-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
F_Zolee
veterán
válasz Intruder A 6 #29599 üzenetére
Más márka egyáltalán nem probléma.
-
válasz peppe79 #29592 üzenetére
négyévszakosból elég egy garnitúra egész évre, a téli mellé viszont kell egy szett nyári gumi is.
Ezt rendesen végig kéne gondolnod. A nyári+téli garnitúra viszont kb. 2x annyi ideig fog tartani, mint a négyévszakos. Szóval nyugodtan kalkulálhatod úgy, hogy a míg a téli mellé kell egy szett nyári gumi, addig a 4 évszakos mellé kell még egy szett 4 évszakos. És hogy is vannak általában az árak (azonos méretet és brandet feltételezve)?
nyári gumi < téli gumi < négy évszakos
Amit megspórolsz, az az átszerelgetés, meg egy másik felniszett. De akinek van másik felnije is és otthon rakja át a kerekeket, az már lehet, hogy olcsóbban jön ki téli+nyárival.
Ez igazából egy csomó más feltételtől is függ, hogy kinek mi a jobb. De aki mondjuk 1-1,5 év alatt lefutna egy 4 évszakos szettet, az még csak az átszerelgetésen sem spórolna sokat.[ Szerkesztve ]
-
speedernet
aktív tag
Legyen szíves valaki názze rá nekem a 205/60 R16 és a 215/60 R16 külömbségére.
Mert szerintem belefér, de egy megerősítés nem ártana.
Lenne bármivel jobb a 205 höz képest?
Nyárira gondoljatok, télen tudom hogy a keskeny jobb lenne.
Köszönöm[ Szerkesztve ]
-
stickermajom
addikt
válasz Titmouse09 #29588 üzenetére
Kíváncsi leszek a tapasztalataidra, én egyelőre nem vagyok elájulva.
-
Doki16
addikt
válasz speedernet #29604 üzenetére
Melyik a gyári mérete a kocsidnak? Azt rakd fel.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
peppe79
senior tag
válasz HussarF #29603 üzenetére
"Ezt rendesen végig kéne gondolnod. A nyári+téli garnitúra viszont kb. 2x annyi ideig fog tartani, mint a négyévszakos. Szóval nyugodtan kalkulálhatod úgy, hogy a míg a téli mellé kell egy szett nyári gumi, addig a 4 évszakos mellé kell még egy szett 4 évszakos. És hogy is vannak általában az árak (azonos méretet és brandet feltételezve)?"
Ez így is lenne, ha azonos feltételek alapján pontoznának! Csakhogy kifelejtetted a "képletből", hogy - elnézést kérek!, de - ez az ostoba újságíró súlyzott pontszámokat használt a kopásnál.
Mert mit fog majd mondani az "egyszeri paraszt", ha végig sem olvassa a cikket, csak ránéz az összesített táblázatra (?): Há' mekkora szar mán ez a Michelin CrossClimate+ gumi! Még egy 5 éves, használt téli gumi is 2,5x tovább bírja!Ezért nincs az ég egy adta világon semmi értelme ennek az egésznek. Nem lett volna egyszerűbb úgy számolni, hogy x ezer kilométert lefutva mennyit kopott ennek vagy annak a guminak a futófelülete? És mi van akkor, ha történetesen egy igencsak aktív kisáruszállító autóról beszélünk, aminél úgy lehet, hogy elvileg fél év után, vagyis egy téli szezon alatt már cserére érett a gumi? Akkor is csak max. 5 pontot kapna egy 4évszakos? Baromság az egész...
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
-
athomi
veterán
válasz adalbert1 #29565 üzenetére
Számomra továbbra sem hitelesek!
Egyrészt fura, hogy náluk rendre katasztrofális eredményeket hoz a kopási kép a Crossclimate+ és a Crossclimate abroncsokat illetően, holott a külföldi tesztekben rendre épp a legtartósabb abroncsokként szerepelnek. Továbbá itt megjegyezném, hogy épp a Michelin az a gyártó, aki a legtöbbet szenteli annak, hogy a kopás során az abroncs minél inkább igyekezzen megtartani eredeti tulajdonságait. Ezt tették most az Alpin 6-nál is.
Másrészt továbbra is ezt a műgyantát erőltetik, ami hasonlít a jégre (csúszik mindkettő), csak épp messze nem ugyanolyan. Teszteljenek már valódi jégen. Vannak szintén külföldi tesztek ahol nem szerepelt rosszul jégen a Crossclimate+.
+1 Téli gumi tesztben havas tesztjük nincs.
[ Szerkesztve ]
-
boogie84
veterán
Sziasztok,
a kis mazda alá akartam tenni a régi opel 185/65r15-ös téli gumikat, tavaly még jó volt. Nem emlékeztem h lett e ültetve az autón, talán 5mm-t, és pont nem fér el a kerékjáratban a virsli gumi.
