-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Pityu. #39048 üzenetére
Igen, minden gumira. Nekem az autó kezelési könyvében is benne van.
Nem muszáj cserélgetni de ha cserégeted akkor egyenletesebben kopnak, jobb lesz a futásteljesítményük. A legtöbb autó orrnehéz, plusz fékezésnél előre terhel ezért az elsőgumik általában jobban kopnak.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
Pityu.
nagyúr
válasz Kornel #39053 üzenetére
Ahova szervizbe viszem max kézi emelő van de a gumisnál van amolyan is csak akkor gumisnál +pénz gondolom. Na majd meg látjuk úgy is van tervem mert néha a felnit is ki kéne cserélni a rozsdásodás mistt és van 4db pót felnim
Az aki kérdez, öt percre tudatlan, de az ki nem kérdez,örökre tudatlan marad.
-
i-sti
senior tag
Téli gumikat mekkora nyomással ajánlott elrakni télire?
Novum Forum Siculorum
-
veterán
válasz Pityu. #39048 üzenetére
Ha tengelyenként, a forgásirány megváltoztatása nélkül cseréled fel, ahhoz meg kell fordítani a gumit a felnin. Ez egy fullos gumiszerelest jelent, felniről le, felnire fel, centrir.
Valószínűleg a tengelyek közti cserére gondolhatott a költő. Ezt akár otthon, s.k. meg tudod csinálni.
-
rbalint88
addikt
válasz focvis #39062 üzenetére
plusz ugye azt jegyezzük meg, hogy tengelyen belül csak a rotation típusút lehet -és talán érdemes is- megcserélni, az outside márkájút nem igazán, bár elvileg már nem lesz szálszakadásos ettől. a cégesen csütörtökön cseréltettem gumit, azt mondta a srác, hogy volt akinél kipróbálták, de annyira a dobolt az egy irányba már bekopott gumi, hogy pár nap után visszacserélték. első és hátsó tengely közötti csere az mindenképp javasolt
-
veterán
válasz rbalint88 #39063 üzenetére
Talán léteznek még ma is se nem rotation, se nem outside márkájú abroncsok; ott is működne.
Nagyon oldszkúl vagyok, nem változtatok forgásirányt, nem hiszek a marketingnek.Megfigyelésem szerint, a hátsó abroncs belső, míg az első abroncs külső fele kopik jobban (nálam / az én utóbbi autóimon); így a tengelyek közti csere különösen célravezető.
-
Csaby25
senior tag
-
Pityu.
nagyúr
Nekem csak két garnitúra lemez felnim van,viszont majd úgy csinálom,hogy majd vagy 2 évente lecserélem egyiket a másikra aztán meg majd festegetem őket.Akartam anno alufelnit de sokallottam most meg gumira megy el a pénz.
Én annyira nem vagyok otthon a gumi csere dologban sajnos,szóval az otthoni dolgot nem nagyon kockáztatnám.Most még parázok kicsit a 4 évszakos gumitól aztán majd meg látjuk egyik parám a rozsdásodó felni de majd valahogy megoldom a másik meg ez a cikk a kinek ajánljuk rész főként
Az aki kérdez, öt percre tudatlan, de az ki nem kérdez,örökre tudatlan marad.
-
Pityu.
nagyúr
válasz Pityu. #39066 üzenetére
Amúgy a cikkben írt nem megfelelő használat mit fedhet teljesen?
Még találtam egy tippet
"Cserélgesse elölről hátra az abroncsait!
Az abroncsoknál jellemzőnek mondható, hogy párosával kopnak, a legszemléltetőbb példája ennek az elsőkerék-hajtású járművek. A terhelés bármilyen egyenetlensége kihat a gumikra is, így itt egy egyszerű, mégis hatásos trükkel élnénk: forgassa, cserélje rendszeresen az első és hátsó tengely között az abroncsokat, hogy ezzel egyenletesebb kopást eredményezve tartósabbá tegye őket!"[ Szerkesztve ]
Az aki kérdez, öt percre tudatlan, de az ki nem kérdez,örökre tudatlan marad.
-
Kornel
veterán
válasz Pityu. #39067 üzenetére
Szerintem túl gondolnod az egészet.
Amit bemásoltál, azt már leírtuk neked.
15.000 km-enkent az azonos oldali kerekeket cseréld meg az első és a hátsó tengely között, és öröm bódottá.
Mitől rozsdásodna egy normális felni? A kérdést sem értem. Ha eleve szar, akkor normálisan le kell kezelni és fényezni.
Amitől parázni lehetne, az a centírozás elmaradása.
Nálam 2,5 év és 60.000 km után sincs érezhető negatív hatása. -
i-sti
senior tag
Ezekkel mit lehet kezdeni?
[link]Novum Forum Siculorum
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Pityu. #39066 üzenetére
Használtan vettem, ugyan egy kis törődést kér de ennyiért egyszerűen nem tudtam otthagyni. Ha azt nézem, hogy 1 db gumi 29k volt akkor tényleg nem pénzt a 4 felniért az 50 ezer.
Kornel: Nekem ott kezdett el oxidálódni ahol a dísztárcsa takarja (itt talán látszik valamelyest), mert ott megáll a víz. De dísztárcsa nélkül meg annyira gáz, hogy az még az én nem túl fejlett szépérzékemet is bántja...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
Pityu.
nagyúr
válasz Kornel #39069 üzenetére
Nekem ami fura,hogy ugye eddig cserélgetés volt de sosem nyúltak a centírhoz csak leszerelték az egyik garnitúrát aztán felrakták a másikat.gondot eddig még így sem éreztem.Lehet túlgondolom mert már olyanoktól parázok mi van ha néha kicsit oda tolom az autónak,hogy ne lustuljon aztán meg kirepülök valahol a francba vagy megcsúszik a gumi vagy ilyesmi,vagy normál használatnál fékezek aztán csúszok meg ilyenek,lehet hülyeség ez amit írtam de már annyi szarságot végi olvastam.Bocsánat bármit veszek mindig túl szoktam parázni míg nem tapasztalok.Amire majd most megy felnire a gumi azt vagy 2 éve barátom fényezte csak ugye a gumi gép csak meg sérti a szélét a felninek vagy esetleg kap kis kavicsot de amúgy az nagyon jó állapotban van,majd emez felniket akarom festetni,bár lehet én is meg tudnám itthon csinálni.
#Qru
Kinek,hogy nekem a kocsimon szép dísztárcsák lennének de már jó pár éve nem raktam fel pont azért,hogy ne sértse a felületet vagy ne rozsdásodjon alatta a felni.Nekem így is tetszik őszintén meg mondom.Akartam alufelnit de 90EFt lenne kb inkább elköltöm gumira mert az fontosabb.Vagy esetleg ha elbizniszelném a pót 4db felnit meg a 8 gumit meg hozzá raknék kis pénzt talán kijönne egy alufelni csak nem tudom érdemes e venni.Mert ugye elméletileg sérülékenyebb plusz nem szeretik a téli időjárást már a sós utakat.Azt én is olvastam,hogy nehezebbek a lemezfelninél.
[ Szerkesztve ]
Az aki kérdez, öt percre tudatlan, de az ki nem kérdez,örökre tudatlan marad.
-
tboldi
nagyúr
válasz Pityu. #39080 üzenetére
Ha nem változik a gumi pozíciója a felnin, vagyis ha nem szerelik szét, majd össze őket, akkor centrírre sincs szükség az esetek 99,8%-ában.
Nálunk a WagonR-en 16 éve a gyári dísztárcsa díszeleg, semmi nyoma nem maradt egyik felniszetten sem.
(#39085) Pityu.: A Hondámon 15-ös OZ Superturismo GT-k vannak, ez télálló bevonatos, 50k Ft volt darabonkáént. De szerintem az olcsóbb kategóriában is találni ilyet.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Dluinet #39082 üzenetére
Megtévesztő ez a magnézium felni téma, VW-nél biztosan.
A saját fotón szereplő - elvileg prémium kategóriás - VW felni AlSi1MgMn ötvözete 0,6-1,2% magnéziumot tartalmaz, kb. 95-98% alumínium.*Amit linkeltél kommerszebb VW felni, az AlSi7Mg ötvözet, 0,4-0,7% tömegszázalék magnéziummal.
*És nem volt könnyebb a szokásosnál.
[ Szerkesztve ]
-
Pityu.
nagyúr
Felninél,hogy van ez az ET számozás ha mondjuk a gyári felni ET43 akkor mondjuk valami toldóval fel lehet rakni mondjuk ET40-eset?De mi van ha van egy felni aminek minden paramétere megegyezik kivéve az ET számot ami ET48 akkor az már ugye nem felszerelhető az autóra?
Az aki kérdez, öt percre tudatlan, de az ki nem kérdez,örökre tudatlan marad.
-
tboldi
nagyúr
válasz Pityu. #39089 üzenetére
Az ET a belső felfogatási felület és a felni képzeletbeli középvonala közti távolságot jelenti mm-ben. Minél nagyobb a szám, annál távolabb kerül a kettő egymástól, azaz a felni egésze annál beljebb kerül. Fordítva pedig ha kisebb az ET, akkor kisebb a távolság is köztük, és a felni egésze kijjebb lesz. Az általad vázolt esetben a 40-es 3 mm-rel közelebb kerülne a sárvédő pereméhez, mint a 43-as, a 48-as meg 5 mm-rel lenne beljebb (persze csak ha a szélességük megegyezik).
Ahogy az ábrán is szerepel, negatív ET is létezik, de azzal nem fogsz találkozni kommersz személyautóknál, de még 0-val sem nagyon.
Autófüggő, hogy mennyire lehet ezzel játszani, de rendszerint pár mm-ből nem szokott gond lenni. Ha nem ér hozzá sem kívül a sárvédő pereméhez, sem belül a futómű alkatrészeihez, akkor sima liba.
[ Szerkesztve ]
-
Nekem az i20 lemezfelni meg pont ott, ahol nem takarta a dísztárcsa
Mondjuk nem is csoda, mert szinte csak ködölve vannak[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
kenguru99
aktív tag
"Nem muszáj átcserélend"
De az. A te autód nem tipikus. Ezzel szemben az autópark 95%-át alkotó orrmotoros elsőkerékhajtású autónál nagyon fontos. Nem elsősorban az egyenletes kopás miatt (de amiatt is). Hanem azért mert fűrészfogasra fog kopni a csak hátsó tengelyen használt gumi. -
Qru
MODERÁTOR
válasz kenguru99 #39095 üzenetére
De az enyémnél is azt írja a manual, hogy 10 ezrenként cserélejem át tengelyenként (tartva az oladalakat). Főleg figyelni kell rá nekem, mert a V mintás gumi amúgy is hajlamosabb fűrészfogasra kopni. Ezt meg lehet előzni elvielg ha kicsit magasabb guminyomáson használod (inkább a közepe kopjon). Nekem bevált a gyári érték +0,1 bar, ha megnézed Tboldi CC-je már elkezdett fűrészfogas lenni pedig alig pár ezer van benn ez enyém 45k km után sem fűrészfogas, pedig csak egyszer cseréltem meg kb 5k km-rel ezelőtt.
Persze nyilván másd autó, más súlyeolsztás, más futómű, más beállítások és az awd hajtás egyenletesebb kopást eredményez de az én autóm is orrnehéz, meg fékezéskor ugyanúgy előre terhel. Érdemes cserélgetni szerintem is.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
blakey
titán
válasz Pityu. #39097 üzenetére
Ez túl van parázva, 2 évente megcseréled a gumikat, 4 év alatt ez 1 csere és az is megoldható szerelőnél ingyen de ha nem akkor is 1x-i költség 4 év alatt és nem évi 2.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Pityu. #39097 üzenetére
De otthon is meg tudod cserélni, nem kell hozzá csak egy emelő. Ha nincs gyárid a kocsihoz akkor veszel az Aldiban egyet és kész. Centrir nem kell ha jól ki van egyensúlyozva a kerék akkor mindegy hogy elöl vagy hátul van. Ha meg ráz akkor csere nélkül is illő kicentrioztatni.
#nincsbennetarcsi
-
válasz Pityu. #39097 üzenetére
Így van ahogy előttem szóló írja. 2 évente úgyis megy a kocsi műszakira, meg amúgy is illik évente de max 2 évente átnézetni egy szerelővel, majd ő megcseréli neked a 2-2 kereket. Neki ez 5-10 perc. Új autóknál mondjuk ahol már a tpms szenzorral is játszani kell ott lehet bonyolultabb a téma.
Megjegyzem jó ideje én sem cserélgetem a gumikat a tengelyek között, egy időben még csináltam, mikor téli-nyári garnitúrám volt, de a végén már ott sem. Annyi volt a különbség, hogy az elsőn 5-6 tized mm-el volt kisebb a minta mikor lecseréltem. Ma ha nem felejtem el kíváncsiságból rámérek a Nexen-re, az kicsit több, mint 1.5 éve van fent.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen