-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
blakey
titán
válasz Viszlát #30798 üzenetére
Az évi 2X 20 perc is kompromisszum, tehát nincs gond egyikkel sem, én mindkettő módszeren túl vagyok, a 4 évszakos ilyen időjárási körülmények között jobb választás és számomra ez a kompromisszummentes választás.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Graphics
Jómunkásember
válasz Viszlát #30798 üzenetére
Hát kinek mi a kompromisszum.
Az idő pénz, nekem van mindkét megoldás, de most roppant mód megtetszett ez a megoldás..
Aki sokat megy, annak jó a két szett, aki keveset, annak jó a négyévszakos.
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
Doki16
addikt
válasz BigBlackDog #30800 üzenetére
Erről jut eszembe, hogy volt régebben egy cikk. Most nem találom egyszerűen sehol. Az volt benne a lényeg, hogy elképzeltek egy Mr. tökéletest aki mindig az útviszonyoknak megfelelő gumit rakja föl éppen a kocsijára. Pont így reggel indult a fiktív alak aki akkor még téli gumival ment mert picit fagyott. De délelőttre már 10 fok körül van akkor felrakta a 4 évszakost viszont délután már 25 volt a kitalált világban és akkor haza már nyári gumikon ment. Az embernek nagy kombija volt direkt, hogy mindig magával tudjon vinni 2 kerékszettet
Teljesen abszurd cikk volt. Hátha valaki ráismer és megtalálja
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Viszlát
addikt
Jajj, nem volt célom a négyévszakosok lelkébe gázolni ám, maximálisan elismerem a létjogosultságát felhasználási körülményektől és anyagi lehetőségektől függően, mindössze a saját álláspontomat írtam le a kényelemről és a gumihasználatról, semmi több. Eszem ágában sincs általános, mindenkire érvényes igazságokat megfogalmazni.
zoo8800: nyilván, mivel nincs olyan nyári ami bármekkora sebességnél bármennyi vizet ki tud maga alól vezetni és nincs olyan téli ami bármekkora hóban elmegy. Viszont a végleteket nézve a jelenleg elérhető technológiákkal ez a változat közelebb van hozzá, mint a málhásló.
(#30802) Duliee: jaja, az idő pénz, például annak az Astrásnak akit a minap említettem, aki elhitte, hogy a négyévszakossal el tud majd menni 10-15 centi hóban a szomszéd faluba ugyanúgy, ahogy előtte a télivel tette.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
BigBlackDog
veterán
válasz Doki16 #30803 üzenetére
Szerintem ez volt az.
És igen, kezdek gondolkozni, hogy kéne egy téli szett a havas, téli időkre (mondjuk december 5-10-től, február 15-20-ig), meg egy négyévszakos a maradék időre. Persze rohdatul nem racionális, nem gondolom komolyan.
(#30805) Viszlát: Mindenki maga tudja, hogy miként kell az autóját használni és ahhoz mi a legoptimálisabb és mi fogadható el. Én sem akarom senkire ráerőltetni a négyévszakost, simán el tudom képzelni még itthoni földrajzi viszonyok mellett is, hogy valaki négyévszakossal sokkal rosszabbul jár, mint két garnitúrával.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Viszlát #30798 üzenetére
Így csináltam sokáig, de az időpont gumisnál főidőszakban nem egyszerű (ha nem előre eldönti az ember hogy pl. november 1. és március 1., de ezzel mindkét irányban lehet hatalmasakat szívni).
A kompromisszum menteset már megbeszéltétek
De ha nyugati határról járnék az osztrák Alpokba akkor simán lenne téli gumim, tehát valahol egyetértünk a körülmények függvényében.
Én most is a CC+-al járok. Hóban (friss nem letaposottban), és csak általában a hidegben teljesen jól elvagyok. Jégen és nagyon letaposott hóban azért van szívás.. De úgy látom ott senkinek sem őszinte a mosolya (mindenki csúszkál, de nyilván jó téli kevésbé).
Amire vigyáznom kell hogy sokkal simább az elindulás mint a megállás (allgrip scross).
-
Qru
MODERÁTOR
válasz speedernet #30797 üzenetére
Érdemes körbenézni az árak miatt, van ahol olcsóbb mint itthon. A gariztatás viszont macerásabb adott esetben. Csehországból vettem gumit, csütörtökön rendeltem szerdán már csengetett is vele a futár.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
szőröscica
addikt
-
Viszlát
addikt
válasz szőröscica #30811 üzenetére
Vannak itt is páran akik állításuk szerint úgy mennek a négyévszakossal téli körülmények között mint a nyárival szárazon...
(#30807) Tom1939: nem kell az Alpokba menni ezért, Bakony, Vértes, Északi-középhegység kapásból elég mókás tud lenni, mint ahogy az utóbbi hetekben ez többször is előfordult.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
őstag
válasz Viszlát #30812 üzenetére
Ezzel egyet tudok érteni, nem járok arra, az Alpok volt az a véglet ahol biztosan kell.
Én teleket szigorúan Budapesten (és budai hegyekben sem járok, 99% Zugló és Pest általában) és autópályán tudom le (na jó néha elhúzok repülővel valami melegebb helyre, de ez már nem autós téma ). -
Graphics
Jómunkásember
Mindenkinek mások az igényei, ez tény, van akinek a tökéletes választás az all season abroncs, van akinek meg nem.
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
athomi
veterán
válasz szőröscica #30811 üzenetére
Egyik barátom rendszeresen túrázik a hegyekben télen a CC+-szal és nem csak itthon, de a Tátrát is meg szokta járni. Nem panaszkodik, pedig előtte téli prémiummal mászkált.
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz BigBlackDog #30806 üzenetére
Igen ez volt az, király vagy
Régen olvastam rosszul rémlett de a lényeg megmaradt(#30812) Viszlát: Egyenesben lehet annyival menni, de amint jön bármi már repül is az illető. Nem veheti fel a versenyt a CC a dedikált téli gumikkal.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
bbubby00
őstag
Van egy aktuális kérdésem.
Mazda MX5 NA. Leszedem róla a semilick gumikat, túrázáshoz nekem hangos. Méret 195/50r15
Sportosabban vesszük a kanyarokat. Évi 0-10.000km a megtett táv... tehát..
Bridgestone Potenza Adrenalin RE002
Hankook Ventus V12 evo2 K120
Vredestein Sportrac 5
Egyéb kiegészítés? 15-20e/db sztem elég kell h legyen rá.Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
rbalint88
addikt
válasz bbubby00 #30818 üzenetére
Ha lehet meg kapni, akkor re002. Csak ne legyen oreg. Legjobb gumim volt evor, 4 evesen epphogy elkezdett oregedni, hidegben mar picit konnyebben csuszott meg.
Unokatesom volvojan ez a hankook van, az is baromi jo. Es abbol legalabb tutira van friss sutesu.
Vredestein a nevevel ellentetben turagumi, azt inkabb ne. Ott az ultrac szeria a sportosabb vonal, de az szerintem csak nagyobb meretekben van.
Kumhonak vannak meg PSxx gumijai es a KU39, azok is jok lehetnek.
Tyrereviewson nezz utana, hogy sportolni mit ajanalanak ebben a meretben. -
válasz zoo8800 #30799 üzenetére
Ilyenkor kellene téli, aztán 4 évszakos, nyárra nyári, aztán őszre 4 évszakos, aztán megint a téli
Doki16: olvastam[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Kornel
veterán
válasz Viszlát #30812 üzenetére
Igen, ki lehet sarkítani.
Ma is megnéztem vizes / lefagyott úton -3-4 fokban a szokásos helyen (M3-M0 felhajtó) - előttem utánam senki, így maximum magam veszélyeztetve - a kanyarsebességet, és tudott annyit, mint nyáron, mert az autó sem egy nagy kanyarvadász, egy pont után már a futómű nem tudja megoldani a helyzetet.
Nyilván tükör jégen, letaposott havon, havon, hókásán nem tud nyári tempót, főleg fékútban, szerintem ezt sehol nem írtam, ha mégis, akkor utólag is elnézést kérek, de kétlem.
Hozzáteszem, hogy ez elvileg egy télies négyévszakos, a legutolsó Autobild teszten havon majdnem elérte a referencia téli gumi szintjét, ennek ellenére többször leírtam, hogy egy zsír új TS850 annak idején sokkal jobb volt, bár az telén vizen nálam nem muzsikált jól, annyit a mostani Quadrexer2-k is tudnak.
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz speedernet #30824 üzenetére
Árakat nem tudom mennyire jók de itt pl van magyar ügyfélszoli is: [link]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Sziasztok!
A múltkor ezeket ajánlottátok nyári gumiknak. A méret 195/60R15 lenne. Kérdesem az lenne, hogy van most még valami jó márka is ezeken kívül, vagy elég ezek közül választani?
A kocsi napi használatban lesz majd így valami jó nyári kellene majd!DUNLOP Sport Blueresponse , Bridgestone T005, Pirelli P1 Cinturato Verde, GOODYEAR - EFFICIENTGRIP PERFORMANCE
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
speedernet
aktív tag
válasz Sub-ZeRo #30826 üzenetére
Én már pár hóhónapja kutakodok és mindig oda lyukadok ki hogy a Turanza T005 a legjobb választás.
Persze csak az én értékrendem szerint.
Majdnem sikerült rábeszélnem magam a Prymaci 4 re de a tyrereviews oldalon szinte csak rossz vélemény, van róla a kommentelők közt.
Az én méretében a T005 27-28 ezer a Prymaci 33-34.
Plusz 5-6 ezer forintért meg nem akarok csalódni.
Lehet nem segít a választásban de sosem tudni..... -
nagyúr
válasz speedernet #30827 üzenetére
Meg is rendeltem a T005-öt! Köszönöm!
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
shteer
titán
Kolléga tegnap panaszkodott, hogy csúszkál a (4 egyforma !!) Polaris 3-mal az autó - ma reggel mellé parkoltam és meg is néztem: 2013-as, szóval a hatodik szezonra már valszeg nem az igazi
..szerintem jónak tűnik
-
forceberg
veterán
válasz Doki16 #30830 üzenetére
Nekem 2011-esek, az első szériából. Emiatt lehet, hogy az anyagkeverék is a legjobb, még nem a spórolós... (jól voltak tárolva) Nem érzem hejj de rossznak, viszont a koruk miatt, ha megyek a kocsival, óvatosabban. Úgy 40-50e lehet bennük, de a minta még bőven megvan.
A Nexen 4Seasonsnek a második tele(nyáron nem futott), viszont múltkor a frissen leesett széttapicskolt hóban nem volt az igazi...
A régi téli vs. 1 éves 4S összehasonlítást nem tudok csinálni, mert a két kocsi teljesen más.
Üresen 1150kg kompakt vs. 1450kg kombi.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Qru
MODERÁTOR
Ma végre ki tudtam próbálni hóban a TS860-at, pozitív csalódás érezhetően jobb hóban mint előtte a TS850 ami fent volt (pedig az sem volt olyan öreg). Jégbordás úton viszont nem remekelt de hát ott max a Hakkapeliita remekelne.
#nincsbennetarcsi
-
bröton
csendes tag
Egy kis érdekesség,ma olyan helyre mentem ahol csak földes utak vannak illetve nem nagyon járnak arra,ezért nem is takarítják (Duna part töltésen át le-fel)
Az egyik ritkán használt autómmal mentem amit lehet nyúzni (berlingó)
Jöttem mentem semmi gond meg is lepett,hogy milyen jó a gumija.
Hazaérve megnéztem a gumikat,ránézésre semmi különös,na de a gyártási éve.... hááát_necces. -
bröton
csendes tag
Az érdekesség az benne,hogy még él,plusz még én is élek.
-
Viszlát
addikt
válasz Motion_Blur #30839 üzenetére
Ha érdekel, tudok adni egy szettet, pince lomtalanításakor találtam egy szett nyári gumit amit még az első autómon, egy D Kadetten használtam a 90-es évek végefelé (175/70R13).
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
zoo8800
veterán
válasz Motion_Blur #30839 üzenetére
Háát, ha 5 percet sétálgatsz bármelyik nagyobb parkolóban, láthatsz cifrábbat is
rip and tear, until it is done
-
shteer
titán
-
-
bröton
csendes tag
Utána jártam hogy került ez a 98-as gyártású gumi az autóra.
Állítólag 1-2 éve én vittem és hagytam ott egy gumisnál,hogy cserélje le a régi gumikat és ki is fizettem,mert nem én mentem érte.
Na ez jól megoldotta a "mester"de kicsit felületes volt,most hogy jobban megnéztem mind a négyet feltűnt,hogy a jobb oldalon midként gumin kivan csiszolva a gyártási évet jelző utolsó három szám a kis ovális ablakkal együtt,valamiért a baloldalon megmaradt.
A gumik márkája Dunlop sp winter sport m2 érdemes megjegyezni,mert így húszon évesen is teszi a dolgát,bár nem tudni,hogy ez idő alatt menyit futott valójában.Van rajta egy M+S jelölés,ez régen nem a négy évszakos jelölése volt?
-
kenguru99
aktív tag
válasz bröton #30844 üzenetére
"Na ez jól megoldotta a "mester"de kicsit felületes volt,most hogy jobban megnéztem mind a négyet feltűnt,hogy a jobb oldalon midként gumin kivan csiszolva a gyártási évet jelző utolsó három szám a kis ovális ablakkal együtt,valamiért a baloldalon megmaradt."
Csak az egyik oldalon van gyártási idő, a másik felén nincs. Nem azért üres mert eltüntték, hanem mert gyárilag ilyen.