-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vincsaba
csendes tag
Sziasztok!
A Kormoran UHP Ultra High Performance gumit mennyire ajánlanátok? Van esetleg vele valamilyen tapaszalat?
Előre is köszönöm a válaszokat! -
-
tomrRRR
senior tag
Sziasztok,
Vélemény az alábbi gumiabroncsra valaki használ esetleg Apollo gumit?
[link] Apollo Aspire XP XL 215/50 R17 95YThe easy day was yesterday!
-
rbalint88
addikt
válasz Saccco #38511 üzenetére
Mert papasan mesz 205/55r16-ban meg “ellottyen” rajta az auto, 235/45r17xl-nek mar van tartasa. Gyors terhelesvaltasnak jon ki, hogy kicsit bebicskazik a gumi. Mondjuk ez szerintem atlag felhasznalonal nem lesz problema, csak az olyan hulyeknel, akik minden nap gyorsabban akarnak vegigmenni a korforgalmon
-
BUZZLGHTYR
senior tag
Udv, felrakattan a 18" os nyari felniszettet. Razza az egesz autot, ketszer is kicentiroztattam, masodjara masik helyen es meg mindig. Masodjara komolyabb felnishez vittem, aztmondta tuti jo lesz, nemlett. Vredestein gumik vannak rajta, ujjak, hol keressem a hibat?
90tol mar elegge lehet erezni, fekezeskor nem. Kormanyt is razza, illetve konkretan az egesz autot -
molnarpeter
nagyúr
válasz BUZZLGHTYR #38513 üzenetére
Télivel semmi ilyet nem csinált, jól értem? Kerékagy és felni drótkefe, első-hátsó tengely között megcserélni?
-
BUZZLGHTYR
senior tag
válasz molnarpeter #38514 üzenetére
Telivel jo volt, deugye 16os es ballonosabb a gumi, hatul rapid markaju gumi van, de az is uj, elol szeretnem hagyni a jobbat, de lehet megerne 1 probat
Letakaritittam drotkefevel, a nyomtavszelesito miatt, nemment ra, de az csak hatul van, nelkule is razozt a felni, rejtely -
2ozzmexy
aktív tag
válasz BUZZLGHTYR #38515 üzenetére
Alufelniről van szó? Felül a kerékagyra vagy neked kell tartani amíg bele nem teszel egy csavart? Kúposak a csavarok? Kétszer pörgette meg a gumis? Ha jól tévedek a felrakásnál nyomatékkulcs a környéken sem volt...
Nincsen véletlenül valami nagyon menő szelepsapkád, ami szép nagy? Én azokat venném le először..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz BUZZLGHTYR #38517 üzenetére
Ha a télivel nem csinálja, akkor próbaképpen én visszaraknám a téliket, de egyesével és akkor meg lesz melyik a ludas. Lecseréled az egyiket, kimész egy körre a háztömb körül és figyeled h ráz, ha még mindig ráz akkor fel a kövit. Tuti hogy vmi turpisság van ebben, ha a télivel nem csinálja akkor vagy a felni vagy a gumi a hibás.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
válasz BUZZLGHTYR #38517 üzenetére
Igen alufelni, tartanikell, de ha elengedem nem esik le, csak ferden all
Mi van? Nem ül fel az agyra? Ha nagyobb a felni középfurata, mnit az agyméret, akkor tenned kell alá tehermentesítő (központosító) gyűrűt. A kerékcsavaroknak nem feladata, hogy vertikális irányban is hordják a terhet.
-
BUZZLGHTYR
senior tag
Mennyi szopas van ezzel a felnivel.. hatul van nyomtavszelesito, elore is tegyek probakepp hogy ugy milyen? Csak ugymeg lehet kifog logni a kasztnibol
Felulni felul, de 1 2 mm lehet kottyan -
válasz BUZZLGHTYR #38520 üzenetére
Ha random aftermarket felniket teszel fel, akkor legyél pontosan tisztában, hogy ehhez mi kell és mivel jár. Ez nem olyan, mint egy homasita spoiler, hogy nem oszt, nem szoroz. Ez biztonság-kritikus alkatrész. Ha már nyomtávszélesítőzől is, de a felni központosításáról sem gondoskodsz, akkor az egyértelmű jele, hogy fogalmad sincs, mit csinálsz és egy vagy azok közül a felelőtlen barmok közül, akik rontják a magyar közlekedésbiztonságot.
-
BUZZLGHTYR
senior tag
válasz HussarF #38521 üzenetére
Figyelj, megoldast keresek ra, nem szarom le az egeszet mint a tobbi seggfej, errol ennyit.
Arrol nem is beszelve h 4 eves gumik helyett vettem ujat, maa 10 evug hasznalja, szoval kurvara nem vagyok felelotlen, nyilvan nem vagyok tisztaban mindennel, azert vagyok itt. koszi az oktatast
Ja, arrol meg ne is beszeljunk hogy az elmult 24 oraban kettoszor centiroztattam, barcsak mindenki ennyire felelotlenul keresne a megoldast a problemara[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz HussarF #38521 üzenetére
Bocsi, de ezzel az erővel ne menj közel egyik Suzukihoz/Opelhez/Skodához sem az úton ami gyári könnyűfém felnivel van szerelve, mert az sem üll fel és nem adnak hozzá központosító gyűrűt sem...
Kúposak a csavarok és amikor meghúzod behúzza a helyére, hogy akkor felüll e az agyra azt nem tudom, de kétlem h az a 2-3mm széles perem fogja a súlyt tartani...alkalmasint több tonnát...
Szerintem a használtgumis bagázs sokkal jobban rontja a közlekedésbiztonságot meg azok akik csak akkor viszik az autót szerelőhöz ha otthon nem tudják kijavítani a problémát vagy azok akik 35éves jogsival sem érzik az autót orrát, hanem látniuk kell..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
válasz 2ozzmexy #38523 üzenetére
Az a baj, hogy te is osztod az észt és azt sem tudod miről beszélsz. A kerékcsavaroknak az oldalirányú mozgást kell kompenzálniuk, azaz megakadályozniuk, hogy kanyarban leessen a kerék. Az autó súlyát a kerékagynak kell átadnia a felninek azzal, hogy pontosan illeszkedik a középfuratba. Hiába húzza be a kereket terheletlenül a kúpos csavar a helyére, ha csak az tartja, akkor elmozdulhat a középponttól (mondjuk egy jó kis kátyú hatására), amitől ráz vagy még nagyobb baj is lehet. Mozgókúposnál meg még cifrább a kép.
(#38522) BUZZLGHTYR
Ha ennyire törődsz a dologgal, akkor vegyél a kerékhez központosítő gyűrűt fémből párezer forintért és kb. akkora biztonságnövekedést értél el, mint az új gumikkal, töredékáron. Ha smucig vagy, vegyél műanyagból párszáz forintért. Az is elvégzi a lényegi munkát.[ Szerkesztve ]
-
BUZZLGHTYR
senior tag
-
rbalint88
addikt
válasz BUZZLGHTYR #38520 üzenetére
nem, szedd ki hátulról is. sógrnak a gyári audi nyomtávszélesítő és a gyári audi alufelni mellett is szétrázta a kocsit pedig hátul volt.
-
válasz BUZZLGHTYR #38525 üzenetére
Nyomtávszélesítő ráadásul erősen csökkentheti az agy hosszát, amire felfekszik a felni a középfurattal, szóval extra rizikó. Ha mégis nyomtávszélesítőzni akarsz, akkor nem is a központosító gyűrűt javaslom, hanem ha már úgyis nagyobb a középfurat, akkor esztergáltass (vagy lehet venni is lehet, nem tudom), olyan nyomtávszélesítőt, ami nem csak pogácsa, de agyként is funkcionál. Tehát középen van egy kinyúló henger, ami körbeöleli az agyat, nyilván a felni középfurat sugarával, belső átmérőként meg az agyéval (végülis ez funkcionál központosítóként is). Nem tudom, hogy érthető-e, mire gondolok. Nyilván akkor van értelme, ha túlnyúlik az agyon, és akkor kompenzálja azt a csökkenést, amit elvesz az agyból a nyomtávszélesítő. Lehet ilyennel járnál a legjobban.
[ Szerkesztve ]
-
BUZZLGHTYR
senior tag
válasz rbalint88 #38526 üzenetére
Nyomtavszelesito nelkul is ugyan ilyen szar volt!
Valosginuleg hatra masik nyomtav kell, nelkule kurvara bent van a felni es undorito. Akkor megprobalom hatra atesztergaltatni, bar kissebbrol nagyobbra nemigazan lehet ugyhogy remelem.kicsereli majd a foszer, a nagyobbra. Elore meg megy a tehermentesito -
2ozzmexy
aktív tag
válasz BUZZLGHTYR #38528 üzenetére
Amit én javasoltam meg volt már? Hogy egyesével visszarakd a télit, mivel azzal nem rázott...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
fer
őstag
Sziasztok!
Tavaly rakattam fel négy új nyári abroncsot, mivel a régiek már nagyon öregek voltak, és rázták is a kormányt egy kicsit, de az új gumikkal sem szűnt meg a vibráció, ezután már a futóműre gyanakodtam, hogy ott lesz a gond egészen addig amíg fel nem raktam a téli kerekeket (ezeken is új gumi van), és lám megszűnt a vibráció és világossá vált számomra, hogy a centírozással van a probléma! Ma volt időm és összedobtam egy centírozóálványt az itthon található kacatokból, és az eredmény magáért beszélt, 3 kerékre kellett tennem 25-25-30 grammot, illetve egyikről le kellett vennem 60 grammot, nyilván a gumis nem centírozott ki egy kereket sem!Fel még nem raktam őket, mivel jövő héten lesz egy kis hideg, ti már felraktátok a nyári gumikat?
''A részegek okozzák a balesetek 30%-át, tehát a józanok sokkal veszélyesebbek! Viharban azért látjuk előbb a villámlást és csak utána halljuk a mennydörgést,mert a szemünk előrébb van, mint a fülünk."
-
Firstaye
tag
Szia!
Ne haragudj már, hogy ilyet kérdezek, de mégis hogyan működik ez a centírozóálványt? Mit tud? Egységes centikre osztja a felnit? Ezt zavarták meg a súlyok, emiatt szedted le őket? Nem félsz, hogy elmegy a felni tömegközéppontja annak mértani közepétől? A téligumid is ilyen dzsunka márka (infinity)? Ez nem okozhatja a problémát?
Látom, tegnap toppon volt a topik.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Firstaye #38533 üzenetére
Szerintem kréta segítségével működik, mint a motorok kézi centírozója...
Keress rá a neten, van egy rahedli videó róla, hogyan centírozzák kézzel a motorok kerekeit...
Csak ez így nem az igazi, mivel az két ponton van alátámasztva, így kisebb nyíróerő ébred a felfüggesztési ponton, ellenben ez csak egy ponton, tehát ha a talaj amin áll nem teljesen vízszintes, akkor már bukta az egész.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
fer
őstag
válasz 2ozzmexy #38534 üzenetére
A talaj szinte sosem egyenes erre találták ki a vízmértéket, minden kereket ellenőrzök vele és amelyiknél kell, ott korrigálom a hibát. Nem véletlenül van alatta az a fehér lap, valamint, ha fent vannak a súlyok és jó a kerék, akkor még 90 fokkal elforgatva is felrakom újból és leellenőrzöm, hogy tényleg jó-e.
Az előtted szóló csak kötekedik ilyennek én nem is szoktam válaszolni, abba kötött bele, hogy centírozást írtam centRírozás helyett, tudod az ilyenek ha érdemben nem tudnak hozzászólni, akkor inkább másban keresnek hibát ezek a fotelharcosok az egyik haverom szerint!
[ Szerkesztve ]
''A részegek okozzák a balesetek 30%-át, tehát a józanok sokkal veszélyesebbek! Viharban azért látjuk előbb a villámlást és csak utána halljuk a mennydörgést,mert a szemünk előrébb van, mint a fülünk."
-
2ozzmexy
aktív tag
Mint írtam fentebb, a motorké is ilyen, szóval nem hamvába holt ötlet, az hogy melyik a jobb megoldás a gépi vagy a kézi, már hitvallás kérdése a motorosok körében is. Autókereket nem szokás kézzel centírozni, de ha neked ettől jobb ám legyen. Azért miután "kijavítottad" a gumis "kókler" munkáját, vidd vissza hogy ő is pörgesse meg, amolyan referenciaként.
Így tudni fogod h jól csináltad e vagy sem.Jól írtad mivel a magyar HANGZÓVESZTŐ nyelv, abba a plusz egy R betűbe a többség nyelve beletörik, ezért így is helyes nyelvtanilag, bár én nem vagyok egy nyelvtannáci... Mellesleg ha a tré szó bekerült az értelmezőkéziszótárba és hagyunk Jennifer-t anyakönyvezni Dzsenifer-nek meg Marlonbrandó-kat, akkor szerintem az az egy R betű a nyelvünk hanyatlását tekintve elhanyagolható.
centírozás, centRírozás, nem mind1? értjük, hívhatnánk prütykölésnek is, ha mi itt a fórumon egymás között értjük, akkor részemről tökmindegy.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
fer
őstag
válasz 2ozzmexy #38536 üzenetére
Mivel motoros vagyok ebből indultam ki meg abból hogy az el nem végzett munkáért nem fizetek, ráadásul a kézi a legpontosabb módszer csak időigényes, nemhiába használják a versenysportban is a kézi módszert, a gumisnak nincs ideje 1 kerékkel pepecselni 10-15 percet épp erre van a gép, de mivel gép, időnként kalibrálni kell(ene), amit sok gumis nem tesz meg, és ennek most én ittam meg a levét. A gumisok centRirozásért mifelénk 1000-1500 at is elkérnek kerekenként, ennyiért inkább én csinálom meg, ez a mostani benzin ár mellett nekem fél tank benzin, vagy sok sör. A motoromon a gumikat is én cseréltem, valamint a motort is én szerelem, nem bízom az egyre több kókler szerelőben, tisztelet a kivételnek ami közelít a nullához.
''A részegek okozzák a balesetek 30%-át, tehát a józanok sokkal veszélyesebbek! Viharban azért látjuk előbb a villámlást és csak utána halljuk a mennydörgést,mert a szemünk előrébb van, mint a fülünk."
-
elbandi2
tag
Ezt mondják statikus kiegyensúlyozásnak, ami motorok relatív szűk kerekeinél működik. Ez gyakorlatilag a teljes kerék sugárirányú balanszát korrigálja. Az autó kerekeinek viszont általában nagyobb a szélessége. Ez azért jelenthet gondot, mert a kerék külső, és belső oldalán általában nem ugyanott van a könnyű pont. Ezért nem ugyanoda kéri a súlyt kívül, mint belül. Ezzel a módszerrel a teljes kerék sugárirányú eltérését tudod kiszedni, de ha eltérés van az oldalak között, akkor szélsőséges esetben az oldalirányú eltérés kormányrázást produkálhat. Régen az autókat is így centrírozták, de az egyre fejlődő technika megkövetelte az oldalankénti dinamikus kiegyensúlyozás elterjedését.
-
2ozzmexy
aktív tag
[link]
Csak légyszives ne terjeszd, mert mindenki centRírozó álványt fog otthon építeni...
Ha jobban megnézed ott van mellette a gép is, szóval gondolom utána ott is megpörgeti... tuti ami tuti alapon...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
BUZZLGHTYR
senior tag
Naverjem bele amit rendeltem tehermentesitot nem.jo hozza
74.1-76.1 ez kilove
76.1 a felni agymerete, akkor milyen kell hozza? Kezdem azthinni hogy passzos ra a felni es nem kell tehermentesito? Kurva bmw, audinal bezzeg nem.volt ennyi szarakodas..
[link] ez kellene hozza? -
molnarpeter
nagyúr
válasz BUZZLGHTYR #38542 üzenetére
Tolómérő mit mond?
-
BUZZLGHTYR
senior tag
válasz molnarpeter #38543 üzenetére
Tolomero az semmit nem mutat, mivel nem fer bele a felnibe, kivancsinlennek higy szoktak lemerni?
A nyomtavszelesito amit vettem, tokeletesen illeszkedik az agyra, ugyhogy aztgondolom mivel elol nincs, ott lesz valami problema, de ha veszek oda szelesitot, ki fog erni a kasztnibol a felni[ Szerkesztve ]
-
elbandi2
tag
válasz BUZZLGHTYR #38542 üzenetére
Milyen BMW? E39 74.1 a többi majdnem mind 72.5, az újak között lehet más is.
[ Szerkesztve ]
-
elbandi2
tag
válasz BUZZLGHTYR #38546 üzenetére
ott az agy 72.5, tehát még tudni kéne a felni belső méretét. Ha a 76.1 jó a felnibe, akkor 72.5- 76.1 kell
-
elbandi2
tag
válasz BUZZLGHTYR #38548 üzenetére
De most a 76.1 karikát megvetted? És nem megy bele a felnibe? Milyen felni, gyári BMW?
Látom írtad, gyári felni?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- DIGI Mobil
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Filmvilág
- Politika
- Gyúrósok ide!
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Házimozi belépő szinten
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Autós topik
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- További aktív témák...