-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
válasz Kalandor #15050 üzenetére
akkor a tapasztalataink mást mutatnak. alapvetően egy top gumival elkerülhető ütközésből max erősebb koccanás lesz akkor is, ha legputribb gumi van az autón. ha annál nagyobb a csattanás, akkor biztosan nem a gumin múlt a dolog. de ez megint visszavezet arra, hogy nem tudnak vezetni az emberek, meg nem tartják be a szabályokat.
plusz ugye azt mondod, hogy te arra a 0,00001%-ra optimalizálsz. oké, de melyikre? Magyarország azért nagyon nem Szibéria, hogy egyértelműen kijelenthető legyen, hogy minden helyzetben "a top téli gumi" lesz a legjobb megoldás. Pl egy meleg, száraz november végi napon vagy egy meglepetésszerű 15 fokos decemberi délidőben még akár az a csúfság is megeshet, hogy egy nyári lenne a biztonságot jelentő megoldás. szóval az érvelési hibát nem feltétlenül én vétettem, meg azok a többiek, akik a 99,9999%-ra optimalizálnak. -
Killer01
őstag
Nah, Nokian WR D4 felpattintva. Első tapasztalatok 100 km után: dögöljek meg, de halkabb mint a nyári Michelin Energy saver-ek nagyon szar aszfaltnál van csak hangja, eddig szimpi a gumi. Majd bejáratás után meglátjuk, a hónap végén megyek olaszba a Dolomitokhoz
-
ADAM1337
nagyúr
Téli gumit nézelődők a kocsira, hátul egyszezont futott falken hs449 van.
Egyelőre azt lestem érdemes előre is ugyanazt a szettet, e39 touring, 205/65 r15 a téli alum.Valamint árban, kb hogy nézne ki egy ehhez hasonló minőségű gumi 235/45 r17-ben ?
-
Kornel
veterán
válasz rbalint88 #15051 üzenetére
Egyetértünk.
Ugye tegnap linkeltem a tavalyi budapesti napi középhőmérséklet diagramot, simán van nappal délben 15 fok, de akár még több is télen. Na most itt 100%, hogy jobb a nyári, mint a téli.
Persze lesz majd az a 0,00001%, amikor fagyban, hóban jobb lesz az a teszt győztes premium téli gumi, mint egy medium kategória társa, vagy egy négy évszakos, de akkor a fék, a futómű is 99,99999%-os azon az autón vajon? Saját példa, hogy a bőven csere érett tárcsákra a szerelő simán azt mondta, hogy elmenne még egy betétet. Hát kösz. Futómű ugyanez, másik szerelő szerint is jó az úgy, semmi baja, csak kopog...
Sokkal nagyobb gondok is vannak itthon az autókkal, mintsem prémium helyett csak médium ne adj isten budget gumi kerül fel egy autóra...
Értem én a prémium gumi előnyeit, volt contim, nem is egyszer, azért nem sok gumi tudná szakadó esőben a 150+ kmh/t egy suzuki splashen, de a pc5 igen. De aki budget, vagy medium gumit vesz, az legyen tisztába a gumija hataraival.
Egy szó mint száz, sok összetevős a történet, mindenki a saját igényeinek és pénztárcájának megfelelően válogathat.
Egyébként a gagyi EU label helyett ki kellene építeni egy EU gumi minősítő szervezetet, ami minden EU-ban forgalomba hozott gumit letesztelne es kategóriákba sorolja legalább vizes, száraz, jeges es havas úton. Nem egy nagy agysebeszet, csak akarni kellene. -
TaaT
veterán
-
válasz Kornel #15059 üzenetére
simán van nappal délben 15 fok, de akár még több is télen. Na most itt 100%, hogy jobb a nyári, mint a téli.
Délben mész dolgozni és kettőkor meg haza? Nem. Reggel meg fagypont körül van már most. De a 15 fok is szélvédett helyen, 2 méter magasan van mérve. A kerék meg a földön gurul ideális esetben, szóval lapozzunk, mielőtt szóba kerül, hogy a direkt napsütést kapó hőmérőn ma nálunk 28 fok volt.De aki budget, vagy medium gumit vesz, az legyen tisztába a gumija hataraival.
Amíg nem egy zombifilmben vezetsz, addig emberek vesznek körül, akik olyan manőverekre kényszerítenek, amelyek a Barumon túl vannak. Nem magam miatt veszek prémium gumit, hanem mások felelőtlensége miatt, de ezt leírtam a 3 példámban is. -
Kornel
veterán
-
válasz Kornel #15064 üzenetére
Te csak reggel és este mész?
Én nem.
24 órából nincs fél óra a nappali csúcshőmérséklet, amit 2 méteren mérnek. Az emberek pedig reggel és este mennek, vagy lassan már azt is bebizonyítod hogy nincs reggeli meg esti csúcs?Ld. Az elmúlt években a medmium semperit sokszor a prémium márkák előtt végzett több teszten is.
Dehogy végzett ott összesítésben. Itt van 3 év eredménye, a Semperit középmezőny: -
Kornel
veterán
válasz Kalandor #15065 üzenetére
Senki nem beszélt csúcshőmérsékletrol.
Én már a te hozzászólásod előtt is napi átlaghőmérsékletrol beszéltem, ha olvastad...
Ha nem, szívesen megkeresem, és belinkelem.Szetnezek én is pár teszten, ha nem gond, es még jelentkezem.
Ha nincs igazam, azt is be fogom ismerni -
válasz Kornel #15066 üzenetére
Senki nem beszélt csúcshőmérsékletrol.
De, te:
"Ugye tegnap linkeltem a tavalyi budapesti napi középhőmérséklet diagramot, simán van nappal délben 15 fok"Középhőmérséklet, ami délben 15 fok?
A napi középhőmérséklet a napi 4 meteorológiai mérés (ami még mindig 2 méter magasan van) átlaga.Szetnezek én is pár teszten, ha nem gond, es még jelentkezem.
Hajrá.[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz Kalandor #15063 üzenetére
Eddig egy koccanasom volt a sajat balfaszsagombol es a korulmenyek szerencsetlensegebol adodoan (BAH csomopontnal beragadt a sor, plusz picit fel volt fagyva az ut es nem kezdtem el idejeben fekezni, eppenhogy belecsusztam az elottem alloba, csak karc lett mindket kocsin, meg kb semmi rutinom nem volt), ezen kivul 300k km alatt sok veszelyes helyzetet kerultem el es szerencsere nem is nagyon okoztam ilyet, de egyiknel sem azon mult a kimenetel, hogy epp kozepkategorias vagy top gumi van a kocsin. Csingcsung gumit nem veszek, ez a mostani apollo a "legtrogerebb" gumim eddig es meg ezzel is sokkal inkabb azon mulik, hogy idoben es megfeleloen reagaljon az ember egy necces szituban, mint azon, hogy milyen gumi van az auton. Szerintem kozekategoriatol felfele mar elhanyagolhato kulonbseg van ket gumi kozott, a soforon tizszer, ha nem szazszor annyi mulik. Pl 90 eves papanak lehet fent a kocsin michelin pilot supersport is keramiafekkel, ha a reflexeit a naptarban lehet merni es mar osszetori a kocsit, mire elkezdene fekezni.
-
Kornel
veterán
válasz Kalandor #15067 üzenetére
Szerintem kiforgatod a szavaimat.
Legyen a napi minimum egy nap -3 fok, egyértelmű, hogy a téli a jobb, sőt ugye talán szinten lehet, hogy -5 fok lesz.
De ugyanaz délután 3-4 órakor már simán lehet 15 fok is, amikor is az aszfalt sem 15 fok lesz, hanem a nap sugarai szépen felmelegítik, és még annál is melegebb lesz, na itt meg már nem a téli lesz a jobb választás, mi van, ha ide fog esni az általad várt 0,00001% valószínűséggel várt "esemény"?Most gondolkoztam, hogy nézek egy lézeres hőmérőt, amivel nem csak a levegő, de az aszfalt hőmérsékletét is tudom mérni, es pár napig lehetne mérni, akár több helyszínen is, összevetve az aznapi hivatalos hőmérséklet adatokkal.
A tesztre visszatérve a semperit 2011 körül szerepelt jól a teszteken, az ugrott be, de pl. most is volt előkelő helyen a sava UHP is, és egyéb medium/budget gumi is.
A hankook is elég sokszor szerepel jó helyen mérettől és évszaktól függetlenül, es még mindig csak médium kategóriába sorolnám, ár alapján mindenképp.Rbalint: őszintén szólva én jelenleg még nem érzem azt a nagy különbséget a PS3 javára (3-4 mm 2013DOT) az apolloval szemben, sőt esőben szerintem a profilmelysege miatt már rosszabb volt, mint ez ujan, szárazon mondjuk ennek eddig hosszabb a fékutja, és hamarabb elforog, de kanyarsebessegre se vettem észre semmi különbséget, ami azért meglepő.
[ Szerkesztve ]
-
Zsolt!!
aktív tag
Nem akarom megsérteni itt a Topik törzstagjait, de szerintem Kalandornak igaza volt. Ő arról beszélt, hogy milyen a gumi és nem arról, hogy a szomszéd "Sanyinak" milyen a vezetési képessége meg hogy milyem állapotú az autója.Ha csak a gumit nézzük nem kérdés holy melyik a jobb a top gumi vagyaz alsó kategóriás.Ha ő a legjobbat akarja hát vegye mindenki pénztárcájának meg igényeinek megfelelően. Sajnos nekem sem telik prémiumra de próbálom nem a legszarabbat venni Az hogy néha előfordul 12 fok decemberben is hát valószinű ez egy átmeneti idő nehéz előre látni az időjárást. de az is biztos hogy utánna lesz egy január amikor meg lesz 1-2 hét -10 fok akkor a nyári gumisok leteszik az autót? Abban teljesen igazatok van h ismerni kell a gumi képességeit akár top gumi akár nem. Béke
-
válasz Kornel #15069 üzenetére
Szerintem kiforgatod a szavaimat.
A középhőmérséklet nem 15 fok délben szerinted: ez nem kiforgatás, hanem fogalomzavar.De ugyanaz délután 3-4 órakor már simán lehet 15 fok is, amikor is az aszfalt sem 15 fok lesz, hanem a nap sugarai szépen felmelegítik, és még annál is melegebb lesz, na itt meg már nem a téli lesz a jobb választás, mi van, ha ide fog esni az általad várt 0,00001% valószínűséggel várt "esemény"?
A forgalomcsúcsok (hiába kerülöd még mindig a kérdést) reggelre és estére esnek, amikor az átlagos hőmérséklet alacsony, tehát téli gumi kell. Elfogadod ezt vagy a meteorológia után vágjunk bele a statisztikába is, hogy mekkora a délutáni csúcshőmérséklet tizenpárfokos időaránya a napi 24 órából, és így mekkora a balesetek bekövetkezésének az akkori esélye?
Vagy abba is belemehetünk, hogy mész a szerinted 15 fokos időben délután kettőkor a 23 fokos aszfalton nagy boldogan, majd 10 méterrel odébb meg mindkét érték 8-10 fokkal kevesebb, mert sok helyre egész nap nem süt direkt napfény. Vissza is értünk ide.A tesztre visszatérve a semperit 2011 körül szerepelt jól a teszteken, az ugrott be.
Szóval nincs igazad. -
#32577792
törölt tag
Akkor ajánlott a téli gumi használata, ha hosszabb ideig, folyamatosan a napi átlaghőmérséklet 7 vagy 8 fok.
Tegnap Bp-en nem érte el a 7 fokot.
Napi adatok -
choco01
addikt
Ennyit b@szakodni ezen a mikor tegyuk fel a milyen kategorias teliguminkat kerdesen..
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
veterán
válasz BigBlackDog #15077 üzenetére
A fejbe' meg x korsó sör...
-
Kornel
veterán
válasz Kalandor #15071 üzenetére
Még egyszer.
Lehet bármit belemagyarazni, ezek a mért napi minimum, maximum, és középhőmérsékletek.
Február részletezve:
Havi középhőmérséklet 7.4 °C
Havi átlagos minimumhőmérséklet 4.3 °C
Havi átlagos maximumhőmérséklet 10.4 °C
Havi legalacsonyabb hőmérséklet -0.1 °C
Havi legmagasabb hőmérséklet 18.1 °C
Legnagyobb napi hőingás 12.7 °C
Havi összes csapadék 102.9 mm
Legcsapadékosabb nap 21.6 29.
Csapadékos napok száma 18
Jelentős csapadékú napok száma 7
Zivataros napok száma 0
Forró napok száma 0
Hőségnapok száma 0
Nyári napok száma 0
Fagyos napok száma 1
Téli napok száma 0
Zord napok száma 0
Ködös napok száma 0Egyébként felkeltetted az érdeklődésem, rendelek egy lézeres hőmérőt, hogy összehasonlítsam a mért levegő hőmérsékleteket az aszfalt hőmérsékletekkel.
[ Szerkesztve ]
-
-
#32577792
törölt tag
Nos, ugye említve lett, hogy legyen tisztában mindenki saját gumijai korlátaival, itt főleg a med. és alatta lévő, csájna modellekkel. Ez a kijelentés meg is állja a helyét. Tudod, hogy 20 méterrel hamarább kell fékezned és nincs gond.
Akkor se nincs gond, ha mások is tisztában vannak a TE gumijaid képességeivel. Tehát tudják, hogy jön egy kockás autó, aminek a féktávja nem a szokásos 20m, hanem pl 27. Így aztán nem fog eléd kikanyarodni, mert TUDJA, hogy nem tudsz megállni és csatt lesz. (mert ugye az elő sem fordulhat, hogy nem adnak elsőbbséget meg annak, akinek járna, de már 20 perce próbál kijönni, de rohadtul nem engedik)
Szóval számomra bukó az a tézis, hogy ami nem annyira jó, az egyébként politikailag jó, mert én tisztában vagyok azzal, hogy nem tudok megállni annyi időn belül, ami egyébként még elvárható szint lenne.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz #32577792 #15084 üzenetére
Ha visszaolvasol, első kezes tapasztalatból most írtam egy 3 éves 3-4 km-es csúcs gumi, és egy zsír új medium negyevszakos gumi teljesítményéről egymás után felrakva őket.
Illetve amit senki nem említett, hogy a prémium gumik közül nem egy évről évre csak a tesztek középmezőnyben szerepel, sokszor médium gumik is beférnek eléjük, ld. hankook, esetleg falken, sava, stb.
Akkor most hogy is van ez?
Vagy amikor az egyik tesztben X gumi teszt győztes, a másikban ugyanaz csak a középmezőnyben van...
Úgyhogy szerintem mindent összevetve tényleg nem lehet csak a gumira leegyszerűsíteni akár egy fekutat sem, ha már teszt győztes gumid van, akkor illik 100%-osnak lenni a lengéscsillapítóknak, és a fékeknek is, különben megint nem tudsz rendesen felkészülni arra a bizonyos 0,00001%-raA mikor kell téli gumi linkre csak annyit tudok mondani, hogy akkor gyakorlatilag tavaly februárban nem is kellett volna 😉
(Ezzel nem azt mondom, hogy télen nyári gumi kell, csak nem árt átgondolni, hogy egy teli gumi melyik tulajdonságait használjuk ki az itthoni "zord" telekben.)[ Szerkesztve ]
-
#32577792
törölt tag
válasz Kornel #15085 üzenetére
Fontos az "érzés, tapasztalat" a gumik viselkedésében, de mellette legalább annyira, - talán még icipicit talán, esetleg - a pontos, nem érzéses, műszeres mérés is.
Teljesen felesleges ez a téli gumi ellenséges dolog, aki akar, menjen nyári slick-el Főleg ha napi fél órát használja, napos időben, olyan helyen, ahol nincs forgalom
Na viccet félre téve. Nekem is volt négy évszakos, nem is egy, de soha többet.
Olcsóbb, biztonságosabb a két garnitúra.
Ezért kell két garnitúra, két felnivel, ha az idő engedi fel a nyári szett, másnap meg a télit ha esik a hó vagy mittoménEgyébként baromi egyszerű: azonos időben, helyen, körülmények között teszteld le pl. a fékutat.
60-ról 0-ra
90-ről
130-ról
Zsír prémium, médium és 4 évszakost, meg ugyanezeket mediumban.Tesztek:
Ha visszaolvasod őket:
ha nyer az egyik méretben, másikban már nem biztos, ott más is lehet előtte.
Más cég más pontozási átlagot tart fontosnak, ki kell választani, adott környezetre melyik jobb
itthon nem biztos hogy nagyon kéne figyelni az extra havon járásra -
Kornel
veterán
válasz #32577792 #15086 üzenetére
Megint egy oldalról nézed a kérdést.
Egy szóval se mondtam, hogy télen menjen valaki nyárival, főleg ne szlikkel.
Sőt.
Ahogy mondtam, egy még simán vállalható profilmelysegu prémium gumi sem acélos már vízen, ha a futofeluletenek a fele elkopott már.
Az utolsó gondolatoddal pedig 100%-osan egyetértek, lehet tesztgyoztes egy teli gumi, ha itthon szinte sose használod ki a havon extra képességeit, ellenben lehet a teszt szerint középmezőnyben olyan téli gumi, ami akár száraz és/vagy vizes aszfalton jobb, akkor most melyik 0,00001%-ra készüljünk?Én itt befejeztem a témát, nem veszekedni akarok, aki érti a gondolatmenet, annak nem kell magyarázni a mondandóm lényegét, aki meg nem, annak meg hiába magyarázom, mert teljesen más szemszögből nézi a kérdést.
-
#32577792
törölt tag
válasz Kornel #15087 üzenetére
Ahogy mondtam, egy még simán vállalható profilmelysegu prémium gumi sem acélos már vízen, ha a futofeluletenek a fele elkopott már.
Persze, ahogyan egy medium sem ilyen állapotban. Azért ne hasonlítsuk már össze az almát a körtével.
Azonos feltételekkel kell ítéletet mondani.
Ha használt gumit veszek, nem fogom egy újhoz hasonlítani. Főleg nem abban az esetben, ha kicsi a különbség az újak eredményei között. De ha már egy ringyrongy az új, akkor talán nem lehet mellé nyúlni a premium használttal sem.Ha olvastad is amit írtam, a következő mondat : Viccet félre téve... kezdődött
Én mindenképpen két garnitúra párti vagyok.
-
nesa
veterán
válasz Kornel #15087 üzenetére
Valamikor valahol volt olyan gumiteszt ahol magadnak csúszkával tudtad súlyozni mi a fontos számodra, ez jó mert mindenki jobban eltudja dönteni mire van szüksége.
Az alföldön lehet én is négy évszakos gumit vennék.(#15085) kornelka
Te lattál mar 100% os lengéscsillapítót, nekem bőven fasza a 65% os is sok új kocsin se éri el a 65 ot.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Nem a maradó talpero mert értékre gondoltam, amit te említesz, az kocsinkent változó értéket mutat akár új korukban is. (Típustól függően)
Hanem az újkori állapotához képest milyen állapotban van, arra celoztam.Más:
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Méregettem én hőmérsékleteket ma reggel. Az árnyékos résznek olyan területet választottam, ahol ma még nem érte napfény a felületet.
Indulás előtt, mérés időpontja: 08:55
2 méteren, hőmérőházban: 5,8 °C
Kocsi hőmérő szerint: 6 °C
Aszfalt, napsütötte részen: 7.4-7.6 °C
Aszfalt, árnyékos részen: 4-4.2 °CBent, XI. kerületben, mérés időpontja: 09:40
Időkép hőtérképen a legközelebbi mérés szerinti hőmérséklet: ~12 °C
Kocsi hőmérője szerint: 10 °C
Aszfalt, napsütötte részen: 16-17 °C
Aszfalt, árnyékos részen: 8-9 °CMajd még méricskélek, most már én is kíváncsi leszek. Itt lehet majd nézegetni az értékeket.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz BigBlackDog #15091 üzenetére
Nagyon jó vagy, markatars, én eszköz nélkül egyelőre nem tudok mérni.
-
Bozso68
senior tag
Sziasztok!
Adott egy kiszemelt Citroen C-Crosser 18"-os kerekeken. Ennek osztóköre 5/114,3, az ET 38-42 között valahol.
És van egy általam eladó Opel Antara 17"-os gyári felnivel 5/115, ET 38-40 között (nem tudom, melyik a gyárija, fent van a kocsin), és egy 16"-os felni a téli guminak 5/115 ET 35.
Mivel a gumiméretek stimmelnek, kérdésem az, hogy átvariálható mindegyik felni a másik kocsira? Ha jól tudom, az osztókör csavarokkal megoldható.
Az Opelen 18"-ban ET 40-42 ajánlott elvileg, jó rá a 38-as is?
A Citroen 16" ajánlott ET 38-ra a 35 gondolom jó, mert az Antara is azzal megy 38 helyett.
A Citroen 17" ajánlott ET 42-re a 38, vagy 40 jó?
Vagy ennyire kis eltéréseknél nem kell félni?Bocs a láma kérdésekért, jobb lenne , ha nem kellene még felniket is vennem, meg használtan árulnom.
Köszi előre is: Zsolt
-
nesa
veterán
válasz BigBlackDog #15091 üzenetére
Nálunk kb 2 hete valamelyik reggel nagyon vékony jéghártya volt a szélvédőn, mondjuk azóta nem láttam ilyesmit, de nekem ha csak 1x nem tudok hazajönni a tré gumi miatt már megéri a havon jégen jobb gumi, 2 éve a koros kb 5mm es semperit spedd gripp2 vel csak 3. neki futásra tudtam hazajönni (kb friss 7-8cm es havon) többet nem is használtam a citromot ha nem volt száraz az út inkább a fasza új gumis tipoval jártam, pedig a varosba a friss havon elég jónak bizonyult a semperit is, de a hegyen kegyetlenül elvérzett.
Nektek mennyit érne meg ha nem tudnátok hazamenni és valaki segítene, termesztessen nem ingyen teszi?
Engem egyszerűen nem tudtok meggyőzni hogy mostantól már nem is lesz tél, mióta itt lakunk kb 12 éve 1 x volt olyan hogy gyakorlatilag fagy se volt kb 10 éve, azóta minden évbe van minimum 2 hét szopás.