Melyik legolcsóbb gumit ajánlanátok a néha kerülök vele pár percet h felmelegedjen célra?Árukereső és legolcsóbb gumi? Használt gumit nem nagyon találtam ebben a méretben FB-on sem, vagy kb annyiért mintha a legolcsóbb újat venném. 40K körül...
Mindenképp 195/50r15 méret kellene.
Kormoran 195/50R15 SNOW 82H téligumi
Előre is köszi a segítséget!
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
boogie84
veterán
válasz Kornel #29615 üzenetére
Komolyan, ugyanis befér.
De tavaly óta minimálisat de ültetve lett...
Tristar gumikat díjmentesen kihozzák Itt most az ár minimalizálása a cél. Ennek ellenére is inkább a Laufenn?
Vagy ha már ez picivel komolyabbat, de ezt is díjmentesen hozzák ki:
[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
Kornel
veterán
válasz boogie84 #29616 üzenetére
Ez így nem csak csúnya, de szabálytalan is.
Nem hogy nem váltó méret, de köszönő viszonyban sincs az átmérője. Tudom keveset lenne használva, de akkor inkább nyárival, mint ez a megoldás. Az legalább szabályos.A Hankook messze jobb bármelyik előzőleg linkeltnél, ahogy felettem is írják.
-
boogie84
veterán
válasz kenguru99 #29617 üzenetére
Én is így gondolom, és csakkor csak 14e a különbség és jóval jobb a hankook.
(#29618) Kornel: 205/45r16 a gyári 6,5J széles felnin, ehhez képest most 8J széles a felnim és 195/50r15-ös gumi van rajta. Egyébként teljesen gyári volt tavaly arra a pár kilométerre.
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
bozont
veterán
Üdv
Valami jó kerékkulcsot tudtok ajánlani? Olyat ami kíméletes a könnyűfém felnikhez. A nyomatékkulcsot nem gyilkolnám lelazításra. Most is rá kellett állnom, annyira rá volt gyógyulva. -
Kornel
veterán
válasz rbalint88 #29626 üzenetére
Szárazon nem mondanám, vizen, vagy éppen kezdődő vizes aszfalton volt már, hogy állat módjára hajtva éreztem a határait, de így egyébként sem lenne szabad vezetni
39k körül még most is van sok helyen, legalábbis hirdetik: [link]
Én egyébként rámennék a BF goodrich-re, ha nem sürgős, szerintem pár hét alatt itt lehet: [link]
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz Kornel #29627 üzenetére
még autó sincs hozzá, csak távlatilag gondolkozom (astra k st és vitara van kalapban) esőben amúgy se megyek durván, pont az ilyen trükkös szituk lehetősége miatt.
az ecocontactnál jobban tapad, az aktív tpms miatt nem vennék plusz egy szett felnit és tpms-t, maradna az átszerelés évente 2x, akkor meg jobban járok, ha nulla naposan feldobok egy négyévszakost és elkótyavetyélem a contikat... -
Kornel
veterán
válasz rbalint88 #29628 üzenetére
Így van, anyagilag mindenképpen jobban jársz.
Ha kíváncsi vagy szívesen megmutatom, mit tudnak majdnem 30.000 km-esen a Kleber-ek egy ugyanolyan autón.Egyébként ha marad a Suzuki és belefér, akkor mindenképpen Allgrip, akkor kis túlzással vezetsz kínai gumit is rá, az összkerék majd megoldja
-
válasz bozont #29621 üzenetére
Alufelnihez használok nyomatékkulcsot, annyival húztam, amennyit ír elő a gyártó (108),és semmi gondom nincs a leszereléssel, minimálisan több erőt kell a lazításhoz. A kulcs most pár hete volt Aldiban talán 6-7e ft volt, 3 év garival, 17/19/21 méretűek (én tavaly vettem)
<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
Kornel
veterán
válasz stickermajom #29630 üzenetére
Nyilván azt nem.
-
Kornel
veterán
válasz rbalint88 #29633 üzenetére
Automata az ok, nagyon jó az aisin, főleg 10 év garanciával.
1.4T alap, gondoltam hogy nem varrógépet akarsz
GLX-nek az árához képest nem látom az előnyét, a radaros vészféket és társait biztosan nem használnád, GL+ban nem lesz napfénytető, na bumm.
Szemben az Allgrip sokat segíthet a hátsó futómű miatti - amúgy nem túl acélos - kanyarodási képességeken.
Magyarul rossz úton, nagy sebességnél hajlamos elpattogni a háta, amit az Allgrip némileg kompenzálni tud. -
Holnap rakatom fel a téli gumikat. A kerekeket a gumisnál szoktam betároltatni, szóval nem tudom leszerelés után karbantartani, ezért a mai napra terveztem be, hogy letisztítom a felniket.
Se garázsom, se udvarom, így azt a végtelen macerát el akartam kerülni, hogy egyenként leszerelgetem a kerekeket. Kompromisszumos megoldásként azt választottam, hogy a helyén tisztítom meg őket. Szerencsére a küllők között elég nagy hely van, hogy be tudjak nyúlni, így kivitelezhetőnek tűnt a dolog. Aztán még magam is meglepődtem, hogy mennyire sikerült úgy megcsinálni a dolgot, ahogy elterveztem.
Legurultam az Ehrle mosóba, ott felhúztam a gumikesztyűt, lefújtam a felnik belsejét a Prevent felnitisztítóval. Az egyenesen habot spriccol a felnire. Azt kell állni hagyni, majd szivaccsal megsikáltam, és lecsapattam a vízsugárral. Mármint a kerekek alsó felét, hogy lássam működik-e. Működött. Úgyhogy fogtam egy műanyag kaparót és letoltam az összes centrír súlyt. A legfőbb célom a ragasztó eltüntetése volt, mert az minden egyes szerelésnél csúnyán ottmarad és egyre több lesz. Fékpor meg hasonló szennyeződés egyébként nem nagyon volt a keréken, szóval az csak mellékes indok volt.
Ezután telefújtam újra a kerekeket a Preventtel, majd megsikáltam. Majd belekapaszkodtam a küllőkbe és elkezdtem csavarni, így tololgattam előre-hátra a kocsit, ha a felni másik részét akartam tisztítani. Tulajdonképpen egész jól sikerült áttisztogatni, csak a fránya ragasztó nem nagyon akart lejönni, akárhogy is kapartam. Már épp az OBMAKA-ztam volna, amikor észrevettem, hogy a vízsugár viszont nagyon jól belekap a ragasztóba és ha rajtatartom, akkor egy kis idő után letépi a kerékről. Így végülis saját meglepődésemre, szinte tökéletesen sikerült letisztítani a felniket és makulátlan állapotban várhatják a következő nyarat (leszámítva azt a kis koszt, amit a mostani esős időtől kap, de az egy sima mosás lehozza majd)
Jó képeket lehetett volla csinálni, akartam is arról, hogy milyen ez a Prevent, de gumikesztyűben, vegyszeresen, mocskosan nem akartam a telefont fogdosni... -
athomi
veterán
válasz kenguru99 #29620 üzenetére
Az autónavigátor hibás tesztmetódussal dolgozik, amivel hamis, félrevezető eredményeket szolgáltatnak. Pont úgy találták ki, hogy a 4 évszakosok le vannak pontozva. A 4 évszakos gumik ugyanis maximum 5 pontot kaphatnak kopási képre, míg a téliek 10-et. Emellett a kopásvizsgálatot nem úgy végzik, hogy az abroncsok újkori mért profilmélységét hasonlítják a teszt végén mért profilmélységéhez.
Kicsit játszottam a saját kalkulátorukkal, a kopási képük mivel értékelhetetlen azt 0%-ra állítottam, a nedves fékutat pedig 20-ról 30%-ra. Így a Goodyer négyévszakosa nagyon jó
kielégítő helyett, a Bridgestone négyévszakosa pedig jórossz helyettminősítést kapna náluk.Amíg nem tesztel korrekten az autónavigátor, addig hagyjuk őket, mert félrevezetőek.
Itt az átvariált, korrektebb kalkulátoruk által hozott eredmény:
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget a gumi méretet illetően!
Még annyi kérdésem lenne, hogy a futár a vártnál sokkal hamarabb meghozta a téli gumikat és sajnos még nem tudtam a szervizbe időpontot foglalni a cseréhez, majd csak a hét második felében.
Viszont nincs hely most bent a házban tárolni addig, ezért kényszermegoldásként egyelőre az autóba lett rakva, viszont ott sincs sok hely. Még mindig párban vannak kettesével kötözve, az egyik fektetve de mivel az ülőlap nem teljesen sík, így egy picit ferdén állnak, a másik pedig állítva de szintén ferdén.
Kérdés, hogy a “nyomorék póz” miatt lehet-e az új gumiknak már most a felszerelés előtt vmi szerkezeti vagy egyéb bajuk ez a kényszer tárolás miatt, vagy nyugodtan maradhatnak addig így?
Vagy inkább minden áron, akár az ágyban magam mellé is, de mindenképp hozzam be?
Sok rém híreket hallok a tárolásról és nem tudom, hogy mi igaz belőle, van-e félnivalóm.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Sorozatok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- EAFC 24
- További aktív témák...