-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Kornel #14050 üzenetére
Az hogy a hátsóknak kell jobbnak lenniük nem feltétlen igaz. Inkább csak egy abból levont következtetés, hogy az emberek nagy része jobban tudja kezelni az alul-, mint a felülkormányozottságot. De aki mondjuk hátsó kerekes autóhoz van szokva, az valószínűleg ahhoz is hozzá van szokva, hogy megindul a fara kanyarban gázadásnál. Ha átül első kerekesbe, akkor sem fogja zavarni, ha néha kicsit kúszik a fara.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz HussarF #14049 üzenetére
"A gumiabroncsok rendszeres és megfelelő felcserélése elősegíti az abroncsok egyenletesebb kopását. A gumiabroncsok átcserélését ajánlott 5000, de legfeljebb 10000 kilométerenként elvégezni. Cserénél célszerű a hajtott kerekeken levő abroncsokat azonos oldalon a nem hajtott tengelyre, a nem hajtott tengelyen levőket pedig a hajtott tengely ellenkező oldalára felszerelni. Összkerékhajtás estén mind a négy abroncsot átlósan célszerű cserélni." - [link]
#nincsbennetarcsi
-
stickermajom
addikt
-
Kornel
veterán
válasz stickermajom #14057 üzenetére
Az biztos jó lesz ha a hátsó úszik fel
-
Kornel
veterán
válasz stickermajom #14059 üzenetére
Azert amikor igazán elmegy a hátulja, azt nem nagyon fogod meg.
Tapasztalat, szerencsére csak 2 padka volt az útban, nem jött szembe senki...
Mondjuk én beszélek, akinek mind a 4 gumim 3,5 mm korul van 😂 -
stickermajom
addikt
-
rbalint88
addikt
válasz stickermajom #14062 üzenetére
ez a palackos jó trükk, nekünk a gyorstalpalón nem volt, de az tűnt fel, hogy kis gázzal sokkal jobban irányban maradt az autó (fwd)
Kornél: most nekem is hátul van a jobb (6,3 vs 6,5), de jövőre biztos a húsosabb kerül előre amúgy fwd-nél gáz, rwd-nél motorfék tud segíteni, ha elkezdene megkerülni a segge. de tempónál leginkább csak az ima
[ Szerkesztve ]
-
stickermajom
addikt
válasz rbalint88 #14063 üzenetére
Részben ilyen KTI-s felmérés volt, a vezetést befolyásoló tényezőkről, ezért volt "telefonálás" és víz ivás. Na azóta nem iszom az autóban, mert esélyem nem volt semmire, ha ott volt a palack.
Ha elvettem a gázt és időben ellenkormányoztam, akkor szépen meg lehetett fogni, közben a DSC próbált beavatkozni, hogy egyenesben tartsa. Azt sajnálom, hogy nem próbáltam meg kikapcsolt elektronikával, mert nem jutott eszembe.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
no, nézegetem folyamatosan a gumiárakat, meg hátha kezdik összeszedni magukat a gumisok és feltölteni a készleteket, aztán meglepődve láttam, hogy az apollo 4évszakosa 14k/db-ért meglőhető, a vredi q5 17,5k, cc 20k. és azért ennyire nem rossz az apollo
-
TaaT
veterán
Give them hell Ukraine!
-
rbalint88
addikt
válasz choco01 #14069 üzenetére
nézd, nekem is volt olyan Kléber téligumim, ami 3 cm hóban elvérzett, meg ugye a user error faktort se hagyjuk ki az egyenletből
én nem félnék tőle, ha nem vagy teljesen botlábú, akkor nem lesz vele problémád szerintem.valószínű 195/65r15 lesz. ez eggyel nagyobb, mint a hivatalos lenne (185/65r15 v 205/60r15), a nyári, szintén gyári 205/55r16-nál 3mm-rel nagyobb. koppra kitekert kormánnyal se kellene beleérnie semmibe.
-
choco01
addikt
válasz rbalint88 #14070 üzenetére
Csak az ilyenek elbizonytalanítanak, és nem tudok dönteni a Vredi és a CC között még inkább, ugye te az Apollot nézted, hát most ha szerinted az megfelelne, akkor a Vredi tuti, nem?
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
rbalint88
addikt
válasz choco01 #14071 üzenetére
Amugy ahogy TaaT is irja, ha dimbes-dombos helyen laksz, ahol tenyleg van ho, akkor eleve nem negyevszakosban kell gondolkodni vagy legalabbis a teli teljesitmenye kell mervado legyen. Es akkor marad a GY vagy a vredi vagy apollo. CC-nek nincsenek a kis barazdai, amik hoban, jegen igazan tudnak kapaszkodni, ugyhogy teligumikent ilyen szempontbol atlag alatti teljesitmenyt nyujt, ami meg mindig jobb, mint egy oreg, hasznalt felso kategorias teligumi produkcioja. Ha azzal elvoltal, CC-vel is elleszel. Ha egesz evre kellene gumi, en is tuti azt vennek, pedig en is utalom a Michelint
Nalunk egyebkent pont az van, hogy bar a varosban vagyunk, de pont egy olyan kis utcacska, ami zsenialisan le tud fagyni es a hokotro nem jon be, ugyhogy valaszthatok, hogy lefele kikorcsolyazom egy ures telekre vagy meglrobalok felfele kimenni, amit a sok botlabu mar felcsiszolt... Eddig mindig kijutott felfele, csak neha volt elotte kis edzes a holapattal de mar nyarin is mentem ki ott, igaz automataval,de jegen. -
choco01
addikt
válasz rbalint88 #14072 üzenetére
140-él nem nagyon megyek gyorsabban de mire gondolsz, miért nem bírná?Nekem a lényeg hogy esőben is legyen stabil a kanyarokban, meg ne csúszkáljon összevissza.
TaaT: Pest megyében lakok, télen kis esélyt látok hogy felmegyünk a Mátrába, inkább Pestre, vagy valahol vidéken fürdeni, másra nem kell csak helyben.GY -t sokallom 20k/db áron, Michelin 17, Vredi 15 durván.Az is megzavar hogy van olyan teszt ahol jobban teljesít a Vredi mint a CC agy GY, pl. Autobild .
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
-
TaaT
veterán
"de nem peremvédős"
Van olyan kép amin peremvédős, és van olyan amin nem.
"hogy néz ez ki alufelnin?"
Úgy mint minden gumi.
"+Alut marja a só télen."
Hát még az acélt. Amúgy meg alig van rendes tél már idehaza, durván sózni meg az osztrákok szoktak nem mi.
Amúgy meg ez annak nem alternatíva akinek valami extrém méretű nyári kereke van, én pl nem szívesen közlekednék télen 18-al. De akinek a téli-nyári 16 annak ez tökéletes.
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
choco01
addikt
válasz rbalint88 #14077 üzenetére
54 lóval csak úgy lehet.
TaaT: Gondolom tavasszal-nyáron-ősszel remekül teljesít a CC, csak a télen gondolkozok a Vredesteinen, mert ugye az rendelkezik téli mintával, meg a tesztek alapján jól kapaszkodik a hóban.
gg72: Gondolom szárazon meg alapból jó, nem?Te mentél már vele télen?
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
gg72
veterán
válasz choco01 #14082 üzenetére
Télen még nem, de Qru igen, a Mátrában próbálta és elégedett volt vele, erről is írt a topikban. Én teljesen elégedett vagyok vele eddig, de ahogy korábban is írtam, egy családi autón van (120LE), keveset, évente kb. 7ezer km-t megyünk vele, akkor is leginkább BP-en és autópályán, ilyen feltételekre ideálisnak gondolom.
[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
Ha már 4 évszakos, akkor a Hankook Kinergy 4S-t miért nem ajánlja senki?
-
Calogero
addikt
Ha nagy a hó van fel kell tenni ezt, minden másra ott a Michelin CrossClimate
-
Skillet
addikt
Na várj... szerinted a peremvédő hiányától lesz az összkép csúnya?
Én meg de örülnék, ha az enyémen nem lenne, borzalmasan elrondítja az egészet.Marja a só? Az alut lehet, de van rajtuk fényezés, lakkréteg... pont semmi baja sem lesz a felninek.
Én télen-nyáron alun járok. Biztos, hogy nem fogok acélt rakni az autóra.(#14086) Calogero
(#14082) choco01
Ezek szerint te vennél cc-t, de nem használnád télen? ennek mi értelme van[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
-
choco01
addikt
válasz Skillet #14087 üzenetére
Dee használnám, csak arra írtam hogy a 3 évszakban tuti jól menne, csak télen nem tudom, mert még is csak nyári gumi.
gg72: Köszi, meggyőző amiket ír!
Kár hogy nincs valaki a topicban akinek van Vredi, nem akar valaki venni egyet előttem?
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
Skillet
addikt
válasz choco01 #14091 üzenetére
Biztosan bevállalnám! Ezekre a magyar telekre szerintem hibátlan.
Ha valamilyen oknál fogva nem nyárit használnék télen (mondjuk nem awd-ben ülnék), akkor én tuti nem cserélgetném a kerekeket, 4 évszakost vennék, abból pedig most a cc eléggé okosnak számít.Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
Most értem haza a II. fadd-dombori street car találkozóról. Volt néhány szépség, de ezt a 22-es felnit meg akartam mutatni:
Ráadásul Conti Sportcontact 6-osokkal volt szerelve, azt hittem az a gumi még nem is nagyon van forgalomban. Elég jó a mérete is:
Egyébként egy Shelby 500-as volt, elég patent autó volt úgy mindenestől.
[kép]1
[kép]2
[kép]3 -
choco01
addikt
válasz Skillet #14092 üzenetére
Akkor jó, lehet a CC mellett döntök.
Mondom a tavasz-nyár-ősz biztos jó mert nekem 100%-ban megfelel most is a lassan 10 éves Stella Matadorom, rövid a fékút, stabil a kanyarokban, csak akkor van baj ha nagyon leszakad az eső és még poros az út.Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
rbalint88
addikt
válasz choco01 #14095 üzenetére
most vezettem egy Grande Punto 1.3 jtd-t CC-vel, kurva jó ez a gumi szárazon!
diegho: Apolloé a Vredestein is, majdnem megegyező teljesítményt nyújt a tesztek szerint, mint a Vredestein. tesztek alapján nem rossz, főleg az árához képest. nyilván mérete válogatja, két fos kínai szettet lehetne venni egy CC vagy GY árából, de minden körülmények között rosszabb lesz ÉS kell hozzá felnit venni (minimum 20ezer) ÉS szarakodni kell vele.
-
diegho
nagyúr
válasz rbalint88 #14097 üzenetére
Hol vannak azok (minimum 3) tesztek, amik azt mutatják, hogy az Apollo egy jó 4 évszakos gumi?
Ezt a kínai gumis témát pedig felejtsétek már el. A méretemben 185/60 R15 arukereso.hu árai szerint:
CC: 22900
GY: 23170
Firestone WH3 (Adac jó minősítéssel): 12950
Kumho KH27 (Adac jó minősítéssel): 13700Valóban drágább ~4k-val a két gumi, de mindkét gumi az erősen ajánlott kategóriából való, nem pedig kínai fos. Ha a Kumho-t a még mindig használható Infinity Ecosys-re cserélem (10230), ami szintén ajánlott Adac szerint, akkor ugyanannyiból jövök ki, mint a CC-vel, vagy a GY-el és még mindig nem vettem fost.
Hozzátenném én már 2009-ben is vettem 4 évszakos gumit újonnan és használtam is, semmi bajom nem volt vele (Kléber Quadraxer), de azt akkor azért vettem, mert téli és nyári szettre is szükségem volt. Most a nyárim még 1 szezont simán kibír, a téli ha enyhe a tél talán elmegy szintén egyet, de már kezd repedezni, ezért cserélni fogom. Nekem a CC-t megvenni jelenleg nem biztos, hogy jó ötlet lenne, a gumisom 150 HUF-ért centíroz és szerel kereket nekem, szóval az ilyen költségeket ne számoljuk, mert nem tényező.
Egy módon lehet jó választás a CC, ha a jelenlegi nyárit jó áron el tudom adni.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz diegho #14098 üzenetére
a tesztek a topikban vagy a internetbe' megtalálhatók, kereső használata javasolt.
szóval ha 23 a CC, 26,6 a külön téli-nyári, meg a felni, akkor az 34ezer Ft különbség a garnitúrákra nézve alsó hangon. na most annak, aki megy évi max 15e km-t, ez egész egyszerűen nem éri meg. plusz azt se felejtsük el, hogy a CC egy erősített, XL-es gumi és általában a kategóriában elérhető legnagyobb sebességindexű is, ezek külön-külön guminként sokszáz, esetleg ezer Ft-os nagyságrendű tételek.