-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
S. Szabi
őstag
"Gumigáz"-ról is van itt egy jó cikk -> http://gumibiznisz.hu/blog/gaz-vagy-nem-gaz-a-gumigazrol-feheren-feketen-b4257.html
-
svedmalac
tag
válasz bandus #16542 üzenetére
Ez a centírozós téma nagyon jó!
Nálam évek óta jelentkezik az, hogy kb. 120-nál kicsit ráz a kormány. Sose volt olyan durva, hogy foglalkozzak vele, de valahol mindig is bosszantott.
Se alatta, se felette nem csinálja.
Már csak az a kérdés, hogy pl. vidéken, pl. Szhelyen ki csinál normális centíozást?
Vagy vigyem el a cikket kinyomtatva, hogy ilyen csinálj bmeg?HP ProDesk 600 G6, Dell E5450, Panasonic 50GT50, Nokia 930, Xiaomi Mi9 Lite, Citroen 2CV és C5 X7
-
svedmalac
tag
válasz molnarpeter #16559 üzenetére
Csak az elsők.
Az első tengely hátsó szimeringet kell majd cserélnem, de az sem vészes még.
Más bajról nem tudok. 120 alatt/felett nagyon szépen megy...HP ProDesk 600 G6, Dell E5450, Panasonic 50GT50, Nokia 930, Xiaomi Mi9 Lite, Citroen 2CV és C5 X7
-
brumi1024
veterán
válasz focvis #16548 üzenetére
Nagyjából ismerve az Audi felni- és kiegészítőárakat, a 2.8 milliót én is sokallom, de az 1.15 sem kevés. Mondjuk ebből eleve majd 400 a 4 darab 285/35 R22-es (vagy esetleg 285/40 R21-es) gumi, ami a mostani Q7 gyári felnikínálatának nagy részében szükséges.
Azt viszont elhiszem, hogy németből olcsóbb, nekem is oda vezetett az utam a nézelődés során.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
válasz Kornel #16551 üzenetére
átjöttem ide, ne ott offoljak, ami engem elbizonytalanít ez a része a dolognak:
"A Michelin valóban nagyot alkotott a CrossClimate kifejlesztésével, bátran ajánljuk mindenkinek, aki meg akar szabadulni az őszi-tavaszi kerékcserék nyűgétől, nem használja nagyon nagy utakra az autóját és főként biztonságban szeretne közlekedni. Kis és közepes gépjárművekhez, vagy akár elektromos autókhoz is. Mi kipróbáltuk és nem csalódtunk! Persze ne felejtsük el, hogy ez nem egy téli abroncs, nincs is értelme hozzá hasonlítani. A saját kategóriájában, normál használat mellett viszont a CrossClimate kimagaslóan teljesített, akár forró aszfaltról, akár hideg, havas útviszonyokról legyen szó. A tesztautó egy Opel Vectra B Caravan volt, egy 101 lóerős dti erőforrással 195/65R15 gyári méretben. Azt azért még érdemes megemlíteni, hogy szerintünk ez a körülbelüli autó méret a maximális, amin még igazán jól működik ez az abroncs."
Jelenleg continental ts 850-et használok mindkét kocsira, nyárra meg continental ecocontact 5-öt.
Mondjuk második autóra gondoltam, amivel szinte csak helyben járok (golf 4 1,6 16v 105ló, 205/55 r16)
most tavasszal kell vennem rá valamit mindenképpen.Még abban tudnátok segíteni, hogy melyik oldalon lehet könnyen eladni használt gumikat?
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Kornel
veterán
válasz kisza25 #16565 üzenetére
A facebookon a két felnis-gumis csoportban van rá mostanában a legnagyobb esély, hogy gyorsan és jó áron elmenjenek a gumik, az eddigi tapasztalataimbol.
Ha valaki ritkább méretet adsz el, akkor érdemes az arra az autóra való csoportban is meghirdetni, mint pl. a swift sportra való gumi, ami sok másra nem jó.Nekem egy CC-nel elvileg gyengébb gumi van fent egy ennél erosebb autón, aminek ki is használom a képességeit, és eddig még nem volt gumi miatt semmi vészhelyzet.
Annó pár autón volt ecocontact3 gumim, ahhoz mérten ősszel, szárazon biztosan jobb az apollo, szerintem az ecocontact nem tapadt rendesen, se ujan, se használtan. PC5 is volt, na az más dimenzió, attól fényévekre van a mostani negyevszakosom.Többeknek volt már fent nyáron CC, ők tudnak nyilatkozni a tapasztalataikról.
-
válasz Kornel #16566 üzenetére
Annó írtam, hogy pároméknál a céges insignia-kon CC volt (vagy 3-4hónapig). Akik használták (nyár-ősz) nem voltak megelégedve vele. Aszondják se kanyarodni, se fékezni nem volt az igazi, illetve a mintákat kezdték elhagyni.
Bár nem is értem, hogy ilyen hasznlatra miért ezt vette a flottásuk (havi 5-7000km).
A lényeg, hogy nagy-nehéz autón nem szerepeltek jól.
Én nagyjából azóta vagyok kiábrándulva a cc-ből, pedig a megane-re volt tervben.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
brumi1024
veterán
válasz Kornel #16568 üzenetére
"Az autóm meg közepesen nehéz, 1300-1400 kg kozott valahol, és kanyarodni is tudok, meg megállni is"
Közepesen nehéz, amikor ma már egy Corsa is 1200kg? Nálam az 1300kg még könnyű, a közepesen nehéz az egy mérettel nagyobb autók 1500-1600kg-ja és nehéz a ~2 tonnás az A6/E klasse/5er.
(#16569) molnarpeter: +1, attól függ hol jár. Én 3 hete vettem meg a téligumit, felrakás utáni napon szakadó hóesés és tükörjeges emelkedő is volt.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz molnarpeter #16569 üzenetére
Így van.
Brumi: ez a közelmúlt, lassan elindulnak a sulycsokkentes irányába a gyártók.
Az, hogy egy ólom nehéz előző szériás opel lenne az etalon súly terén, nem hiszem hogy jó választás.
Szerintem inkább a suzuki vagy a mazda erőfeszítéseit emelném itt ki, mint kivetendő példa, ld. vitara vagy scross 1100 kg körüli tömege. (Mindez kategóriájának legjobb törésteszt eredménye mellett)[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz Kornel #16572 üzenetére
Ez az E Corsa volt, de nagyjából bármilyen kategóriájában lévő autóra igaz ez (talán a Suzukin kívül, de mondjuk ott többek közt a hangszigetelés nem lesz olyan). Akkor sem hiszem, hogy jelenleg az elképzelhető jövőbeli fejlesztések alapján kellene kategorizálni az autókat.
(#16574) kornelka: "Az opelt (es aki rajuk epitkezett) kivéve egy átlag kompakt autó 1300-1400 kg kornyeken mozog, egy D szegmensű autó pedig 1500-1600 kg kornyeke."
Ezzel egyetértek, és ezért mondanám, hogy 1300kg még nem közepesen nehéz, főleg, hogy rengeteg a dízel, amik azért ennyiből nem nagyon jönnek ki.
"Mondom, van akik már elkezdték."
Többen is elkezdték:
- BMW 7er - Carbon Core, 2 tonna alatt a 3 literes motorjával
- Q7 szintén 2 tonna alatt
- Opel is szépen elindult a K Astra-val a lefogyás irányába
- VAG az MQB-vel, nagy részben alu elemekkel, lásd az A3-am is 1240kg forgalmi szerint[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz brumi1024 #16573 üzenetére
Mondom, van akik már elkezdték.
Illetve ha feldobnánk egy szavazást itt, hogy kinek hány kg az autója, abbol sok minden kiderülne.
Nem hiszem hogy az A6 és a Q7 lenne az átlag autó sem itt, sem magyarországon.
Az opelt (es aki rajuk epitkezett) kivéve egy átlag kompakt autó 1300-1400 kg kornyeken mozog, egy D szegmensű autó pedig 1500-1600 kg kornyeke.Szerintem meg egy kompakt autó mind méretben, mind sulyban közepén helyezkedik el, nyilván egy A-B szegmensű kisebb es konyebb is, egy D szegmensű pedig nagyobb es nehezebb is.
Egyébként nem csak a suzuki tért már át az ultra magas szakitoszilardsagu acelokra, hanem a mazda is.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
-
brumi1024
veterán
válasz Kornel #16575 üzenetére
"Ezek igen gyenge és felemás probalkozasok."
Mármint mire gondolsz? A Carbon Core-ra? Vagy a Q7-re? Azokat sok mindennek lehet nevezni, de gyenge próbálkozásnak nem.
"Illetve még mindig atom nehéz egy azonos nagyságú vitarahoz képest."
Hangban és kényelemben sem ugyanaz, nem teljesen fair az összehasonlítás.
[ Szerkesztve ]
-
Sziasztok!
ma totál leeresztett bal-hátsókerékkel találtam az autót a parkolóban, a gumira ránézve két szög van benne. Mivel nem használom rendszeresen az autót ezért pár napja (max 6) már leeresztve állhatott ott. A pótkereken nyári gumi van, ráadásul méretben és kopottságban sem stimmel (új 185/64R14 vs 3x használt 175/65R14).
Tehát a kérdés az, hogy ha pár napot egy leeresztett gumin állt az autó, akkor az a gumi valószínűleg kuka-e, vagy még menthető?
Mivel csak nagyon keveset megyek az autóval -évi ca 5-6E- ráadásul a másik három gumi kora/kopottsága olyan, hogy frisset már nem akarok a három kopott mellé, de igazából még bőven van rajtuk felület, jól tapadnak, ezért ha lehet szeretném megjavíttatni a gumit.
Vélemény?
előre is köszi!
J.[ Szerkesztve ]
-
válasz molnarpeter #16581 üzenetére
ca 3 éves lehet, évi 5-6-7E Km-t megyek (mostanában kevesebbet) de a téli van fent télen-nyáron...
-
Motion_Blur
félisten
válasz joysefke #16580 üzenetére
Azt simán meg fogják tudni javítani. Én egyszer egy nagyon vastag csavart kaptam el menet közben, kb. fél perc alatt teljesen le is eresztett a gumi mire meg tudtam állni már teljesen laposan gurultam vele. Azt is meg lehetett menteni gombával.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
spiky03
veterán
Szerintetek mennyit érhet, mennyiért lehet eladni egy 2016 februári gyártású, alig használt szerintem pár száz km van csak benne General Altimax Comfort nyári gumikat acélfelnin 185/60 R15-ös méretben?
Köszönöm
SuperHeRo - Eladó! Anthem MRX710 + extrák!
-
evo87
őstag
válasz Kornel #16577 üzenetére
Pont most van nálam egy SX4 S-Cross 1.4T, összkerekes. Astra K is volt már korábban. Nem állhat oda. Stílusban, anyagminőségben és szolgáltatásokat tekintve sem. Plusz az Opelnél ott van az is, hogy látszik, minden részletében van egy kis finomság, odafigyelés, ami a Suzukinál nincs meg. ja, és a ráncfelvarrott verzió orra borzalmas szerintem.
Ne érts félre, zsír ez az 1,4 turbó a Suzukitól és pl az érintős központi rendszerük is f@sza lett, de kifinomultságban messze van a villámostól.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
Kornel
veterán
K astrat még nem volt szerencsém közelről sem szemügyre venni.
Ami biztos, a suzuki alap ülése is már kényelmes, az opelben a normális ülés tudtommal feláras pl.
(Az alap verziók fapados üléseitől engem kiraz a hideg)
Azonos felszereltségre hozva őket árban sincsenek egy szinten, még mindig van 1M Ft előnye a suzukinak, ami magyarázat lehet pl. a keményebb (de nem zörgő, recsegő) műanyagokra pl.
Kíváncsi lennék FL 1.4T scross belső hang szintjére, csak sajnos még nem tesztelte az adac.
Érzésre halkabb, mint a szívó 1.6 volt, de ugye mérés nélkül nem szeretnék semmit sem állítani.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Ma volt alkalmam letakarítani a nyári kerekeket, amikor átnéztem őket találtam egy csavart az egyik gumiban:
Kiszedtem fogóval, egy 13-14 mm hosszú csavar fúródott kb. merőlegesen az abroncs futófelületének szélébe. (A fotón egy 50 forintos érme az arányok miatt.)
Két hete szedtem le az nyárikat, azóta nem eresztett, 2,5 bar volt a nyomás most a gumiban, ahogy a többiben is 2,5-2,55 bar. Most felfújtam 2,7-re, majd ellenőrzöm pár nap múlva.
Szerintetek ha nem fog ereszteni, akkor is elvigyem gumishoz megmutatni? Elvileg a belső butil-réteg tartja a nyomást, ha az nem sérül, akkor no problem...
[ Szerkesztve ]
-
F_Zolee
veterán
válasz focvis #16587 üzenetére
Ha nem ereszt akkor csak feleslegesen leszedetted a gumit. Majd ha ereszt akkor van értelme foglalkozni vele. De nyilván akkor nem árt időnként a nyomásra nézni aztán lehet majd ha csak a verdán lesz újra akkor derülne ki.
Képet nézve épp határon lehet de mivel nem hegyes lehet csak púposodott belül.
[ Szerkesztve ]
-
-
evo87
őstag
-
veterán
válasz F_Zolee #16589 üzenetére
Kb. én is ezen töprengek, hogy feleslegesen nem furatom ki, hogy gumikukacot tegyenek bele. De elég peres gumi (225/40r18) és egy aránylag erős autón van, amit néhanapján megfuttatok nagyobb tempóval. Nem lenne jó, ha eldurranna (200+ nál német autópályán).
Milyen vastag lehet ez a butil-réteg? A csavar nem hegyes, de tompának se mondanám, kb a belső feléig fekete gumis ragacs van rajta.
@Kornél: Miért nem invitálod meg evo87 fórumtársat az autós topikba? Biztos másokat is érdekelnek ott az általános autós témák.
[ Szerkesztve ]
-
evo87
őstag
válasz Kornel #16592 üzenetére
Mert a linkelt cucc az menetpróba, hazai bemutató. Ilyen eseményeken az idő szűke, a többféle motorverzió miatt nem mérünk sem gyorsulást sem hangerőt...hanem azokat majd mindig a rendes tesztek alkalmával amikor már egy hétre megkapjuk az autót.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
rbalint88
addikt
válasz ACAB95 #16571 üzenetére
jóvanna, próbálkozni azért szabad
ezeket venném, ebben a sorrendben. (viszonylag alacsony, nyári szezononként 10k km futáshoz, sportos vezetési stílushoz)
1. vredi ultrac satin, 2. hankook ventus v12 evo 2, 3. bridgestone re002, 4. dunlop sportmaxx tt, 5. toyo t1-r