-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mr.QwErT
csendes tag
válasz Motion_Blur #30050 üzenetére
Ez rossz helyre ment így jár aki egyszerre 2 topikba akar írni
-
Mr.QwErT
csendes tag
-
rbalint88
addikt
Apro gondolatebreszto es kozvelemenykutatas: splashen gyari meretu 165/70r14 teli gumik vannak, hankook w452, 2 evesek, kb 7mm profillal. Szoval nem egy noname gumi es a kondija is jo. Azonban hegymenetben az elindulasoknal nagyon konnyen kiporog -2-2 fok kozotti homersekleten. Guminyomasnak 2,3 bar van eloirva, annyira is van fujva. +/- 1-2 tized tudna-e javitani ugy ezen a peobleman, hogy mas tulajdonsagot nem ront el, valamint merre kene korrigalni? Ugye azt mondjak a gyarak, hogy jol fel kell fujni angumit, hogy a lamellak kinyiljanak es tudjon kapaszkodni. Gyakorlati tapasztalat meg azt mutatta regebbi guminal es mas auton, hogy kemenyre fujt fumival anno alltam porgo kerekkel, kicsit kieresztve meg lett tapadas, szoval az a tervem, hogy leeresztem 2,0-ra, ha ez mas teruleten nem okoz problemat.
-
kenguru99
aktív tag
válasz rbalint88 #30053 üzenetére
Tudomásul kell venni, hogy azért mert téli gumi van az autón, attól az még meg tud csúszni. Mert a hideg, nedves, párás aszfalt az bizony csúszik. A világ legjobb téligumijával is. Hóban (és laza talajon) jobb a puhább gumi. De én nem térnék el a gyári guminyomás értékektől.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rbalint88 #30053 üzenetére
Elméletem: a lamellák hóban gyűjtik a havat, mert a hó a hóhoz jól tapad. Jégen meg a tapadó felület nagysága számít jobban, ami a nyomás csökkenésével növekszik. Traktor, terepjáró is szép aszfalton van felfújva, földúton (képzeljünk ide egy fű nélküli, frissen felázott, de alapvetően simára járt csapást) már többet ér a nagyobb felület és a könnyebb-több deformáció.
-
TFSi
őstag
válasz #46372352 #30057 üzenetére
Nem volt az túltarolva vásárlás előtt? Nekem Semperit Speed-Grip 2 van már 2014 decembere óta és gond egy szál se. Az pedig Conti B brand. Bár keveset mentem csak vele, de csillaggarázsos télen.
rbalint88: lehet a kocsinak van trakciós problémái. Ez egy adottság és bizonyos abroncsok jobban erősítik.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
őstag
Nu egy kis friss CC+ tapasztalat. Ma reggel Zuglóban volt egy pici finom por hó. Főutak teljesen okék, de mellékutcákon felolvadt egy kicsit ahol mentek rajta, és utána lefagyott szépen (=tükörjég). Itt a CC+ kis fékkel még teljesen ok, de közepessel (de még közzel sem vészfékkel) már darált az ABS (mindig kipróbálom ha sehol senki de gyanús a felület).
Mondjuk mindenki ésszel és lassan ment hála istennek. A full téli gumik ebben biztos jobbak, de szerintem azok is daráltak volna nagy fékkel.
-
klepto
addikt
Olvasom a csúszkálásokat, és bár régebben kértem véleményt a vásárlás előtt, de a pénztárcámra hallgatva a legolcsóbb gumit vettem meg. Azóta az autó teljesítményét maximálisan kihasználva tudok vezetni, megcsúszásom, tapadás elvesztésem még nem volt, a hajnali párát észre sem vettem, nagy sebességű kanyarbevételnél tökélete4s sávtartás, a mínusz pár fok, és a plusz húszon fokban is azonos képességekkel bírt a gumi. Egyszerűen az én tapasztalatom alapján igazán jó választás volt a Pirelli All Season.
Igaz, lehet, hogy autófüggő is a dolog, ami egy Lada Vesta
A kopásról, valódi téli közlekedésről, és a nagy forróságról még nincs tapasztalatom, de bízom benne, hogy az sem fog ki rajta, és majd alkalom adtán megírom azokkal kapcsolatos tapasztalataimat is.Ha magányosnak érzed magad, indíts el egy horror filmet és kapcsold le a villanyt. Egyből nem érzed majd magad egyedül ;)
-
Süvi
őstag
Sziasztok!
Arra gondoltam, hogy veszek valami karmokat a Nexen 4 évszakos mellég, ha esetleg mégis egyszer szükség lenne rá.
Ezek közül melyik lehetne a használható?
Van valakinek esetleg tapasztalat?
Pl. a legelső 10 db-os-ra gondoltam.Köszönöm
Gábor[ Szerkesztve ]
-
válasz Motion_Blur #30063 üzenetére
Gumisok ezt csinálják. Beszer áron megy fel az új gumi, egy szezon után meg kb. eladja nullszaldósan. És minden szezonban új gumi.
-
kenguru99
aktív tag
Csak akkor van ezeknek értelme ha rendszeresen sokat kell menned takarítatlan, havas utakon. Ha mindíg minden körülmények között el kell indulnod. De ha így lenne akkor gondolom nem négyévszakost tettél volna az autódra. Ha engem kérdezel, akkor ezek magyarországra teljesen feleslegesek.
-
Süvi
őstag
válasz stickermajom #30067 üzenetére
Először én is azokat néztem, de
- félek, hogy összekarmolja az alufelnit
- nehezebb felrakni,
De lehet,hogy veszek egy olyat.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz rbalint88 #30053 üzenetére
Laza talajon jobb az alacsony nyomás, de egyébként a gyári érték javasolt. Mi is, ha erdőzni, sarazni, havazni megyünk, akkor leengedem 1.6 körülre a téli gumikat a Subin. Persze ha aszfalton jársz vele, akkor ez nem javasolt, és persze az első kúton megy vissza nálam is a gyári 2 bar.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
MPowerPH
félisten
Vredestein Comtrac 2 AS a nagy feherre. Elegge csuszos meg, hatuljat siman kiporgetem egyenlore, igaz nincs megrakva. Remelem kesobb jobb lesz, ha bekopik. Mondjuk annal, ami font volt eddig, mar most jobb.
Don't Tread On Me
-
Motion_Blur
félisten
válasz stickermajom #30080 üzenetére
Csak nem Vitara vagy S-Cross?
Nagy divat lett a Suzukinál túlfujatni a gumikatcsak tudnám h az 1 tonnás kasztnihoz és elpattogós hátsó futóműhöz mi az istennek 3 bar...
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
stickermajom
addikt
válasz Motion_Blur #30081 üzenetére
K Astra. De itt sem értem, 2,5 bar-nál már bőven kényelmetlen.
-
Reggie0
félisten
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #30080 üzenetére
Az durva.
mod:
Korminál is csak 2,8 bar az Eco (205/55R16 szintén).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Reggie0
félisten
válasz stickermajom #30084 üzenetére
Hm, fura, hogy ennyire ballonos guminal milyen sokra kell felnyomni.
-
rbalint88
addikt
válasz stickermajom #30084 üzenetére
az nagyon durva. tavaly mikor vettem az alfára a bridgestone-okat, az idióta gumis felnyomta 3 barra őket, hát azt hittem kiesik a futómú az autó alól. 2,5-ön rögtön jó lett.
kíváncsi leszek, mit művel a splash-sel a nyomáscsökkentés, mert a Budaörs- Margit híd távon két hete nem hozott az Alkotáson a waze, hanem fent a hegyen, tökön-paszulyon keresztül jövök haza. -
szőröscica
addikt
válasz stickermajom #30080 üzenetére
Durva, meg az Am/aban is csak 2.8 az eco
-
MPowerPH
félisten
Sors, hogy ma rakattam fel a 4 evszakost, indulas elott. Pecsnel elkapott a ho, Kaposvaron mar allt az uton, akkor jottek a hokotrok, amikor elhagytam. Vegig ilyen ut, 6 auto arokban hazafele.
Jol vizsgaztak ezek a papucsok, utolag is koszi a tippet! Vezessetek ovatosan.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
szőröscica
addikt
CC+ vonoerot szepen ad at, de fekezeskor szerintem eleg fos hoban. Persze lehet, hogy le is volt fagyva az utcank, ugyhogy egy nap tapasztalata alapjan nem mondanek vegleges eredmenyt.
-
BigBlackDog
veterán
válasz szőröscica #30093 üzenetére
Én fékezésnél nem éreztem sokkal rosszabbnak, mint a WR-D4-et a Civicen. Viszont kanyarodáskor oldalirányba könnyen meg tud indulni az eleje Volvókának, viszont csakis hóban. Latyakban már nem tapasztaltam.
-
Mennyire ajánlott Hankook prime 3?
Az összefoglalóban lévő teszteken egészen meggyőző helyezést ért el mindenhol.Vagy esetlegesen van más opció ebben az ár kategóriábam nyári gumi esetében? (205/55-R16). Köszönöm.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Luck Dragon #30095 üzenetére
Az most bestbuy. De ráérsz még a nyárival, hátha jönnek ki új fejlesztésekkel tavaszra.
#nincsbennetarcsi
-
szőröscica
addikt
válasz BigBlackDog #30094 üzenetére
Nos, sztem nem a CC+ a hibas. Hazajottem, ugyanugy csuszott, alig lassult a kocsi. Kiszalltam es majdnem dobtam egy hatast. Mig bealltam az udvarra, minden autoban kemenyen daralt az ABS, ami elkanyarodott elottunk.
-
Most már másodjára tudtam hóban is tesztelni a Nexen Nblue 4 Seasons abroncsokat. Eddig minden körülmény között abszolút pozitív tapasztalatom volt vele (még 20-25°C környékén is használtam, volt esős, latyakos idő) de hóban is teljesen megállja a helyét. Nincs ABS a kocsimban de nagyon durvát kellett fékeznem, hogy picit megcsússzon, kanyarodásnál is tök stabilnak éreztem. Mikor reggel el akartam dobatni a hátulját a kocsinak kézifékkel még akkor is meglepően sokáig kapaszkodott.
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Luck Dragon #30095 üzenetére
Teljesen jó, bár némileg talán gyorsabban öregszik.
Új hozzászólás Aktív témák
- Amazon Kindle
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- További aktív témák...
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban