-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz andris1602 #14899 üzenetére
En a suszkara biztos, hogy 4 évszakosat vettem volna, főleg, hogy olyan keveset mész, hogy hamarabb oregszik el a gumi, mint elkopik.
Amúgy nyugodtan felrakhatod már a télit, egy elöregedett nyarinal mindenképp jobb lesz. -
Qru
MODERÁTOR
válasz andris1602 #14899 üzenetére
El van öregedve már a keverék attól függetlenül, hogy a profilmélysége még jó. 4 évszakos bőven elég lenne neked de ha már vettél télit akkor mindegy.
Tedd fel a télit most, aztán majd tavaszra veszel vmi olcsó de jó nyárit.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
andris1602
aktív tag
Köszi a válaszokat mindenkinek.
Az a helyzet, hogy tavasszal került hozzám az autó, és azóta sokkal intenzívebb használatnak van kitéve (március óta 15e km-t mentem, míg előtte évi 9e volt az átlagos, az előző tulajnál).. Szóval a saját érdekemben döntöttem a téli mellett, + a 4 évszakosról nem olvastam jókat.
Akkor adjam el, és írjam le h 7 évesek, mindenki mérlegeljen maga?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz andris1602 #14903 üzenetére
Igen. Nekem a 6 éves gumimat meg se kellett hirdetnem, elment ismerősi körben azonnal. Van erre kereslet.
mod:
Ha sokat mész akkor megéri a két külön szett gumi. De évi 8-10k km-re bőven elég egy 4 évszakos. Sokat fejlődtek az utóbbi időben ezek a gumik.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
lama_lamm
aktív tag
Sziasztok!
Gyártanak szerintetek még Nokian WR D3-at? Vagy már csak a 4-est és csak 2015 körüli DOT-ost kaphatok D3-ból?
-
Gergőke88
addikt
Szerintetek Hankook W452 vagy W320?
205/55 r16 K Astrara -
Atlantis
veterán
Valakinek van arról tapasztalata, miből áll egy TPMS "betanítás"? Le kell venni a gumit a felniről hozzá? Garanciavesztéssel jár, ha az ember nem márkaszervizben csináltatja egy garis autónál?
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
lama_lamm
aktív tag
-
choco01
addikt
Reggel elvitték a felnikeeet.
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
-
Atlantis
veterán
Értem, kösz. Attól azért tartok, ha rádugnak valamit az autóra és elkezdik buzerálni a BC-t, nehogy azt megjegyezze és adott esetben az idegen eszköz miatt legyen probléma, ha neadj'Isten valami garanciális kérdés szóba kerül. Manapság nem lehet elég óvatos az ember, épp egy biztosítóval való harc közepén vagyok, mindenbe belekötnek, amibe csak lehet.
lama_lamm: Neked is köszönöm.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
lenko
aktív tag
Egyébként néztem én is több élő képet, nem tűnik gagyi guminak, mint az ilyen linglong és társai.
A korai gyártások még nem magyarok, 16 év végiek azok lesznek azt hiszem.
Én is az autogumibolt-tól fogok venni, de még vacilálok 3 gumi között.
Náluk is fogom szereltetni Miskolcon (kicsit később okt. 29-re foglaltam időpontot), így az ingyen kiszállítás helyett elengednek a szerelésből 3600Ft-ot.
Korrekt.[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
bendeguz76
aktív tag
225 / 50 R 17 méretben keresek téligumit,egy audi a6 avant 3.0tdi quattro-ra.15 ezer kmt megyek átlag egy téli szezonban.ahogy néztem nem sok árkülönbség van a prémium márkák között úgyhogy nem az ár lenne a döntő hanem inkább vizen való viselkedés ill kopás.melyik márka lenne a kompromisszum szerintetek?
bendeguz_HUN
-
lenko
aktív tag
-
rbalint88
addikt
Apollo negyevszakos jol muzsikalt esoben ma. Mar csak havon-jegen kell hasznalhatonak lennie es elkophat negy szezon alatt
-
lenko
aktív tag
válasz bendeguz76 #14918 üzenetére
Lejárt a szerk. idő, Már ha létezik ilyen méretben az UG9. Egyébként nyugodtan felmehet rá a 225/45 is. Olcsóbb méret is, idei ADAC tesztben is szerepel ez a méret. Első 3 helyezett közül bármelyik megveheted.
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Atlantis #14915 üzenetére
Pedig a feltanítást nem úszod meg vagy világítani fog a visszajelző. Az meg zavaró és ha világít még műszakin se engednek át. Sőt még a rendszer is elveszti az értelmét/célját.
Nekem 4 évszakos van így nem kell ezzel vacakolnom de ha lenne 2 szett gumim akkor is inkább egy felni szettet használnék.
Hát ha VAG-od van akkor azok nagyon
szemetekszigorúak ilyen téren. Máshol rugalmasabbak ilyen téren nekem az a tapasztalatom.#nincsbennetarcsi
-
Atlantis
veterán
Ok, értem. Felni és szenzorkészlet is már megvan télre és nyárra is, ezen már kár filózni, de sajnáltam volna télre az alufelniket. Ha egyszer betanítják, remélem, utána már nem kell évente megismételni, ha ugyanoda kerülnek vissza a kerekek.
Nem VAG.
Megrendeltem a TS860-at, mindenhol német autóval tesztelnek, remélem, a koreain is jól muzsikál majd. Gondolkodtam, hogy megéri-e prémium gumit vennem, előtte a teszteken általában hátul kullogó Kleber HP2-esek voltak a fókán és elég meredek helyekről is elhozott mindig...de egyszer élünk, legyen végre "papíron" is jó gumink...
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Qru
MODERÁTOR
válasz focvis #14925 üzenetére
Igen, a VW és Audi nyomja főleg az indirekt rendszert meg a Pug/Citroen alsóbb modellekben is az van. Nem olyan megbízható cserébe jóval olcsóbb. Mivel sztem amúgy is kb nettó hülyeség ez az egész jobb az indirekt mert nem költesz rá annyit. Én inkább az automata fényszórómagasság állítást tettem volna kötelezővé.
#nincsbennetarcsi
-
t1
addikt
Nah felkerültem, mentem vele kemény 1km-t, ami nem mérvadó mert még rajta van az a réteg amivel a gyárban kezelik, 1-2 nap múlva tudok már értelmeset írni. Amúgy nekem a másik kocsimon ami egy Swift 155/70R13 méretben pont egy Polaris 3 van, azzal nagyon megvoltam elégedve.
-
veterán
Gondolom úgy értetted, hogy az Octi 3-hoz se kell dedikált TPMS szenzor. Nekem volt Octi 2 facelift, az az ABS-ről vette a jelet.
A Suzuki vásárlók viszont cumiznak, nekik meg kell venni külön a téli kerékhez. Ha van eszük keresnek az aliexpressen utángyártottat.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz bendeguz76 #14932 üzenetére
225/50R17 Continental TS860 40 ezerért, nagyon nem nyúlhatsz mellé vele. Kopás szempontjából általában a Michelinek a legjobbak.
-
válasz focvis #14933 üzenetére
Mennyire megbízható ez az auto-shop.hu? A máshol 24000 forintos Continental TS860
itt csak 16600 195-ös méretbenA garazsmester.hu-n meg csak 16.300.
Continental Wintercontact TS850 és TS860 összehasonlítás:
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
A hidegebb idő közeledtével egyre aktuálisabbá válik a téli gumi kérdése az UFO Civicre. Jelenleg "Dunlop SP Sport Maxx RT2* XL MFS 225/45R17 94W" nevű nyári gumicsoda van 17"-os gyári alufelniken. Gondom nem volt vele, eddig még nem csúszott meg egyszer sem, bár kicsit lehetne zajtalanabb is.
Téli gumival kapcsolatban viszont két lehetőséget látok;
a) A jelenlegi 17"-os alufelniken cseréltetek gumit (és keresek 225/45R17 méretben)
b) Beszerzek a téli garnitúrához 16"-os lemezfelnit (és keresek rá gumit 205/55R16 méretben)A b) verzióban gondolom jóval olcsóbb lenne a négy darab gumi, viszont a lemezfelnik ára még bejön a képbe. Nem szeretnék agyonütött használtat venni "occóért", hanem valami normálisat akarnék. Eddig egy helyen néztem eddig újonnan (gumi.hu), de ott a gyári Civic lemezfelni darabja 15e Huf, ami picit magas árnak tűnik számomra.
Szerintetek melyik irányba lenne érdemes továbbnézelődni?
Előre is köszönöm a válaszokat![ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz rbalint88 #14920 üzenetére
Ezt meg tudom erősíteni.
Nekem szárazon kicsit hosszúnak tűnik a fékut, viszont kanyarban nagyon stabil, és tapad is.
Vizen ma oda vissza tökéletes volt, pedig az M3-rol M0-ra való visszafordito felhajtónál direkt forsziroztam reggel, 60-70 kozott sem csúszott meg, tovább nem probalgattam.
Azon kívül csináltam pár kemény fékezést, abs dolgozik azért, de jön megy megáll.
Nekem egy 2008-ban használt debica passio2 sokkal rosszabb guminak tűnt, igaz teljesen más auton es teljesen más méretben. -
veterán
válasz BigBlackDog #14936 üzenetére
Téli gumiban elég jelentős az árkülönbség a 16" (205/55) és a 17" (225/45) között. Conti pl. 25 VS. 38 ezer/db, az 4*13 = 52 ezer Ft.
A helyedben a B. verzióra mennék és keresnék egy jó állapotú 16-os gyári alufelni garnitúrát. (rizskályhában végképp nem vagyok otthon, VAG-hoz már 50 ezertől találni ilyent) Ha a gumis összeszereli, utána magad is tudod csereberélni a téli-nyárit. Centríroztatni is simán ráér 2-3 évente, ha nem vered szét.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz BigBlackDog #14940 üzenetére
Most adtam el 4 felnit, még egy 1 szezonos (5 éves) de 80%-os Conti szett is volt rajta.
😂 -
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #14940 üzenetére
Ha 15k-ért van új akkor vállald be. Ha veszel pl 8k-ért használtat de azt fell kell újítanod akkor kb ugyanott leszel.
Ha használt akkor meg hogy nem sérült-e illetve vétel előtt gumis forgassa meg centrírgépen feltétlenül.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #14944 üzenetére
Nem, haver most 8k/db áron vett 16-os lemezt. 20k volt a felújítás (csiszolás-festés). Így 13k/db árra jött ki ugye. Plusz még ő szaladgált a felújításra elvinni a felnit, érte menni. Ha vesz/veszel újat akkor felrakják és napszemüveg.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz BigBlackDog #14944 üzenetére
Újonnan az nem sok érte.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz modflow #14945 üzenetére
A TS850 a szürke a TS860 a sárga kör. A TS850 a 100%, a sárga kör (TS860) pedig az ahhoz mért százalékos előny/hátrány látható.
Tehát leolvasható, hogy kb 2,5%-al jobb a tapadása hóban cserébe kb 1,5%-al romlott a kopásállósága. Ebből látszik, hogy a TS860 egy lágyabb keverék mint a TS850.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #14949 üzenetére
Nem tudom melyik a gyári beszállító. Talán a Honda topikban tudja vki.
#nincsbennetarcsi