-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Motion_Blur
félisten
válasz molnarpeter #30351 üzenetére
Most akkor az rossz vulkanizálás vagy jég?
Nekem utóbbinak tűnik.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Doki16
addikt
válasz Motion_Blur #30352 üzenetére
Az egyértelműen jég. Egyébként látszik, hogy egy rettentő igénytelen árussal állunk szemben. Ott a hóban és fagyban állnak halomban a gumik. Ráadásul a lehető legrosszabban tárolva.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
nagyúr
-
blakey
titán
válasz szabonagyur #30348 üzenetére
Némelyik eladónak érdekes fogalma van a hibátlanról és nem csak gumi esetében, a hibátlan a saját szótáram szerint mást jelent, ez maximum "használt"-ként állja meg a helyét.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Reggie0
félisten
Hali!
Sajnos sikerult 4-es fouton 60-al belemenni egy katyuba, ami akkorat felutott, hogy az elso es hatso felni kulso peremen is latszodik guminyom, valamint az elso gumi oldalfala kisse felpuposodott. A felniken nem latszik repedes. Mit gondoltok, ilyenkor eleg csak a felpuposodott(szalszakadt) gumit cserelni, vagy mindkettot kene, esetleg atforgatni a megmaradt kettot a kopas miatt? 255/35R19 (Majd holnap fotozok, ma a sotetben nem volt erdemes)
[ Szerkesztve ]
-
sepsi0
őstag
válasz Reggie0 #30357 üzenetére
Szia!
Én a helyedben megprobálnám ezt is.
Nézd meg mi kell, hogy teljesüljenek a feltételek. Infóm alapján fizetnek, ha tudod bizonyítani, hogy ott és akkor hajtottál burkolati hibába (fénykép hibáról, keletkezett kártól, bejelentés esetleg telefonon is az illetékes mérnökségnek).
Veszteni nem vesztessz semmit.
Csak arra figyelj oda, hogy szabályosan közlekedtél (sebesség korlát esetleg).Még annyit hozzátennék, ha rendőri intézkedés (jegyzőkönyv) is van akkor 100% a kártérítés.
[ Szerkesztve ]
-
sepsi0
őstag
válasz Reggie0 #30361 üzenetére
A burkolati hiba ott volt/van. Annak nyoma lesz.
Ki kel tölteni amit linkeltem. Fontos a pontos időpont és a kilóméter szelvény. Lehet más is így járt, ő is bejelenti és akkor nyert ügyed van. Megmondod, hogy nem tudtad mi a teendő, utólag hívták fel a figyelmed erre a lehetőségre. Ne gondolkodja rajta sokat.
Veszteni nem vesztessz semmit, hidd el.
De te tudod.A linkent oldal ezt a célt szolgálja, neked károd keletkezett, a cég fizet.
A gond azokkal van, akik ezt megprobálják kihasználni.[ Szerkesztve ]
-
mirci18
addikt
Sziasztok.
Sürgősen szükségem lenne elvileg 2 db téligumira.
Alapvetően használtban gondolkoztam.
De találtam 7 éves gumikat amik elvileg vadi újak.
Szerintetek megéri megvenni?
[link]Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
Hachiko95
aktív tag
válasz mirci18 #30363 üzenetére
7 év nagyon sok, ráadásul ling-long és társai frissen sem túl jók. Nagy árérzékenység esetén friss gyártásút választanék, bár egyik ilyen belépő márkát sem ismerem.
A barum polaris 5 10K-tól kapható ebben a méretben, ráadásul elég jó gumi.Használtból is lehet jókat kifogni, abból max. 3 éveset néznék egy nevesebb gyártótól.
-
mirci18
addikt
zoo8800,Hachiko95,Kornel köszönöm a választ megfogadom a tanácsotok.
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
Hachiko95
aktív tag
válasz molnarpeter #30368 üzenetére
Ez így van, de néha lehet találni elég jó ajánlatokat, főleg ha számít minden fillér. Többször vettem már az új ár ~50-60%-áért 1-2 éves, 8-8.5mm-es gumit. Legutóbb 185/65 r14 Semperit comfort line 2-t 1 évesen. Ez a méret viszont tényleg elég ritka használtan, vadászni kell a jó ajánlatokra, sokszor az új árán adják a sokéves használtat.
Viszont így gyakorlatilag van külön nyári-téli szett egy új négyévszakos szett árán(+ költség, szerelés, centrír nekem nincs).
-
2005-ös Ford Focus kombihoz böngésztem a neten felnit és már majdnem azon voltam, hogy a nyárit is majd acélra fogom rakni (téli 15" acélon van, nyárit 16"-ra tenném), mikor szembe jött velem a "hybrid" felni kifejezés és kicsit rágugliztam.
Azért megkérdezem, hátha itt vannak már vele tapasztalatok, mennyire ajánlott? Érdemes fontolóra venni? Kétségtelen olcsóbb mint egy alu, viszont pofásabb is, mint egy gyári lemez.Nyári pacsker méretben ajánlott a Hankook Ventus Prime 3, gondolom nekem elég a H (210km/h) sebességindexű is, nem kell feltétlen a V-s (240km/h), úgysem tud annyit a kotla. Vagy igazából mindegy?
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
rbalint88
addikt
Van olyan gyari lemez, ami ot agu, ugynevezett strukturalt felni, disztarcsaval alunak nez ki kb.
A hibrid felni csunya, de nagyon es draga is. Amugy az is egy strukturalt acelfelni, csak disztarcsa nelkulire van tervezve, csak kb vakoknak.
A Ventus Prime 3 jo, de az egy turagumi, ugyhogy csak akkor vegyed, ha sokat mesz, kulonben elobb oregszik el, mint hogy elkopjon.Talan te kerdezted a kihangositot es egyebet a masik topikban, ma beuzemeltuk a yatour cuccot, fainul megy, hangminoseg is jo es a gyari kormanytav vezerli.
-
válasz rbalint88 #30373 üzenetére
De jó a memóriád, igen én kérdezősködtem kihangosító ügyben.
Hankook mellett néztem még Continental és Goodyear gumikat is, de igazán nem tudom melyik lenne a nyerő.
Főleg városban mennék, kevés országút de akkor magyar aszfalt + eleven futómű kombóval is bírja a kiképzést./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
válasz rbalint88 #30373 üzenetére
Az 5 küllős acélfelni se olcsóbb, mint a hibrid, sőt. Pont a dísztárcsát próbálnám hanyagolni de az alufelni sérülékenységével együtt. Jó, persze nem szépségdíjas az Alcar hibridje, de tényleg annyira csúnya lenne? Mondjuk a szépség elég szubjektív, én speciel el tudnám képzelni a kocsin. Van belőle világos és sötét (állítólag fekete) színű is. Élőben kéne megpislogni, odarakni az autó mellé.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
molnarpeter
nagyúr
Hány km futás lenne évente?
Szerintem sem éri meg költeni az alunak látszani akaró felnire, nekem olyan a hatás, mintha egy terepjáró volna, Octavia 3-on jött szembe talán. Struktúrált volt is a Fordnak 16"-ban, legfeljebb gyorskötözővel pluszban oda tudod fogatni a dísztárcsát (talán még rejtve is meg tudod oldani kis kreativitással).
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Stylewars_kp #30380 üzenetére
Persze, ez volt itt a korábbi érv.
1: hogy van jogosítványuk?
2: ha nem szegély van éppen ott, akkor a mellette álló autót töri össze a felni helyett?
3: az acélfelninek nem lesz baja?Megoldás, ha mégis blfsz a user: peremvédős abroncs kell, ami a legtöbb ilyen helyzetben azért megvédi a felni peremét.
-
Viszlát
addikt
válasz Kornel #30381 üzenetére
1. Úgy mint neked, aki jeges, ónos esős úton nyári tempóban közlekedik a négyévszakosával és addig megy, amíg olyan gumist nem talál aki hajlandó feltenni az elhasznált gumijait.
2. Egy szegély és egy autó láthatósága, térben érzékelhetősége nyilván ugyanolyan...
3. Nem, ha van rajta dísztárcsa, ami töredékébe kerül egy alulfelninek. Ha meg nincs rajta, akkor is sokkal olcsóbb és könnyebb javítani.
Mindig mosolyognom kell amikor az emberek adott autómárkákhoz kötik a nagyképű bunkóságot...
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Kornel
veterán
válasz Viszlát #30382 üzenetére
Amennyiben szerinted bármelyik pont nagyképű bunkóság, akkor nálad van a hiba.
Vegyen mindenki acélfelnit nyárra is, mert a télről már mindenki meg lett győzve, hogy azonnal tönkremegy az összes alufelni.
Az egyes pontra visszatérve ha figyelmesen olvastad volna az általam leírtakat, akkor láthattad, hogy az eladott autóm átadása előtt rakattam fel az "elhasznált" 4 éves 3-4 mm-es gumikat megbeszélés alapján, az árat ezzel figyelembe véve. Gondolom órási probléma, hogy a törvényi minimumnál kétszer akkora profilmélységű gumit fel mertem raktani. Legközelebb jobb indokot keress, ha kötekedni akarsz.
Az meg hogy hogy közlekedek magánügy, amíg azzal mást nem veszélyeztetek, és a törvényes keretek között van. Attól, hogy neked nem tetszik, ezután is le fogom írni a különböző általam használt abroncsokról a szubjektív és objektív tapasztalataimat itt.
Ha már személyeskedésnél tartunk, gondolom BMW-d van, hogy frusztrációt érzel a nagyképű bunkóság autómárkához való kapcsolódásában
Viszlát
shteer:
Nyilván, kérdés, hogy egy acélfelni jobban bírja-e, mint egy gyári alufelni. Szerintem nem, ahol elhajlik a gyári alufelni, ott az acélfelni is el fog hajlani. Volt 16-os gyári Ford alufelnim Mondo-n, annál erősebb felnim szerintem nem volt.
[ Szerkesztve ]
-
válasz molnarpeter #30376 üzenetére
Hány km futás lenne évente? -> Na hát ez az amit eddig sosem számoltam. Harmadik hónapja nyúzom a Fordot, igazából hónapja válogatja. Decemberben most "sokat" mentem vele (1200+ km, persze kinek mi a sok), mondjuk átlagban számoljunk olyan 15-18e km-t évente, ebből 70-75% város.
Milyen gumit javasolsz ami megfelelő lenne? (Kiváló tapadás szárazon és nedves úton is, jó fogyasztás, zaj annyira nem mérvadó, fogyasztás B-C)Kátyúk: A főúttól az utcánkba vezető útig csak toldják-foltozzák a felületet, de egy év múlva ugyanolyan az egész. Munkahelyem előtt a kanyarban akkora kátyúk vannak minden évben, hogy egy busz tengelyig elmerülne benne, mivel azok meg kamionok is járnak arra bőven. Ha vizes az út és ellepi a gödröt, ráadásul aki nem tudja, hogy ott egy tankcsapda van az bizony csúnyán pórul járhat. Mondjuk ott édesmindegy akkor, hogy acél vagy alu a felni.
Cromaxnál néztem az öt küllős acélt, hát nem olcsó. Ennyiért már alut is kapni, de továbbra is ódzkodom tőle, de nem azért mert balf**sz lennék.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Viszlát
addikt
Hankook Kinergy ECO-val van tapasztalat, teljesíti a feltételeidet és még csendes is, előtte egy 3 éves Michelin Primacy volt fent, ahhoz képest ég és föld, pedig elvileg az prémium gumi ugye. Azt nem tudom, hogy pár évesen miként viselkedik, de az első két szezonjában (kb 40ezer Km) nagyon meggyőző volt, mind szárazon mind esőben, kényelmes is. Aztán elment az autóval eladáskor. Ahogy az igényeidet nézem, bőven megfelelne.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
zolnagy
őstag
Ezek a kínai TPMS szenzorok mennyire megbízhatóak? Van valakinek ezekkel tapasztalata? Pl: [link]
-
Sziasztok a nexen n blue hd plus 205/55 r16 az milyen guminak számít, jó, közepes, rossz? Mert ezt adták gyárilag a tipohoz, de nincs tapasztalatom ezzel a márkával?
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz Doki16 #30391 üzenetére
Kleber krisalp hp3
Találtam olyan tesztet ahol teszt győztes lett, meg olyat is ahol középmezőny alja
Mondjuk az adac tesztet nem is értem, azt, hogy mennyire hangos és mennyit fogyaszt vele az autó, ugyanúgy súllyozzák, mint azt, hogy milyen vizen és szárazon
Amúgy 2018 16 és 17. Heti gumik a mintázata engem a michelin energy-re emlékeztet és jelenleg jó puha.
Én is úgy gondolom nekem jó lesz, mivel nem száguldozok, meg az autó is könnyű (1195 kg teletankolva) 205/55 r16 szerintem megfogja[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz Viszlát #30388 üzenetére
Hát nem tom. Engem nem győzött meg annyira, bár így látatlanba, tapasztalat nélkül elég nehéz, csak tapogatózom, olvasgatok véleményeket akiknek volt.
Ugyanezen az áron van Firestone Roadhawk is (~17k), hangyányit többért Bridgestone Turanza t005 (~19k), azért ezek sem lehetnek olyan rosszak.
Nekem eddig két szimpatikus abroncs van, ha a Hankook Ventus Prime 3 túlságosan "túrapapucs" (pedig állítólag csak középkategória, nem is prémium), mégpedig a Continental PremiumContact 5 és a Goodyear Effgrip Performance (~21k), bár inkább talán az utóbbi.Aztán tervben vannak nagyobb utak (Szlovákia, Ausztria), gumin nem spórolnék. Ha kibír 3-4 szezont már megérte a befektetést, mintha spórolnék 2-3 ezret egy abroncson, de az "rosszabb minőségű". Csak tudjam biztonságban a családom, ennyit megér nekem pár plusz Mátyás.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Kornel
veterán
A Firestone több mintában is (téli - nyári) nagyon gyorsan öregedett céges Transit-okon, azóta nem veszünk ilyet.
Continental Premium contact 5 a legjobb abroncs, amit próbáltam, szárazon és vizen olyan szinten tapad, ami számomra hihetetlen volt. Egyedül a kopásállósága gyenge, Qru fórumtárs céges autóján 3. szezonra már nem rakták fel, én hamarabb adtam el az autóval együtt, mint hogy elkopott volna, nekem a legjobb gumim volt.
[ Szerkesztve ]
-
Viszlát
addikt
Turanzám volt egy másik autón, semmi panaszom nem volt rá, viszont a Continental PC az egyik legrosszabb gumi esőben amihez valaha szerencsém volt. Nehéz összehasonlítani különböző autókkal persze, de pár hét után cseréltem Bridgestone-ra, pedig csak 2 szezont futott gumik voltak.
A gumivásárlás ilyen, én elég sokat megyek, de személyes tapasztalatom van körülbelül 13-15 féle abronccsal és ezek közül is sok már több generációval ezelőtti változata volt az adott guminak, szóval így légy okos Domokos...
Az offos részre: a Hankookkal megjártam párszor az Anglia-MO-Anglia távot, ebből az egyik úton szinte végig esőben, de a Bridgestone-nal is kétszer.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
válasz Kornel #30394 üzenetére
+Viszlát
Gondolom az sem mindegy milyen kocsira kerülnek fel, de ez most két ellentétes vélemény a Continentallal kapcsolatban vizes körülmények között. Ez nem segít.
A szívem még mindig kicsit a Ventus Prime 3 felé húz és a Goodyear Effgrip Performanceról is jó lenne némi plusz infó.Inkább öregedjen rám egy prémium abroncs, mintsem hamarabb elkopjon, bár amennyit én megyek, másnak az semmi. Unokanagybátyám pár éve még naponta ingázott 210km-t munkába. Átlagban egy hét alatt megyek ennyit.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Kornel
veterán
Van itt még másnak is, vagy volt Premium contact 5, kereső elég hasznos.
Nekem volt eddig ~10 autóm, az legalább 10 abroncs, de jellemzően mindegyikre legalább vettem még egyet, de inkább többet is, amíg téli-nyáriztam. Nálam ezek közül abszolút vitte a prímet a PC5, szerintem keresőben találsz példát is rá.
Annyi, hogy nálam zsír újan vettem a Contit, igaz kisebb autón volt, 175/65 R14, de ott látványosan kijött a különbség egy középkategóriás gumihoz képest is.
[ Szerkesztve ]
-
Viszlát
addikt
Na igen, sokszor még a mérettől is függ, illetve az egyéni megítélés, használat. Continental egy F10-en volt 245/45 R18-as méretben, csúszkáltam vele amint egy kicsit megállt a víz az úton, ami az angoloknál ugye elég gyakori ( ). A Hankook meg egy S60-on 205/55 R16 méretben, illetve a jó tapasztalatok miatt az öregem Priusára is ilyen került (195/60 R16 ha jól emlékszem).
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
Új hozzászólás Aktív témák
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- DXRacer használt szék eladó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000