-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szőröscica #30093 üzenetére
Hóban számít, hogy kevesebb a lamella, nem tud annyi havat felszedni, hogy tapadjon
-
válasz molnarpeter #30100 üzenetére
Ez mit jelent a valóságban, van neki egy ismert kopási tényezője vagy valamelyik tesztben írták? Évi húszezer kilométer megtétele után 4-5 évet kibír az számomra már jó.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Luck Dragon #30102 üzenetére
VP2-t használtam, az télen is kapott napot. Ha rendesen tárolod, nem kéne baj legyen km alapján, vegye vigye
-
válasz molnarpeter #30103 üzenetére
Tárolás nem probléma.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
N.Ferry
senior tag
Végre hó!
Második telet kezdtem meg a CC+ -al, hajnalban a friss havon is szépen ment, nem csúszkáltam, persze ehhez az időjáráshoz megfelelően kell vezetni.
Kíváncsiságból nyomtam egy satut 80-ról, akkor egy kis ABS volt, de nem vészes.
Szóval még mindig jónak tartom ezt a négy évszakost.Walking Dead
-
BigBlackDog
veterán
válasz N.Ferry #30105 üzenetére
Én meg pont kaptam ma a visszajelzést, hogy nincsenek megelégedve ezzel a CC-vel, össze-vissza csúszkált az F Astra vele a havon. Mondjuk helyén kezelem a dolgot, a vezetési stílus sem éppen a "nyugodt" jelzővel jellemezhető általában. Biztonság kedvéért rámértem a keréknyomásra. Elől 2.4, hátul 2.5 bar volt. Szóval átmenetileg gyorsan eresztettem belőle, elől így 2.2 bar lett, hátul 2.4 (a csomagtartó eléggé ki van tömve mindig).
Viszont saját autón (S60) nem volt gondom tavaly vele a hóban, igaz idén még nem próbáltam ki.
[ Szerkesztve ]
-
Dave™
nagyúr
Sziasztok!
Visszajelzésként írom, hogy szárazon, esőben és hóban is kiválóan teljesít a Nexen Nblue 4 season egy Skoda Rapidon, (185/65/R15), és most ilyet szeretnék párom Micrájára is. A gond annyi, hogy a 165/70/R14 méretben nem elérhető (ez a gyári méret), viszont 175/65/R14-ben igen. Elvileg ennek gond nélkül fel kellene mennie és kb. ugyanolyan lenne, leszámítva hogy kicsit szélesebb, igaz?
Köszi!
Illetve még egy 4 season tapasztalat: korábban egy J Astrán Goodyear Vector 4 volt, és a másfél év alatt amíg nálam volt az autó soha semmi gond nem volt, szóval kiválóan teljesített az is.
[ Szerkesztve ]
-
athomi
veterán
Munkahelyi autóm nedves (nem fagyos, nem havas) úton 2x hozta rám a frászt, olyan gyalázatos fékutakat produkált. Kiszálltam ránézni az abroncsokra és beigazolódott a gyanúm a korukat illetően. 2009-es Dunlop téli gumik. Valószínűsítem újként sem tartozott az élmezőnybe, így a 10. szezonjukban már nem is szabadna használni őket.
-
windlord
őstag
Pecs, Mecsek eldugott teto resze.
Nexen negyevszakossal. Csillagos otos.
Koszonom az ajanlast! -
sugarforce
őstag
Vredestein Quatrac 5 eddig jol.szerepel hoban is. Reggel tesztelgettem a hatarait,.elegedett vagyok vele.
-
Kornel
veterán
Este mentem városi kört a Quadrexer2-vel, latyakban továbbra is jó, letaposott mellékutakon havon volt már szerencsém jobb gumihoz is, de simán úton tartható. Továbbra is szerintem átmenetben a legjobb, amikor nincs lefagyott út (ezen is kevés a lamella, csodák nincsenek).
-
TFSi
őstag
válasz Kornel #30113 üzenetére
Pont emiatt lennék kíváncsi a Conti AllseasonContact négyévszakosára, mert az elvileg havas-jeges körülmények között is rendben volt, lamella ide vagy oda. A Bridgestone A005 is a lamellátlansága miatt "hasalt el" már kevésbé letaposott havas felületen is.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
Kornel
veterán
Így van, a Contin szemre is több a lamella.
De!
Vizsgáljuk úgy is, hogy egy Michelin csoportos négyévszakos minden teszt szerint a legmagasabb km futású, akár duplája, mint egy kategória társa, a Continental-nal is nálam az alacsonyabb km futás volt a legfőbb ellenérv, lassan a Conti cserés lenne nálam -
bröton
csendes tag
Aki Michelin alpin 6-ban gondolkodik az nyugodtan vegye,qva jó
-
#89309696
törölt tag
Hali.
ET36 és ET43 közül melyik van kijjebb? 5.5-ös 14 colos felnik, 185/65 gumival. Ha az összefoglalós kalkulátorba beírom, akkor a 36-ost mutatja kijjebb, tehát távolabb a lengéscsillapítótól.
[ Szerkesztve ]
-
polk
csendes tag
No, akkor a CC+ vélemény, tapasztalat: mivel hullott hó, így élesben is ki tudtam próbálni a gummákat. Eddig nagyon meg voltam elégedve a gumikkal és ez most sem változott, Vidéki város, utak teljesen jól szerepelt, az előző szett téli gumihoz képest sem rosszabb. Mellékutakon, amelyek vastagon havasak voltak teljesen stabilan, csúszkálástól mentesen közlekedtem. Bár, amúgy sem vagyok vadállat az utakon, de azért megnéztem a határait. Úgy gondolom, hogy nekem teljesen megfelelő, de azért kíváncsi leszek rá pl. 2 év múlva...
-
őstag
Én ma reggel kipróbáltam vagy az esp-et vagy az allgrip-et, valami határozottan visszarakta az autót a helyére . Kijelzőt nem tudtam nézni M3 alatt mentem át Zuglónál a tanpályánál, ahogy fordultam rá a vasúti sor irányából pont hátsó kerékkel (kerekekkel?) rámentem nem látott tükörjégre kigyorsítás közben. Hátulja határozottam elindult kifelé (és utána határozottan visszatette valami, én se hirtelen féket se gázt nem adtam neki, tehát gáz is volt akár az allgrip is lehetett). CC+ a gumi de szerintem ennek téli gumi sem örült volna (lehet hogy inkább a suzuki topikba illett volna, ki tudja).
-
Sziasztok!
Négy évszakos gumikat keresek. Igyekszek jót választani relatív alacsony áron (max 13 000-ig, de ha nagyon felejtős a kínálat akkor mennék feljebb). Nézegettem teszteket, de R14-re nem sok van (vagy csak nem találok). Mi az, amit ennél a "kis" guminál célszerű figyelembe venni gumivásárláskor?
Méret: 175/65 R14
Az alábbiakkal kapcsolatban kinek milyen tapasztalata van?- Kumho Solus HA31
- Momo M4 Four Season
- Vredestein Quatrac 5
- Nexen N-Blue 4Season WH17
- Nankang N-607+
- Maxxis All Season AP2A segítségeteket előre is köszönöm
[ Szerkesztve ]
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
polk
csendes tag
válasz Tom1939 #30119 üzenetére
Úgy gondolom,hogy jégen (valószínűleg) teljesen mindegy, hogy téli gumid van, vagy 4évszakos... Nekem nem volt alkalmam jégen próbálni, de nem is szeretném. Azt azért én is hozzátenném, hogy műgyantán sem sokat közlekedek, mint ahogy a többiek is írták előttem - reflektálva a videóra. Viszont felmagasztalni sem akarom a cc+-t, de nekem megfelelőnek tűnik
-
blakey
titán
-
szőröscica
addikt
Hasonlóan látom én is, porhóban és latyakban nagyon jó stabil volt, viszont keményre taposott hóban meglepődtem, az egyáltalán nem fekszik neki, veszettül csúszott. 4 éve lakom ezen a helyen, de nem jártam még úgy, mint tegnap éjjel, hogy csak lendületből tudtam kihajtani a kapubejárón.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz szőröscica #30125 üzenetére
A műgyantás teszteken sem szerepel jól. Persze azoknak a teszteknek semmi köze a valósághoz, de azt jól megmutatja, hogy olyan esetekben ha nem tudsz a letaposott jéggé vált nyomvályú mellé menni, mert útban van a kerítés, ott a téligumi jobb. Vagy ha tóra hajtasz vele. Csak ugye ezek elég ritka esetek/nem veszélyes. Az úton ahogy mellécsúszol a kitaposott jégnek, rögtön lesz mibe kapaszkodni.
Egy átlag kanyart bevéve ahol ezerféle törmelék, barázda, kopás, kosz van a jégen ott is jól működnek a négyévszakosok, mert van mibe megkapaszkodni. A téli még mindig jobb, de eléggé ritkul a valóságban a tudásának a kihasználhatósága/értelme.
Mondjuk én télivel járok, de ritkán lakott helyeken muszáj. Egyébként négyévszakosat vettem volna.[ Szerkesztve ]
-
TFSi
őstag
válasz #89309696 #30131 üzenetére
Ezért, ha valakinek mostoha időjárási körülmények között kell mennie, válasszon a klasszikus mintázatú négyévszakosok közül (Goodyear, Vredestein, Nokian, Nexen, vagy a friss fejlesztésű, de még nem tesztelt Barum és Matador egész éves abroncsaik).
Egyébként a kevésbé lamellás irányvonal a téligumiknál is megjelent, így kíváncsi lennék arra, hogy ezek hogyan szerepelnek erősen taposott, jegesedett havon/ vagy műgyantán. Lenne meglepetés?
