-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
tboldi
nagyúr
válasz yodamester10 #26702 üzenetére
Nagyobb sebességről még nem próbáltam satufékezni, de 50-60-ról semmivel nem éreztem hosszabbnak a fékutat a CC+-szal, mint a korábbi Hankook K425-ökkel ilyen melegben.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz tboldi #26703 üzenetére
Pedig hosszabb lesz az, mar csak a mintazat vegett is. Ha megnezed, hogy neznek ki a sportosabb nyari abroncsok, akkor lathatod, hogy melyik minta felel a jobb fekutert. Abban a teli gumik sem jeleskednek. Azert 30 fok folott szerintem mar sok a 4 evszakosnak is, foleg hogy olyankor az aszfalt inkabb 50+ fokos. Nem tudom elkepzelni, hogy egy gumi ugyan olyan jol mukodik -20 fokos aszfalton, es 50 fokoson is.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
yodamester10
őstag
válasz tboldi #26703 üzenetére
Szerintem ez a 4 évszakos nagy átvágás,ha kiszámolod akkor az én esetemben 6 évente lecserélem a 8 gumit 4nyári,4 téli az 72 hónap ami 3333ft havonta és tuti a biztonság Azért néha szeretek menni 100 felett is és azért jobban bízok nyáron a nyáriban,hóban 90 alatt pedig a téliben.Gondolom nem véletlenül fejlesztik az összetételt és a sok lamellát.persze mindenkinek saját döntése milyet vesz.
-
MPowerPH
félisten
válasz yodamester10 #26706 üzenetére
Szerintem attol fugg, mennyit mesz az autoval egy evben. Evi 10k km-re en is 4 evszakost vennek, vagy leraknam telen az autot.
En pl. nullara koptattam a telit es a nyarit is 2 ev alatt, a 4 evszakos meg max. 1 evet birt volna, szoval az is 2db garnitura, csak azok alt. dragabbak. Nem erne meg anyagilag sem...
Csak az alacsony futas szolhat egy 4 evszakos gumi mellett, szerintem.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
tboldi
nagyúr
Én azért választottam a CC+-t, mert főként városban használom az autót, évente csupán 6-7k km jön össze. Előbb öregszik el bármilyen gumi, minthogy elkopjon. Meg a 83 lovas Jazz-re amúgy is overkill lenne pl. az AD08R.
Az autóra meg szükségem van 2 nyílt törés (comb és boka) után. Hiába lehet Mosonmagyaróvár egyik végéből a másikba biciklizni 15 perc alatt, ha egyszerűen 2-3 km-nél több nem esik jól.Amúgy meg merem kockáztatni, hogy a ~1,5 éves K425-öknél jobban tapad. A CC+-t stabilabbnak érzem a kanyarokban és egy nagyobb gázzal való elinduláskor sem tudom megnyikkantani a fenti ménessel, míg a Hankookokat simán meg tudtam.
Időnként pályázom is Móvár és Győr között, de egyelőre nem érzem, hogy különösebb baj lenne a 4 évszakossal.
[ Szerkesztve ]
-
N.Ferry
senior tag
válasz yodamester10 #26706 üzenetére
Nincs itt semmi átvágás.
Futásmennyiség kérdése szerintem csak. Aki sokat megy annak nem éri meg nyilván, aki kevesebbet annak szerintem nincs jobb választás egy négy évszakosnál. Egyébként meg semmi baj nincs vele, nekem is CC+ van, mentem már vele most nyáron 150-el is, de télen hóban, jeges f*s úton se volt vele semmi bajom.Walking Dead
-
forceberg
veterán
válasz N.Ferry #26709 üzenetére
Közepes futás esetén is bőven meggondolandó, főleg, ha azt nézzük, mennyien szidják a korosodó gumikat.
Talán jobb is lehet 3 évente 4 évszakos szettet venni, mint 6 évente téli-nyárit. Ez esetben nem lesz sosem 3 évnél öregebb gumi az autón.
Hozzáteszem, nekem jelenleg 2012-es gyártású PC2-k vannak fent, azaz 6 évesek, de a hangján kívül nincs vele gond(4mm felettiek mindenhol). (Kop-kop). Körforgalomban sem csikorog. Ezt a szettet el akartam adni, de értelmes árat nem akartak érte adni, így megtartottam. Emiatt jelenleg nálam 4 évszakos van télre és nyári nyárra.
A másik autón meg a 6 évet betöltött Polaris 3-akkal(olyan jó 5,5mm-esek) sem volt gond télen sem.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
addikt
válasz yodamester10 #26706 üzenetére
Akkor arra mit mondasz,hogy felrakod a télit novemberben,majd utána lesz 15 fok. Akkor jobban tapad a 4 évszakos mint egy téli. Vagy télen 5 fokban esőben megint jobb egy 4 évszakos,mint egy téli
Nyáron a legjobb a nyári
Télen a legjobb a 4 évszakos.
Hóban a legjobb a téli.
Szerintem átmeneti időben a 4 évszakos a legjobb,mert idióta időjáráshoz nem lehet már gumival követni. Nyáron is tél van és telen is nyár[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz yodamester10 #26702 üzenetére
Nem tudom nem próbálgattam a vészfékezést nagyon nagy hőségben. 40 fokban már azért nem úgy tapad mint egy nyári forszírozva kanyarba sír de normális közlekedéshez bőven elég. A nyári vezetési tréningen 30 fokban még nem volt érdemi különbség a fékútban a nyárihoz képest szárazon (igaz csak 60-ról kellett vészfékezni), vízen meg jobb volt mint a Conti SC5.
Nagyobb hóban sem volt gondom vele eddig, pedig azért a Mátrában elég ritkán jár a hókotró.
Mondjuk nekem segít a 4wd hajtás de az sem csodafegyver, ha nem tapad a gumi akkor hiába.Nyilván van olyan szitu amikor nyáron jobb a nyári télen meg a téli de ez az itteni városi átlagpolgárok 90%-át ez úgy sem érinti.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz yodamester10 #26713 üzenetére
Lassan el jön ez az idő, ha megnézed a tendenciát Európában...
Sőt Amerikában már most is alig van aki külön téli-nyári gumin autózik.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
forceberg
veterán
válasz yodamester10 #26713 üzenetére
Oké, tedd vissza a fejed a homokba!
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Kornel
veterán
válasz MPowerPH #26707 üzenetére
Nálam végül 19.000 km lett az első év, mégis jobban megéri anyagilag is a négyévszakos, mert:
Egy szett középkategóriás négyévszakos gumi a méretemben ~160.000 HUF, kb. 50.000 km futás alatt 2,5 éves korára elkopik, és utána megint ugyanennyit kell egyben kifizetnem.
Ha külön veszek csak téli gumit, akkor az csak 130.000 Ft, de akkor 2,5 év alatt ötször kell átszerelni, ami ~50.000 Ft, tehát máris 180.000-nél járok.
Ha pedig veszek egy szett felnit, az használtan is 100.000 17-ben, plusz a TPMS 50.00, ami 5-6 évente úgyis cserés, km futástól nagyjából függetlenül.
yodamester10:
Az összes busz és nehéz teherautó azzal jár, nehogy felszállj akkor tömegközlekedési járműre se❗
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Kornel #26716 üzenetére
Igen, de ha van teli es nyari szetted, akkor vegig maximalisan biztonsagban erezheted magad.
Egyebkent az sem veletlen, hogy nagyobb autok mereteben nincs 4 evszakos... Vagyis ha megis lenne, nagyon szuk a kinalat, es nem is ajanlott. Vajon miert? Nekem azt senki ne mondja, hogy nyaron a melegben mikor 180 -al veretsz a palyan, es hirtelen veszfekezned kell, akkor a 4 evszakos gumival konnyeden abszolvalod. Szerintem fillerb@szas. Persze ahogy irtam is, alacsony futas, varosi hasznalat kicsi auton az mas teszta.
De itt van.Sajnos a korulmenyeket nem tudjuk, azt hogy hany fokos aszfalt, bar gondolom nem 30 fokos szikazo napsutesben mertek a gumikat. Az nagyjabol kitalalhato, hogy 100km/h -rol fekeztek nullara. Itt igy 'csak' 4m -t kapott a legjobb nyari gumitol. Sajnos az sem derul ki, hogy milyen auton mertek, de a gumimeretbol elnezve nem egy nehez auto volt. Ez az eredmeny egy 1800kg-s auton meg csunyabb lenne. Ugyan ez mondjuk 180 -rol meg csunyabb lenne. Ott mar negyzetes a novekmeny, es mondjuk 15-20m -en pont mulhat az eleted.
Irjatok, hogy vizen jo... Aquaplaning -ben tobb mint 10km/h -val elmarad a nyari gumiktol. Az azert eleg durva kulonbseg.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz MPowerPH #26717 üzenetére
Jah, es ezt csak annak fenyeben linkeltem, hogy gyakran olvasni itt a forumon a 4 evszakos userektol, hogy igy meg ugy elrugtam neki, bevettem vele a kanyart, majd meghaltam, eppen megalltam stb....
Tudom mirol beszelek, tapasztaltam mar milyen az, amikor ralepsz a fekre, es az auto megallna, de a gumi erezhetoen nem kepes fogast talalni az aszfalton, es megallithatatlanul csuszol elore. 270 -nel az eppen eleg markas, meregdraga teligumikkal kerultem olyan helyzetbe(sajnos a tel kozepen, 10 fokban), hogy kijottek elem index nelkul a gyors savba, es hiaba tapostam a feket, a gumik csak visitottak, en pedig kenytelen voltam felengedni, es inkabb atrantani az autot a leallosavba. Ugyan ez a PSS -el nyaron, csak 280+ -rol 110-re vissza, es a gumik meg csak meg sem nyikkantak, boven megalltam, pedig az a helyzet meg elesebb volt.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
3 sav, no speed limit, semmi gond nincs vele, hetkoznapi. (az nem az, hogy a roman meg a cseh 110-el index nelkul kivanszorog a gyors savba, nemetek sem szeretik) Vajon miert van a gumikon az Y sebesseg index? Hogy mutogassad a haveroknak?
De a topikbol sokan kozuton, limitben csinaljak ugyan ezt, a 4 evszakos gumikkal.
N.Ferry: Akkor ujra. A topikban a 4 evszakos userek hasznaljak ugy a gumit, ahogy nem kellene. Es bizonygatjak, hogy jo az. De kozben meg "majdnem ottmaradtam" es hasonlok. Kozben meg a tesztek alapjan is alaposan elvereznek mar boven autopalya tempo alatt is a jo nyarival szemben. Erre akartam ravilagitani.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
N.Ferry
senior tag
válasz MPowerPH #26720 üzenetére
Értelmeztem igen, éppen ezért írtam hogy normális használat mellett a 4 évszakos tökéletes télen- nyáron, ha nem megy az ember fia évi 15-20k km-nél többet.
Aki meg 280-al zúzza az utakon, az meg gondolom a legjobb nyári meg a legjobb téli gumikat használja, hogy meg is tudjon állni.
[ Szerkesztve ]
Walking Dead
-
forceberg
veterán
válasz N.Ferry #26723 üzenetére
Nyáron a nyári jobb, ez okés, de nem annyival, mint ahogy ezt páran beállítják...
Télen meg mit csinálsz a legjobb téli gumiddal, mikor az első fagyok után 25 fok lesz egy novemberi délutánon?
Az időjárás nálunk teljesen kiszámíthatatlan, erre a legkevésbé kompromisszumos megoldás télire a 4 évszakos gumi. Ha meg már egyszer felkerült a 4 évszakos, akkor nyáron is használható.A linkelt tesztben is a legnagyobb különbség 10% a top nyári és a top 4 évszakos között, száraz fékút és egyenes felúszásnál. Egyébként inkább 5% ha van.
A szándékosan félrevezetően(nem nulláról kezdődő) a valós különbséget sokkal komolyabbnak mutató megrajzolt grafikonok nagyon megtévesztőek, de ezeket sokan nem tudják értelmezni...http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
MPowerPH
félisten
válasz forceberg #26724 üzenetére
A metereket olvassad. 36 vs 40. Es ez szerintem csak 100km/h. Az autopalyan meg 130 a limit, de oszinten, a tobbseg azert 140 -el kozlekedik ott, mert azt meg nem buntetik. Igy az a 4m mar nem annyi. Veszhelyzetben pedig a 4m is irdatlan nagy hatrany. Nem halsz meg, de az autod az kuka. Ha elutsz valakit, es azon a 4m -en mulik, akkor az az egyen tuti halott lesz. Szoval nem tudom, igyszer irod le az autod a nyari forrosagban, aztan hajadra kenheted azt, amit megsporoltal.
Es azt tovabbra sem ertem, hogy vizen mitol jo a 4 evszakos, mikozben lathato hogy az az elso gumi, amivel feluszol a fenebe. A kulonbseg tobb mint 10km/h. Az azert nem keves, foleg ugy, hogy 60-70km/h sebessegekrol beszelunk. Az hol 5%?
De az igaz, hogy a 4 evszakos meg mindig jobb, mint telen a nyarit hasznalok es forditva, akik az igazi idozitett bombak. Viszont az auto erejet probalgatni vele szvsz alkalmatlan es veszelyes.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
forceberg
veterán
válasz MPowerPH #26725 üzenetére
Nem tűnt fel, hogy én olvasom a métereket, ezért emeltem ki, mert hidd el, van, aki azt hiszi, hogy egy gumi 3x jobb a másiknál.. mert annyit lát csak a grafikonból.
Épp ezért írtam, hogy max. 10%, de ez a worst case.Persze, minden méter számíthat, én is ezt vallom, de ennél többet számít a sofőr fittsége.
1 tized mp késlekedés majdnem 3m megtett út 100-as tempónál.A felúszás furcsa, mert vizes féktávnál meg nagyon jókat mértek...
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Kornel
veterán
válasz MPowerPH #26722 üzenetére
Erre csak annyit tudok mondani, hogy itthon hol mész szabályosan 180-al?
Te hol mész ennyivel?
Csak az autobahn-on közlekedsz?
Illetve szerinted itt mindenkinek 200-300 lóerős hátsó kerekes autója van? Persze hogy nem vennék rá négyévszakost, maximum télre, nyárra pedig nyárit, mert arra az az optimális választás, sőt igazából mindenre.A kérdés az, hogy a legmelegebb 3-4 hónapot kibekkeled-e a fenthagyott négyévszakossal, vagy nem számít a külön szett, és ebben az időszakban nyárit használsz. (Normál polgári autón, amit itt a 95% használ).
Az, hogy nálad 10-20k alatt elkopnak a gumik, és nem számít a sebességhatar nem jelenti azt, hogy másnak sem számít.
Én szeretem megnézni egy gumi határait, hogy vészhelyzetben ne érjen váratlan meglepetés, de 150-nel többel nem közelednék, maximum ha olyan autók lenne, mint neked. Átlagban a sebességhatar +15 km/h-val közeledek ott, ahol lehet, eddig még nem volt saját hibás balesetem, nem tudom te hogy vagy ezzel
Amit többször elmondtam itt, le lehet sarkítani a a témát téli gumi, nyári gumi, négyévszakos gumi háromszögre, de a valóság ettől sokkal bonyolultabb. A gyárilag szerelt Continental Eco contact 5-el konkrétan annyira nem volt tapadása az autónak, hogy keztem megbánni, hogy ezt a típust választottam, gumi csere után abszolút hozza azt a szintet, amit vártam tőle. Nyilván egy Premium contact 5/6 sokkal jobb lenne, ezt senki nem is állítja, de szerinted hányan használnak ECO gumikat, akár egész flották is, spórolás miatt, az nem fillérbaszás, az nem veszélyezteti a saját és mások életét ugye?
Az összehasonlító tesztre pedig annyit, hogy mindennél van jobb, én speciel az új Bridgestone Weather Control A005-re vagyok kíváncsi, ami az eddigi csúcs CC+hoz képest is sokkal jobb az előzetes mérések alapján.
-
MPowerPH
félisten
válasz Kornel #26727 üzenetére
Khm... "150-nel gázra az íven majdnem eldobtam az autót."
Velem ilyen nem fordult meg soha elo. Pedig ahogy irtad, hatso kerek, van nyulmokus is, es szeretem a korforgalom kijaratokat is, nem beszelve szerpentinekrol. Vajon miert?
En egy 2.0TDi -n sem sporolnek a gumikon, ahogy anno a joval gyengebb automra is megvettem a draga teli-nyari szettet.Ha nagyon kivancsi vagy, akkor egyszer jott belem hatulrol egy gyoker nyaron a Balatonra menet, mert en veszfekeztem, mivel elottem is azt tettek, O meg a teli gumikkal nem tudott megallni a 35 fokban. Szoval ezert azota harapok... Es az nem 4m -en mulott, eleg lett volna, ha 1m -el elobb megtud allni.
Egyebkent naponta vezetek, 200-400km -et. Szamold ki, az eves szinten hany kilometer.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Kornel
veterán
válasz MPowerPH #26728 üzenetére
99%-ban úgy vezetek, ahogy írtam, sebességhatar +15 km/h maximum.
Amit most példának hozol fel, pont az átmeneti időszakban való erősségét biztonyítja a jobb négyévszakos gumiknak.
Én csupán ~220.000 km-t vezettem eddig, szerencsére baleset nélkül.
Ha visszakeresel többször is írtam, hogy egy általam is tesztelt PC5-nel nehezen lesz jobb bármelyik négyévszakos akár vizen, mert hihetetlen vízkiszoritásra képes, de nem ismétlem önmagam.
Azt viszont megismétlem, hogy egy TOP ECO gumi is sokkal rosszabb, akár egy közepes négyévszakosnál is, persze arról nem beszélünk, hogy ők is tömeggyilkosok lennének.
-
yodamester10
őstag
Ha esetleg vennék a méretemben 4 évszakost,akkor 1db árával 2 db -ot tudnék venni a cserélgetősből.Vajon megérné?Nem.
[link] -
Kornel
veterán
válasz yodamester10 #26731 üzenetére
Nyilván ekkor nem.
Kivéve ha nincs még egy szett külön felnid, mert akkor a cserélgetés ára még hozzájön.
(Ha van, akkor szerencséd van, mert egyszer már megvetted - ennek az árát is nyugodtan hozzá számolhatod - vagy az autóval kaptad)
Az aktív TPMS rendszeres autóknál a második szett TPMS sem kis költséget jelent, ~50k.Viszont ha négyévszakosból a TOP típust nézed, akkor legalább egy Pilot Sport 4S árát hasonlítsd hozzá, ne egy medium, vagy netán budget gumiét.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz yodamester10 #26733 üzenetére
Egy kategóriával nézd az árakat.
Toyo sose volt prémium, szerintem az fos, ha már így beszélünk itt.
-
MPowerPH
félisten
válasz rbalint88 #26735 üzenetére
Ahogy irtam is, a suly egy igen meghatarozo tenyezo.
Kornel: Az altalam linkelt tesztben pont ott van a Falken FK510. Az eleg olcso, megis teljesit. Lehet okosan is vasarolni, ha nem akarsz tulzo osszegeket gumira kolteni.
A linkelt teszt nem tetszik. A reference winter tyre nem mond semmit, csak egy ertek. Megneznek egy osszehasonlitast egy TS860 -al. Ez is vegyes. Az a gond, nem irjak le a kulso homersekletet, ami pedig eppen eleg beszedes lenne. Itt szarazon jobb a 4 evszakos, de vizen minden tekintetben a teli viszi a primet, ami megint megcafolja az itteni allitasokat, megpedig azt, hogy vizes, latyakos uton jobb a 4 evszakos, mint a teli abroncs. Hoban ugye nem kerdes... A kerdes az, hogy telen mi a jellemzobb? A szaraz, 0 fok vagy az alatti utfelulet, szaraz, de 10-20 fokos utfelulet, vizes ut, havas ut, latyakos ut.Amit en latok a tesztekbol. Nyaron a 4 evszakossal ne siess, mert a gumi nem fog kihuzni a csavabol, a nyari gumi minden teren jobban fog teljesiteni, es biztonsagosabb. Telen pedig egal egy jo teli gumival, mert szarazon jobb. Ez meg itt mindig kerdojel, nem tudjuk, a teszt hany fokban keszult, es mi a helyzet -15 fokban, ahol igazan domborithat egy teli gumi az osszetetele miatt.(e miatt az osszetetel miatt nem lesz jo nyaron) Vizen es hoban gyengebb. A kerdes csak az, mi a jellemzobb.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Kornel
veterán
válasz yodamester10 #26737 üzenetére
Az uniroyal is maximum medium szint.
BMW001:
A Falken azenis FK510 valóban egy kivételes ár érték arányú nyári abroncs, ezt többször is leírtam itt.
Ennek ellenpéldája a Falken eurowinter HS449, ami egy borzalmasan rossz téli gumi, annál a budget kategóriás négyévszakos Apollo is sokkal jobb volt télen, egymás utáni teleken próbálva...
[ Szerkesztve ]
-
odorgg
addikt
válasz molnarpeter #26746 üzenetére
Sajnos látszik 1 szál szövet kihajtva.
Origin/BF3/BF4/BF1/BF5: odorgg
-
odorgg
addikt
válasz molnarpeter #26748 üzenetére
Nincs elszakadva az az 1 szál ami látszik, az biztos. Akkor műszakin ezen nem problémáznak, ha tiptoppal visszaragasztom? Illetve hosszútávon ezzel mennyire biztonságos a közlekedés?
Origin/BF3/BF4/BF1/BF5: odorgg
-
molnarpeter
nagyúr
válasz odorgg #26749 üzenetére
Esztétikai probléma, engem egyszer ilyen problémával gumis elhajtott Drágább autó, jobb gumis másik alkalommal pedig a ragasztó és szorító kötés egy éjszakára módszert ajánlotta fel (265 ló és összkerék, első tengelyen történt - nem volt veszélyes, nem kellett csere; másikat 2-3 éve így használjuk, néha ránézek azért).
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- GoodSpeed: SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- iPhone topik
- Politika
- VPN topic
- EA Sports WRC '23
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Fotók, videók mobillal
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- További aktív témák...