-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
bul07
nagyúr
Lehet hogy pont az a kicsi súlytöbblet kellet a futóműnek és a kocsi úgy reagálta le
Mert minden kocsi más, és a futómű kopottsága is
2007-es Kia Ceed-nek biztos mindegy lenne mert alapból olyan kemény a futóműve hogy minden kis kavicsot észrevenni, öcsém évente többször vitte futóművet állítani mert mindig szétrázta magát
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Reggie0 #30700 üzenetére
A nagy képet nézd, mindent figyelembe véve.
Rossz(abb) gumiról csak te beszéltél, hogy jobb(an teljesít) 4 rosszabb, de azonos gumi, mint tengelyenként különböző, de 2 darab jobb gumi, ami nem igaz, mert extra tapadás mindig jobb. Lásd a mostani érvelésed.
Az úton nem csak kátyú lehet, már többször leírtam, hullámos, huplis és dőlhet is. Azt ne mond nekem, hogy általánosságban Magyarország a jó utairól híres.
Rendben van, hogy mit gondolsz, csak nem vagyok gondolatolvasó, tesztben volt havas és száraz teljesítmény és egy guminál én nem csak vizes teljesítményre gondolok, csak vízen nem hinném, hogy sok ember megy.Ha jobb gumid van az senki nem vitatja, hogy ne lenne jobb, de a többi részletet sem szabad elhanyagolni, a vezető képesség, autó típusa, futómű "frissessége"(mechanikus tapadás), gumi hőmérséklete, gumi nyomása, ráadásul nem is jobb gumikról beszéltünk, hanem eltérő mintákról( persze ebben az esetben is hasonlóan jó gumikról), még azonos minta esetén is bejöhet a keverék váltás, úgy tudom, hogy a Hankook W452-nél is volt nemrég egy ilyen váltás.
A többiek feljebb már leírtak minden okosságot, én minden télen csúszós felületen kipróbálom az autót több helyzetben, nincs semmi biztonsági elektronika, abs sincs. Ezt javaslom mindenkinek, még ha nincs is lehetősége szervezett tréningre elmenni, egy olyan helyet csak lehet találni, ahol nincs forgalom, nincsenek autók, emberek, oszlopok, falak, kerítések.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
XL nem XL.
Eco contact 5 non XL keményebb, rugalmatlanabb, pattogósabb, merevebb SX4 Scross-on, mint az XL-es Kleber Quadrexer2-k, amik sokkal sokkal komfortosabbak. -
Graphics
Jómunkásember
Na rászántam magam, megvenném az Apollo Alnac 4G All Season-t a Jazzre.
Van megbízható webshop ezügyben?
Esetleg Vredestein Quatrac 5 ?
[ Szerkesztve ]
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
Reggie0
félisten
válasz Hachiko95 #30703 üzenetére
Nem jobb az extra tapadas, ha rossz helyen vagy szituacioban van, de legfokeppen akkor nem, ha idojarasfuggoen modositja a jarmu viselkedeset. Majdnem szo szerint le is irtam. Ezert is kell a jobb gumit hatra rakni, mert az elso kerekek csuszasa sokkal kezelhetobb, mint a hatsoke. Es ezert kell az egyforma mintazat es kopotsag, hogy az idojarastol se novekedjen a hatso kerekek megcsuszasanak hajlama.
En is probalom mindenhol, jellemzoen evi 1 honap teli alpok es 8+ ora vezetoi trening.
[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Reggie0 #30713 üzenetére
Látom köröket futunk, mi az, hogy nem jobb az extra tapadás, gondolj már bele azonos sebességnél, hogy ne lenne jó bármelyik tengelyen az extra tapadás.
Magadnak mondasz ellent:
"Azzal, hogy rosszabb a gumi a eselyet noveled, hogy gond lesz."A nagy kép sajnos még mindig nem ment át, szerinted az időjárás nem módosítja egyáltalán a jármű viselkedését? Esőben, hóban, jégen nem más? A hideggel nem változik a guminyomás, nem változik a hőmérséklet? Tudom , nálad ezek az értékek mindig konstansok.
Százezerszer el lett mondva, hogy hasonló képességű, hasonló állapot, hasonló profilmélység, de eltérő minta.
El lett mondva, hogy azonos mintánál, lehet más keverék, más profilmélység.Erre leragadsz és mindig csak egy dolgot kiemelsz, mintha csak az lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Hachiko95 #30717 üzenetére
Egyrészt sajnálom hogy az emotikonok számodra sem értelmezhetőek. Másrészt ha szerinted a tapadáskülönbség nem tudja megviccelni az embert akkor...
Harmadrészt abból az egy mondatból azt érted ki amit te akarsz, ezért magyaráztam meg a későbbi postban mire is gondoltam hogy ne legyen félreértés. [link]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
shteer
titán
Nem rugózni kívánok ezen, de hiába bagatelizálod el emotikonokkal a hozzászólásod, erre reagáltál nevetségesen:
Ma megnéztem személyesen is az autót és na ná a gumikat is. A hátsók 8 évesek az elsők 3.évesek voltak.
se eco, se sport gumiról nem volt szó - és korábban is kizárólag az eltérő minta került eredetileg felvetésre
és amúgy is megírták itt sokan, hogy az nem veszélyes
tehát tisztázd kérlek, kik írták meg mire hogy nem veszélyes. köszönöm
[ Szerkesztve ]
..szerintem jónak tűnik
-
Hachiko95
aktív tag
Egyrészt mosolygós fejnek olyan szövegkörnyezetben semmi értelme, rohadtul nem az a szövegkörnyezet, ahová illik ilyet rakni.
Másrészt Bigbear példájára reagáltál, amit rendkívül egyszerűen elintéztél, mintha csak azon múlna.
Harmadrészt, nem vagyok gondolatolvasó addigra már elindult a vita és már ki is bontakozott, nem csak eco vs túra témában. Egyébként értő olvasás, Bigbear konkrét példát mondott.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz shteer #30719 üzenetére
Sajnálom hogy nem vagy a humorodnál de akinek írtam ő értette, hogy poén (talán mert képes volt értelmezni az emotikont a mondat végén).
Hachiko95: Így nem jutunk 5-ről a 6-ra. Te keverd a gumikat én nem teszem, te javaslod én nem. Ennyi.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
shteer
titán
Valóban nem vagyok humoromnál attól ami nem humoros, hanem szánalmas és mások véleményét alapjaiban megvető és azt eltorzító, bárgyú emotikonnal megszórt böfögés.
Attól függetlenül, hogy jelneleg mindkét autón 4 azonos téli/nyári gumit használok jelenleg, önmagában a tengelyenkénti eltérő mintát veszélyesnek tartani elég nagy elvakultságnak vélem. Ez csak egy faktor a sok közül, ahol leginkább a megszokás számít.
[ Szerkesztve ]
..szerintem jónak tűnik
-
Hachiko95
aktív tag
Nem javaslom, de túlzásokba se essünk a megbeszélt egyéb tényezők miatt, amik szintén a tapadást befolyásolják. Én is csak hasonlóan jó állapotú, képességű gumikat mondtam, azzal nem lesz baj.
A másik, hogy ezzel így senki nem foglalkozik, slickre koptatják, keverik a különböző évszakokra szánt gumikat, nem évszaknak megfelelőt raknak fel,vagy nem cserélik, 10+ éves szarrá keményedett gumikat használnak napi szinten. Én inkább ott aggódnék, hogy milyen határhelyzeten, mert azoknak jóval lejjebb van a határ.
-
Reggie0
félisten
válasz Hachiko95 #30715 üzenetére
Nem azt allitottam, hogy az extra tapadas baj, hanem azt, hogy az a baj, ha ez valtozik, vagy ha elol van. Tehat:
a) Ha eltero mintazatu a gumi, akkor valtozni fog a korulmenyektol a tapadas kulonbsege, ami baj.
aa) Ha baromi nagy a kulonbseg, nagyobb, mint amennyit a korulmenyektol valtozik, akkor baj, ha elol van a jobb. (lasd b pont)
b) Ha egyforma mintazatu a gumi, de a kopasban nagy kulonbseg van, akkor baj, ha elol van a jobb, mert a kocsi hatso tengelyenek megcsuszasat a nagy tobbseg hibasan kezeli osztonosen. (lasd: rantopad, hatsokerek hajtas problemai)Nyilvan, ha sosem csuszik meg, akkor nem szamit. De ilyen alapon a biztonsagi ov hianyat sem lehet veszelyesnek tartani.
[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Reggie0 #30725 üzenetére
Jó, rendben van, annyit hozzátennék még, hogy elméletben azonos minta, más keverék is tudhat ilyen. A mérték a kérdés, én tudatosan kerestem hasonlót(mert ugyanolyan csak beragadt "öreg" készlet volt drágábban).
Az igazság az, hogyha nagy a külöbség az sehogy sem jó.
Illetve elsőkerekes autónál az eleje csúszik könnyebben, mert könyebb túlterhelni, fékerő ~80% százalékát, a kormányzást és a hajtást is az végzi. Nem feltétlen rossz elől a jobb gumi. Dombon felfele, ha azért csúszok vissza, mert nem tudta lerakni az erőt, az kellemetlen, ha lefelé azért nem tudok megállni és belecsúszok a kereszteződésbe szintén kellemetlen (Nekünk ilyen a környék), vészféknél valószinűleg előbb megállok. Kanyarban megúszik a háta, akkor hátra a jobbat. Megvan az érem két oldala.Szélsőséges példa:
Láttam nem olyan rég egy videót nissan 350z-ről, minden sarkon más gumi volt, aztán lecserélték pályanapokon is használható gumira, messze nem volt olyan drasztikus különbség, mint sokan gondolnák.
Belinkelem, ha lesz időm megkeresni.[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Jelentem, az öt éves Quatrac 3 hazahozott. De még egyszer ki nem megyek ezzel a szrral ilyen takarítatlan, hóakadályos utakra! Ugye az M1 törökbálinti lehajtójáig nem volt gáz, de szerintem ott mehetett ki a nagy, sárga, villogó hófaló, mert onnan érezhetően romlott az útfelület takarítottsága. Aztán az 1-esen meg kb. ausztria síterep volt, nem egy szakaszon csak a keréknyomokban lehetett látni részlegesen valamit a burkolatból. Értelemszerűen a faluban a kisebb utak nem voltak takarítva még, de most már kétszer is elment a hótóló az elmúlt fél órában (és tolta a havat és síkosságmentesített is), pedig majdnem ez az utolsó utca Biatorbágyon. Azért nem szeretnék ma sötétben, tömegben evickélni késő délután, estefelé.
Már meg van rendelve az új garnitúra elvileg (nem én intéztem, nem saját kocsi), csak még nem jött meg. Viszont ez a Quatrac 3 is meglepően jó szárazon és még vizen is (minta mélysége 5-6 mm között van). Kicsit lefagyott úton már könnyen elkapar, megcsúszik fékezéskor, hóban viszont ehhez képest egész jól tapad gyorsításkor, lassításkor. Viszont hóban, kanyarban küzdeni kell vele, mint malacnak (nem Bitporkra gondolok) a jégen.
Mindenesetre csak óvatosan, ha valakinek mennie kell ilyen időben!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #30729 üzenetére
Inkább a CC+-ról nyilatkozz. Vagy azzal sem mersz elindulni?
#nincsbennetarcsi
-
BigBlackDog
veterán
Azt nem pazarlom ilyen hétköznapi utakra, hétvégére meg remélem elolvad. Most még egy nyamvadt ABS sem volt, ami tudott volna "okoskodni", csak magamra voltam utalva és még ráadásul könnyű is volt a szekér (1 tonna alatt van üresen a Thalia).
Viccet félretéve, inkább közösségi közlekedést választanám, ha muszály lenne menni. Az rendben, hogy kis utcákban, meg a faluban ellavírozok a hóban, de kvára nem volt vicces, hogy a főúton és a pálya egy szakaszán is volt egy tisztességes hóréteg. Prémium téli gumi ide, vagy oda, mindig nézek, hogy ennek ellenére egyesek milyen sebességgel hajlandóak menni, előzni.
[ Szerkesztve ]
-
Peter.70
őstag
Nekem most ősszel kerültek fel a kléber téli gumik, tehát még újak. Ma jöttem haza Szigetszentmiklósról Csepelen át, végig latyakos, hókásás út. Igaz, hogy óvatosan jöttem, de az autó nem csúszott és az ABS is csak 3X darált
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #30731 üzenetére
Merész abs nélküli autót venni 2019-ben... de kis pénz kis foci. Én azét elővettem a szánkómat.
#nincsbennetarcsi
-
Peter.70
őstag
Kiélvezted a 4 kerék hajtás adta lehetőségeket?
-
Reggie0
félisten
válasz grabber #30727 üzenetére
Az 50-50 sulyeloszlas nem optimalis elsokerekhajtasnal. A tervezeskor nyilvan azt veszik figyelembe, hogy egyforma gumik vannak a kerekeken.
A kanyar belepoelenel az elso kerekeket eri nagyobb terheles es oldaliranyu gyorsulas, mert az inditja meg a fordulast es tolja bele az energiat a perduletbe. Kanyarbol kilepeskor pedig a hatso kerek es az csokkenti a perduletet. Viszont az a jobb, ha az eleje tor ki es nem a hatulja, mert az kezelhetobb.
Az ut meg eleg jo kozelitessel egyforma, amikor meg nem, akkor sokkal valoszinubb, hogy elso kerekkel keruli ki a hibat -ha sikerul-, igy tobb hibas ut jut a hatso kerekeknek.
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
A CC+ kiraly volt ma. XIII-bol jottem a XVII-be, csak a Hungarianes az M3 kivezeto volt letakaritva, a nullason 95-re rakott tempomattal en voltam a leggyorsabb, vegig nagyon stabil volt, meg itthon a vastagon havas utakon is
-
Kornel
veterán
válasz szőröscica #30738 üzenetére
Helyes, hadd jöjjenek a tapasztalatok.
Jégen voltál már? -
Lehet még az autót is szokni kell, de egyre jobbnak tűnik a kleber hóban
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
szőröscica
addikt
válasz Kornel #30740 üzenetére
Jégen nem, jégbordás úton igen, ott stabil volt.
Illetve annyira letaposott havon, amin majdnem hanyattestem kiszálláskor - na ott siralmasan szar volt a tapadás, de ahogy az elhaladó autókat láttam, mindenki szenvedett.
Nem mondom, hogy ilyen erősen havas körülmények között hozza egy téli szintjét, érezhetően kisebb a vonóerő mint a BMW-n a Dunlop Winter Sport 5-tel, vagy a Nissanon a Nokian WR-D3-mal volt, de simán hazahoz.
Ha hegyekben laknék, valószínűleg nem ezt választanám, de oda mondjuk egy AWD-s autóval egy Quadrexer 2-t bevállalnék. Viszont nekem, aki télen napi 2*30km-t ingázik Bp-n, illetve max. Szegedre vagy Miskolcra megy el, mert síelni nem szoktunk mostanában, ez a CC+ tökéletes. Egyáltalán nem bántam meg.
Szerintem ha asszony vesz autót, neki feldobunk majd valami téliesebb 4 évszakost és jó lesz 4-5 évig, én meg maradok a nagy futás miatt a CC+ jellegű keverékeknél.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
-
-
Kornel
veterán
válasz szőröscica #30742 üzenetére
Érdekes ez a keverék dolog, az enyémnek is magas a kilométer futása, mégis inkább télies négyévszakosnak illene sorolni, bár második telén szerintem már visszaesett a téli teljesítménye, vagy én vagyok bátrabb.
-
gergo5991
őstag
sziasztok, valaki tudna bármi infót mondani a következő alufelniről? kép
BOP SS racing
performance wheel
premium alloy wheelez a 3 szöveg van ráirva, neten próbáltam rákeresni de nem találtam sehol semmit. Csak úgy kiváncsiságból érdekelne mennyit érhet / mennyibe megy újonnan
-
őstag
válasz szőröscica #30742 üzenetére
Mi pont ezt csináljuk, asszony jazzén Nexen N Blue 4 season van, az enyémen meg CC+. Mondjuk most a letaposott hóban csúszkálok rendesen (de ahogy látom mások is, és eddig szerencsém volt mindenki óvatosan ment amerre jártam, talán egy ezerrel pörgő kerekű még átférek és nem adom meg a jobbkezet típusú lénnyel találkoztam, de tudtam fékezni).
-
athomi
veterán
válasz szőröscica #30738 üzenetére
Műgyantás részeken vigyázz, ott nem tapad rendesen.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban