-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
Ne ajanljunk gyaritol eltero gumimeretet legyszi. Nem csak neked szol, hanem mindenkinek, aki szokta. Szokjunk hozza ahhoz, hogy azt ajanljuk es azt vesszuk az autora, ami ra valo. Eleg ritka az, ami Magyarorszagon van, hogy a forgalmiba nincs beleirva a gumimeret. A P2-hoz CSAK a 195/55r16 a gyarto altal jovahagyott, tipusengedelyben szereplo meret, pont. Draga? Lehet. De sokkal olcsobb, mintha aztan az eltero gumimeret miatt kezdene el genyozni a biztosito az illetovel. Gondolom senki nem vallal anyagi felelosseget, ha valaki az itteni ajanlas alapjan rak fel mas meretet, mert az olcsobb/szebb/volt a padlason, aztan a biztosito erre hivatkozva nem akarja kifizetni a kart, legyen az okozott vagy elszenvedett.
Koszi -
samu2062
aktív tag
Sziasztok.
Lehet, hogy hülyeséget kérdezek, előre is elnézést.
Itteni ajánlásra vettem tavaly a Hankook k435-öst, ami magyar gyártás volt. Azt az autót eladtam, és most az új kocsira megrendeltem ugyanazt, egyel nagyobb méretben. Ez viszont kínai gyártás. Van rá esély, hogy ez a kínai rosszabb minőségű, mint a magyar?
Gyártástechnológia, vagy bármi miatt?[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz rbalint88 #38801 üzenetére
Én is mindig a gyári méretet veszem meg, de mivel eddig is eltérő méret volt a kérdező autóján, lehet, hogy neki belefér. A Prius méretét pontosan tudom, köszi.
De inkább legyen egy.minimálisan eltérő méretű, jó minőségűnek mondható gumi, mint egy méretben megfelelő budget alatti szar, ha hirtelen fékezni kell.[ Szerkesztve ]
-
Gaben92
őstag
BBS-nek a "design line" sorozata milyen? Mármint hozza a "BBS minőséget" vagy csak nevében az?
Ha nem kapok gyárit jövő péntekig (kétlem) akkor kénytelen leszek utángyártottat venni aztán próbálok kihozni valamit a "szereléssel együtt 800€ alatt legyen, be tudjam szerezni és ne legyen chinglangling a márkája hármasból". BBS SR Himalaya lenne amúgy a kiszemelt. Ha ez nem akkor csak az Ultraleggera maradna, de azt 1300€ alatt nem úsznám meg.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
-
rbalint88
addikt
válasz Gaben92 #38808 üzenetére
nem hiszem, hogy a BBS megengedheti magának, hogy vackot gyártson. Pár utcára van egy mk4 mondeo pont ilyen 17" himalaya felnikkel, jól néz ki élőben. mondjuk 16"-ban nem tudom mennyire lesz mutatós... fel kéne photoshopolni a CT-re 16"-os méretben, úgy mennyire adja ki
Kornel: Nexen sztem is jó budget gumi, de igazából a top kategória se olyan drága ebben a méretben.
kisza25: írtam korábban is, 185/60R15 kanonizált méret, akár télivel, akár négyévszakossal jó és olcsó megoldás.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz molnarpeter #38812 üzenetére
írta, hogy akkora fék van rajta, mint az 1.6 golf4-en ->288mm ->ahhoz 15" kell. egyedül a legcsumpibb 1.2-eshez írja a 14"-t a gumidirekt, náluk elég pontos szokott lenni. wheel-size EUDM autókkal nem annyira pontos a tapasztalat szerint, többször is tévedett már azok közül, amiket ellenőrztem, a gumidirekt adatbázisa eddig pontosabb volt. mondjuk az 1.4-es ibizához az csak a 215/45R16-ot hozza, de két kollégának is van ilyen ibizája, az egyiknek pont 1.4 és 15" van rajta gyárilag.
-
őstag
Köszönöm a hsz-ket. A méretet tekintve a 205-öst azért választottam annak idején, mert azt a tippet kaptam, hogy ez még váltóméret így jó lehet és mivel cca 20k-val olcsóbb gondoltam ez is megteszi. Biztosítós kalandom nem volt még szerencsére, gari sincs már az autóra (15 éves ), de ma már inkább abba az irányba megyek, hogy a gyári ajánlást követem, vélhetőleg nem véletlenül találták ki ezt a nyomi méretet, és egy fokkal jobban is fog kinézni a felnin, nem lesz olyan duci, bár nem emiatt nem lett szépségdíjas az autó
A Nexen N'Blue 4 Season gumiról elég vegyes értékeléseket olvasok tesztekben. Némelyikben teszt győztesnek írják, másik tesztben pedig utolsó helyen végzett és nyári körülmények között egy top téli szintjét tudja csak. Az ára nagyon szimpatikus, de teljesítménye kevésbé így egy kicsit hajlok a magasabb kategóriában lévő Michellin cc+ gumira, bár elég durva a különbség 20K vs 34k. Elöregedés tekintetében vannak erről a típusról már tapasztalatok?
(Időközben a Prius csoportban ajánlottak 2db ugyan ilyen 2016-os Dunlop, használt nyári gumit kb. 5,5mm profil mélységgel darabonként 10e Ft-ért, ami megoldás a mostani problémára, de a téli gumi cserét is figyelembevéve már nem biztos, hogy jobb ajánlat.
-
polonic
félisten
Sziasztok!
Tavaly került fel a nyári gumi a felnire, akkor ugye centrírozva is lett.
Felrakhatom a kerekeket centrírozás nélkül? És mehet a hátsó előre, hogy egyenletesen kopjon?
Mert ha a gumishoz viszem, akkor ő szokta centrírozni, az elsőket biztos. -
rbalint88
addikt
A michelin cc+ telen nem olyan jo cserebe, ezt neked kell eldontened, hogy merre akarod sulyozni. Meg a bridgestone a005, ami nyarias minta, de annal jobb es kesobb oregszik a cc. Conti allseasoncontact ami nagyon kiegeynsulyozott telen es nyaron is, mi azt fogunk venni, ha P2-t veszunk majd nyar vegen. Vredestein quatrac 5 is egy kiegyensulyozottabb minta, kistestvere az apollo allnac 4g allseasons, azzal tobbeknek (nekem is) egesz pozitiv tapasztalata volt.
polonic: rakd fel siman, aztan ha raz, elviszed centriroztatni. Felrakas elott azert forgasd at, hogy ne legyen serules, csavar egyikben sem.
-
Saccco
nagyúr
válasz rbalint88 #38818 üzenetére
Hamar megjön a hangja az AllSeasonContact-nak, viszont egyelőre nem vettem észre gyengeséget a szokásos útvonalamon. A mintája nagyon badass.
[ Szerkesztve ]
█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
-
Gaben92
őstag
válasz rbalint88 #38811 üzenetére
Annyira nem izgat, hogy mennyire mutat 16"-en. Garázsban van egy szett 16" Primacy 4 ami szinte új szóval a 800€ (szereléssel együtt) az 800€. Ha vennék egy bármilyen 17"-es szettet arra 530€ lenne a szett P4, szóval gyakorlatilag többe lenne mint a vatta új 16" Ultraleggera ami még ebben a méretben is mutat, akkor meg már inkább azt venném. Csak a mostani helyzetben nem akarok 1300€-t elszórni egy szett felnire.
Annak még utána kell néznem, hogy kell-e hozzá speckó központosító gyűrű mert elvileg a BBS valami PFS nevezetű rendszert használ (fém gyűrű rugós feszítéssel vagy mi) aztán az nem biztos, hogy akad minden bokorban ha kötelezően az kell.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Gaben92 #38820 üzenetére
Felni a CT-re második kör. (Mert a BBS amit linkeltem csak a vészmegoldás.)
Kinéztem egy Enkei Yamato szettet ami 7J, 16" 5x100, ET40 szóval minden frankó, viszont a papírjai szerint nem jó a CT-re. Ahogy lejött amiatt amiatt mert M14-esek a furatok és nekem pedig M12-es tőcsavarok vannak az autón.
Ahogy utána olvastam az internet egybehangzó véleménye szerint ez így no-go szóval szomorú vagyok.
Szóval jöhetne ajánlás minőségibb felnire ami megáll 200€/db alatt és következő paramétereknek megfelel:
- 16"
- 6 - 7J széles
- 5x100 osztókör
- ET35-45
- M12 furat
- Minimum 10 küllősMásik kérdés: Ha marad a BBS akkor ez a figyelmeztetés mennyire komoly? A BBS tehermentesítő ugye kicsit másmilyen és nem vagyok biztos benne, hogy be tudom szerezni itt.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
tboldi
nagyúr
válasz Gaben92 #38823 üzenetére
Az én OZ-imhez ugyanilyen rugós gyűrűket adtak (rendeléskor be kellett írni az autó típusát), de azokon nem volt olyan figyelmeztetés, hogy csak a saját tehermentesítőivel lennének használhatók.
Egyébként kérdezz rá, hogy adják-e a BBS-ek mellé, mert nem kizárt, hogy igen. Vagy csak a felgen-online.de volt ilyen rendes velem?
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
Az eredeti felvetésemre választ nem kaptam, így nekifutottam egy saját feltérképezésnek...
215/45 R17
- túrázós/közlekedős (80%) és játszós (20%) autóra
- random 5e-10e km/évA lenti két gyakorlatias megközelítésből melyik tűnik a racionálisabb megoldásnak?
A) Budget garnitúra két szezonra tervezve, 20e Ft +/- per gumi
Kiragadott, szimpatikus példák:
Barum Bravuris 5 HM - univerzális (?) megközelítés
Kormoran UHP - for the LuLZ (*)
*ismerős a 200hp-s dízelével örömködve keni szét az úton; jelenleg szubjektíven kifejezetten ajánlja, azzal a fenntartással, hogy ha jövőre már kuka, akkor ennyi volt és csere
B) Prémium garnitúra négy szezonra tervezve (vagy amíg kitart), 40e Ft +/- per gumi
Kiragadott, szimpatikus példák:
Continental SportContact 5
Michelin Pilot Sport 4
A) és B) között félúton még szimpatikus pl. a Uniroyal RainSport 3, egyébként pedig négyévszakost nem szeretnék.
Tartóstesztekeket nem igazán találtam, de a sok hókuszpókuszt olvasva/hallgatva (+marketing cuccok, ofc) az jött le, hogy az első 1-3mm, 10-20e km, 1-2 év a gumi 'életében' a prime-time, utána már csak a degradáció mértéke a kérdés.
Így a vélemények érdekelnének: inkább feleannyiért kétszer gyakrabban cserélni, vagy kétszer annyiért duplaideig használni?
Nevermind...
-
Gaben92
őstag
JR van nálunk is annyi, hogy nem tudják hova tenni.
Az egyetlen bajom velük, hogy van egy ilyen hülye elvem, hogy nem veszek semmit olyan gyártótól ami egy másikat másol. (Lásd: amit lineltem 885 felnit az autós topikba). Tudom, ez már az én hülyeségem de nem tudok rajta segíteni.
tboldi: Egy helyről tudnám beszerezni a BBS-t, de ott nem sorolják az autómat, hogy fel tudják rá rakni emiatt gondolom, hogy nincs nekik. Külföldről rendelni meg nem tudom mennyi idő lenne de ha hétfő/kedd környékéig nem lesz semmi akkor megrendelem aztán megjön amikor megjön. Az nálam a nagy kérdőjel, hogy ez a figyelmeztetés vajon csak a duma, hogy tőlük vedd meg drágán a gyűrűt de amúgy jó hozzá bármelyik, vagy pedig tényleg speciális kialakítása van és emiatt csak az jó hozzá.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
SzlobiG
félisten
Gondoltam teszek egy próbát felrakom a V12 Evo-t (2004-es gyártás) mielőtt veszek újat. Hát ahogy már tavaly is hangos volt most még jobban, mintha kerékcsapágyas lenne valamelyik oldal. Kemények is nagyon már kanyarba érezhetően gyengék ha oda lépek neki meg is tud csúszni.
El is döntöttem nem kíséreltezgetek vele idén már, valszeg Apollo lesz a befutó ugyanebbe a 235/45/R17 méretben.
-
-cobra-
aktív tag
Én még a Sava Intensa UHP2-t is betenném a budget kategóriába. Pár hete én is ezen vívódtam, nagyon keveset megyek, egyszerűen sajnálnám pár évesen az alig kopott prémium gumit kidobni/eladni bagóért. Keress vissza, tettem fel képeket róla, illetve írtam is pár sort.
Azóta még mentem vele rövidebb távokat, már szinte teljesen megszoktam, illetve normális (nem sportos) közlekedésnél nem lehet annyira észrevenni az oldalfal puhaságát, szlalom versenyre mondjuk nem ezt vinném. Itt találsz még véleményeket, van aki 2017 óta évente megírta a tapasztalatait. -
Gaben92
őstag
Nem nagyon ismerem a márkát/csoportot. Alutec, ATS és Etabeta tudom, hogy beszerezhető itt de árképzés alapján eléggé alsó polcosnak tűntek.
Vagy konkrétan a Wolfrace-re gondolsz egyedül? Rájuk nézek aztán később bedobok ide egy listát szerintem, hogy melyik márkák beszerezhetőek, úgy egyszerűbb.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Köszi de sajnos a WolfRace nem beszerezhető az országban szóval az sajnos nem játszik. Alsópolcos felnik alapból ki vannak zárva, Enkei, BBS, OZ és társai vonalon mozognék olyan 800-900€-ig maximum. BBS Himalaya olyan 600€-ból állna meg de annyira nem tetszik a forma. (Talonban van vészmegoldásnak mert inkább ez mint a semmi.)
Az a baj, hogy az 5x100-as osztó 12-es furattal 16"-ben elég ritka, szóval még használtan se találok akár rohadt drága felniket szóval mindenképp marad az új viszont abból is a legtöbb olyan dzsunka amiről még hallani se hallottam soha... A BBS Himalaya az első értelmes amit találtam, minden mérete megfelelő és nem néz ki full kreténül.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Annyira még nem.
Ami megfordult a fejemben még azok az OZ almárkái - vagy mi -, a Sparco és az MSW. A Sparco név ismerősen cseng, az MSW-ről viszont sose hallottam.
Ezek vannak képben (tetszési sorrendben) csak jó lenne tudni valamit a márkákról. Az ár nem tényező, csak beraktam érdekességképp.
MSW 85 - Gun Metal csak (127€/db)
MSW 86 - Full Silver csak (140€/db)
Sparco Assetto Gara - Fekete csak (182€/db)If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
veterán
válasz Gaben92 #38836 üzenetére
Tippre nem sok minőségbeli különbség lehet az MSW és a Sparco között. Ahogy írod, mindkettő az OZ gyermeke; a Sparco név a motorsportból lehet ismerős.
Azt gondolom, simán vállalható minőséget nyújtanak.A Momo nevét például elég csúnyán elhasználták, Laufenn színvonalú gumik futnak a név alatt.
-
őstag
válasz rbalint88 #38818 üzenetére
Már szét olvastam az agyam a témában, összes lehetőséget végigjátszottam A konklúzió amire jutottam, hogy egy télies négy évszakos és egy nyári lenne az ideális választás amit kb 3-4 évente váltok(?). (Nem tudom még mennyi ideig tartom meg a P2-őm, de szerintem 2-3 évnél tovább nem (2015-ös, már 6 éve nyúzom, másra vágyok, de annyira jól viselkedik, hogy még nincs szívem lecserélni)). A tesztekben úgy láttam, hogy ár-érték arányban az én méretemben a Quatrac 5 lehet jó. A Conti amit inkább szerettem volna 38-40e forintra jön ki, a GoodYear szintén hasonló árban van egyes gumisoknál, az Apollótól és Nexentől egy kicsit tartok, bár az Apolló ára nagyon vonzó. Már most nyárra megvenném a Vredestein gumit, és ha nem érzem olyan jónak
- miközben csapatok fel Visegrádra keresztbe -akkor lehet veszek egy NEXEN N FERA SU 1-et nyárra jövőre. A kérdésem még annyi volna, ha V sebességindexűt ajánl a Toyota, akkor necces volna H jelűt venni? Valamint mit gondoltok az elméletről? -
-
Kornel
veterán
-
Gaben92
őstag
válasz focvis #38838 üzenetére
+ nandow
Akkor el is lett döntve, hogy ebből a háromból lesz valamelyik és leginkább a két MSW felé hajlok szimplán a szín miatt. Itt vannak képek az autóról, szerintem a fekete valahogy nem adja de a gun metal MSW 85 jó lehet.Az egyetlen kérdés, hogy ET38 vagy ET45 legyen. Most küldött CT csoportba egy srác képet, neki befért a 19" 8J ET35 szóval a hely nem lesz gond.
Köszönöm mindenkinek aki hozzászólt (másik topikban is).
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Kornel
veterán
Kemény telünk volt ismét
Ha nem a Mecsekben vagy a Zemplénben él, felesleges jobb télre.
Ha tudom, hogy biztosan nem kellene külföldre mennem, akkor én már csak nyárival nyomnám végig az évet, de így valószínű marad a négyévszakos, és ha addig nem jön valami csoda, akkor lehet marad a Kleber is.
-
rbalint88
addikt
válasz Kornel #38844 üzenetére
hát, azért ezek erős szavak. Bp-n belül lakom, még nem is nagyon dombos részen, de azért amikor leesik a(z az évi egy) hó vagy lefagy a pára, akkor azért lenne itt barna kód nyárival... még télivel is megküzdenek sokszor, olyan alattomosan tud lefagyni. és a lejtő végén kanyarodni kell és kerítés van, ami fáj. szóval az "egész évben nyári" kijelentés egyelőre inkább tűnik butaságnak, mint bátorságnak. szerintem te se akarsz új szép olcsó (se) LED-fényszórókat venni az scrossba, márpedig harcias vezetési stílussal és nyári gumival össze fog jönni...
-
Kornel
veterán
válasz Csabroncka #38848 üzenetére
Az előző sem volt hidegebb.
Egyelőre én voltam az, aki nagy négyévszakos - szezonális abroncs vitákban korábban linkeltem a téli meteorológiai adatokat itt, most is végignéztem, a trend egyértelmű, nem linkelem újra, aki szeretné visszakeresi.Csak a külföldi utazás(ok) miatt lesz négyévszakos, vagy esetleges nyári M+S, bár ott a választék gyakorlatilag nulla sajnos, egyedül a GT radial Savero SUV van: [link], bár ennek is felment az ára.
Új hozzászólás Aktív témák
- Synology NAS
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Az alaplapgyártókra hárítja az Intel az egyes Core CPU-k stabilitási gondját
- OLED TV topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Xbox Series X|S
- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Autós topik
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- További aktív témák...
- Új 63A Wifi-s Okos Megszakító Fogyasztásmérő Kijelzővel Kétpólusú, Egyfázisú Tuya Google Alexa
- Használt 3,5L Xiaomi air fryer eladó
- Fieldmann gyepszellőztető - újszerű, alig használt
- GARMIN DriveSmart 76 EU MT-S autós navigáció eladó
- Eladó kétoldalas, kényelmes komfort matracok - Magyar gyártás, Német rugózat, gyakorlatilag ÚJAK!