egy gumishoz, rápillantott a fickó és mondta, hogy ez csak felületi sérülés, semmi komoly, szóval nyugodtan használhatom."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Vesztor87 #13729 üzenetére
Azért ha sokat fogjátok használni városon kívül, akkor biztonság szempontjából előnyösebb lenne egy külön téli és nyári szett. A CC-t főleg azoknak szokták ajánlani, akik szinte csak városban használják elmenni a munkába meg haza.
Persze ez csak a saját véleményem, de nem örülnék, ha egy igazán hideg, csúszós téli napon szemből belém szállnál egy főúton, mert "csak" egy 4 évszakos van alattad."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz csibor #13732 üzenetére
Persze, teljesen jogos. De ha csak egy balesetet sikerül elkerülni akár a jó gumiválasztással, már megérte!
160 ezer forintból 5 évre le van tudva a gumi kérdés ilyen méretben és akkor a legjobbat vette meg. Pl. nyárra Goodyear Efficientgrip Performance, télre pedig legyen Goodyear Ultra Grip 9 és kész. Ez havonta 2666 forint. Miről is beszélünk?
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Chesterfield #13859 üzenetére
Neked kell eldöntened, hogy mi a fontosabb. A jobb úttartás a szélesebb gumi miatt vagy a nagyobb komfort a ballonosság miatt.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Sziasztok!
Tavasszal új kerék szettet rakok a kocsira, most 195/55 R15 van alatta, de váltok 205/55 R16-ra.
Van valakinek tapasztalata, hogy az XL-es gumik mennyivel keményebbek a sima oldalfalú társaiknál? Mondjuk ilyen méretnél azért még elég ballonos a kerék, talán annyira nem ütne. Egyáltalán nem viszek nagy terheket és a kocsi sem éppen egy nehéz darab (1140kg), abszolút csak a gumi védelme miatt gondolkozok rajta.
Jelen állás szerint ami a leginkább tetszik, az a Goodyear Efficientgrip Performance XL, ennek van felnivédő peremes verziója, aminek (A, A, 68dB) a minősítése, illetve az ADAC teszten is elég jól szerepelt. ~27.500 forintos darabára van, ami szerintem még teljesen emészthető kategória.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Árat nem láttam, hogy írtál volna - bár elnézve ezeket a gumikat, veszettül drága az összes - én ezekre néznék rá:
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Kornel #14364 üzenetére
Nálam az a baj, hogy a mostani élethelyzetemben szintén évi 15-20.000 között megyek, amihez talán még rendben lenne egy ilyen gumi, viszont ez bármikor változhat, mert munkahelyet akarok váltani és ha 40 kilométerre kapok új munkát, akkor már több lesz mint évi 30.000 és oda már nem jó a négy évszakos.
Tavasszal tervben van egy új szett felni új gumival (váltani akarok R15-ről R16-ra), az alsó hangon lesz 200.000 forint. Talán ha eladom a mostani nyári alufelni/gumi szettet és télen meg eljárok acélfelnin dísztárcsával, akkor valamennyit tudok rajta hozni a régi eladásával, de milyen béna már a dísztárcsa!? Ahh, dilemmázás van ezerrel.
"Less but better" - Dieter Rams
-
-
őstag
Sziasztok!
Tanács kellene, vagyis inkább megerősítés, hogy jól gondolom-e.
Adott egy 1.6-os, 101 lóerős benzines motorral hajtott C30-as Volvo, amin most a nyári gumiszett 15-ös felnin van, aminél a felni súlya 7,1kg. Nézegettem jövő nyárra a gyári felniket és lenne egy új, eladó 16-os szett nagyon jó áron, aminek a súlya 8,1kg, szóval nem számottevő többlet.
Viszont most FB-n egy Volvós csoportba felkerült egy gyönyörű 17-es felni szett, de ennek a súlya már darabonként 12kg.
Sok? Felejtsem el? Nagy lenne a rugózatlan tömeg? Nem menne és mellette fogyasztana mint az állat?
A gumi árak most másodlagos szempont.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Atlantis #14587 üzenetére
Igen, úgy tűnik, hogy ez már az idei teszt.
Még ha nem is minden szerepel a tesztben, de szerintem ha valaki a legjobb téli gumit keresi, akkor ezekkel nem tud mellélőni: Goodyear UG9, Conti TS850/860, Michelin A4, rendre ezek a gumik végeztek/végeznek minden évben az első helyeken.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz johnny82 #14695 üzenetére
Szia!
Ezt a Savat felejtsed el nagyon gyorsan!
Viszont a Vredestein Quatrac 5 jó választás, éppen a napokban volt linkelve egy teszt (AutoBild?), ahol tesztgyőztes lett.
Nagy valószínűséggel ez fog felmenni barátnőm kocsijára is, ha el nem adja 1 hónapon belül."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Vesztor87 #14740 üzenetére
Ezzel lazán hazajöhetsz, nem lesz semmi probléma. Ha ilyen lenne, akkor lennél gondban: [link]
Nekem sem teljesen egyenletes az oldalfal a 7 éves gumikon (Michelin Energy Saver), amivel idén vettem a kocsit, de gondoltam, hogy ezt az évet még kiszolgálja (a gumiban egyébként összesen kb. 20.000 kilométer van). Valószínűleg a szakszerűtlen tárolás miatt lett kicsit deformált az oldala.
Sőt, jövőre kétség sem fér hozzá, hogy lesz olyan ember, aki szó nélkül el fogja vinni, amikor tavasszal eladom.."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Atlantis #14754 üzenetére
Pl. a maxigumi oldalán elég jól oda van írva minden gumihoz, hogy milyen plusz tulajdonságai vannak, többek között amelyik olyan, annál a peremvédőt is jelölik.
De sajnos a többi webshopban két látszólag ugyan olyan guminál csak a cikkszám tér el, utána meg nyomozgathatsz, hogy vajon melyik peremvédős, melyik nem..
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Ti felraktátok már a téli szettet? Ha nem, akkor mikor tervezitek?
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Nyári gumival kapcsolatos kérdésem lenne.
A gyári előírás a kocsimra 195/65 R15 91V. Feltehetek 91H gumit is? Van bármi összefüggés a sebességindex jelölés és a merevség/minőség között?
Nemhogy 210-el, de 160-nál többel sem szoktam soha menni. 15k vs. 18k / gumi az eltérés árban.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Éppen most kerestem én is a neten, hogy hivatalosan mennyi a Vmax.
Ennyit mondjuk ezekkel a 195 széles gumikkal biztos nem kockáztatnék be még üres autópályán sem. Arról nem is beszélve, hogy az már tiltás közeli fordulatszám tartomány.
Nagy ritkán ha gyorsan meg kell valakit előzni pályán, de nem akarom nagyon feltartani a mögöttem jövőket, óra szerint 165 körülre felmegyek, de ott már nem érzem azt a stabilitást, biztonságot, amit mondjuk 130-nál még igen, szóval nem is nagyon erőltetem."Less but better" - Dieter Rams
-
-
őstag
válasz FIREBLADE78 #15293 üzenetére
Neked is, mint mindenkinek, aki főként városban használja és évente kevesebbet megy, mint 10.000 km, egy jó négy évszakos gumi ajánlott. A kategória legjobbja jelenleg a Michelin Crossclimate.
Add el a nyári szettedet és így tudod minimalizálni a költségeket."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
-
őstag
November 7-re kaptam időpontot a kerékcserére, 2012-es Pirelli Snowcontrol Series 3 W190-et adtak a kocsihoz, amin még szinte látszanak a szőrök is, szóval sok km nincsen benne. Még idén és jövőre felteszem, kíváncsi leszek, hogy hogyan teljesít (tesztek szerint amíg még gyártották, a középmezőny felső részében tanyázott).
Most krómozott jellegű kerékanyák vannak az alufelnihez, ezekkel feltehetem az acélfelnit is? (Az alu- és az acélfelni is gyári Volvo.) Vagy inkább vegyek addig hozzá valami kevésbé kényes anya szettet? Az esztétikum másodlagos, mivel dísztárcsa mögött vannak.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Linda1 #16069 üzenetére
Nem kell semmi, majd ha pár év múlva megjelennek ezek a rozsda foltok, akkor meg lehet csinálni ezt a csiszolást / színre fújást, addig meg csak használni kell és kész.
Tavasszal ha lekerülnek, akkor érdemes alaposan letisztítani egy jó felnitisztítóval és úgy elrakni a jövő évre."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Voltam ma kereket cseréltetni és marha kellemes tapasztalatom van az emberünkkel, akit faterom talált.
1: Ott kezdődött, hogy kompletten nála a kerékcsere, centírozással együtt 2.800 forint. Máshol egy kereket csinálnak meg ennyiért. Oké.
2: 2009-es gyártású Michelin Energy Saverek voltak fent, amikben volt ~20.000 km, de mondtam neki, hogy szedjük le a felniről, mert jövőre már új gumit akarok rá rakni a koruk miatt, ezt meg eladom majd aprópénzért.
Kérdezi, hogy mennyiért gondoltam eladni őket. Mondom neki, hogy 8.000-re gondoltam kompletten, szerinte sok? Erre nyújtja a kezét, hogy ad 5.000 forintot és rendben vagyunk?! Azt hittem, hogy viccel, de nem.Legalább nem nekem kell bajlódnom még az eladással is.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz raziel01 #16090 üzenetére
Nem fogom sajnálni tőle azt a pénzt.
Egyszerűen nem lenne pofám többet kérni egy jövő tavasszal 8 éves gumiszettért, amikor 6 év után illik cserélni.. Nyugatabbra ez már szemétnek számít, át sem engedik a műszakin, itthon persze még sokaknak normális."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Kornel #16168 üzenetére
Kompromisszumosak, de van, akinek tökéletes.
Ha csak munkába járásra használnám a kocsit (napi 24 km városon belül), akkor én is négyévszakosat vennék, mert úgy évente mennék a kocsival - nyaralással együtt - 8000 kilométert. Viszont jelenleg minden hétvégén megteszem a Győr-Bp-Győr távot, így már a 18.000 kilométerre jobban járok két teljes értékű szettel és bármikor bátran el lehet vele indulni.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz alex devil #16661 üzenetére
6 éves korig ajánlott használni őket, ha a maximális biztonságra törekszel. De ezért a kijelentésemért most biztos cafatokra leszek szedve.
Én most 7 évesen adtam el a nyári Michelin Energy Saver szettemet, amikben volt 20.000 km. Nem ezen fogok spórolni. Tavasszal kap a kocsim egy Dunlop Sport Bluresponse XL-es gumit.
Bár a téli szettem 4 éves és nincs benne 10.000 km sem, de mivel csak egy Pirelli Snowcontrol Series 3 W190, ami már új korában sem volt egy tesztgyőztes, ezért még ezzel is csak óvatosabban merek haladni, jobban örülnék, ha egy UG9 lenne alattam, de ez van, ezt adták a kocsihoz.[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Mivel az Apollo nem olcsóbb, mint a Vredestein, ezért azt el is felejteném első körben.
Mennyit mész a kocsival évente? Hol használod főként (város, országút)?
Én még ide venném, hogy mennyi ideig akarod megtartani a kocsit? Mert ha hosszabb távon tervezel vele, akkor lehet megéri a lehető legjobbat venni, ami ezek közül a Goodyear, de ha 1-2 év múlva el akarod adni, akkor jó lesz rá a Vredestein is."Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Nekem egy 2012-ben gyártott Pirelli SnowControl 3 W190 van a kocsin, ezt adták hozzá, amikor vettem nyáron, profilmélysége még szinte gyári.
Ma reggel fél 7 körül még felénk sem volt letakarítva semmi, csak a kocsik taposták le a havat. Ésszel vezetve városon belül egyetlen egy olyan kereszteződés volt (12 kilométeres távon), ahogy rendesen össze kellett szednem, de ott is csak azért, mert hirtelen kanyarodtam ki egy másik útra, talán még egy kis szándékosság is volt benne.
Azért persze érezni lehetett pár helyen, hogy tapadáshatár környékén mozog, de semmi váratlan nem történt. ABS-re nem volt szükség, a menetstabilizátor ikonja is csak néha-néha villant fel lámpától való elindulásnál.Ez persze nem jelent semmit, mert egy téli gumi mégis hogyan máshogy viselkedne ilyen helyzetben? Csupán a kolléga 4 évszakos tapasztalatait szerettem volna kontrasztba helyezni. Pedig aztán a Quatrac 5 inkább téli keverék, nem?
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Napi totalcaros vitaindító: [A 7 fok legendája]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz Skillet #17290 üzenetére
Bármit is ír a cikk, én azért nyugodtabb vagyok a téli gumival még ha nagyon zajos és többet is fogyaszt vele a kocsi.
Ha leosztok egy 80-80 ezer forintos téli-nyári garnitúrát, plusz kerékcseréket hozzáveszem (30 ezer), akkor az havonta ~3.200 forint. Akinek ez sok, az nem teheti meg, hogy autózzon."Less but better" - Dieter Rams
Új hozzászólás Aktív témák
- iPad topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Főzőcskés topic
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Formula-1
- Telekom mobilszolgáltatások
- Futás, futópályák
- E-roller topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest