-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Skynet258
veterán
válasz gabor9991 #28601 üzenetére
Megrendeltem, a cég igen gyatra értékelésekkel rendelkezik szóval sokat nem várok a dologtól, de ha ennyiért megvan a 4 gumi el is küldhetnek a pics*ba mikor átveszem. Apropó van ez a DOT szám mizéria, számít ez? Vagy mikori gyártású gumi amire azt mondanátok, hogy inkább ne vegyem át (a megfelelő tárolástól most tekintsünk el egy ilyen cégnél, bár tudtommal szezon végén visszaküldik ezeket a gyártóknak - bár 4 évszakosnál nincs "szezon vége" )?
Nagyjából tuti nem lesz jó amúgy. Árgépen találhattad őket, viszont ott azt írják "munkagép". Pár sorral lentebb is szerepeltetik ezt a gumit immáron "személyautó" felirattal, ide vezet a link, ez már a megszokott ár.
Mondjuk nekem ez fura, hogy mi ez a munkagép cucc de mondom nem értek hozzá...[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
Sziasztok!
Autec felni 17es méretben vehető? (használt, elvileg hibátlan 85ért)
köszi
-
Skynet258
veterán
válasz stickermajom #28604 üzenetére
Tele vannak 1 csillagos értékelésekkel, az ügyfelet elküldik az anyjába szó szerint, csúsznak a szállítással meg ilyenek. Mondjuk nagyon nem érdekelne a dolog ilyen áron csúszhatnak 2 hetet is, csak nem értem ezt a munkagép sztorit. Mert ok, hogy a Vredenstein gyárt mezőgazdasági gépekre is abroncsot, de ugyanúgy Quadrac 5 néven futna? Mindegy megrendeltem max mielőtt kimegyek érte rákérdezek mi van.
-
Peter.70
addikt
Sziasztok,
Automax-al van valakinek tapasztalata?
-
LógaGéza
veterán
válasz szőröscica #28610 üzenetére
Köszönöm, meglátogatom őket a napokban
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
addikt
válasz Skynet258 #28600 üzenetére
Nagyon meglepődnék, ha 17-es felni nem menne fel rá, járj utána. Azért egy 225/50R17-es vagy egy 225/55R17-es abroncs lényegesen jobb árban van, mint egy 235/40R19. Komfotosabb is lesz. Meg egy 17-es felni olcsóbb, mint a 19-es, még nyerhetsz is rajta.
Az a webshop ár meg nagyon gyanús, ott vmi nagyon nincs rendben. Bár Lehet, hogy csak lopják vagy masszívan csalják az áfát és az áru jó.
[ Szerkesztve ]
-
Skynet258
veterán
válasz HussarF #28614 üzenetére
Én is erre gondoltam, hogy munkagépként más áfakulcs alá esik vagy mi? De még akkor is olcsó lenne. Na majd kiderül. 17-es felninek rá kéne mert anno azt hiszem szerelték azzal is, meg amikor ilyen autót látok nagyjából akkor felni lehet rajta. Ha nekem kellett volna konfigurálnom én sem 19-es felnivel kérem, jól áll neki de ennyi az össz előnye. Mennyiért lehet amúgy eladni egy ilyen felnit? Padkázva van azért itt ott de nem vészes, mégiscsak gyári. Kérdés lenne-e rá egyáltalán kereslet... De amúgy azt számoltam a 4 gumi erre ~240k. 4 darab 17-es mondjuk legyen 120k. Veszek 4 17-es felnit még 120k minimum. Szóval ugyanott vagyok és ha el tudom adni a mostanit az profit.
Áhh nem tudom.Amiket írtál amúgy azok a váltóméretei 17-esben?
-
Gumisnal dolgozom azért, olvastam néhány furcsa dolgot itt.Foleg a 4 evszakos gumikon rancolom a homlokom. Rengetegen rakatnak fel nalunk pedig nem ajánljuk és nem a hasznunk miatt. Hanem mert tapasztalatok alapján nyaron jobban kopik télen jobban csúszik mint az évszaknak megfelelő abroncsok.A vevők anyagi megfontolásból valasztják ezt a megoldást, hiába nem javasoljuk, aztán persze jönnek vissza reklamálni hogy nem jó. Videken egy maszek muhelyben dolgozom, olcsón szerelunk 900ft és 900ert centrirozunk bosch gépekkel. Nem egy nagy üzlet... A bevételunk 70%-át a mezogazdasagi és ipari gépek teszik ki. Nem szoktunk rosszakat ajanlani mert nem akarjuk becsapni a vevőinket. De a 4 evszakos gumiktól jelenleg óva intunk mindenkit azért mert gyakorlati tapasztalataink alapjan nem az igazi a gumikeverek amit felhasznalnak,a prémium markakat nem sorolom ide,azokkal kevesebb a tapasztalat, hiszen azokat meg a tehetősebb réteg sem igazán veszi. De ha már márjáknál tartunk, vásárlóink jelentős része a gumin probál spórolni, alig lehet őket lebeszelni a fortune/riken/kormorán típusokról 😊
[ Szerkesztve ]
-
peppe79
senior tag
válasz tescodr #28617 üzenetére
Nem célom, hogy vitát generáljak, pusztán a tapasztalatom szeretném megosztani: nem járok túl sűrűn gumishoz, itt a városban például eddig mindössze négy műhelyben jártam. Sajnos ezekbe a cégekbe vetett bizalmam viszont már akkor szertefoszlott, amikor láttam, hogy milyen körülmények közt tárolják az új gumikat, és hogy hogyan dolgoznak. Nem túlzok, amikor azt állítom: ha most vennék új felniket, nem tudnék fejből olyan gumist mondani, amelyikre nyugodt szívvel rábíznám a gumicserét. Még lemezfelnivel sem. És ez nem azért van, mert egyébként hiányozna a megfelelő felszereltségük, vagy épp a hozzáértésük, hanem azért, mert borzasztó trehány módon végzik a munkájukat. Az egyik műhely elég jó pontszámot kapott, igen sok pozitív véleménnyel, hogy gyorsan, elérhető áron, és profin dolgoznak. Namost, ebből a gyors, és az elérhető ár valóban stimmelt, a profi munka már nem. Pedig pont ez lett volna a lényeg, nem pedig az, hogy olyan sebességgel cseréljék a gumikat, mint a Formula 1-ben. Arról nem beszélve, hogy óriási kupi volt náluk. Gyorsan "összecsapták" a melót, a légkulccsal szépen agyonhúzták a csavarokat (merthogy "minek is" kellene oda nyomatékkulcs?), persze szigorúan az órajárás irányában haladva, aztán szia bye-bye, jöhet a következő. Namost, egy ilyen, vagy ehhez hasonló szerviztől, milyen tanácsot kellene megfogadnom? És ezzel nem a ti műhelyeteket minősítem, mivel azt egyrészt nem ismerem, másrészt, a jelen lévők mindig kivétel. Csak úgy nagy általánosságban mondom...
Arra viszont muszáj reagáljak, amit a 4évszakossal kapcsolatban írtál. Te magad említetted, hogy a prémium márkákkal kevesebb a tapasztalatotok, mivel nincs rá kereslet. Itt viszont, ha visszaolvasol, azért többnyire nem a noname gumikról megy a véleménycsere. Mégis úgy látom, hogy az emberek többsége, és sajnos a gumisok többsége is ebből indul ki. Igaz, hogy relatív újdonságnak számít, de akkor is: a műhely, ahová vittem a Bridgestone A005 gumikat, most találkozott vele először, sőt: az alkalmazott eddig még csak hírből sem hallott erről a Bridgestone típusról. Ez azért sokat elárul arról, hogy mennyire naprakészek. Ezek után mi értelme lenne vele diskurálni a 4évszakosokról? Aztán ott van a CC, ami külföldön már évek óta sikeres, kellő tapasztalatot gyűjtöttek vele össze az emberek. Erre mi a reakció itthon? Előveszik rossz példának az 5-10 évvel ezelőtt forgalomban lévő 4évszakos gumikat (merthogy ezekkel találkoztak eddig, meg mostanában a Point S, Maxxis és társaival), hogy ilyen meg olyan sz@r keverékek, és hogy tkp. mindenre jók, csak épp semmire sem. Ez kb olyan, mintha valaki lesújtó véleménnyel lenne az off-road verdákról, mert mondjuk elakadt egy Dusterrel a dagonyában...
-
Kornel
veterán
válasz tescodr #28617 üzenetére
Egy teszteken jól szereplő négyévszakos abroncsot nem ajánlotok, de egy Eco gumit bármikor szó nélkül felraktok, mert az évszaknak megfelelő...
Kicsivel fentebbi posztban a Point S noname téli gumit prémium gumi árban felrakja a gumis egész évre, de a Goodyear Vector 4Season gen2-ről lebeszéli, mert szar.Szerintem nem a felhasználókkal van a baj, hanem a gumisokkal, akik a megélhetésüket féltik ez esetben.
Miskolcra kellett hazamennem, hogy az új felnieimen átcseréltessem a gyári nyári gumikat Kleber quadrexer2-re, mert itt Budapesten évek alatt nem sikerül olyan gumiszervizt találni, akik karc nélkül megoldják ezt a "nehéz" feladatot. Nyilván nem akartam még újan tönkretenni a felniket.
Az ottani gumisom korrektül megmondta, hogy a CC-el és a Vector 4Season-el jó tapasztalok vannak, a Kleber akkor még elég új volt, azzal nem volt tapasztalata. Olcsó nem volt (8000), de karc nélkül felrakta, és tökéletesen kicentírozta. 2018-ban Magyarországon már ez is nagy szó.
Mod:
Bárhol elmondom, és vállalom a véleményem, hogy akár egy jobb középkategóriás négyévszakos gumi is, de a prémiumok biztosan jobbak akár nyáron és télen, mint egy évszaknak megfelelő ECO gumi, legyen az akár prémium márkás.
A Kleber quadrexer2-k nyáron is bármilyen körülmények között jobbak, mint a Continental ECO contact 5-ök.
És télen sem csúsztam be vele az árokba.
És 23.000 km alatt 6,5 mm a minta mélységük, csak figyelni kell a teszteket, gondolom akinek ez a szakmája, az is megteszi ezt, hogy alapos, szakszerű és megbízható tanácsot tudjon adni az ügyfélnek.[ Szerkesztve ]
-
newmoonlight
senior tag
eBay-en találtam 255/40 R19 100V Pirelli SOTTOZERO 3 R01 téligumit 55e Ft-ért (Mo.-on. Árukeresőn a legolcsóbb 69e Ft). Idáig szép lenne a történet, de a gumi 2014-es. Nem volt használva, csak valahol készleten hevert.
Az OK, hogy gumit nem nagyon illik használni 6-7 éves kor felett. (Téligumit pláne.) Viszont ez nem volt használva. (Raktáron vajon mennyivel lassabban öregedik a gumi anyaga ahhoz képest, mintha üzemben lett volna?)
A kérdés az, hogy szerintetek megér-e 14e Ft-os árkülönbséget a 4 éves kora ellenére?
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
Kornel
veterán
válasz newmoonlight #28622 üzenetére
Szerintem nem.
Forgalmad sincs hol és hogyan tárolták, és megnézni sem tudod. -
newmoonlight
senior tag
válasz Kornel #28623 üzenetére
OK, induljunk ki abból, hogy kint (napon, szélben esőben, fagyban) tárolták. Akkor is -elvileg- lenne még 2-3 használható éve. (Ha még precízebbek akarunk lenni, akkor elvileg több is, mert ha használatban lett volna, akkor lenne ennyi. Azért egy 4 évre letárolt gumi csak nem öregszik annyit, mint egy használatban lévő. Hacsak nem tűző napon hevert ennyi ideig. Az viszont látszana rajta...)
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
Motion_Blur
félisten
válasz newmoonlight #28624 üzenetére
Akkor se jön ki a matek: ha a drágábbat veszed használhatod 6-7 évig, ezt meg 2-3 évig és utána már nem tudod eladni sem.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Kornel
veterán
válasz newmoonlight #28624 üzenetére
Én mindenképpen nagy rizikónak tartom, személy szerint nem vállalnám be, de vannak, akik szeretnek többet kockáztatni.
Speciel ebből a képből pont nem látszik sok minden.
-
newmoonlight
senior tag
Vessetek a mókusok elé, de én egy kicsit máshogy látom ezt a "6-7 év és kuka"-dolgot. Az előző autómon (140Le-s Passat B6) kb. 9 évig használtam egy Bridgestone téligumit.
Külön nyári, ill. téli felnim volt, úgyhogy nem kellett szerelgetni. (Többnyire még centrírozni sem.) Valamikor november végén rárakattam és február végén leszedettem. Évente ment max. 3 hónapot és 4-5e km-t.
Először csak arra törekedtem, hogy évente minél kevesebbet legyen az autón, hogy a következő télnek minél kevésbé kopott bordákkal vágjak bele. Aztán 7-8 év után már kezdtem kíváncsi lenni arra, hogy egyáltalán hány évet húzok ki egy téligumival.
Aztán a 9-10. alkalommal már a gumiszerelő (gondolom megnézve a DOT-ot) szólt, hogy ezt már nem teszi fel. (Akkor még volt rajta bő 4 mm.) Bár nem vezetek állat módjára, de soha nem volt megcsúszásom vagy bizonytalan útfogás-érzésem.
Szóval kicsit szkeptikus vagyok az "elöregedő gumi"-elmélettel kapcsolatban. Nyilván létezik a jelenség és nyilván teszteken kimutatható a mértéke, de akkora dráma szerintem nincs, mint amit a gumigyártók (akiknek nyilván az az érdekük, hogy minél gyakrabban vásároljuk a termékeiket) sugallnak.
Az összeesküvés-elméletektől függetlenül azt sem tartom kizártnak, hogy direkt azért tesznek egy hiperszupcsy adalékot a keverékbe (amitől persze-persze jobban fog tapadni mínusz 21,2 és 21,8 között), mert az az adalék sajnos pont 5 év után fog teljesen elöregedni és a kedves ügyfél lesz kedves ismét a kasszához fáradni...
Pár évtizede még baromira nem voltak olyan adalékok a téli gumikban, amelyeknek az elöregedésére hivatkozva most sürgetik a cserét. Tök primitív összetételű gumikon gördült mindenki pl. a 80-as években.
Sőt, akkoriban még egyáltalán nem volt evidencia a téli gumi használata. (Pedig akkor még másabbak voltak a telek.) OK, csúszkálgattunk-csúszkálgattunk, de lassabban ment mindenki és öröm vót meg bódottá...
Sőt, a kilencvenes évek elején vásárolt (174 LE-s) Audim (ha jól emlékszem -mai szemmel nézve vicces méretű- 205/60 R 15-ös Michelin volt rajta) is nyári gumival közlekedett mindig. És nem volt olyan emelkedő, amiről vissza kellett volna fordulnom...
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
Kornel
veterán
válasz newmoonlight #28629 üzenetére
A régebbi abroncsok valóban nem öregednek olyan gyorsan, mint az újak.
Nekem egy 80-90%-os 5 éves Continental TS830 volt kukás, pedig előtte minden nyáron szakszerűen volt tárolva (számlával igazolva a tárolás - szemem előtt vették le a zárt raktárból polcról).
-
Motion_Blur
félisten
válasz Kornel #28630 üzenetére
Én tegnap adtam el a bő 7 éves TS830-akat, nem voltak kirepedezve és kőkeménynek se mondanám őket. 2 szezont még el fognak menni gond nélkül.
25k-ért mentek el és 61k volt az új szett, elég jó deal volt
Szerintetek mennyire reális 7800 Ft azért hogy a 4 db 16-os acélfelniről leszedjék a régi gumikat, felrakják az újakat majd centrír? Szerelve az autóra nem lett. Ez számlás ár. Én picit sokalltam.
Rendeltem egy nyomatékkulcsot, a kerekeket cserélni már itthon fogom mivel Szfváron nincs olyan gumis aki nem b*szná össze a felniket.
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #28631 üzenetére
Érdekes, ezek 2011-esek voltak, 2016-ban adtam el őket.
Felnivel együtt ment el, a vevő is megjegyezte, hogy a gumik (lassan) kukásak, de nem alkudott már utána, mert reális áron adtam. -
szőröscica
addikt
válasz Motion_Blur #28631 üzenetére
Szerintem gumija valogatja. A Nokian WR-D3 anno nem oregedett erezhetoen, a Mochelin Energy Saverek viszont nagyon felkemenyedtek es zajosak lettek. Ket auton is volt szerencsem hozzajuk, ugyanazt tapasztaltam, persze minta boven volt meg rajtuk 6 evesen is
-
stickermajom
addikt
válasz Motion_Blur #28631 üzenetére
Milyen nyomatékkulcsot rendeltél?
-
Motion_Blur
félisten
válasz stickermajom #28634 üzenetére
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
olta
aktív tag
válasz Motion_Blur #28635 üzenetére
Picivel olcsóbban is megkaphattad volna ~ 1 hét múlva
-
gabor9991
őstag
válasz newmoonlight #28629 üzenetére
" Nyilván létezik a jelenség és nyilván teszteken kimutatható a mértéke, de akkora dráma szerintem nincs, mint amit a gumigyártók (akiknek nyilván az az érdekük, hogy minél gyakrabban vásároljuk a termékeiket) sugallnak."
Szerencsére nem minden gumigyártó vallja ezt.A michelin pl. vállalja, hogy kopásmérőig használhatod biztonsággal bizonyos abroncsait.
-
newmoonlight
senior tag
válasz gabor9991 #28638 üzenetére
Két megoldás lehet.
1. A Michelin felfedezett egy olyan (más gyártók által eddig nem ismert) adalékot, amellyel kvázi kiküszöböli az öregedést.
2. A Michelin nem fedezett fel semmit, egyszerűen már nincs bőr az arcán azt szajkózni, hogy a 6-7 éves gumi már nem gumi.
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
kenguru99
senior tag
Szerintem ebben tévedsz. A cc+ egyértelműen keményebb keveréket kapott azért mert a cc gyorsan kopott el. Ez abból is látszik, hogy a cc nagyon jól szerepelt a vizes teszteken, a cc+ pedig inkább közepesen.
Egyébként szubjektíven én gyengének éreztem a frissen felszerelt cc+ havon, de az tudható is, hogy nem ez az erőssége.
-
őstag
válasz kenguru99 #28640 üzenetére
Friss gumit mondjuk kicsit be is kell koptatni hogy az első védő vagy mi réteg lejöjjön. Én nyáron kezdtem el használni a CC+-t, télen nem volt vele panaszom. Megjött a nexen a jazz-re szóval már nincs variálás, kár hogy csak 30-án van időpontom, bekoptattam volna egy kicsit a jó időben (ma akartam menni de tele vannak, mondjuk érthető, mindenkinek jobb a hétvége).
-
Süvi
őstag
válasz szőröscica #28645 üzenetére
és Kornél: Köszönöm, utána fogok járni.
-
válasz Kornel #28621 üzenetére
Tesztekben nem hiszek de azon ugyfeleknek igen akik kiprobaltak és nem jött be, ki hangsúlyoztam azt is hogy premium márkák 4 evszakosairol nem beszelunk le senkit, pusztan nincs kereslet ra itt,alsó, also kozep kategoria pedig nem az igazi, afelett is sikerult atsiklani ahol irtam hogy a fő bevételünket nem ez adja,forgalmazunk gumikat, és igen elismerem sok kontár van, nalunk gumi allvany van ahol taroljuk az uj abroncsokat, minden alufelnihez muanyag betetet hasznalunk a befogokormokhoz, es a fejhez is,sot a kerekeket levetelkor megtisztitjuk a regi sulyokat leszedjuk, es radírkorongal eltavolitjuk a ragasztó maradvanyokat. Igenyesen és precizen dolgozunk, görgőzést is vallalunk, na meg ugye a nagy gepek amiket mar enlitettem, nem veletlenul hozzak hozzank 40km es körből a gumikat.
[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz Motion_Blur #28631 üzenetére
Hol szereltetted?
Tavaly a Móri út végén voltam (sokan dicsérték őket), de a Fehérvári topikban rákérdezve sem mondtak róluk új információt.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Milyen alaplapot vegyek?
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- 180 Hz-es VA panellel jön az MSI 34 hüvelykes kijelzője
- PlayStation 5 Pro teszt
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest