-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
diegho
nagyúr
válasz rbalint88 #14099 üzenetére
Van 8db felnim. De egyszerű a matek. Itt azt írtátok 50k-t bír ki egy CC, ugyanennyit bír a külön téli, külön nyári. Ha évente 15k-t használod az autót, az 3 év és egy kicsi a CC-vel, 6 év és egy kicsi a téli+nyári garnitúrával, tehát pont akkor fog öregedés miatt cserés lenni, amikor elkopna. A 34000 nem tudom hogyan jött ki, biztos meg tudod magyarázni azt is, akárcsak azt, hogy 6 év és 100k km-re hogy a fenébe lehetne jó alternatíva a CC, amikor kétszer meg kell venni, a téliből és a nyáriból viszont 1-1 garnitúra elég, viszont jóval olcsóbb. A sebességindex pedig kit érdekel? 130 km/h a megengedett maximum az országban nem? Egy 185/60 R15 méretű gumis autón minek legyen 300-at tudó gumi, amikor 150-et sem fog látni sosem?
A teszteket pedig azért kérdeztem, mert nincs olyan elismert oldalról származó teszt az Apollo 4 évszakosról, aminek akárcsak az első kezdőbetűjét biztosan igazra lehetne venni. A SUV gumis tesztet hagyjuk, az jelen pillanatban senkit nem érdekel. Személyautóról van szó normál méretben.
[ Szerkesztve ]
-
-
rbalint88
addikt
válasz diegho #14103 üzenetére
nyilván 100ezer km-re (ha mész annyit) nem éri meg, nem is hypermilereknek ajánlottuk. ha van 8 felnid, akkor más a matek, de azt valahol egyszer kifizetted. a 34400 úgy jön ki, hogy van 4x3600Ft a gumik között és számoltam 20ezret a felnire, mert a legcsövesebb acélfelniért is elkérnek ennyi, ritkább darabnál még több. (nekem 30 lett volna a 4 nem hibátlan acélfelni, 50 volt a patika alu, így azt vettem.)
amúgy nálunk a kicsit bővebb családban a 3 autóból 2-re tök elég lenne bármilyen négyévszakos (splash 5k/év, astra g 7k/év), nekem is elég lenne a futás szempontjából (10-12k), csak nyáron autózom olyanokat, ami igényel egy jó nyárit. a hankook ventus prime 3 nagyjából beváltotta a hozzá fűzött reményeket, de lehetne keményebb az oldalfala, egyébként szépen tapad.
de a CC-re 50ezre írnak, nem tudom egy rendes gumi mennyi, de pl az astrán a hankook w442 3 szezon alatt eléggé elkopott, míg a kumho kh17 alig kopik (meg nem is tapad).
300-at nem kell tudjon, de pl németeknél az a mondás, hogy a nyárinak az autó végsebességét meg kell haladnia, a téli lehet egyel alatta. (pl 220 a végseb, akkor a nyári 240-es V-s, téli 210-es H-s) az meg nettó demagógia, hogy 150-nél nem megy többet itthon -
diegho
nagyúr
válasz rbalint88 #14105 üzenetére
A 8 felnit az autóhoz kaptam ajándékba, nem adtam érte semmit. A 34000 azért sántít, mert a téli+nyári (Firestone és Kumho) össz ára és a CC ára között van 3600, tehát 3600*4=14400 pénz. Az 50k-val amúgy eléggé alá lőttem a téli+nyári gumival. A cégautóinkon mindig budget gumik vannak, Kumho, Barum, Friestone stb. és éves szinten van amikor 110k-t mennek, olyan 60/40 megoszlásban, de az 50/50 sem elképzelhetetlen, minden évben új garnitúrát kapnak, de mindig marad rajtuk annyi minta, hogy még simán mehetnének pár hónapot, pedig szinte mindig 7 személy van az autókban és nincs kímélve.
A CC majmolást azért nem értem, mert még senki nem tudja mi lesz 3-4 év múlva. Mennyire fogja ezt a forradalmi újítást érinteni a kopás, mennyire fognak a tulajdonságai változni attól, hogy folyamatosan az autón vannak a 35 fokos melegben és a -15-ös hidegben is stb. Én beszéltem erről olyan gumissal, aki már lassan 40 éve a szakmában van, de ő is azt mondta, hogy majd 3-4 év múlva kiderül mennyire jó.
A 100k km-t nem értetted. 6 év és 100k km-ben gondolkodva és a jövőt nézve. Oda két garnitúra CC kell (2x23x4 tehát 184k esetemben), míg téliből és nyáriból is elég 1-1 garnitúra (107k esetemben), tehát hosszú távon rengeteget tudsz spórolni, ha nem CC-t veszel és van 8 felnid, sőt ha veszel felnit, akkor is jóval olcsóbban jössz ki.
-
rbalint88
addikt
válasz diegho #14108 üzenetére
értettem a 100k km példát, írtam is, hogy akkor nem éri meg. az 50ezres CC élettartamot nem venném készpénznek, lehet elfutja az is a dupláját egyébként. sok mindentől függ, például attól is, hogy ki hogy kanyarodik.
a valamilyen formában kifizeted dolgot a felninél arra értettem, hogy lehet, hogy adják az autóhoz, de valószínű bele van kalkulálva az árba
azért meg nem mindenki hülye és te vagy helikopter, mert pont ilyen kicseszős gumiméreted van négyévszakos szempontbóllenko: főleg a két felső, padkázott dísztárcsa igazán szép vannak autók, amire egyszerűen prosztóság a dísztárcsa. Alfára se tettem volna jó szívvel acélt, de mivel nem is volt drága hozzá képest az alu, így főleg nem volt kérdés.
[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
Én egy valamit nem értek. Ott az SUV teszt, azt mondja az Apollo ugyanolyan jó, mint a Vredestein, de volt ide linkelve egy 4 évszakos teszt, amiben a Vredestein fos volt [link]. Ha a kettőt összerakom, akkor az Apollo ugyanolyan fos, mint a Vredestein, csak kicsit olcsóbban ugye?
-
diegho
nagyúr
-
Kornel
veterán
válasz diegho #14116 üzenetére
Mert gyakorlatilag quatrac 3 atnevezve.
Ugyanabban a gyarban készül Hollandiaban.
Én nagyon sokat keresgettem utána, gyakorlatilag ott erős, és ott gyenge, ahol a quatrac3.
Az apollo meg is mondta, európában személyautóknal a vredestein az első márkájuk, az apollo a másod márkájuk. Teherautónal fordítva.
Tehát úgy is nézheted, hogy az apollo olyan, mint a continentalnak a barum.
Még mindig jobb, mint a kínai lim lom, vagy a japán falken.
És nem mellesleg kva jól néz ki, múltkor már linkeltem, gondolkoztam is rajta.Gergo88: azt a tesztet hatóságilag betiltanám.
Amit ott művelnek teszt címén az vicc, szerintem 10-en összeállnank itt, hitelesebb dolgot tennénk le az asztalra.[ Szerkesztve ]
-
Skillet
addikt
mert az ilyesmi "teszteket" kellene nézni
KATT
de itt rengeteg gumiról van vélemény, nem csak a CC-ről.
eszerint vettem a Falkent is. nem csalódtam.
amúgy a gumik le/fel szerelését szoktátok számolni?
az én méretemben az is lenne vagy 16e ft évente.[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
csibor
őstag
válasz Gergőke88 #14112 üzenetére
Ha vigasztal nekem is csak 20 perc eső volt még. Szóval mindkét gumit azonos feltételek közt használtam. Hidd el ha télen szar lesz a gumi, ugyanúgy lefogom írni. Kell az okoskodás. Megnézed a másik hozzáoszlásom láthatnád hova ajánlottam azon kevés futás alapján a CC képest.
-
baluka6
aktív tag
Egyébként ha már szóba kerültek a tesztek, sokszor hivatkoztok itt az ADAC tesztre és lehúzzátok pl az Autónavigátorost. Miért?
Az ADAC teszt nem 1-szer bukott meg, hogy csak a pénzről szól és szerintetek mégis az a mérvadó?A másik pedig a Hankook gumik... pár éve léptek be a köztudatba, mióta a csapból is a hankook reklám folyik. Előtte a Michelin volt mindenhol és mindenki azt vette/ajánlotta. Most ugyan ez van, csak a Hankook-nál. Bár ár/érték arányban elvileg jók...
-
Kornel
veterán
válasz baluka6 #14120 üzenetére
sehol nem bukott meg az adac gumiteszt.
és kb. hozza a valóságot, ha nem csak a neten nézegeted a gumikat.
adac teszt miatt vettem anno PC5-öt, szerintem vizes tapadásban nem sok jobb gumi van nála.
falkent csak közepesre hozta legtöbbször, gondoltam én, hogy majd én tudom, és jó lesz az, de nekem a téli falken HS449 se jött be, annyira se, mint egy barum korábban.
persze sok minden DOT (évjárat) és méret függő is, de az adac teszten jól szerepelt gumiban még nem csalódtam egyszer se.ellenben ezek az évek óta készülő autonavigatoros tesztek viccel érnek fel, műgyantán tesztelik a jeges viszonyokat, havat életbe nem látnak, ha épp nem esik 1 cm hó véletlenül, stb.
hogy lehet négy évszakos és/vagy téli gumit tesztelni valódi hó és jég nélkül?
meg ez a bridgestone tesztnyertes teszt, egy vicc.
mutasson már bárki egynormális tesztet, ahol bridgestone nyert -
lenko
aktív tag
válasz rbalint88 #14110 üzenetére
Ez csak egy guglizott kép, az enyémet nem rágta meg az egér.
Ritkább autókhoz drágább az acél. Nekem 20k-ba volt a 4db 16-os acél.
Télen rosszabbak az utak is, az acél erősebb is, persze ha deformálódik akkor kuka.
Az alut viszont legtöbbször hamarabb kell görgőzni, mint a lemez deformálódna.[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
rbalint88
addikt
Es mennyi a disztarcsa? ahogy en neztem, nem eri meg annyira az acel. 15-16"-ban 30-60 kozott kapsz alufelnit, acel+tarcsa se all meg 30, de inkabb 40 alatt.
Gorgozest meg hagyjuk, eddig egyiket se kellett, sot az audi pepperpot felni olyan utest kapott, hogy a gumi puklis lett es a lengokar elhajlott, de a felni ra se bagozott... -
lenko
aktív tag
-
Kornel
veterán
Ha már itt tartunk.
Szerintetek mennyit ér (eladni akarom) egy szett (4 db) gyári Honda lemezfelni (R16), Conti TS830 6 km-es gumikkal? (DOT2012)
Én 60k-ra gondoltam. -
molnarpeter
nagyúr
az acél erősebb is, persze ha deformálódik akkor kuka. - vagy elő a nagykalapáccsal Ha nincs megrepedve, szvsz simán használható helyreigazítás után is. Terepen, erdőn gépek felnijei kapnak rendesen, de simán helyre lehet igazítani őket, pedig nem papírból vannak Nameg ott 5 helyett 35k egy darab használtan. Autó felnijét természetesen vagy precízen, vagy csere.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
-
Skillet
addikt
válasz molnarpeter #14135 üzenetére
A SwiftKey mitől jobb, mint más hasonló program?
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
Saccco
nagyúr
válasz Skillet #14136 üzenetére
Tanulja a szófordulataidat és írásodat, elég hamar azt ajánlja, amire éppen gondolsz. Két-három betű után adja a kívánt szót. Én szeretem.
█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
-
rbalint88
addikt
az fasza. Erdélyben csináltak nekem meg egy ilyen kicsípett oldalfalat, míg hazajöttünk, kipúposodott az oldala... ma a sarkon valahogy egy csaj egy Ford Ka-t nullázott le, horpadt felni, szétszottyadt gumi. nagy kátyú se látszik, egyenes úton meg nem tudom hogy lehet felugratni a padkára. tegnap meg egy taxis zúzott oldalba egy vw polot, veszélyes kereszteződés...
-
Zolás
addikt
Üdv.
Tesóm kocsijára vennék gumit, elgondolkoztam a négyévaszakosokon. Egy ford fusionről van szó, évi 15-25k között megy. Most 195/65/15 van rajta, vegyek 185/65/15-ös méretet, vagy mehet a jelenlegi méret? Árban ugyanott van.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
kenguru99
aktív tag
A 195/65r15 nem jó méret erre az autóra. A gyártó által jóváhagyott gumiméretek. Évi 15000km határeset a négyévszakosra de 25000-nél már vegyél külön télit és nyárit.
[ Szerkesztve ]
-
Zolás
addikt
válasz rbalint88 #14144 üzenetére
Értem. Valami ajánlás a két szetthez? Fele város, fele vidék, M0-ás leginkább, hosszú pályázás nincs. Lehetőség szerint halkat szeretnék, és mivel nem profi sofőr a tesóm, nem szeretnék valami gagyit venni, amivel fejreáll.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
DeathAdder
veterán
Sziasztok.
Lexus is200 -ra (16") valami ismertebb márkanevű téligumikat tudnátok ajánlani?
Lehet több is, csak hogy legyen valami alternatíva, hogy miket érdemes leginkább nézniKösz!
-
F_Zolee
veterán
válasz DeathAdder #14147 üzenetére
Topik összefogaló ha már csak márkanév kell?
-
Qru
MODERÁTOR
-
DeathAdder
veterán
20e ft/db kb, igazából nem konyítóm mely gyártók mely típusai lehetnek jók, vagy ennyiért a legjobbak
EP3-at új bridgestone blizzak lm25 -el vettem, azokkal elégedett vagyok, de több félét egyáltalán nem ismerekF_Zolee - annyit magam is tudok, hogy melyek pusztán a nagyobb márkanevek.. nyilván elolvastam a topikösszefoglalót mielőtt beírtam
Új hozzászólás Aktív témák
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek