-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hachiko95
aktív tag
Az első és a hátsó futómű felépítéséből adódóan egyébként nem más a tengelyeken lévő tapadás?
Mert a gumi és a futómű adja a mechanikus tapadást. Amit írsz, az szerintem csak ideális esetben lehetne lehetséges, egy hibátlan úton. Ilyen minőségű utakon, mint a magyar folyamatosan más a kerekek tapadása.
Tapadáshatáron jön egy kátyú, az bőven többet számít, mint egy kicsit jobb gumi.
Megnéznék mondjuk egy ADAC tesztet kátyús utakon, lehet átrendeződne a sorrend, mind máshogy rugózná ki az egyenlőtlenségeket.
Még egy ilyen kérdés elől és hátul ugyanaz a gumi, de mondjuk 2-3mm-rel más a profilmélység, akkor tapadáshatáron mi történik?Két közepes gumi mellé csak jobb két jobbat venni, mint két ugyanolyan közepeset nem?
Tudom, erre a rövid válasz, hogy 4 normálisat, de akkor nem lenne miről beszélni. -
Reggie0
félisten
válasz Hachiko95 #30651 üzenetére
Az elso es hatso futomu megvaltozik a viztol vagy hotol vagy a jegtol? Amugy pl. tipikus hiba, hogy berakjak a jobb gumit elore, mert az kopik jobban, aztan jon egy aquaplanning, ahol emiatt a kocsi hatulja kuszik el, es mar nem fogjak meg, mig ha az elso tengelyen vesziti a tapadast sokkal nagyobb eselyuk van. Egy kepzetlen vezeto szamara a tulkormanyozottsag a nagyobb problema, nem veletlen reszesitik elonyben az elsokerek hajtast.
[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Reggie0 #30652 üzenetére
A kerekek tapadása megváltozik, mert mind másféle felületre megy rá. Itt a lényeg nem az volt, hogy a futómű megváltozik, hanem, hogy egyébként sem azonos a tapadás a két tengelyen és nincs általában egy megadott gumira tervezve.
Én nem értek azzal egyet, hogy a 4 egyformán rosszabb gumi jobb lenne, mert az extra tapadás mindig jól jön azonos helyzetben. Legyen az alulkormányozott, túlkormányozott, mégha nem is azon a tengelyen van, ahol a csúszás történik fékezésben mindig segít az extra tapadás, persze azonos sebességnél, máshogy nem is érdemes összehasonlítani.
Szerk.: És megcsúszni se fogsz jobban azonos sebességnél.
[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Reggie0 #30652 üzenetére
Ehhez a hátra a jobb gumi témához. Én erről nem teljesen vagyok meggyőződve, jeges úton kb. 10Km/h-val egy derékszögű kanyart nem tudtam bevenni, irtózatos módon csúszott az eleje, át a másik sávba, ez a teljesen tehetetlen eset. Ilyenkor azért jobban örültem volna, ha a hátulja segít fordulni.
Nem tudom ha elől lett volna a jobb gumi, mi lett volna a helyzet. Az sem zárnám, ki hogy az egyensúly jobb lenne, mivel alapból "minden" autót alulkormányozottra hangolnak. Tehát én nem feltétlenül gondolok a fordítottjára(túlkormányzott).Kis szűk kanyarokba szerintem elég nagy büntetés az alulkormányozottság, szerintem jobb ha az eleje marad az íven.
Nagy sebességnél lehet jobb fordítva, igazából itt a dolgok mértéke a kérdés.(#30655) shteer
Nyílt nap lesz a hungaroringen?[ Szerkesztve ]
-
Javítsatok ki ha tévedek, de 2005-ös Focus mk2-höz az alábbi alufelni méret az 100%-ig jó ugye?
Márka: gyári felni
Átmérő: R 16
Lyukosztás: 5x108
Típus: alufelni
Szélesség: 6,5
ET szám: 52,5
Kerékagy átmérő: 63,4shteer: Ezt mikor és hol? Jézus ereje!
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Reggie0
félisten
válasz Hachiko95 #30653 üzenetére
A feluletek nagyreszt megegyeznek, mert elorefele halad a kocsi, legalabbis elegge ritka, amikor felvaltva eri pocsolya az elso kereket, ugy, hogy a hatsot mar nem. Foleg nagyobb sebessegnel (azaz kisebb iven) egyezik a nyomvonal.
Az extra tapadas hatul jon jol. Ha elol van, akkor egy atlagos sofor nem szerzi vissza az uralmat, ha kitor a kocsi hatulja. Lasd rantopad.
Ha eltero gumikat raksz fel, akkor azzal azt ered el, hogy a tengelyek kozotti kulonbsegek nem a kocsi felfuggesztesetol fuggoen adottak lesznek, hanem meg az utviszonyok szerint is sokkal jobban valtozni fog.
(#30658) flymi: Tolunk keletebbre siman nekiesnek a guminak es melyitik a barazdakat, hogy ne kelljen ujat venni.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Hachiko95 #30657 üzenetére
ha az eleje csúszik, és mellé a hátulja is, ugyanolyan irányban folytatod az utad - kormányt vissza, hogy betapadjon, és kis íven fordulni, és ahol elfér, fékezni. Az első tengelyen nagyobb erő ébred oldalirányban, hacsak nem RWD autónak nyomja az ember tapadáson túlra, magyarán nem lennél előbbre hátul rosszabban tapadó gumival, mikor már az eleje megindult, de javítsatok ki nyugodtan.
Jobb gumi - rosszabb gumi: nekem úgy jött le, hasonló kategóriájú abroncsokról volt szó. Nézni kellene egy tesztet az adott típusokról, kb 1-2 km/h kanyarsebesség eltérés legyen a kettő között nem túlzottan különböző állapotban, azon szvsz nem sok múlik Ha figyelembe vesszük, hogy egy átlagautó eredendően túlkormányzott, akkor meg főleg nincs miről beszélni, amíg nem középmotoros kocsiról van szó.
Reggie0: kamion és versenygumiknál meg ott a Regroovable felirat (amin nincs, én sem támogatom a vágást természetesen)
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Az elmúlt napokban, hetekben végre megmutatta az Alpin 6, hogy remek döntés volt.
Amelyik emelkedőn tavaly az 5 éves (6mm+) Pirelli (SnowControl Serie 3) téligumikkal vadul villogott a kipörgésgátló, ott most úgy felmegyek csont nélkül, mint a huzat. Van 1-2 körforgalom, ahol előző két télen még lassú sebességnél is elkezdtem oldalra csúszni, most semmi.
"Less but better" - Dieter Rams
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBear #30647 üzenetére
Igen de itt az eltérő (eco vs sport) gumiról volt szó. Azonos gumiból fel lehet tenni újabbat tengelyenként de ennyire eltérőt én nem tennék fel. Mindig is voltak igénytelen, sóher emberek ami nem is érdekelne ha nem lenne benne a pakliban, hogy egyszer egy ilyen trafál el engem forgalomban.
Akkor pusztán szerencséd volt, mert bármikor adódhat olyan forgalmi szituáció amikor pl hirtelen kikerülő műveletet kell végrehajtanod mondjuk vizes úton 90-100-as tempónál mert vmi van az úton előtted. Én még ugyan csak kb 500k km-t vezettem le de már többször kerültem ilyen határhelyzetbe. Nem is tudtam mindet jól kezelni sajnos. De legalább egyforma gumi volt a kocsin.
Hachiko95: Az a baj, hogy ha lecseréled tök más gumira elöl/hátul megváltozik az autó futáskarakterisztikája/tapadáshatára ami normál haladáskor nem jön elő de ha egy veszélyhelyzetet kell elhárítani, akkor meg jön a csodálkozás, hogy jééé megpördültem és árokba estem pedig eddig simán vett egy ilyen akadályt a kocsi/gumi.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Reggie0 #30661 üzenetére
De egy adott pillanatban nem lehet mind a 4 kerék azonos felületen, tehát minden pillanatban más tapadás van mind a 4 keréknek.
A gumisoknál bevett szokás, hogy a következő szezonra megcserélik és előre rakják a jobbat, ha hátulra raknák a jobbat, főleg mivel többségében elsőkerekes autók vannak, akkor megint ott vagyunk, hogy 2 új gumit kell folyamatosan venni. Ráadásul, ha elől van a rosszabb, akkor azt a fékezés erejének mértéke is megsínyli.
Mondjuk 3mm profilmélység különbség szerintem többet számít esőben(latyakban, stb.), minthogy 2 hasonló képességű, de különböző tipusú gumi kerül fel azonos profilmélységgel, tehát amit a 3. bekezdésedbe írsz, az ugyanúgy profilmélységre is érvényes.
Én már leírtam az előző kommentemben miért nem jó, ha elől van a rosszabb gumi és ez nem csak kitaláltam. Most is olyan felállással használom, hogy új Hankook W452 elől és 3 éves, de újszerű 8mm-es Conti Ts850 hátul, nem tudom melyik a jobb, de így raktam fel. Elmondhatom, mivel kipróbáltam egy tanulóvezetői pályán havas, jeges úton, hogy csak kézifékkel túlkormányzott, hirtelen irányváltásra a háta nem csúszik, mivel így is alulkormányzott. Derékszögű kanyarban viszonylag semleges, de inkább enyhén alulkormányzott, a kanyarban
erősebb gázadásra mászik le az ívről az eleje.(#30662) molnarpeter
Ezt a példát nem pontosan értem, mert én ilyet nem írtam. Viszont ezt is kipróbáltam, mármint a 4 kerekes csúszást oldalrafelé tükörjégen, ott sok minden nem segített. Minimálisan lassul csak fékre, abba lehet bízni, hogy túlérsz rajta, mondjuk az út szélére egy jobban tapadó felületre.
A 2. bekezdéssel egyetértek, gondolom "átlagautó eredendően túlkormányzott" itt alulkormányozottat akartál írni. -
Hachiko95
aktív tag
"Megváltozik az autó futáskarakterisztikája/tapadáshatára"
Mi változik meg, ha nincs egy bizonyos gumihoz tervezve?
Az első és a hátsó kerekekre más erőhatások hatnak, ha az egyik fajta gumi típusnak jobban fekszik a kanyarodás, mint a másiknak 4 ugyanolyan gumi esetén, akkor egyik esetben túlkormányzott autót, másik esetben alulkormányozottat kapsz tapadáshatáron?Az elméleted szerint eltérő profilmélység is okoz ilyet, ami már csak a jobban tapadó gumit hátra elv miatt is előfordulhat.
Annyira nem számít a gumi, mint gondolod, főleg ha rendesen nincs úton, egy rossz futómű, fáradt lengéscsillapító, stb. miatt. Egy régi autónál, ha van keret a legjobb gumira, én lehet egy középkategóriásat vennék és mellé új lengéscsillapítókat.
Hogy itt példát is írjak: Gyengébb futómű(A vectra) + az előző kommentben említett gumik, jobb futómű(G astra frissebb lengéscsillapító, rugók, szilentek, jobb hátsó híd) 7 éves semperit téli, az utóbbi sokkalta jobb volt minden szempontból, gyorsítás, tapadás, kanyarodás, pedig gyengébb gumi van rajta.Sokkal többet számít az általad sokat emlegetett tapadáshatáron, ha jön egy útegyenletlenég. Múltkor is láttam olyan autót, hogy fel alá csapkodott a hátsó tengelyen a kerék, ott aztán lehet rajta bármilyen gumi.
Továbbmegyek mi van ha az egyik oldalt a műszakin megfelelő, de jó pár százalékkal rosszabb az egyik oldalon a lengéscsillapító. Ezért mondom, hogy a te példád ideális eset, hibátlan futóművel, hibátlan úton.Én így vegyesen használom csak tudom milyen, lásd előző komment.
Azért remélem sikerült leírnom olyat, amibe bele sem gondoltál, főleg az első bekezdésre lennék kíváncsi. -
Reggie0
félisten
válasz Hachiko95 #30667 üzenetére
De egy adott pillanatban nem lehet mind a 4 kerék azonos felületen, tehát minden pillanatban más tapadás van mind a 4 keréknek.
Miert ne lehetne mindenben azonos parameteru feluleten?
A gumisok azert cserelgetik az elsot es hatsot, hogy egyforman kopjon, mert az elso jobban kopik. Ilyenkor nem igazan van kulonbseg a gumik kozott, csak a barazdamelyseg ter el kicsit.
Jominosegu guminal pl. a vizenfutas nem fugg a profilmelysegtol, mert ugy van kikepezve, hogy a csatornak szelessege no a profilmelyseg csokkenesevel.
Én már leírtam az előző kommentemben miért nem jó, ha elől van a rosszabb gumi és ez nem csak kitaláltam.
Attol meg rosszul gondoltad. Egy-ket szelsoseges tapasztalatbol lehet hibas altalanos kovetkeztetest levonni.Latod, te is hatra raktad a jobbat. Ezert nem lett tulkormanyzott a kocsi, pont igazolja a tesztpalyas tapasztalatod, amit irtam.
[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Reggie0 #30669 üzenetére
Azért nem lehet egyforma, mert nincs két teljesen egyforma dolog a világon, csak egy bizonyos szintig egyforma, mondjuk a szemednek. A magyar utak meg a szemnek sem. Össze-vissza dől még az új út is, huplis, kátyús, hullámzó. A tapadás nem csak a gumitól függ, lásd. előző kommentjeim, mechanikus tapadás.
Illetve arról sem beszéltünk, ami pár éve történt, és nagyon ritkán derül ki, hogy a ADAC tesztben a pirelli gumit kizárták, mivel túl nagy volt a szórás az egyes darabok között.
A gumi hőmérsékletéről sem beszéltünk, megnézném mikor tudnád egy elsőkerekes autónál ugyanúgy felmelegíteni az elsőket és a hátsókat utcai körülmények között. Az első bemelegszik, a hátsó még hideg.
Ebben az esetben ugyanaz a gumi, de máshogy viselkedik nem?Igen a profilmélység tér el, ami +métereket jelenthet vízes úton, ha kisebb a profil. Szárazon ugye meg pont fordítva, aki sokat megy egy évben annak több mm. profilmélység különbség is kialakulhat.
Sajnos amit írsz, hogy nem függ tőle, az nem igaz [link], a csatorna mélysége valóban szélesedhet szemre(de az új korába is ott van), ezáltal kisebb mértékben romlik a vizes teljesítmény, de közel sem azonos. Ott mindenképp térfogatot fogsz veszíteni, hogy mennyi víz fér bele és mennyit vezet el. Szerintem a teszt elég beszédes. Egyébként elsőnek ezt a Goodyear, utána a Michelin alkalmazta.
Akkor biztos neked van igazad, mert konkrét példát sehol nem írtál. Nem egyértelműen raktam hátra a jobbat, mert nem tudom melyik a jobb, de mivel a hankook kicsit nagyobb profilmélységű, ezért inkább egyenletesen koptatom. Itt mikor említettem, azt mondták, hogy hátra rakjam az új Hankookot. Persze én ekkor már direkt előre raktam, mert borzadály volt tavalyi évben az elől egyértelműen gyengébb gumi havas, jeges felületen. Szárazon nem volt különösen rossz/észrevehető. A conti meg már tavaly is hátul volt, azt tudtam, hogy jó helyen van.
Részemről befejeztem, akit érdekel gondolja át, csak vegyen több tényezőt számításba.
[ Szerkesztve ]
-
BigBear
senior tag
válasz Reggie0 #30669 üzenetére
Miert ne lehetne mindenben azonos parameteru feluleten?
Azért mert ilyen út csak elméletben létezik. A valóságban annyi paraméter módosítja az adott keréknél a tapadást, hogy ebből egy - a már jó hosszan tárgyalt gumi mintájának - eltérése csak egy nagyon kis szelete a tortának.
Jominosegu guminal pl. a vizenfutas nem fugg a profilmelysegtol, mert ugy van kikepezve, hogy a csatornak szelessege no a profilmelyseg csokkenesevel.
Feltételezve, hogy minimális mennyiségű a víz az úton. Ha kellemesen folyik, (ami azért annyira nem ritka, főleg nálunk a csodálatos úthálózatunkon, de futottam bele sógoréknál is olyan zuhéba, hogy hömpölygött a pályán a víz, az osztrák úriember meg nem értette miért szállt el, csak motyogta, hogy hát még bőven jó volt a gumija) akkor minden tized profilmélység számíthat. Hiába széles a barázda, ha nem tudja kivezetni a nagy mennyiségű vizet maga alól a gumi.
A jó gumit hátra dologgal alapvetően egyetértek. Csúnyán meg tud indulni a kocsi hátulja, mikor ott vannak a szétkopott gumik. Bár én is voltam már "tömeggyilkos" és közlekedtem elöl jó gumikkal...[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Hachiko95 #30668 üzenetére
Pont ez a lényeg, hogy nincs egy adott gumihoz tervezve, ezért adott autónál csak a gumik tapadáskülönbsége számít. Vezettem nedves úton eltérő tapadású gumis autót. Elindulni ellehetett vele de biztonságosan kanyarodni már nem
Azért a gumi kérdés nem csak a profilmélységről szól, ha kicsit tágítasz a látókörödön akkor a látómeződbe kerül az is, hogy az adott gumik keveréke milyen. Sőt igazából a keverék számít a legtöbbet, a mintázatot designerek rajzolják évek óta és noha a profil mélyég is alapvetően fontos de a keverék is az.
Ha felteszel két nagyon eltérő keveréket (mint ahogy azt írtam korábban), akkor megváltozik az autó tapadáshatára a vezető által megszokottól az első és hátsó tengelyen és akkor jön az, hogy "jaj megforogtam és az árokba estem pedig csak egy kikerülőmanővert szerettem volna véghez vinni ami eddig sikerült most meg nem".#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz shteer #30673 üzenetére
Attól függ mennyit vezet mostoha körülmények között. Érdemes minden új gumi cserénél kicsit próbálgatni a határokat egy arra megfelelő helyen. De az úrvezetők aligha foglalkoznak ilyennel.
Na nekik marad az árok vagy a fa.mod:
A balestek többséget amúgy is a vezetni nem tudás okozza. Én kötelezővé tenném a jogsi megszerzéséhez egy vezetési tréning elvégzését.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Reggie0
félisten
válasz Hachiko95 #30670 üzenetére
Persze, ha lemegyunk molekularis meretekig, akkor valoban nincs. Viszont azok a tulajdonsagok amik makromeretben erdekesek szamunka, meg siman megegyezhetnek. Ha a gumik kozotti kulonbseg joval nagyobb, mint az ut feluletenek ket darabja kozott kulonbseg, ott nem fogod megmondani, hogy eltert a ket utfelulet. Ezert is van az, hogy akarhanyszor vegzed el ugyan azt a manovert a tesztpalya egy reszen, a kocsi ugyan ugy fog viselkedni. Ha igaz lenne amit irtal, akkor mar az is szamitana, hogy 1 millimeterrel eltertel az elozo korben megtett nyomvonaltol es mondjuk hirtelen a kocsi hatulja ter ki az elso helyett. Lattal mar ilyet?
Teljesen mindegy, hogy hogyan melegszik ugyan ugy az elso es hatso tengely egymashoz kepest, mert ezek az elteresek konstansok. A gumi meg nem es azok tulajdonsagai sokkal jobban nyomnak a latban par fok eltereshez kepest.
Sajnos amit írsz, hogy nem függ tőle, az nem igaz ...
Az is irtam, hogy ha nincs jelentos elteres a kopottsagban. Az abra tokeletesen mutatja amit mondtam: Aki felrak egy uj goodyeart a kozepes vagy meg friss michelin melle, az olyan, mint ha fenthagyna a szarrakopott michelint. A te elmeleted szerint jelen szituacioban az is megengedheto lenne, hogy a szarrakopott michelinnel jarjon, hiszen az pont annyit tud mint a goodyear gumi. A hiba pont itt jon ki az elmeleteidben: a problemat az okozza, ha baromi nagy elteres van az elso es hatso tengelyeken levo gumi tulajdonsagai kozott.Nem egyértelműen raktam hátra a jobbat, mert nem tudom melyik a jobb, ...
Az teljesen mindegy, hogy tudatosan, vagy veletlenul csinaltad. A tapasztalataid az oszzefuggest egy iranybol mar igazoltak igy.[ Szerkesztve ]
-
Azért ha felraksz egy SC6 mellé egy PS4-et, nem kell halálra parázni magad. Persze nem is ajánlanék ilyen konfigurációt. De azért túlzásokba sem kell esni. Nyilván SC6 mellé kopott 3 éves kínai gagyit nem szabad tenni. A határhelyzetek 95%-ban elkerülhetők defenzív vezetéssel. Ha valaki betartja a szabályokat és óvatos, akkor ezen pont semmi nem fog múlni. Aki meg vakmerő, annak meg az a minimum, hogy a kocsit műszakilag kifogástalan állapotban tartja és ha mégis elszáll, akkor is csak magát hibáztathatja.
(#30675) Reggie0
Te már túltolod a fotelszakértést[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz HussarF #30676 üzenetére
Jó de most itt nem erről van szó hanem ahogy írtam korábban sport vs eco gumi esetéről (lsd első mondat). Egy PS4 meg egy ES vagy egy PC5 meg EC5 közötti difiről.
Nekem is durrant már el a jobb első és nem cseréltem le csak a hibását (típus azonosra) és élek, Esőben sem álltam fejre, se árokba. Nem kell ezt túlgondolni de a tengelyenként merőben eltérő keverék használata veszélyes.
#nincsbennetarcsi
-
bul07
nagyúr
Hát igen én ha leesik a hó vagy bármi ami csúszóssá teheti az első pár száz méteren ráfékezek párszor hogy mégis mire lehet számítani
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Hachiko95
aktív tag
Ha nincs egy adott gumi típushoz tervezve, akkor ezt nem értem "Az a baj, hogy ha lecseréled tök más gumira elöl/hátul megváltozik az autó futáskarakterisztikája/tapadáshatára", akkor megváltozik 4 azonos gumi cserénél is, ha más típusúra cseréled nem?
Ne haragudj, de én már rég tágítottam a látókörömön és írtam több tényezőről, még ha azt a választ nem is neked címeztem, lásd. előző hozzászólásom 2. bekezdés pirelli esete, ott pont ez történt, más keverék.
A hőmérsékletről is írtam.Egyébként rendben van, amit írsz, csak az megtévesztő, hogy egy mondatban el van intézve, mikor közel sem ilyen egyszerű az egész.
(#30675) Reggie0
Én erre már nem tudom mit mondjak.
Már többször leírtam, hogy határhelyzeten, ha jön egy kátyú, ott többet számít egy jó lengéscsillapító, mint bármilyen gumi. Itt most ne az én tesztemre gondolj, mert direkt nem megyek bele a kátyúba.
Az 1mm-t pontosan nem értem, mert a 4 kerék nem 1mm-re lesz egymástól simán lehet, hogy csak 1 fog jeges felületre ráfutni.
Egyébként van olyan, hogy 1mm-re van a szalagkorlát, vagy csak pont annyi kellett volna.Mi az, hogy teljesen mindegy, hogy melegszik, egyik legfontosabb tényező guminál. Konstans?
Egy elsőkerekes autónál elől van a súly jóval nagyobb hányada, a kormányzást az első kerék végzi, a fékezés ~80%-át, természetesen az melegszik be előbb.Én nem látom, hol írtad volna, hogy nincs jelentős eltérés kopottságban, azt látom , hogy "A gumisok azert cserelgetik az elsot es hatsot, hogy egyforman kopjon", pont ezért írtam, hogy aki sokat megy egy évben, annak egy évben belül kialakulhat a profilkülönbség, eredmény lásd. linkelt teszt.
Sajnos a michelin, goodyear példád nem jó, mivel írtam hogy a száraz és nedves tapadás fordítottan arányos a kopással.[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
Es mi van azzal, ha nem azonos gyartasi evu ugyanolyan gumit veszel es kozben gyokeresen valtozik a keverek? Szemre se mondod meg ugye, aztan ha az egyik evben meg turaguminak van szanva, utana mar econak es ennek megfeleloen szarabbul tapad, felrakod hatra a “jobbat”, aztan elszallsz, mint a gyozelmi zaszlo. Utcai korulmenyek kozott szerintem kozepesnel jobb gumival hatarhelyzetben sem a gumin fog mulni, hogy leesel-e az utrol vagy sem, hanem az auto alapveto anatomiajan es a soforon. Amig a vezetok 95%-a gorcsosen kapaszkodik a kormanyba es nyomja a satut veszelyhelyzetben, addig nem nagyon van mirol beszelni...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Hachiko95 #30680 üzenetére
Igen, nem is állítottam ennek ellenkezőjét.
rbalint88: Ezért mondom azt, hogy nem ártana mindenkit elküldeni legalább egyszer vezetési tréningre, hogy megtapasztalja a határokat. Hogy igen is sok a 50 km/h ha jégen/műgyantán kell fékezni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
Nézegetem a gumi árakat a kiszemelt pacskerról, gumibróker-nél és gumiabroncs.hu-n vannak épp a legolcsóbban.
Ezek megbízható boltok? Rendelt már a kettőből valaki? Elég sok értékelésük van árukeresőn.Illetve a kiszemelt portékából érdemes az XL verziót venni vagy a sima is ugyanolyan jó?
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
ACAB95
tag
Üdv
Tudom, hogy még nincs itt az ideje, de egy hónapja írtam ide, hogy szeretnék vásárolni jó ár érték arányú nyári gumit 225/50R17 méretben. BMW 3 E91 180lovas autómra kellene, elvárásom hogy jól tapadjon szárazon és vizesen útfelületeken, továbbá a legfontosabb számomra hogy nagyon halk legyen. Sport gumi nem feltétel... Köszönöm a javaslatokat!"Ami nem öl meg, az megerősít."
-
válasz Viszlát #30689 üzenetére
De ha alapból lufis akkor is? (205/55 R16)
Meg azért is kérdeztem, h érdemes-e egyáltalán az XL verziót venni a sima helyett?
XL-nek mi a konkrét előnye? Padkázósan parkolós sofőröknek való? Hátrányát már mondtad.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Viszlát
addikt
Persze, sokkal merevebb a gumifal. Pár éve volt barátnőm egyszer véletlenül XL-es gumit rendelt, két hétig bírta, aztán jelentős veszteség árán kicseréltette normálra. Kis túlzással pattogott az úton a Golf velük.
Előnye bizonyos helyzetben lehet az, hogy magasabb nyomást képes elviselni, így a teherbírása jobb, úttartása lehet jobb. Hátránya több van, hangosabb, többet fogyaszt vele az autó, mivel nehezebb, jobban megviseli a felnit és a futóművet is.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
ilyennincs
tag
válasz ACAB95 #30687 üzenetére
Hasonló cipőben járok gumikeresés terén, mint te. (BMW, 225/45 R17)
Én Hankook-ban gondolkozom, mert más autón nekem nagyon beváltak a régebbi típusaik. K125, esetleg S1EVO, de közvetlenül ezekkel nincs tapasztalatom. Árban is még elfogadható.
Viszont közben elgondolkoztam, hogy vennék olcsóbb gumit és gyakrabban cserélném, mivel úgyis csak pár évig jók úgy igazán. Jártam sportosabb kisautóval nagyon olcsó, de új kínai gumikon és semmi panaszom nem volt rá. -
veterán
válasz ACAB95 #30687 üzenetére
Engedélyezett rá a 225/45r17 is esetleg? Mintha láttam volna azt a méretet is e90-en, sokkal kedvezőbb áron van.
Continental PremiumContact 6, Michelin Primacy 4 a legjobbak talán. Kedvezőbb áron Hankook Ventus Prime, Dunlop, Goodyear. Budget gumit nem vennék ilyen vasra.
-
válasz Viszlát #30692 üzenetére
Lehet, hogy nem kellett volna túlfújni. Az a kb 2-3% súlytöbblet pont semmit nem fog okozni. Egy kopottabb és egy új féktárcsa nagyobb súlykülönbséget jelent, mint egy sima és XL gumi. Én elég alaposan körbejártam a témát, keress vissza. A konklúzió az volt, hogy kb. irreleváns, hogy sima vagy XL.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Viszlát #30692 üzenetére
Én is így gondoltam, de nem tapasztaltam ilyet eddig. (az UFOn és az S60-on használtam XL-es gumit). Itt volt korábban egy hosszabb témába vágó írás.
-
Viszlát
addikt
válasz HussarF #30695 üzenetére
Nem volt túlfújva. Én készséggel elhiszem neked, hogy másra jutottál, mi ezt tapasztaltuk, nem elmélet, gyakorlati tapasztalat, mindenki azt kezd az információval amit akar.
(#30696) BigBlackDog: neked is azt tudom mondani mint a kollégának.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Ok, tiszta. Fölösleges az XL.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Reggie0
félisten
válasz Hachiko95 #30680 üzenetére
Persze, ha jon egy katyu. Ha meg nem jon, akkor a gumi szamit. Most azert nem kell rendes gumi, mert jon egy katyu? Vagy mert ugyis lehetne rosszabb felulet alatta es akkor mindegy? Azzal, hogy rosszabb a gumi a eselyet noveled, hogy gond lesz.
Elozo kommentben irtam, csak remeltem nem kell minden kommentben elolrol kezdeni a felsorolast.
Sajnos a michelin, goodyear példád nem jó, mivel írtam hogy a száraz és nedves tapadás fordítottan arányos a kopással.
Irtam, hogy abban a szituacioban, tehat ez csak a nedves utra vonatkozott.