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
#89309696
törölt tag
A téligumik már vagy 15 éve egyszerűsödnek, a Ladás korszakban mi még Belshina Rally 2000-ren gurultunk meg társaikon [link].
Csakhogy akkor még volt értelme, magasabb volt a hóátfújás, mint az autó és bizony haza akartunk jutni melóból, az Ifa hótolók meg az árkokban hevertek. Mi még használtunk hóláncot is olykor, ma már úgy néznek rá mint egy gőzgépre.
Térdig érő a max hóakadály amibe belefutni, ha egyáltalán látok. Meg persze fejlődött a gumitechnológia is.
Persze, hogy követik a trendet a gumik is, de azért a kínálatból még mindig a durvább mintázatút veszem inkább, mert hatalmas különbség van vidék és város között hóeltakarítási infrastruktúrában.
Persze rali shopokban kapni még ilyen durva gumikat, mint a Belshina volt, de azokat még egy utolsó faluban is hülyeségnek tartom ma már. Ahova olyan gumi kell, oda már kell hasmagasság meg több hajtott kerék is... -
Köszi szépen a válaszokat
(#30121) alázógyík: Köszönöm, gyanúsan ezek lesznek, szerintem bedobok még egy kört.
(#30126) Qru :Köszönöm annyira cuki volt, hogy nem tudtam ellenállni neki Köszönöm, lentebb lesz egy újabb lista, újra versenyezetetném őket.
(#30127) hacki87: Kumho-t kukázom, köszi
(#30128) Qru: Pont ilyet cserélnék. Amúgy ahhoz képest hogy 5 éves nedvesen, szárazon tapad, hóban, fagyott úton már csúszkál.
Újabb kör lenne akkor, szerinteteket melyiket (árat kicsit feljebb engedtem)?
- Nokian WeatherProof
- Goodyear Vector 4 Seasons Gen 2
- Continental AllSeasonContact
- Vredestein Quatrac 5
- Nexen N-Blue 4Season WH17Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Szevam #30134 üzenetére
Mennyit mész egy évben és mikor (inkább tél vagy inkább nyár)?
GY alapvetően téli ha keveset mész télen vagy nem lét szükség, hogy feljuss a kaptatón akkor nem azt vennék.
Conti elég kiegyensúlyozott de gyorsan kopik, ha sokat mész dobnám.Amúgy erre az éghajlatra - megnézve a havas napok számát - inkább alapvetően nyári illik ha nem gáz ha mondjuk évi 1-2-3 havas napon esetleg nélkülöznöd kell a kocsit.
Szóval én a M CC+ vagy BS A005-re lőnék a felső kategóriában, a középmezőnyben meg a Nexen-re vagy a Vredire.#nincsbennetarcsi
-
válasz rbalint88 #30137 üzenetére
Köszi, ezen elgondolkodtam én is.
Felmerült még egy feltételezés, hogy gumi választásnál célszerű az újabb konstrukciót választani ugyabban a kategóriában. Ennek van racionalitása?
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
válasz focvis #30139 üzenetére
Ne bántsd a talicskámat!!! Süsü úgy szép ahogy van! Mellesleg tök csendes (a maga kategóriájában) és praktikus, jól meg lehet tömni a farát.
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
rbalint88
addikt
válasz Szevam #30141 üzenetére
ha tesztek is igazolják, akkor mindenképp nekem ugye apollo volt, tökre elégedett voltam vele, de ott jó futómű volt az autó alatt. g astrán tapasztaltam meg, hogy arra mindegy milyen gumit raksz, mindennel IS ostobán kanyarodik és viselkedik csúszós körülmények között. adott szezonra vettünk az astrára 185/65r15-ben, golf4gti-re és passat v6tdi-re 205/55r16-ban hankook w442-t anno, hát ha zongorázni tudnám a különbséget az autók futóművei között, egész jól megélnék belőle... ugyanolyan gumival az astra esett-kelt, a golf használható volt, a passat meg full magabiztosan csinált mindent.
amúgy a nexent bevállalnám, most az tűnik best buynak.
-
Állandó használatba van (tél + nyár) bejárásra, gyakorlásra alkalmazva, ezért gondoltam, hogy maradhatna 4 évszakos. Kb. 12-15 000 km lenne évente.
[ Szerkesztve ]
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
válasz rbalint88 #30143 üzenetére
Úgy tűnik a Nexen jobban van presszionálva . Nekem nagyjából mindegy lenne a kettőből, de azért nézek tesztet hozzájuk.
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
válasz focvis #30146 üzenetére
Köszi, hogy kiállsz a kognitív disszonanciám mellett
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
Új hozzászólás Aktív témák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Óra topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Motoros topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Hálózati / IP kamera
- Windows 10
- További aktív témák...