-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #38350 üzenetére
A futóműves meg karácsonyi lapot fog küldeni. Kétlem h elfordulna elől a 19"-os jóval szélesebb felni a szélesebb gumival. Ha már lúd... 245/45R19 P Zero mondjuk
@Qru: És Te alátennéd? Itthon?
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
nagyúr
válasz 2ozzmexy #38349 üzenetére
245/45 R19 102W nyári gumi a váltóméret.
szóval be kell, hogy férjen.szerk.: Igen, az már kérdés, hogy mennyire lenne sérülékeny a hazai utakon.
Ez a "ballonos" verzió szépen nyeli el a viszontagságos utak hibáit.[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
tboldi
nagyúr
Előtte nekem is az volt, de nem éreztem különösebb komfortromlást a váltáskor.
Mondjuk ezek a Momo Reds felnik jó nehezek voltak, a mostani OZ-k a nagyobb méretük ellenére 1,7 kilóval könnyebbek. Valamelyest ez is számíthat abban, hogy nem érzem rosszabbnak.
[ Szerkesztve ]
-
i-sti
senior tag
-
2ozzmexy
aktív tag
Nah, valaki legalább érezte miről beszélek.
Többiek: Fizikailag befér, sőt a horgászoktól tudjuk hogy az ólom is képes repülni csak nem túl hosszú távon... Lehet hogy a gyártó megengedi, csak a Ford mérnöke (valószínűleg) sosem járt erre, az első fekvőrendőrnél beleérne a hátsó kerék a kasztniba főleg full terhelésnél. (7fő+csomagok+tetőbox)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
Mosonmagyaróváron nincs gond, főleg, hogy ismerem az összes úthibát és csatornafedőt.
Győrben viszont mindig elsírom magam a Szent István király vagy a Szent Imre úton, utóbbi tisztára, mint egy patchwork takaró. De itt a 175/65-tel is mindig folytak patakokban a könnyeim.Egyszer itt sikerült belemennem a csatornafedő körüli gödörbe, akkor még nem volt kijavítva, illetve én is még a 14-es kerekeken gurultam. Félre kellett állnom megnézni, hogy sérült-e valami (szerencsére nem). Amióta megvannak a 15-ös felnik, nem jártam erre, inkább kerülök.
[ Szerkesztve ]
-
válasz 2ozzmexy #38361 üzenetére
Ha a Ford mérnöke úgy tervezte, akkor az a kézikönyvben is leírt gumiméretekkel nem fog fullos terhelésen sem beleérni semmibe, efelől megnyugodhatsz teljes mértékben. Akkor szokott beleérni a sárvédőívbe nagy terhelésnél a kerék, ha megveszik rá az utángyártott, alacsonyabb ET-s felnit.
-
rbalint88
addikt
válasz 2ozzmexy #38361 üzenetére
Kollegak Tucsonjan is 19” kerek van, 3 evesen 50+ ezer km-rel egyik se zorog, futomube se kellett belenyulni es a menetkomfort is teljesen jo. Megfeleloen tervezett futomu kerdese az egesz. Amugy meg ja, kb annyira ballonos ez a 19”, mint egy 205/55R16, szoval nem epp csak egy koton van a felnin.
-
i-sti
senior tag
-
feka007
nagyúr
válasz molnarpeter #38342 üzenetére
Okés, de amúgy a 205-östől mennyire lesz más optikailag a kopott 215-öshöz képest?
-
molnarpeter
nagyúr
Kár wheel-size.com-on láttam a 15"-t, talán rövid vagy gyenge motoros változathoz való... 17"-ra találtam 98 indexű Kingstar gumit, de nem biztos, hogy ez a legjobb opció Esetleg a nagyobb nyomás és valami olcsó gumi gyakori cserével, vagy mondjuk egy jó szakival futóművet állíttatva lehetne hasznos.
-
i-sti
senior tag
válasz molnarpeter #38368 üzenetére
Futómű volt kalibrálva súlyhoz. Reméljük jól.
Szerintem maradok a VP3 94nél és fújóm a megengedett 3.5bar/50 psi-re, mint a mostani TS860-ot.Novum Forum Siculorum
-
molnarpeter
nagyúr
Öreg gumival jártam már úgy, hogy a névleges nyomáson szálszakadásos lett, de nálad újszerűek, csak nem lenne probléma, én a saját gumikat maximum alá fújom azóta 0.5 barral a biztonság kedvéért (utánfutón, mezőgazdasági gumik között akad bőven régi, ott már reális kockázat ). Esetleg az Apollo ilyen szempontból nekem szimpatikus, Indiában a jó terhelhetőséggel lettek népszerűek, és olcsóbb kicsit
-
mrx1212
tag
Hankook K125 Ventus Prime 3 205/55 R16 91V nyári
Van valakinek véleménye megbízható?[ Szerkesztve ]
-
Saccco
nagyúr
válasz mrx1212 #38372 üzenetére
+1, nagyon jó gumi. Ebben a méretben használtam egy 2-es Octavia-n. Bármikor megvenném újra.
█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
-
JohnYBoVs
csendes tag
hello,
nem olyan reg jartam itt, 4S gumi valasztassal kapcsolatban, most felvetult bennem a kerdes, mit vehetnek nyariban ebben a meretben?
165 60 r14 -
feka007
nagyúr
Sziasztok!
Pénteken feltetettem a Hankook K125 Ventus Prime3 91 V gumikat a Focus Mk3-ra, és ma észrevettem, hogy az egyik guminál ereszt a szelep, ennek eredményeként pedig a nyomás is alacsonyabb volt, mint a többiben. Valószínűleg a régi szelepeket tették vissza a gumisnál, ahol vettem és feltetettem a gumikat. Nyilván az a minimum, hogy azt az egy gumit leveszik, tesznek be új szelepet, és visszateszik, de ilyenkor ugye mind a négy szelepet ki kell cserélni, nem? Mert gondolom, ha ekkora szar volt már az egyik szelep, akkor simán megadhatja magát a többi is..
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz feka007 #38379 üzenetére
Bocs ha lekezelonek tűnök, de "ez alapvető kedves Watson..." az új gumihoz új szelepet teszünk fel. 300 forint a szelepcsere, a gumi csere centirozassal kB 2-3000,nem tétel, mindig cseréljük azt is. Te most megfizeted a tanulópenzt ha mondták h cseréld... Ki kell fizetned újra a 4 kerék szerelését... Amíg a gumi rajta nem tudják cserélni. Nem a te hibád, senki sem mondta eddig, ugye? Üdv a klubban.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
feka007
nagyúr
válasz 2ozzmexy #38382 üzenetére
Érdekes elgondolás ez, ahol szerinted az ügyfélnek kéne tudnia, hogy egy gumicseréhez alapvetően mi tartozik hozzá.. Tehát ha a csőszerelő nem cseréli ki a 100 ft-os tömítést az új csőn, amit berak, hanem visszarakja a régit, és emiatt két nap múlva szétázik a falad, akkor ezt te tanulópénznek fogod fel, hogy legközelebb majd külön szólsz a szerelőnek, hogy csináljon meg egy olyan dolgot, amit neki kéne tudnia? Ok
[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
Találtam helyben alu felnit [kép1][kép2] [kép3] [kép4].
Szerintetek így képről vállalható? Nincs kicsit sok súly a felniken?
Ha vállalható, megbeszélem, hogy gumisnál találkozzunk, és nézzen rá; mert 5-10k/db a görgőzés, azt már megérdeklődtem.feka007:
Felénk az egyik helyen benne van a szerelésben az új szelep, a másik helyen rákérdeznek és fizetni kell a cseréért külön.[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz feka007 #38383 üzenetére
Bizony, muszáj ilyeneket tudni, de ezért is írtam h nem a Te hibád, mivel senki sem mondta...
(Ezt kellene tanítani az iskolában, nemcsak a verselemzéseket...)
Nekem sem mondták annó, a saját káromon megtanultam. Én két kerékkel szoptam be, az egy kicsit barátibb volt. Ezek alap dolgok, amiket soha senki nem mond el, a TPMS szelepet is cseréljük jó esetben a gumival együtt, mert mindkettőnek 5-6év az élettartama. Sorry ha megbántottalak, nem ez volt a cél, de legközelebb már tudni fogod. Volt már olyan hogy jó volt a régi szelep, de pont ezért érdemes biztosra menni. Ez pont olyan, minthogy a jó állapotú lengéscsillapítót is kidobjuk a bal oldalról ha a jobb oldalit cseréljük.
Igen, a vizessel is veszekedtem, mert nem tudta hogy acélcső előtt nem használunk réz fittingeket, nézz utána nyugodtan hogy miért.@grizlisandor: Mit számítanak a súlyok? Az egy gagyi szálszakadásos hatodik tulajos gumitól is lehetett... Fel kell dobni gépre, de ez is alapvető (szerintem), hogy használt alufelnit először mindig görgőztetni viszünk. Ha teheted ne is fizesd ki amíg ki nem derül hogy egyáltalán kell e görgőzni és ami fontosabb hogy lehet e...
Tipp: Ugye a csavarokat is cseréled? (Mostmár leírom inkább a fenti példa miatt)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
veterán
válasz grizlisandor #38384 üzenetére
Képről OK.
A súlyokkal ne foglalkozz.
(Ha gyári, akkor jó lesz a csavar is.) -
Zolás
addikt
válasz feka007 #38383 üzenetére
Az én gumisom megkérdezi, hogy cserélje-e vagy sem. Mindig cserélem, pedig téli-nyári gumizás van egy felnin. Most lett alufelni, így a sima gumi szelep helyett fémszelepet rakattam be, bár jóval drágább, de nekem jobban tetszik. Nyári megy alufelnire.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
LógaGéza
addikt
Ma akartam rendelni gumikat, megvolt nyitva kb 2 hónapja a telefonomon egy fülben a gumis oldala. 61e/db volt, most ráfrissítettem, és 104e/db lett... Szerintetek elképzelhető, hogy ha írok nekik üzenetet, akkor kapok a régebbi áron, vagy ne is próbálkozzak?
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
LógaGéza
addikt
válasz troll81 #38390 üzenetére
Azért egy ilyen összegű beruházás nem megy olyan hirtelen ezekben a vészterhes időkben
Akkor iszok rá hideg vizet, és keresgélek tovább..."Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
grizlisandor
addikt
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz grizlisandor #38393 üzenetére
Bezony, mert az ergya eldeformálódott acél csavarok szépen eldeformálják/megsértik a szép alufelnit is...
Ezért szoktuk cserélni a felnivel a csavarokat/anyákat is, ugyebár attól függ hogy tőcsavaros a történet avagy nem.
+1 nyomatékkulcsot tessék használni a felrakásnál, nem légkulccsal tépjük meg grizliből az alufelni csavarjait, hanem nyomatékra húzzuk, mert 1. defektnél ember nem lesz aki leszedi 2. szétdarálja az acélcsavar a könnyűfém keréktárcsa csavarfuratait.Nem gumissal nézetjük, hanem felnissel vagy nem tudom hogyan mondjam, olyan helyre vidd ahol görgőznek is, beteszik a görgőző gépbe és az okos számítógép megmondja h érdemes e szenvedni vele vagy kuka. Így világosabb?
Én csak BP-en tudok helyeket, ahol foglalkoznak ilyesmivel ott helyben, mert van hozzá gépük. Nekem acélfelnit javítottak egyszer, a centirozásnál szóltak h tré a felni, átvitték a görgőző gépre és az kiírta h merre kell mennyit alakítani rajta. Megmondták hogy javítható, meg is csinálták aznap, másnap mehettem érte és fel is dobták a kocsira az új gumival és szeleppel együtt. Kapott egy nagyot egy kátyútól de biztosan nem itthon, mert itthon csak EU szintű patika utak vannak... (ők se járhattak még nyugatabbra tőlünk)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
i-sti
senior tag
205/55/16 XL méretben melyik a tuti gumi?
VP3 - talán ez a legolcsóbb
Primacy 4 - talán ez a legdrágább és legújabb
T005 - árban a 2 között vanNovum Forum Siculorum
-
Bl@tty
tag
Sziasztok!
Én is nekiálltam keresni a C-Max II-re a nyári gumit... 205/55 R16 a jelenlegi téli, ugyanekkorát keresek nyáriban leginkább 20 körül, de max. kb. 25-ig. Éves szinten 15 ezer km körül autózunk, de ebben sok a városi/rövid út (legalább fele).Egyrészt kérdezném, hátha valaki tudja, kell ebben a méretben az erősített gumi erre a kocsira, vagy nem? Valahol olvastam, hogy 205/55-ben ajánlott rá, de 215/55-ben már nem. Mindkettő gyári méret, a karosszéria matricán szerepelnek, de erre való utalás nem látható.
Aztán pedig, hogy mi az ajánlott ebben a kategóriában? Látom az előző kommenteket, nekem is a Hankook VP3/GoodYear EP2/Michelin P4-en akadtak meg először a szemeim. De hátha vannak más, esetleg olcsóbb, vagy jobb vélemények, netán konkrét tapasztalatok ehhez az autótípushoz.
Esetleg ajánlott webshop is jöhet, ha nem számít reklámnak (g**i.hu?)...Köszönöm előre is!