-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Hooper
őstag
Köszönöm
Ahol találtam legolcsóbban, nincs 205/45 csak 205/40 R17.
Mi lenne ha kisebb lenne? elég feszes a rugózás most is, jol sejtem h az alacsonyabb profillal még rázósabb lenne az utakon? vagy az kb 1 cm annyit nem számít?
Legalább a keréjáratnál kicsit több hely lenne mert elég szűkös most[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Hooper #27804 üzenetére
Rázósabb lenne és az autó hasmagassága is csökkenne és az a -20 mm az átmérőben az már nagyon nagy különbség. De a legfőbb ellenérv az, hogy nem is váltóméret és nem is gyári méret ezért baleset esetén a biztosító megtagadhatja a kár kifizetést. Már pedig akkor saját zsebből kell fizetned...
#nincsbennetarcsi
-
polk
csendes tag
Ma átvettem a crossclimate+ gummákat. Kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz élesben, bár a régi Fulda után jobbra számítok/csak jobb. DOT4217
-
t.kristof
senior tag
Sziasztok!
Sikerült acélfelnit vennem az audira, igy már csak téligumit kell választanom. Mit ajánlanátok 195/65 r15 méretben? A4 B6 avantra menne, legtöbbet az alföldön autozom. Nyárinak ventus prime 3-at vettem, szóval ehhez hasonló jó ár-értékű gumit szeretnék télire.Az élet sz*r játék, de k**va jó a grafikája...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz t.kristof #27807 üzenetére
Kleber Krisalp HP3 most bestbuy a friss teszt alapján. De ha maradsz a Hankook-nál azzal sem lősz mellé.
#nincsbennetarcsi
-
t.kristof
senior tag
Ahogy nézegettem a teszt eredményeket, picit jobbnak bizonyul a kleber a hankooknál. Lehet valós helyzetben nem biztos, hogy vennék észre különbséget. Árban nem sok különbség van a kettő között. Lehet a klebert veszem. Te melyiket vennéd a kettő közül?
Az élet sz*r játék, de k**va jó a grafikája...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz t.kristof #27811 üzenetére
A Kleber-t. Az a Michelin B márkája és a korábbi Alpin keverékét használja annyi különbséggel, hogy kevesebb öregedésgátló adalék van benne tehát hamarabb elöregszik/felkeményedik, meg a mintázata más mint az Alpin-nak.
Ezeket a keverékeket nagyon drága kikutatni/kikísérletezni ezért ha bejön egy újabb nem kukázzák az előzőt. Kinyomják egy B márka néven ugyanazt más mintázattal a rentábilisséget meg azzal tartják fent, hogy a kevesebb öregedésgátló adalék miatt gyorsabban elöregszik azaz végeredményben kb ugyanott vagy ha a drágát veszed meg mintha az olcsóbbat mert a drágább kb 1,5x annyi ideig jó (leegyszerűísítve, nyilván számít a futott km mennyisége, a vezetési stílus meg hogy hol/hogy van tárolva az adott gumi).
#nincsbennetarcsi
-
őstag
Négyévszakos teszt a Bildnél! A Bridgestone új reménysége nem ajánlott kategória..
A Barum Quartaris 5 beleférhetett volna..
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
Motion_Blur
félisten
Kilóg a lóláb... nyilván az a cél hogy a Bridge ne nyerjen teret Európában...
haver fél éve vett egy Turanza T005-öt egy csipesz 2.0D-re, és nagyon elégedett vele, pedig állat módon vezet
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
őstag
válasz Hachiko95 #27815 üzenetére
A száraz és a nedves féktesztet megnyerte, a havas fékezésen hasalt el, amely benne van a képes beszámolóban. Fölösleges összeesküvés-elméletet sejteni, hasalt már el Goddyear is, ahogyan nemrég írtam. Majd jön a 006, vagy 007
Motion_blur: nekem sajnos nem vált be a BS Potenza S001 235/45 R19 méretben. Olyan hamar kikeményedett, hogy az szégyen. a 3. éves korától nedves körülmények között egy kalap kaka volt. Nehézkes, hangos, kényelmetlen, túlárazott termék. Szóval ezek a szubjektív nem mérvadók, pláne új guminál.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
tzabo
tag
Sziasztok,
B5 Passathoz milyen gumit ajánlanátok?
Nézelődtem már de kb végtelen a lehetőségek száma. A Barum Polaris 5 egész jó ár/érték arányúnak tűnik. -
gabor9991
őstag
-
Hachiko95
aktív tag
válasz kenguru99 #27823 üzenetére
Mindig ezt "a magyar telekre" mondatok látom, én magamnak ide az észak-magyarországi részre egy nyárias négyévszakosat nem vállalnék be a tavalyi tél alapján. Már december 3.-án olyan esett, ami meg is maradt, hetekig hó volt. A legutolsó amiről van képem az január 21., de szerintem februárban is esett.
Úgysem a száraz teljesítmény lesz a lényeg, úgysem ott dobod el a kocsit. Vízes, havas, jeges úton szokott meglepetés lenni.
Egyik este olyan hó/jég volt tavaly, hogy Goodyear UG8-cal simán a szembe sávba csúsztam, örültem, hogy annak a sávnak a széléig összeszedtem, és hogy szembe nem jött senki. Hátra raktam a "jobban" tapadó gumikat, utálom az alul kormányozottságot.[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz stickermajom #27826 üzenetére
De igen.
-
Mi5u
tag
válasz stickermajom #27826 üzenetére
Rosszul fogalmazott, de igen a kevésbé kopott megy hátulra.
Ha kitör a fara az autónak azt nem vagy nehezen szeded össze(kivéve ha hátulhajtós). -
addikt
Nem biztos, hogy rosszul fogalmazott, nem egyértelmű. Én is azt szeretem, ha inkább hátul indul meg, függetlenül attól, hogy hol kapar. Ha elöl veszti el a tapadást, akkor csak esel le az ívről és várod tehetetlenül, hogy mikor jön vissza a tapadás.
Ha a hátulja tör ki, akkor be tudsz aktívan avatkozni. Igaz, hogy ehhez kell az is, hogy tudd, hogy mit csinálsz, és azért nem olyan sokan tudnak egy ilyen helyzettel mit kezdeni.
De ezért nem egyértelmű, hogy akkor ő most mit akart mondani. -
Kornel
veterán
Én mindig hátra rakom a kevésbé jó gumit, hadd kopjon egyenletesen, minden olajcserekor csere a tengelyek között.
Ez az autobild teszt érdekes lett a Bridgestone sehol, remélem lesznek fent pontos adatok valahol.
-
szuszinho
őstag
Sziasztok,
2-es Fóka kombira (1.6 benzin) készülök lassan CC+-t venni. 94V, vagy 91H legyen?
-
Hachiko95
aktív tag
válasz stickermajom #27826 üzenetére
Alapvetően mindenhol azt írják(főként téli használatnál), hogy amin magasabb a minta vagy újabb(tehát valószínűleg jobban tapad) azt rakjuk hátulra, mert úgy "biztonságosabb", függetlenül attól hol hajt az autó. Közben persze meg buta alulkormányozottságot kapsz és ilyenkor mit csinálsz reflexszerűen, még jobban ráfordítasz a kormányra, még rontasz a helyzeten, közben fékezel hátha betapadnak elől a gumik. Ezzel ellentétesen szerintem sokkal természetesebb, ha a hátulja indul meg és tudok irányítani a kormánnyal, elsőkerekesnél ráállok a gázra, ellenkormányzok és kihúzom az elejét.
Pályán(nem autópályán), egy első kerék hajtású autóval(legalábbis ezzel próbáltam), ha egy teljes 90 fokot elfordul az autó, tehát teljesen oldalra fele mész, akkor erős gázzal és csutkára fordított kormánnyal még azt is vissza tudod hozni mindenfajta elektronika nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Mikor veszélyeztetek több életet?
-Ha az eleje csúszik meg és simán átcsúszok a szembe sávba. Mire betapad, nem kanyaríven vagyok és egy jó darabig még a szembe sávban haladok mire akkorát kanyarÍtok az autón, hogy a külső íven, az ívről kifele néző autót visszakormányozom a belső ívre, saját sávra?
-Vagy akkor, ha megindul a fara, ellenkormányzok, a kocsi bal oldala kcisit átcsuszik a másik sávba, de a betapadás pillanatában a kocsi íven van és csak egy kicsit kell kormányoznom rajta, hogy visszahozzam a belső ívre?Ne legyél már fogyatékos...
(#27834) Hachiko95
Ha utálod az alulkormányzottságot, akkor miért hátra raktad a jobban tapadó gumit akkor? -
Hachiko95
aktív tag
Pontosan nem tudom, melyik részre írtad, de most gondolkodtam még rajta, mondjuk hóban, ha előre rakom a jobb gumit és vészfékezek, akkor úgyis előre terhel az autó ott kell lenni a jobb tapadásnak nem?
Attól vonatkoztassunk el, hogy összevissza forogna a kocsi, akkor már úgyis mindegy, az elektronika(amiben van) egyébként is segít egyenesben tartani az autót.
Ilyet nem láttam leírva, az autós oldalakon, vagy valami rossz az elmélettel?Szerk.: Ha a pályás részre gondoltál, akkor pedig közúton is megcsinálom, ha ezzel tudom elkerülni a balesetet, ha ezzel tudom egyenesbe hozni az autót. Ez mind szituáció függő, ott helyben kell mérlegelni és cselekedni.
(#27836) HussarF
Pont a cikkek miatt raktam úgy a gumikat, a megcsúszás előtt nem különösen volt bajom ezzel a felállással. Miközben csúszott tehetetlennek éreztem magam, olyan ijesztő érzés.[ Szerkesztve ]
-
Mi5u
tag
válasz Hachiko95 #27838 üzenetére
"Pontosan nem tudom, melyik részre írtad, de most gondolkodtam még rajta, mondjuk hóban, ha előre rakom a jobb gumit és vészfékezek, akkor úgyis előre terhel az autó ott kell lenni a jobb tapadásnak nem?"
Ha nincs ABS akkor blokkolni fog és kormányozhatatlan lesz, tapadás ide vagy oda. A fékkel kell játszani ha van rá idő. Ha szerencsénk van akkor a blokkoló kerék elég havat tol maga elé és az megfogja az autót. Ilyenkor igaz, hogy a jobb minta előny.
Ha van ABS akkor amiatt tolódik a fékút mivel nem engedi blokkolni, vagyis nem vagy csak kevés hó gyűlik össze előtte. A kevésbé tapasztalt autós ilyenkor a kormányt kezdi rángatni, amitől alacsonyabb profilmélység esetén kitör az autó fara. Ilyenkor jön a képbe a 2014-től(bizonyos típusokon előtte is) minden autóban kötelező ESP ami talán megvédi sofőrünket , és korrigál(ha tud) helyette.
Az igazság valahol a kettő közt van, de mondjuk egy kanyarban ha besokall az ember akkor a hátulja fog kitörni először. Tipikus példája ennek például a 76-os út Zalaegerszeg és Nagykapornak közötti kanyargós szakasza.
[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
Abban az esetben, ha előre rakom a jobban tapadó gumit, akkor a blokkolási határ is kitolódik ABS nélkül. Hátsók egy csúszósabb felületen elég nagy valószínűséggel blokkolni fognak, fékezésnél elkönnyül az autó hátulja hiába van a jobb profilmélységű/mintájú gumi ott, persze az első mondat erre is érvényes csak kisebb mértékben.
Igen, megvan az éremnek a két oldala minden esetben, inkább az a kérdés melyiket tudod kezelni, melyiket érzed biztonságosabbnak a saját autódon. A túlkormányozottságot egy nagyobb tengelytávú autón könnyebb kezelni, megfogni.
-
máyköl
veterán
Sziasztok,
Téligumi vásárlás előtt állok. Budán lakunk, tehát lejtőn, emelkedőn teljesítenie kellene. Teszteknek nem álltam neki, reménykedem hogy ti majd tudjátok a tutit.
16 -os lemezfelnikre lesz majd, amiket néztem:
Barum Polaris 5
Hankook Winter ICept RS2
KLEBER Krisalp HP3Köszönöm előre is!
-
kenguru99
senior tag
válasz Hachiko95 #27824 üzenetére
Nincs ezzel semmi gond, hiszen neked ilyen a tél ahogy leírtad. Nekem meg a dél alföldön olyan, hogy nincs hó. Vagy ha van, akkor az maximum néhány nap. Én nem akarom az egész éves teljesítményt beáldozni néhány havas nap miatt. De ezt mindenki maga mérlegelje, hogy mi fontosabb.
-
Kornel
veterán
AMS all season teszt: [link]
-
szőröscica
addikt
Mi a legolcsobb webshop manapsag? 215/55 R17-ben kellene egy szett CC+.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Milyen alaplapot vegyek?
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- 180 Hz-es VA panellel jön az MSI 34 hüvelykes kijelzője
- PlayStation 5 Pro teszt
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest