-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
anorche1
őstag
Sziasztok!
Egy 1.2 12V htp fabiara ti 165/70 vagy 185/60 -as gumit tennetek?"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
bul07
nagyúr
válasz anorche1 #38605 üzenetére
Nézd meg a tank nyílásnál vagy valamelyik ajtónál hogy mi van a matricán, vagy a könyvébe mit írnak és olyan méretett
Szélesebb gumi fogyasztásra és esetleges futómű alkatrészekre is hatással lehet (nagyobb fogyasztás, hamarabb kopó futómű)
És nem mellesleg a rendőr meg esetleg műszaki vizsgakor se köthetnek bele ha gyári méret van rajta
Ez a rendőr dolog terület függő
Volt hogy fél országot beautóztuk 800Km és hol máshol mint saját falunkba igazoltattak
Bár ez itt nem csoda a határ közelsége miatt hatványozottabb a rendőri jelenlét, mindig is így volt
Itt már a szélvédőn lévő matrica hiányát se szabad megkockáztatni, se perc alatt ugrik a rendszám miatta[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
anorche1
őstag
Mind2 rajta van mind a tanksapkanal a matrican, mind a kezikonyvben, pont ezert kerdezem.
Telre mindenkepp a keskenyebbet vennem, de nyarra lehet inkabb a szelesebbet.
De nem tudom. Meg agyalok rajta picit.Szerk.:
(#38609) F_Zolee
Marad akkor nyarra is a keskenyebb.Koszonom a valaszokat!
[ Szerkesztve ]
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
atty76
csendes tag
Sziasztok!
Segítséget kérnék új nyári gumi választásban. Egy Renault Fluence lenne a gép és 205/65 R15 gumi kéne prémium kategóriában. Néztem teszteket, de ez a méret erősen korlátoz a lehetőségekben.
Köszönöm előre is a segítséget! -
Ununqatrium
aktív tag
Hali. Volt már valakinek Yokohama Bluearth ES32 gumija? Közte és a Hectorra között vacilálok, de az utóbbiról mindenfélét olvasni. Állítólag esőben meghal. A Yoko jobban húz. Nem akarok prémuim gumit, keresem az alsó elfogadható minőséget. Meg legyen csendes. Viszont nem szeretnék olyat, mint amivel az autót vettem... ahány kátyú, annyi púp az oldalán, a féktávról nem is beszélve.
Choose your destiny • http://africancichlids.webnode.hu
-
ablack
senior tag
Sziasztok!
2014-es évjáratú 1,6 dízel Ford Focus-ra kellene nyári gumi.
Gyárilag 215/55 R16 gumi járt hozzá.
Származna belőle valami hátrány, ha 205/55 R16 méret kerülne rá?
A gyári könnyűfém felnire az a méret is rárakható?Mert árban úgy látom ez a gumiméret kedvezőbb áron van minden gyártónál.
[ Szerkesztve ]
-
SPeti1984
senior tag
válasz ablack #38614 üzenetére
Ha kinyitod a kocsi ajtót ott láthatod, hogy mely gumiméretek engedélyezettek az adott autóra. Általában a 205/55 R16 is jó szokott lenni mivel az Ambiante, Trend felszereltség azzal jött ki a magasabb felszereltségű meg a 215/55 R16-tal. De azért nézzed meg a biztonság kedvéért. Apum Focusa 2014-es gyártási év szintén 215-tel lett véve, de télre 205-ös gumit vettünk. Igaz Én a C-max-ra mivel elég jó áron tudtam venni maradtam télinél is a 215 mellett pedig jó lett volna ott is a 205-ös.
-
[HUN]Dani
őstag
Hello. 2010-es Ford S-max-ra kívánok 225/50 R17 méretben nyári gumit vásárolni. Én Hankook k125 ventus prime 3-ra gondoltam. Mit gondoltok jó lehet?
magyarsrac
-
lenrok
tag
Üdv a Apollo Aspire XP XL gumi ajánlott vagy nézzek mást?
-
dssport
tag
SZiasztok!
Néhány hete felrakattam a nyári szettet a kocsira. Kicsit korábban mint akartam, mert az volt a terv, hogy a téli szettet legumiztatom és elviszem homokolni + porfesteni a lemezfelniket. Aztán veszek 4 új nyári vagy 4 évszakos gumit és a frissen festett felnikkel megy fel a kocsira. A jelenlegi nyári szettről pedig a gumikat kukázom és az üres felni vagy megy a garázsba pihenni (4 évszakos esetén feleslegessé válik) vagy megy rá a téli gumi. A cserélgetésnek még annyi volt a logikája, hogy jelenleg a téli szett van a gyári lemezfelniken a nyári viszont csak valami utángyártott bánaton azt akarom kevesebbet használni, jó lenne télre vagy a garázsba...
Viszont a koronavírus balhé miatt ezt napoltam, plusz kilátásban van hogy veszek/vennem kell egy másik autót ha egyszer egy kicsit rendeződik a helyzet.... úgy döntöttem, hogy ha lehet inkább nem költök 36.000 forintot a gyári lemezfelnik rendberakására. Marad a rozsda+ gyári dísztárcsa ahogy eddig és kész. Pronyó de ez van.
Viszont..... Csak hogy ne legyen egyszerű... A jelenlegi nyári szett nekem nem tetszik... Szerintem húz vele jobbra az autó, jobban mint a télivel húzott... (azzal nem is igazán tűnt fel, csak amennyire az út lejtése indokolja) sokkal bizonytalanabb a kormány is... És nehéz megfogalmazni de ráz is. Nem úgy mint amikor pl 110-nél vibrál mint az állat ha nincs kicentírozva (alatta és felette jó) hanem pl egyenes úton 100km/h sebesség alatt jobbra-balra mozog egy kicsit a kormány. Úszik.. vagy hogy fogalmazzam meg... Mint amikor pályán lassan előzöl egy kamiont és a menetszél mozdít a kocsin illetve kicsit a kormányon korrigálni kell... Szerintetek ez felni vagy gumi probléma? Gumit mindenképpen venni fogok másikat, csak nem akarok úgy járni, hogy felrakatom, aztán ugyan olyan rossz és kiderül, hogy a felni volt hibás... Mezei gumis rá tud nézni a felnikre gumicserekor? Vagy a felni hibáját kizárandó komolyabb vizsgálat kellene?
(Jelenlegi nyári gumi Falken Sincera SN 832 ami 6 éves 165/70R14 81T. Amiért mindenképpen kukáznám az az, hogy az oldalfal és a futófelület találkozásánál mind a 4 gumi körkörösen hajszálrepedezett. Haver (gumis mérnök) szerint ez még nem téma és tény hogy nem is néz ki rosszul inkább csak furcsa... Viszont ami számomra nyugtalanítóbb, hogy gumik belső oldalán ez a repedezés helyenként már rosszabbul fest, konkrétan 1-2 rövid (centis) szakaszon befér a körmöm a repedésbe) EZ mutatja számomra, hogy ez jobb már nem lesz sőt a stagnálást is el lehet felejteni... És a belső oldalt ráadásul figyelni sem tudom.
[ Szerkesztve ]
-
newmoonlight
senior tag
-
freaghill
őstag
Aki szeretne venni Continental PremiumContact 6 225/45 R17-t, az nézze meg az árukeresőt.
Pár napja/hete már néztem, és eddig a legolcsóbb az darabja 25 990 Ft volt.
Tegnapi nap talán, de felment annál a boltnál is az ára, viszont most van egy bolt ahol még olcsóbb. 23 390 Ft.Egy darabot senki nem rendel szerintem, de ha mégis, akkor érdemes figyelni, mert akkor drágább a szállítás költsége.
-
addikt
válasz freaghill #38625 üzenetére
Eléggé felmentek az árak. Tegnap még megúsztam volna kiszállítással együtt 131.800,- ma már 135.520,- lett.
Megrendeltem. Már csak abban bízok, hogy azért emelkedett az áruk, mert elfogytak a régi készletek és az új rendelés a gyenge forint miatt emelte a beszerzési árakat. Így remélem 2020-as gyártásúak lesznek.
Continental PremiumContact 6 235/45 R17
A kicsire nem adunk... a nagyot meg leszarjuk!
-
dssport
tag
válasz dssport #38622 üzenetére
Nos találtam képet azinternetten. Az enyémen ugyan ilyen repedés van megindulóban (jelenleg még sokkal rövidebb de amennyire kép alapján látszik a vastagsága kb ennek is körömnyi lehet) hülye vagyok h nem fotóztam le a felszerelés előtt most már nem is tudom (belső oldal) majd az elsőt kitekerem és ott megpróbálom szemrevételezni. -
kisgyerek85
senior tag
Sziasztok!
Szerintetek érdemes megvenni 2017es DOT számú új gumit? Gumiterminal árul ilyet.
Azt tudni kell, hogy az előző szettel 3 nyarat mentem el, most csak az első gumikat kell cseréni, mert a hátsók még jók. (nem voltak egyszer sem forgatva) -
dssport
tag
válasz F_Zolee #38630 üzenetére
Alapvetően jó ötlet. De olyan sokat nem spórolnék. Eszközökre/anyagokra alsó hangon 10-12k (víz, tisztítószer (vagy kúton leveretni) drótkorong, drótkefe, csiszolópapír, zsírtalanító, alapozó rozsdaátalakító vagy valami ilyesmi, festék... majdnem elfelejtettem maszk.... azt most hagyjuk h mennyit ér... mindebből vagy felesleg keletkezik (pl. higító) mert nem használom el mindet vagy pl többet használok mint kellene mert nincs rutinom (spray), alsó hangon 10 óra munka (ha az előkészületeket nézzük több) plusz 2X kiautózni az ősökhöz ahol ez kivitelezhető plusz 1x barkácsáruházba plusz 1x gumishoz aki leszereli plusz 1x kútra vagy mosóba... 16-17k minimum lenne és akkor még az időmet nem számoltam fel, pedig sajnos azt is fel kell mivel ez nem hobbim, nem szeretem csinálni és nem is leszek tőle több. Ha ez idő alatt dolgozok, tanulok, sportolok vagy főzök a rendelt kaja helyett, már bőven megéri mással csináltatni. Ha sorozatot nézek vagy fórumozok ugyan ennyi időt, akkor nem.
De mondom az ötlet jó, aki otthon el tud ezzel mókolni és nem kell fel-alá járkálni plusz 44x elpakolni mert útban van a félkész cucc és minden kéznél van, annak bőven megéri. Nekem sajnos max szűken.
[ Szerkesztve ]
-
dssport
tag
Kleber Dynaxer HP 4-et használ valaki? Van vele tapasztalat? (ezt néztem ki a Falken SN832 helyett)
-
dssport
tag
válasz F_Zolee #38630 üzenetére
Végül az ötleted érdemes lett arra, hogy továbbgondoljam. Keresek egy heteró homokost szerintem 10-15 között lerendezi a 4 felnit. Én meg lefestem... sokkal sokkal kevesebb idő és még így is spórolok... Mondjuk fémtiszta felnire lehet h több festék kell?!?!?!
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz kisgyerek85 #38632 üzenetére
Ha szakszerűen volt tárolva akkor egy használaton kívüli gumi 4-5 éves koráig újnak számít ( [link] ). Ha bomba az ára, akkor venném.
#nincsbennetarcsi
-
-
dssport
tag
válasz molnarpeter #38637 üzenetére
,,csinálhatod úgy is, hogy csak a külső oldalt fújod és a belsejét kened" - kiváló ötlet, köszönöm!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz dssport #38638 üzenetére
Akkor még két tipp, mert mostanában sok kereket újítottunk fel a gumi által takart rész jó szokott lenni, ha csak egy mód van rá, azt hagynám békében, de ha mégis le van szedve a festék onnan, akkor elég egy réteg alapozó; kívülről, ahol a két lemez illesztése van, a résbe nem szeret bemenni fújva a festék, oda fogpiszkálóval be lehet folyatni vékonyan, hogy ne az a rész kezdjen el korrodálni (vagy ha van fölös fecskendő tűvel, azzal gyorsabb). Lett szinterezve is part kerék, azoknál is a rések/illesztések a kritikus pont.
+1 Szelep csonkok kuka valószínű, azt is érdemes beleszámolni - bár ha nagyon türelmes vagy, tompa cuccal vissza lehet tolni, szóval talán menthető. Nekünk mondjuk néhány el is volt öregedve, gyakorlatilag mind el lett vágva, egyet piszkáltam csak ki, az sem került vissza
-
lenrok
tag
Üdv
Jelenleg R17 7" széles felnimen 225/45 R17-es gumi van (így vettem a kocsit) táblázatok szerint jobb lenne 7" szélességre 205/50 R17-es méret ahogy látom. Szélesnek érzem a 225 gumit fogja az autót.
Szerintetek? -
emre
veterán
Üdv!
A párom 1,2-es Twingójára keresek négyévszakos gumit 155/65 R14 méretben, évi kb. 10k futáshoz.
Ha valamit nem hagytam ki akkor a Nexen Nblue 4Season a legalja amiért pénzt érdemes kiadni?Pár helyen a Rotalla RA03-as jó áron van, de erről elég vegyes véleményeket olvasok.
Ha esetleg lenne egyéb javaslat szívesen venném, de árban nem akarok 14k/db fölé menni.A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.