-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
fulton
addikt
Hát, nem tudom hogy érdemesl enne e. Komplett az egész felnit az alapoktól kezdve a festés fényezés. Magyarán cakkom pakk kéne csinálni. Ráadásul lehet kicsit hibás is néhol, volt koccanásom 50 el oldalba kaptam egy másik autót ahogy rámfordult, és sérült a felni. Szóval nem csak simán karc hanem mélyebb vágás is került a felnibe sajna. Szóval ..nem tudom megérné e. Meg már akkor a 15 helyett 16 ost vennék. De kérdés mennyire tudnák rendbe tenni a felnit és mennyiért. De képet tudok küldeni róluk, ha esetleg itt valaki foglalkozik vele, priváton írjon rám.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
Köszönöm, de nem értem akkor hogy tettek rá egy Alessio Sanremo felnit 15" ban, amiben gyári lap szerint csak 5x110 és 5x120 as osztókörös felni van. Márpedig nekem 15 colos a felni. Ugyan ez van nekem most rajta.
[ Szerkesztve ]
-
Ferdzsoo
addikt
Most jövök a gumistól lebeszélt a Nokianról, mert havon igaz a legjobb de hogy vizesen csúszik. (Igaz ő egy korábbi modellt tesztelt) Az az igaszság adok a véleményükre ismerm őket régóta és benne vannak a szakmában. A continental TS860-at ajánotta... Természetesen nem döntöttem még el.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz fulton #27703 üzenetére
Osztókör módosítóval. Sztem inkább térj vissza az eredeti gyári méretre ha már új felnit veszel.
mod:
Ferdzsoo: Nem kamuzott, a Nokian tényleg csak havon penge. Nézd meg az előbb linkelt új tesztet az elég jó támpontot ad.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Ferdzsoo
addikt
A kérdés vajon az mit jelent az hogy vizesen csúszik? 20 centivel nagyobb a féktávja?
Vagy jelentősen rosszabb, számos tulajdonságában?
Mert az tudom milyen ha valami havon szar és jó. Ott az a különbség hogy belecsúszol e az előtted állóba vagy sem. Illetve felmész e a kaptatón vagy sem. Ezek óriási különbségek. De az hogy vizesen esetleg egy vészfékezésnél 20cm-re hoszabb a fékút nah ez nem fog zavarni...[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Qru
MODERÁTOR
-
válasz Ferdzsoo #27709 üzenetére
Én úgy néztem, hogy 1 szett 140e ft (nekem ennyi), legalább 5 évre, akkor évi = 28e ft, ami kb 4 hónapos szezont jelent, ez 7000 ft/havi. Tehát nem sok. És a családomat szállítom, és van bennem biztonsági érzet. Úgyhogy inkább felső közép kategóriától felfelé nézem.
[ Szerkesztve ]
<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
fulton
addikt
Srácok ezek a 4 évszakos gumiknál, ami pl alufelnire van feltéve, oké hogy nem kell másik gumi garnitúra de az alufelnit nem eszi meg a téli idő nálatok?
csak mert olvastam erről:_ CrossClimate+ hogy milyen jó nyárára (főként) és télen is hó kivételével jól teljesít.[ Szerkesztve ]
-
Szajo
őstag
Az hogy van, hogy venni akarok Barum Polaris 5-ből 155/70 R13at (Swift) és rengeteg helyen árulnak, de a barum holnapján nem hozza ezt a méretet??
-
tboldi
nagyúr
válasz fulton #27713 üzenetére
Én direkt olyan felnit vettem, ami papíron winterproof (OZ Superturismo GT). Aztán majd meglátjuk.
Amúgy a múltkori angol téli gumis tesztben kifejezetten jól szerepelt a CC+ havon.
[ Szerkesztve ]
-
nesa
veterán
válasz fulton #27713 üzenetére
4 évszakos felni, azt jó van az úgy.
Én a citroenen Pl Alfa tojástartós (sajnos nem a tyúktojásos hanem a liba) felint használok télre, akitől vettem az is csak télen használta, vagy 8 tél után is semmi só marás nincs rajta, tehát bírja.
Viszont a nyári alufelnim korábbi gazdája hajtotta télen is azon voltak csúnya hólyagok, lehetett csiszolni[ Szerkesztve ]
-
lacos001
senior tag
válasz lacos001 #27712 üzenetére
Igen, elhamakodottan leskelődtem...
Megvan a kiválasztott felni azon kivül, hogy már hallottam a márkáról semmi egyéb infóm nincsen remélem nem fogok mellé...Felni
Marad a Conti TS 860
Ha minden okés, 750€ max. Igazából 680€, de ki tudja hol van készleten
Télen csak eldöcög ezzel a kis feleségem nemde? Olykor leesik reggelre 80 cm hó, de mire indulás van ovi felé el van takaritva...
-
lacos001
senior tag
5 éve már nem..elég volt mindenből.
Van amikor a semmiből ennyi esik...
1 2 3 4De mint irtam, el van takaritva reggelre, mikor megindul mindenki.
Éjszaka is járnak folyamatosan, sőt szinte 0-24h-ba ha megbolondul az idő.
Itt nem aggódunk, hogy nem tudunk elindulni vagy megérkezni bárhová.[ Szerkesztve ]
-
Bozso68
senior tag
ADAC 2018 téligumi teszt. Bojkottálják az Alpin 6-ot? Érdekes.
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Bozso68 #27728 üzenetére
Annyira kíváncsi lennék, hogy úgy egyszer, úgy mondják meg őszintén.: Vajon azért nyert e mert Continental, vagy mert tényleg a legjobb?!...
[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
válasz Bozso68 #27728 üzenetére
Hát igen, érdekes, hogy nincs benne továbbra sem Michelin Alpin 6 Itt tuti vmi érdek ok van mögötte.
Pontszámokat nem látom, de az Alpin 5 ugyan annyit kaptott, mint a top 3 a száraz/nedves/jég-en (egy + jel)
És Alpin 6 elvileg jobb, mint Alpin 5, így itthoni körünyményekre valószínű, hogy mellé nem nyúlhatunk, ha azt választjuk[ Szerkesztve ]
<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
akela91
addikt
Én viszont a Hankook Winter ICept Evo2 W320 helyett a Dunlop Wintersport 5 mellett tettem le a voksom a tesztek alapján. Remélem nem lövök mellé. Azt a pár ezrest megéri felárban úgy gondolom.
[ Szerkesztve ]
-
válasz FireFox1996 #27730 üzenetére
Kiszedtem a pontokat a top 5-ből:
(nézegetem a táblázatot, és ha a gyártónak lehet hinni, hogy az Alpin 6 még jobb, mint az Alpin 5, akkor valószínű, hogy megveri a mezőnyt...)[ Szerkesztve ]
<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
Hachiko95
aktív tag
válasz FireFox1996 #27736 üzenetére
A minta alapján nem egy hardcore téli guminak tűnik az Alpin 6, mint ahogy az Alpin 5 sem. Látszik, hogy hóban sokkal gyengébb, vizesen is elmarad, viszont szárazon jobban teljesít.
Ráadásul masszívabbnak tűnnek a mintablokkok az újon.
Jóval kevesebb bevágás van rajta, nem hinném, hogy hóban egy TS860-tól jobb lehetne.
Ez gondolom jó esetben jövőre derül ki, ha egyáltalán lehet hinni ezeknek a teszteknek. -
Reggie0
félisten
válasz FireFox1996 #27736 üzenetére
Ez a megvett cikkbol derul ki, vagy kint van publikusan is?
Kar, hogy csak bebigumit teszteltek.
-
veterán
válasz FireFox1996 #27730 üzenetére
Hazai viszonyok közt a havon nyújtott teljesítmény a legkevésbé érdekes (szvsz). A Michelin mindig top minőség; lassabban kopik. Magamnak látatlanban rendelném az Alpin 6-ot.
[ Szerkesztve ]
-
-
Bozso68
senior tag
Most komolyan, a Michelin nem engedi tesztelni, mert olyan tré, vagy a konkurensek tartják túl jónak az Alpin 6-ot? Az eladásoknak biztos, hogy nem tesz jót a tesztekből való kimaradás.
Még mindig: Alpin 6, vagy TS860... -
stickermajom
addikt
Na nem tökölök tovább, megrendeltem a TS860-at. Az a kis felár belefér.
Más: a ma reggeli 1 fokban úgy felkeményedtek az Energy Saverek, hogy terepguminak is elment volna a hangjuk.
-
Bozso68
senior tag
válasz stickermajom #27742 üzenetére
Lehet, hogy az lesz nálam is.
-
válasz Bozso68 #27741 üzenetére
Milyen indokkal tilthatja a Michelin, hogy vki más ne tesztelje az Alpin 6-ot, és nyilvánosra hozza az eredményt? Szerintem semmi törvény nem lehet rá.
Adac, autoBild-on kívül ki szokta még tesztelni tömegesen a gumikat? Várható még vmi teszt az idei tél előtt?
(Nekem mind1, hogy mi az eredmény, már megvettem )<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
SPeti1984
senior tag
Én végül a Firestone helyett pont a 175/65 R14 méretben a Barum Polaris 5-öt rendeltem meg és ma meg is jött DOT 2518. Remélem az is jó lesz majd a jövő évi teszteken. Azért döntöttem a Barum mellett mert a Firestone-nal elvileg kb ugyan azokat az eredményeket hozták mint a Barum 3 és gondoltam akkor az új minta talán jobb lett és akkor jobb lehet mint az 5 éves Fiestone fejlesztés. Az idő majd eldönti igazam volt-e.
Úgy látom az új fejlesztések nem kerültek be tesztekbe, se Michelin se Barum.
[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz FireFox1996 #27744 üzenetére
Ha NDA-t aláírtak, abban az esetben lehet olyan, hogy egy bizonyos időpontig nem publikálhatják az eredményeket. Persze ettől még tesztelhették, de mivel az Alpin 5 benne volt a tesztben és később ezeket nem szokták bővíteni, ezért nem valószínű.
ÖAMTC és a TCS szokott tesztelni még, de ők az ADAC-val együtt tesztelnek, ezért ugyanazok az eredmények.
SPeti1984:
Ne csak a jövő évi teszteken legyen jó, hanem most télen használat közben.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz FireFox1996 #27744 üzenetére
Ha indokuk lett volna akkor azt leírták volna, mint ahogy leírták 2016-ban is miért zárták ki a tesztből a Pirelli-t.
Itt vmi nem stimmel. Az ADAC amúgy sem a fedhetetlen múltjáról híres...
#nincsbennetarcsi
-
Reggie0
félisten
válasz FireFox1996 #27744 üzenetére
Auto motor sport peldaul. Ok szoktak atlag meret felett is tesztelni.
[ Szerkesztve ]
-
Nowi
tag
Sziasztok!
Még egy utolsó kérdés...
Nemtudok igazából dönteni..
Adott egy Toyota Verso 2012 2.0 D.
Erre akarok gumit venni..
Vagy négyévszakos Nexen esetleg a Kléber
vagy a téli sima Kléber
ezek nagyjából egy árban vannak illetve a négyévszakos kicsit azért több.
Ami miatt nem tudok dönteni érdemes e nekem kifejezett télit venni vagy jó valamelyik négyévszakos is ha nagyjából az eseteg 90% -ban Budapesten és max a környékén vezetek???
Nagyon ritkán külföld de az sem sielésElőre is köszönöm
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen