-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
S. Szabi
őstag
Gondoltam megosztok egy kis tapasztalatot
Múlt héten voltam vezetéstechnika tréningen, az ide vonatkozó gumis rész:
Vészfékezés gyakorlása, első autó Mazda MX-5 Miata, jó fékek, pár hónapos Barum téligumi (pontos típust nem tudom), nekem BMW E90 318i, jó fékek, pár hónapos Dunlop WinterSport 5 téligumi. A két kocsi között súlyban is akad némi különbség. Vizes úton, 50-60 körüli tempóról fék, sebességet mérték, volt kijelző is ahol mutatta, a BMW egy egész autó hosszal előbb állt meg ugyanakkora sebességről, mint a jóval könnyebb MX-5! Még az instruktor fazon is meglepődött miylen jól betapadtak a Dunlop gumik, pedig ő már látott egyet s mást Később ugyan ez, csak felvizezett műgyanta, ott is egy autóhossz különbség a két kocsi között. Most akkor ez 120-130-as autópálya tempónál ugye még nagyobb különbséget jelent. És nem azért mert a mazdás nem tudna fékezni
Másik amin én is nagyon meglepődtem, hogy a BMW-ben milyen jól dolgozik az ESP. Szituáció: sikán, egyenletes 40-es tempóval, balos kanyar, majd jobbos, és a balos kanyarban kialakított, felvizezett műgyantára érve padló gázas gyorsítás, bekapcsolt ESP-vel gyönyörűen átment, kicsit kellett ellenkormányozni. Utána ugyanez kikapcsolt ESP-vel, mikor rárgútam a gázra, abban a pillanatban úgy eldobta a fenekét, hogy csináltam egy 360°-os pörgést, azt sem tudtam mi van! Nagyon durva mennyit számít.
Amúgy ők nagyon sok autót látnak, meg direkt ilyen helyzetekben, egyértelmű mennyit számít a gumi, de így saját két szemmel látni, egyes autók hogy viselkednek a kopott, rosszabb minőségű, stb gumik miatt... Ja meg fontos, ha valameilyik tengelyen a gumi kopottabb, az kerüljön előre, a jobb állapotú hátre, hajtás helyétől függetlenül. Láttuk mit csinált a Hyundai Tucson bekapocsolt ESP-vel a rossz hátsó gumik miatt (na persze az elsők sem voltak rajt sokkal jobbak)
Ennyi tapasztalatuk után ők a Michelinre esküsznek, és az ilyen Hankook meg Barum meg stb-t kimondottan el kell felejteni. Csak a legjobbak közül szabad választani, mert nagy különbségek vannak. Meg ha kopott, elöregedett, igen is le kell cserélni.
A gumin nem szabad spórolni! Ezt mindenkinek fejben kéne tartani!
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Lassan közeleg az igazság pillanata, döntenem kellene. Kérdeztem már párszor itt, de most utoljára még egyszer kikérném a véleményeteket:
Dunlop Sport BluResponse vs. Dunlop SP Sport Maxx RT (tehát nem RT2).
Darabonként 1.000 forint különbség van a két gumi között, amit boldogan kifizetek. Évi 15.000-et vezetek, jellemzően f_spisztoly utakon, de ebből nagyjából 2.000 autópálya vagy kanyargós hegyi szerpentin, ahol szeretek gyorsan kanyarodni, és gyorsan megállni! Legalább 5 évet bírnia kellene. Nem szeretném, ha nyikorogna egy élesebb kanyarban, mondjuk 60-nál. Tök jó lenne, ha bírná a kátyút is valamelyest, mert nagyon figyelek erre, de a nagy számok törvénye alapján azért bele-bele rongyolok. Az Autó egy 100 lovas Vectra B, amire (igen, igen, tudom ) felmenne a 205/55 R16 is, de én ragaszkodom ehhez a mérethez, tehát a típus a kérdés, a méret adott.
Köszönöm urak előre is a tanácsokat, véleményeket!
[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
Nekem BluResponse van fent, mert már feltettem , itt felénk már szárazak az utak, hónak nyoma sincs, ez lesz a 3. szezonja, 195/65/15 méretben, nagyon halk, tapad rendesen, nem fog 60-nál nyikorogni az biztos és a téli gumikhoz képest feltűnően jobb a kocsi fogyasztása vele.Oldalfala elég vékony ez lehet furcsa lesz amikor majd látod felszerelés előtt.Olyan 20,000km után 5,5-5,8mm a profilmélység.
Én megvenném újra. -
B-L-A-C-K
titán
Az erősített oldal fal az egyenlő azzal hogy XL egy guminál?
-
Spancho
őstag
Sziasztok.
99-es Almerához (N15) vettem gyári (15") alufelnit.
Anyák nem voltak hozzá sajnos.
Körbenézegettem pár oldalon ,de sok infót nem találtam.
Annyit tudok ,hogy m12x1.25-ös a mérete.
Azt ,hogy a belső menethossz ,vagy ,hogy 19-es vagy 21-es kulcsméret kell e neki ,arról semmit nem találtam.
Hozzánk közel találtam egy boltot ahol van pár fajta szerintetek
EZ
Jó lenne hozzá ?
(vagy várjam meg míg kicsit jobb idő lesz és amikor mennék a gumishoz vegyek nála ?)A nyuszik és az őzgidák is várják a majálist, hát miért lennél épp te szomorú?
-
veterán
válasz szőröscica #17762 üzenetére
Köszi a tanácsot Neked is!
gabor9991: "Oldalfala elég vékony ez lehet furcsa lesz amikor majd látod felszerelés előtt.".
Ez egyébként nem jelenti egyúttal azt is, hogy szűk, gyors fordulókban (tipikusan körforgalom) megbillen valamelyest az autó? Az egyik webáruház vélemény rovatában valaki pont erre panaszkodott. Ésszerű választásnak tartom a BR-t, a tapasztaltaitok alapján mindenképp erre lenne szükségem, de valamiért félek az ilyen "eco" gumiktól, mert eddig BFGoodrich G-Profiler volt a sárkányon (V mintás), és amellett, hogy csendes volt, száraz viszonyok mellett gyakorlatilag le sem lehetett robbantani az útról, pedig keresgéltem a határait. Ha ez rosszabb lesz teljesítményben, mindenképpen csalódott lennék, ezt pedig inkább elkerülném.
A BR-ben is van peremvédő? Egyik-másik helyen feltüntetik, van ahol nem írnak semmit róla, így elbizonytalanodtam. Vagy, ebből is van olyan széria, amelyben nincs, és olyan, ahol van? Sport MAXX RT-nél eddig mindenhol úgy tűnt, hogy része a guminak. Ami szimpi a BR-ben, hogy az alacsonyabb fogyasztást gondolom, úgy éri el, hogy alacsonyabb a gördülési ellenállása is. Ez egyben azt is jelentheti, hogy kigyorsításkor kevésbé fogja vissza az autót, vagy független a történet? Nem jaszkarizni akarok vele a pirosnál, csak a G-Prfoiler esetében feltűnt, mennyivel lomhább vele az autó, mint a téli Nokian szettel, igaz, más a méret is, hiszen 185 / 205 a szélesség, ami azért jelentős különbség a téli javára.
Ajjjajj, nagy a baj, az eszem a BR-t favorizálná, a szívem meg az RT-t. Ilyenkor szoktam besz_pni!
[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
Őszintén megmondom, turanza er300 után lett felrakva, egy nagyon rövid ideig volt a kocsi furcsább a bridgestone után, de nem éreztem úgy, hogy rosszabb lenne, nem érzem, hogy billegne.Más, de nem rossz.
A bridgestone 8 évesen agyon volt keményedve, olyan merev volt az oldalfala, hogy hihetetlen.És jó vastag anyagból volt.
Na ez után csak néztem, hogy a dunlop oldalfala milyen vékony és rugalmas Eddig jól bírja.
A gördülési ellenállása tényleg hihetetlenül alacsony.
Peremvédő nincs az enyémen, nem tudom más méretben van-e peremvédős.
Mondom újra, én nem bántam meg, hogy ezt választottam, újra ezt venném, ha ma kellene döntenem. -
veterán
válasz gabor9991 #17764 üzenetére
"Valóban nagyon csendes a futása. De ami még jobb, hogy az üzemanyag fogyasztása fantasztikusan jó! De ezen tényleg megdöbbentem. Az autón gyárilag Bridgestone Turanza ER300 volt. A véleményemet ehhez hasonlítva írom, de az is jó gumi volt. Sőt, annak az oldalfala mintha feszesebb lett volna és így a kanyarokat szerintem jobban, biztosabban vette. A jelenlegi guminál érezni némi imbolygást. Lehet azért, meg még nagyon új és idővel majd felkeményedik?"
Ezt nem Te írtad véletlenül a gumidirekt.hu-ra?
-
B-L-A-C-K
titán
Szerintetek itt hogy kell értelmezni ezt?
Lényeg 18-as felnire 225/45-öt akarok majd nyári gumiban 245/45 helyett. Na most azt írja ott megjelölve a gumi mellett 7-es meg 8-assal, ami alul látható megjegyzésként, hogy csak nyári gumi, és/vagy XL változat. Azaz itt "és" ként kell érteni vagy "vagy" ként ezt a részt, szóval csak téliből mehet 225/45 és annak is XL-nek kell lenni, vagy mehet belőle télivel is, vagy XL változat is ami lehet nyári is.
-
veterán
válasz gabor9991 #17766 üzenetére
Na igen, és mivel Te is lazábbnak érezted a korábbinál, illetve a véleményt író is szinte pontosan ugyanerre jutott, egyre jobban elveszi a kedvem a BR-től. Az kifejezetten fontos, hogy a kanyarokat jól bírja és csendes legyen, a fogyasztás másodlagos. Azt hiszem, Maxx RT lesz a befutó nálam, maximum lehajtom 3 év alatt, és megtanulom a saját káromon!
Köszönöm a válaszokat, segítséget Mindenkinek!
-
Peter.70
őstag
Sziasztok,
Nyári gumit, apollót, vagy nokiant érdemesebb venni? Esetleg 4 évszakosat? Keret nagyon max 15K.
-
zsolt19900
őstag
Suzuki ignis 1.3 165/70r14 nyárigumiban mi az ajánlott? nincsen versenygép módjára vezetve, de azért nem a leggyengébb gumit szeretném rá választani
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
BigBlackDog
veterán
Pár hónap tapasztalat után kérdeznék egyet. Nokian WR D4 van fent november óta. Száraz időben, illetve havon/jégen nem túlzottan éreztem gondot, viszont -4 foknál melegebb időben, illetve enyhén taknyos, ködös körülmények között eléggé instabilnak érzem. Körforgalmaknál, gyorsításoknál figyeltem meg leginkább, hogy indokolatlanul könnyebb lesz a kormány, elég gyorsan elkezd mászni az orra a kocsinak. Indulásnál pedig nem egyszer furcsállom, hogy milyen könnyen kipörög. Másnak mi a tapasztalata?
[ Szerkesztve ]
-
lama_lamm
aktív tag
válasz BigBlackDog #17780 üzenetére
Ugyanez van nálam is. Egész télen dicsértem, hogy mennyire f@sza, de amióta ez az idő van nagyon puhának érzem én is. Valamennyire számítottam rá, tekintve, hogy a jó havas tulajdonságokhoz lágy keverék kell, de már kezd egy kicsit zavaró lenni... Fogyasztás is több szerintem, amióta enyhült az idő. Azt hiszem lassan eljön a csere ideje.
-
őstag
válasz BigBlackDog #17780 üzenetére
Ezzel a gumival kapcsolatban nem tudok hozzászólni, de a jelenség nálam is hasonló egy DOT 3612-es Pirelli téligumi szettel.
Szárazban nincs gond, havon - persze ésszel közlekedve - nem volt gond, de tegnap este +3 fokban is villogott sokszor a kipörgésgátló, néha még hármasban is padlózásnál, pedig aztán a 101 paci meg a 150 Nm nem az az elemi erő, ami ilyet szokott produkálni.. Vannak körforgalmak, ahova motorfékkel szoktam csak beesni, nyáron meg szárazban nincs gond, de ebben a 0 fok körüli időben úgy csúszok kifele, mint a huzat, a kigyorsításnál elpörgő kerekekről nem is beszélve.
Azt hittem, hogy a gumik keményedtek meg (profil még bőven van rajtuk), de akkor még egy szezont megtartom őket, ha új gumikkal is ilyeneket lehet tapasztalni."Less but better" - Dieter Rams
-
Peter.70
őstag
válasz BigBlackDog #17782 üzenetére
Szerintem ugyanaz mehet mint nekem 175/65 R15
-
Bla82
tag
Szia!
Laikusként megakadt a szemem a válaszodon eddig úgy tudtam/gondoltam a T-Trac az eco/túra gumi a Sportrac meg a sport kis méretekben a Vredinél.
Most mi a valóság ebben a témában?
Azért is kérdem mert eddig a Sportrack 5-öt néztem ki vételre az általam jobbnak vélt tapadása miatt. De ha fordítva van akkor a T-trac-ot veszem, ez olcsóbb is 2-3k/db árban így a felrakás árát megspórolnám.
Köszi!
Üdv!
Béla -
veterán
válasz BigBlackDog #17780 üzenetére
Érdekes, Asszonypajtás 1.4-es D Corsáján is ez van, nem érzem egyáltalán instabilnak tőle az autót, igaz, nem egy erőgép. Az én - szintén vadállat - B Vectrámon WR D3 van, itt csak annyi tűnt fel, hogy mintha jobban érezném az úthibákat mostanság, mint hidegben volt, de lehet, placebo. Mindkét szett első szezonját futja egyébként nálunk, de eddig mindkettővel maradéktalanul elégedett vagyok.
Más. Miután egyéb helyeken véleményeket olvasva rádöbbentem, hogy a Dunlop BR azért közel sem annyira fényesen teljesít a gyakorlatban (kátyú érzékeny, és 25k alatt ezt is el lehet koptatni), mint a teszteken, a Sport MAXX RT pedig jó eséllyel még ennyit sem bír ki, cserébe legalább nem veri szét kapásból a kátyú, más irányokba fordultam. A Goodyear EfficientGrip Performance-szal van esetleg valakinek tapasztalata 205/50 R16 (vagy e körüli) méretben?
Amit még ajánlottak, az az Uniroyal RainSport 3, de ez nekem annyira nem jön be, mert árban már alig van különbség a GY-hez képest.
[ Szerkesztve ]
-
lama_lamm
aktív tag
Kérnék segítséget tőletek.
Vettem ebay-en "stainless steel" fém szelepsapkákat, ami persze marhára nem volt stainless és a sapkák elég jól rágyógyultak a szelepre egy kivételével. WD40-nel próbáltam már befújni őket, de nem segített. Flex-en kívül valamit tudtok ajánlani? TMPS-es szelepek, szóval jó lenne, ha nem a kukában végeznék. :S
-
lama_lamm
aktív tag
válasz BigBlackDog #17788 üzenetére
Azt még nem, de megpróbálom, köszi. Maga a szenzor úgyis a felni másik oldalán van, szóval amíg a műanyagot nem eszi meg, addig sok bajt csak nem okozhat.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #17782 üzenetére
Fogyi csökkenés: A télid az kisebb méret, nem? Akkor nem csoda ha csökken a fogyid.
Mennyit mentek vele? Ha sokat akkor jöhet vmi keményebb keverékű túra ha kevesebbet akkor meg vmi lágyabb sportos. Utóbbival legalább meg is tudsz állni ha kell.
Bla82: Milyen méretben? Az azonos név különböző méretekben nem azonos keveréket jelent.
Összeségében mind a kettő a lágyabb sportos keverékhet áll közelebb. T-Trac 2 picit keményebb mint a Sport 5 cserébe a T jobb egy picit vízen. Én a T-t venném inkább.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Zsolt!!
aktív tag
Egy kis olvasnivaló 2017-es Adac teszt:
-
Zsolt!!
aktív tag
Autobild 2017:
Kiváncsi voltam a Ventus prime tesztre mert nekem olyan van és bár eltérő méretben tesztelte az Adac meg az autobild, eléggé eltérő eredmények születtek.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Zsolt!! #17794 üzenetére
Eltérő méret gyakran nem ugyanazt a keveréket kapja. Más az elvárás egy nagyobb nehezebb/erősebb autónál mint egy kisebbnél. Ráadásul nem is minden minta működik jól minden méretben.
mod:
Bla82: T-trac bőven jó lesz.
BBD: Ki kéne már kormolni ne csak simogasd azt a gázpedált...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
SPeti1984
senior tag
Igaz méretben különbőzőket teszteltek, de fura hogy egyik tesztnél elöl van a Hankook prime 3 a fékezésnél másiknál meg nagyon lehúzzák amiatt.
-
veterán
-
Zsolt!!
aktív tag
válasz SPeti1984 #17799 üzenetére
Nos az eredmények nekem is meglepöek.Tavaly vettem ventus prime 3-at 205/55 R16-os méretben nem egy erőgépen használom de megvoltam vele elégedve egyszer autópályán kifogtam vele egy özönviz-szerü vihart de semmi halálfélelmem nem volt vele a biztonság kedvéért visszavettem 100-ra de ez már tényleg olyan volt hogy alig láttam az esötől.Oldalfala tényleg puha ha gyári 2,2 -re fújom és nem egyenes talajra állok hanem mondjuk egy kisebb kőre úgy nézz ki a gumi mintha félig le lenne eresztve, de szerintem nem fogsz csalódni benne jó kis gumi az kiváncsi vagyok a beszámolódra.
[ Szerkesztve ]