-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Reggie0
félisten
válasz HussarF #30205 üzenetére
Sot, nem is biztos azert nem forgatja el a vegen, mert annyival jobb a tapadas, hanem a megnovekedett forgo (es rugozatlan) tomeg, valamint nagyobb atmero miatt nagyobb nyomatek kell a forgatashoz. Egy ponton tul a 0-100 idok is romlanak a nagyobb kerekek miatt.
[ Szerkesztve ]
-
Dolby
senior tag
Nővérem 2003-as 1.4-es (50KW, kombi) fábiára szeretne téli gumit felnivel venni. 185/60 R14 kell rá ha jól látom. W452-t gondoltam guminak, gondolom az még mindig nem rossz vétel, de a felnivel egy kis megerősítést kérnék.
KFZ 5210-et és KFZ 7280-at dobta ki az e-autogumi.hu, ezek csak ET számban térnek el, mindegy melyiket veszem?Köszi
- Nyugalom, a hosszú élet ritka!
-
Kornel
veterán
Most 140 ló 220 Nm, ami viszont papíron 1500-nal rendelkezésre áll.
Nyáron is bármikor eltekeri a kerekeket, a gyári ECO contact 5-el és a Quadrexer2-vel is, ha kihasználom a maximális nyomatékot. Hozzátartozik, hogy 1250 kg körül mozog a tömege, ami nem sok. -
Reggie0
félisten
Ez igy van, meg a nyomatekelosztas miatt is. Ismerem ezt, nekem is AWD van 500Nm ossz.
Igazabol a motor csucsnyomateka ugy lenne csak erdekes, ha tudnank az atteteleket is. Az eltero fordulatszam miatt a teljes hajtaslanc attetele is mas benzin-dizel kozott, benzinnel joval nagyobb, igy a kerekeken a dizel csucsnyomateka mar nem annyival nagyobb a benzineshez kepest, mint az adatlapon.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
És a tiédben még sperr is van, azzal azért lehet kanyarodni szépen.
Nálunk meg felkerült a TS860 ugye de nagyon ügyetlen lett tőle a kocsi, mondom nem lehet, hogy szarabb mint a TS850 volt, egyszerűen össze-vissza mászkált a kocsi orra. Aha, a 2.0 illetve 1.9 bar volt benne a nyomás a 2.5 bar helyett. Hát egy biztos: a gumis anyukája azóta is csuklik...
#nincsbennetarcsi
-
szőröscica
addikt
Az utcankban tukorjeg van, nem egy auto alig birt befordulni, ahhoz kepest a CC+ egesz korrekt volt. Volt egy Lexus RX, ami epphogy nem fogott fat. De persze a bambaja ahelyett, hogy nyitott volna a kormanyon, egyre jobban alaszedte.
-
rbalint88
addikt
válasz szőröscica #30221 üzenetére
széleskörű vezetéstechnikai tréningek nélkül ez így is lesz, tekerik a kormányt és állnak a féken, mert az ösztön ezt diktálja.
-
Kornel
veterán
válasz szőröscica #30221 üzenetére
Akartam is kérdezni, hogy csak én láttam ezt?
3-2-9-20-11 kerben főleg a mellékutakon, de a főbb utakon is néhol ónos szitálással, néhol csak vékony ráfagyott filmréteg volt, volt idő próbálgatni a gumit. Nagyjából az általam sokat szidott Falken HS449 szintjét simán megüti, azzal is ennyire keltem botorkáltam hasonló körülmények között. Persze ezzel is végig az úton tudtam maradni akár nyári tempóval isbalint: gyakorolni kell egy üres parkolóban.
[ Szerkesztve ]
-
-
rbalint88
addikt
válasz FireFox1996 #30224 üzenetére
jégen cseszheted az abs-t, mert annyira kicsi a tapadás, hogy azzal is csak csúszol tovább. fel kell engedni, gurulás közben össze tudja szedni magát és visszatérni ívre.
Kornel: átlag Józsi vagy Marcsi szerinted mennyire megy ki a parkolóba gyakorolni? szarnak is rá, max az elektronika megoldja, ha gond lesz. vagy nem....
szépen kötleezővé kellene tenni egy alap, kétnapos veztech tréninget, rögtön több fogalma lesz róla az embereknek, hogy mit kellene csinálni. -
Kornel
veterán
válasz FireFox1996 #30224 üzenetére
Néha a gáz többet segít.
Bálint: én első autómnál az első hóban órákat gyakoroltam egyedül egy parkolóban.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz FireFox1996 #30224 üzenetére
Ha kozben all a feken, akkor gond. Meg ha nem kell az abs is, de elkezdesz kanyarban fekezni, akkor sokkal jobban elkezd lejonni az ivrol. Nem egy hegyi uton jottem mar le ugy, hogy fekre leptem es mar nem tudtam tartani az ivet, de fek nelkul tokeletesen bevette. Az ABS alatt igaz, hogy iranyithato marad a kocsi, de azt mar nem garantalja, hogy ugyan olyan jol viselkedik. Ez egyszeruen abbol fakad, hogy a tapadasi surlodas egy vektoros erot ad, aminek a maximalis erteke korlatozott. Ha elkezdesz fekezni, akkor a kanyarivbol ado centrifugalis eron kivul a fekezesre forditott erot is fedeznie kell, pontosabban a ketto negyzetosszegenek a negyzetgyoke a maximum( Fe=sqrt(Fcp^2 + Fa^2) ), tehat kevesebb marad a kanyarban maradasra. Amugy hasonlo okbol konnyebb kihuzni a dugot az uvegbol, ha kozben csavarod a dugot.
[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz FireFox1996 #30224 üzenetére
Szerintem arra gondolt, hogy alapvetően a fékezéssel van a baj, mert akkor csak abban bízhatsz, hogy valahogy megáll előtte.
Gyakran gázzal többre mész, egyenesbe is hozhatod. Fékkel meg azt az irányt fogod tartani, mint ami a fékezés pillanatában van. Persze itt erősen csúszós felületről van szó, ott lehet bármilyen elektronika segíteni nem nagyon fog. -
Kornel
veterán
Első visszajelzések alapján a Continental VanContact 4Season és az Uniroyal All Season Max abroncsokkal is elégedettek a sofőrök 195/75 R16C méretben 170 PS hátsó kerekes Transit-on.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Kornel #30234 üzenetére
Ts850 nálam száraz aszfalton elviseli a 320Nm-t is, jeges havas úton nyilván nem, de bőven a biztonságos határokon belül marad egy üresen 1510 kilós autó alatt.
A nyárinál ha kikapcsolom az esp-t, elég durva dolgok történnek, pedig az szélesebb, de nem tökéletes a goodyear. Volt fulda sportcontrol, de ott az aszfalt kopott a gumi alatt, ciszont nem táncolt padlógázon, csak 4 évesen beton kemény lett és emiatt hangos.
[ Szerkesztve ]
-
racerx
őstag
Hello. Mondjatok egy korrekt webshopot ahonnan jó áron lehet Michelin CC-t rendelni Scross-ra. Tudom van egy sereg , de azért 200 ezret azért megnézném hova adom ki. Nem sürgős, ráér januárban is.
-
sleve
tag
Nem is tudom mit mondjak, lecseréltem a 14! éves téli gumit 4 évszakos Nexen-re. Felelőtlenül biztonságos valósággal csábít, hogy nyomjam neki. Iszonyatosan jól tapad, csendes. Mit tudhat az a gumi ami kétszer ennyibe kerül?
A tudás hatalom, a tudatlanság áldás.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- Autós topik
- Főzőcskés topic
- Melyik tápegységet vegyem?
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Filmvilág
- HTPC (házimozi PC) topik
- Politika
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- További aktív témák...