-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tomics
addikt
válasz
modflow
#21545
üzenetére
Keresztbe cseréld, úgy jó lesz.
Kornel: tényleg? akkor rosszul tudtam. viszont rákeresve a neten ezt találtam:
Az alufelni használata nem tilos, nem veszélyes, csak egyszerűen nem praktikus télen. Ennek okai a következők:
- a felni fényezését könnyen kikezdi a nálunk oly jellemző sós latyak;
- a könnyűfémötvözetek a téli hidegben rideggé válhatnak, veszítenek rugalmasságukból, ezért könnyen sérülhetnek (lásd kátyúk);
- sérülés esetén javításuk, cseréjük jóval drágább, mint egy lemezfelnié;
- a hó, a latyak könnyen belefagy a nyitottabb alufelnik belsejébe, ami a kerék kiegyensúlyozatlanságához vezet, így rázni fogja az autót. Ezt csak gőzborotvával lehet jól tisztítani.Válasszunk azonban szét két dolgot: alumínium felni és könnyűfém felni. Az igazi könnyűfémfelnik általában legalább dupla annyiba kerülnek, mint azok a felni, amik a népnyelv "könnyűfémnek" nevez, mert ugye az alu könnyebb, mint az acél...de fajlagosan nem minden esetben. Ha azonos erősségre törekszünk, akkor a kommersz, csak a szépségükért szeretett könnyűfémfelnik gyakorta nehezebbek, mint az acél társaik, a valóban könnyű, általában ötvözött alufelnik pedig drágák.
-
rbalint88
veterán
válasz
modflow
#15693
üzenetére
Erre nem tudok mint mondani, mint hogy gondold ujra jozan paraszti esszel. Adott a motorfordulat, adott a valtoattetel, ergo kisebb kerekkel kisebb sebesseg erheto el, mert egy kerekfordulatra kisebb tavolsagot teszel meg a kisebb kerekkerulet miatt. Sima egyenes aranyossag.
-
choco01
addikt
válasz
modflow
#15535
üzenetére
Ezt én is sok helyen hallottam már hogy jó, meg van ápoló aminek alapanyaga.
Egyébként én a LIDL-ben kapható saját márkás gumiápoló spray/habot használom 700 forint szerinte 20-30 átfújásra elég, 1 hónapig gyönyörű lesz a gumi meg nagyon szépen pergeti le a vizet mosások után is.
-
válasz
modflow
#15524
üzenetére
Szilikonnal NE! Kiszárítja a gumit.
A szilikon max. a nyekergő gumikéderekre vagy ékszíjra való - ideig, óráig.Szerezz gyógyszertárban glicerint - fél deci elég, de vegyél 2-t, az sokáig elég lesz. Higitsd fel langyos vízzel (1:2 - 1:3 a víz javára) egy kis tégelyben és azt kend a gumiabroncsra. A felnire nem kell kenni, de ha rámegy az se tragédia.
Én egy kis darab szivaccsal kenem rá, mások ecsettel, jó koszos utána a kezem.Ha a gyógyszertárban problémáznak, akkor mondd meg, hogy gumiápoláshoz kell, mert pl. Bp-en azt hiszik, hogy vízipipához vezszed füvezni.

-
Skillet
addikt
válasz
modflow
#15193
üzenetére
Mi voltunk a f@szok, mert szóltunk, hogy nem ez a váltóméreted. De a franc sem tudta, hogy ekkora ügyet csinálsz belőle.
Ötletem: menj el a gumishoz, aki csinálta és kérdezz rá nála, hogy mekkora gond, hogy ezzel a mérettel jársz a gyári helyett. Akár több gumist is kérdezz meg!
De feleselegesen ne dobj ki pénzt az ablakon!
Buksz a gumi árán is, ugyanannyiért nem tudod már eladni. Buksz a szerelésen is, az újakat újra szereltetned kell. És az új gumik is drágábbak lesznek, gondolom, mert hülye méret.
Szerintem ne csinálj ilyen badarságot!
Gondold ezt át! -
válasz
modflow
#15182
üzenetére
Én 3 szezont jártam (2 autón) 205/50r16 helyett 205/55r16-tal, semmi gond nem volt.
Visszaolvastam; senkinek nem tűnt fel, hogy más-más, eltérő méretű Michelin és Continental gumiról kérdezted a fórumot. Szerintem a Conti jobb kell legyen, nekem Michelin A5 van és ez gyengébb az előd Michelin A4-nél.
Ha el tudod adni a helytelen méretű Contit 2-3 héten belül, akkor add el (jofogas.hu, autolakatresz.hu, stb.) Ha nem sikerül, akkor tartsd meg és használd el. Most még simán használhatod a nyárit egy bő hónapig, ha nem lesz hó.
-
Skillet
addikt
válasz
modflow
#15182
üzenetére
Hát a sebességed aztán nagy kaland. Megnézed gps-szel, aztán onnantól tudni fogod, mennyi az annyi.
Nem tudom ezen mit remegsz amúgy... semmi baj nem lenne ezzel a mérettel sem.
Ugyanúgy érzi az abs, ha blokkolnak a kerekek, ugyanúgy érzi a rendszer, ha megcsúszol... stb.
Szerinted alacsonyabb oldalfallal instabilabb lesz az autó? Ezt végiggondoltad? Minél alacsonyabb, annál feszesebb lesz.
Nem értem a bajodat, de ha ennyire parázol a semmitől, akkor hajrá, cseréld le az új gumikat
-
Skillet
addikt
válasz
modflow
#15178
üzenetére
Fejből nem tudhat a gumis minden méretet! A 205/55/16 az egyik legelterjedtebb méret.
Hagyd fent! Semmi baja nem lesz az autódnak.
Amúgy visszaolvastam és egyáltalán nem lett kitárgyalva, hogy mi a váltóméreted. Senki sem ajánlotta kimondottan, hogy az 55 jó lesz a 60 helyett. De szerintem feleslegesen parázol, teljesen rendben van az a gumi és a mérete is.
Min aggódsz amúgy?
Mondjuk én a helyedben legközelebb decemberben raknám fel, sacc 3 hónapra és jónapot.
Bár pont én beszélek, aki nyárival jár télen is
-
diegho
nagyúr
válasz
modflow
#15171
üzenetére
A google egyértelműen megmondja milyen méret kell az autóra, nem tudom ki írt itt és mit, de ez a gumiméret egy egyszerű dolog, a gyárit kell rárakni és nem lesz baj. Ha van menetstabilizátor, kipörgésgátló, abs azok mind máshogy fognak működni gyáritól eltérő méretben.
-
Skillet
addikt
válasz
modflow
#15171
üzenetére
Hibátlan lesz a 205/55/16. Csak, hogy tudd, én is ezt a méretet raktam volna fel. Ilyen elkefélt méretet, mint a 205/60, tuti nem vettem volna meg, drága...
Letojnám, hogy a gyártó (autó), milyen gumit talált ki rá.
Mindjárt lett 10mm ültetésed is
már csak az autót kellene ráültetni a kerekekre, mert túl nagy a rés a kerékjáratoknál ![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
lama_lamm
aktív tag
válasz
modflow
#15169
üzenetére
Azért várd meg míg valaki más is ír valamit, de gyorsan átpörgettem a Totalcart és ezt találtam neked.
"Kedves Levélíró,
A gyári abroncsok helyett annak váltóméretei jöhetnek szóba téli használat esetén. A váltóméret azonban azt jelenti, hogy az új méret átmérőjének és a gyári méret átmérőjének különbsége legfeljebb 1% különbséget mutat.
Van még egy fontos szabály, nevezetesen az, hogy sokkal jobb a gyárinál kicsit (1%-on belüli) nagyobb kerékátmérő, mint a kicsit kisebb. A tapasztalatok ugyanis azt mutatják, hogy a - főleg az 1%-on túl - kisebb kerékátmérő instabilitást, rossz egyenesfutást okozhat. Azaz a konkrét esetben nem javaslom a tervezett méretcserét pont a fenti okok miatt."
A tiéd 3,1%. :S Szóval elég esélyes, hogy azért érezted amit éreztél.
-
lama_lamm
aktív tag
válasz
modflow
#15167
üzenetére
Pl. 215/55 lenne az.
Itt meg tudod nézni amúgy. [link]Egyrészt kisebb a kerület, ami által a sebességmutatót nem pontos (100 km/h-nál 103-at mutat majd).
Nem erre az abroncsméretre van tervezve a futóműved. Hosszútávon nem, hogy ideális, de hogy ez pontosan mit jelent, azt nem tudom sajnos, valamelyik Gumidoktor poszt-ban olvastam.
Amit én a hatalmas fizikatudásommal hozzá tudok tenni, hogy mivel ugyanazt a forgatónyomatékot kisebb kerék veszi át, szerintem jobban fognak kopni, de ez lehet, hogy oltári marhaság.
-
lama_lamm
aktív tag
válasz
modflow
#15164
üzenetére
12 cm akkor lenne, ha 205/60-as gumid lenne és nem lenne felnin, mert az nyilván elnyel valamennyit.
9,5 cm 11,2 helyett az szerintem pont annyi amennyi a felniben van.
A 205/55 még mindig kisebb, mint a gyárid amúgy, 3% felett van a differencia, lehet, hogy ez már akkora különbség, amit megérzel vezetés közben. -
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
modflow
#15155
üzenetére
1: nézd meg a nyomást a gumisok általában hasraütésszerűen fújják fel 2 bar-ra.
2: kell 1-200 km mire teljesen bekopik az új gumi, addig még ne várj tőle csodát.
3: ha most mentél +15-fokban az a téli guminak már/még elég meleg idő, nem optimális már/még a tapadása (rgo nyúlik)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
modflow
#14945
üzenetére
A TS850 a szürke a TS860 a sárga kör. A TS850 a 100%, a sárga kör (TS860) pedig az ahhoz mért százalékos előny/hátrány látható.
Tehát leolvasható, hogy kb 2,5%-al jobb a tapadása hóban cserébe kb 1,5%-al romlott a kopásállósága. Ebből látszik, hogy a TS860 egy lágyabb keverék mint a TS850.
-
-
modflow
veterán
válasz
modflow
#14578
üzenetére
Nos ma voltam a gumisnál. A 4-ből 2 felni teljesen jó, 2 pedig picit (1-2 mm) eltér, de azt mondta ez még belefér, hátra jó lesz. Szóval nem kell görgőztetni, meg ilyenek.
Viszont a peremet vissza kellett csiszolni, mert itt ahol a gumi ráfeszül, ott is be van festve, és attól érdes, holott simának kellene lennie, hogy a levegő ne szökjön ki. De ezt lecsiszolták csiszolópapírral. -
-
-
válasz
modflow
#14428
üzenetére
Ha még nem rendelted meg reggel óta a gumit, akkor inkább a Conti.
Nekem pont ez a méret van Michelin Alpin A5-ben, kissé csalódtam benne. Biztos veri ez is a mezőny 80-90%-át és tartós is, de a korábbi Michelin Alpin 4 jobb volt.
@Bálint: mér' szopatod magad ezzel a gumival szeptemberben? Mi bajod a nyárival? Vagy csak a kíváncsiság ilyen erős?

-
modflow
veterán
válasz
modflow
#14446
üzenetére
Én ezeket néztem ki a téligumihoz, de itt kizárólag azt vettem figyelembe, hogy mi tetszik látványra nekem, ill. hogy az ár ne menjen 30k felé. (16")
Szerintetek ezek mennyire jó felnik? Mármint nyilván nem szeretnék olyat venni, ami sec-pec tönkremegy, eldeformálódik stb.
HIJOIN HRS H-253
http://www.felniplaza.hu/webaruhaz/t/hijoin-alufelni/hijoin-hrs-h-253/105/13SILVER_LINE Boston
http://www.felniplaza.hu/webaruhaz/t/silver-line-alufelni/silver_line-boston/194/27ANZIO Spark (fekete-ezüst)
http://www.felniplaza.hu/webaruhaz/t/anzio-alufelni/anzio-spark-fekete-ezust/272/31 -
choco01
addikt
válasz
modflow
#14418
üzenetére
Szerintem még tél előtt, elvileg jobb is télen ha keskenyebb a gumi, de amit írtál 205/60-nél nem keskenyebb a 205/55 csak kevésbé magas.
nesa: komoly lehet ez a viking

-
nesa
veterán
válasz
modflow
#14411
üzenetére
Hol és mire használod télen az autót mik a jellemző körülmények?
Nálam hegyvidék ezert michelin x-ice xi3 at vetten ezen kívül még a nokian Hakkapeliitta R2 játszott nálam, de az ország nagyobb részére simán jók a sima sár-hó gumik is.(#14420) kornelka
Irj az adacnakEngem olyan is érdekelne ahol a sár-hó gumik vs jég gumik (nem szöges gumi) teszt
Vagy PL contivikingcontact vs TS850-860
-
Kornel
veterán
válasz
modflow
#10065
üzenetére
több helyen is lehet, olyat keress pl. hogy 5J
itt megtalálod, hogy az adott méret milyen széles felnire szerelhető.
személyes tapasztalat, hogy a még szerelhető szélesség alsó és felső határát se érdemes választani, mert vagy feszülni fog a gumi, vagy buggyos lesz.185/60 R14 5 J - 6½ J
175/65 R14 5 B - 6 Jesetedben kb. mind, bár a 185/60 buggyosabb lesz szerintem, ha 5 col körül van a felnid.
-
Kornel
veterán
válasz
modflow
#10056
üzenetére
Hankook w442-m volt, teljesen jo volt.
Firestone is jo a tesztek alapjan.
Szerintem egyikkel se losz melle.PH uberrangu: ezt irtam. Sietni kellett, vagy mentem, vagy elkestem, es nem szeretek kesni. Ezen kivul egyebkent sose szoktam ennyivel menni, szarazon se, mert minek. De akkor kellett.
egyebkent megint visszatertel, a tiltas utan?
Új hozzászólás Aktív témák
- Ventilátorok 120/140mm és tápkábel modding kitűnő árakon!
- LÉZEREZÉS! külföldi billentyűzet magyarra kb. 20-30p alatt!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS4188, 94% Akkumulátor
- Acer Predator Helios 18 AI I9 ULTRA 9275HX, 192GB RAM, 2TB SSD, RTX 5080
- 200db SZETT! REFURBISHED - DELL Docking Station WD19S + 130W töltő
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi







már csak az autót kellene ráültetni a kerekekre, mert túl nagy a rés a kerékjáratoknál ![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)



Siman lehet picit tojas, szemre nem mondod meg, de az auton meg utni fog. Legkozelebb mindenkepp vasarlas elott csinald, most meg remeljuk nem baszarintottak at.


