-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
Vagy azért csinálják, hogy mindenki menjen alvázat mosni az Xtreme Wash-hoz?
Mert mi is így tettünk. -
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #37357 üzenetére
Csak benyomtam a kuplungot.
Amúgy motorfékkel gurultam, de a bal kezemmel a kormányt tekerve, a jobbal meg a telefont tartva nem tudok visszagangolni.
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
Szerintetek az 1600 kg-os önsúlyú autómhoz már kellene az XL gumi?
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Motion_Blur
félisten
válasz Doki16 #37361 üzenetére
"Valójában azonban nem a gumi oldalfala viseli a terhet (kivéve a defektet kapott "defekttűrő" abroncsokat), hanem a gumiban lévő levegő. Ha több a levegő az abroncsban, akkor nagyobb a nyomás is, és jobban lehet terhelni. Az XL-es gumik nagyobb nyomást viselnek el, ezért magasabb a súlyindexük."
Szerintem attól függ mennyit fújsz bele, ha 3 bar alatt akkor jó a sima is.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Doki16
addikt
Tényleg az oszlopon lévő matrica, erre most nem is gondoltam Már nincs kedvem lemenni a kosihoz, de holnap meglesem
Köszi mindenkinek a tippet.
Amúgy azért kérdeztem, mert ez most elég jó áron van [link]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #37359 üzenetére
Még jó, hogy a feljelentés megtételéhez hiányzik pár adat.
(#37360) Dare2Live: Don't know, kérdezd a közútkezelőt, a VÜF-öt vagy a bogármestert.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Doki16 #37366 üzenetére
Szerintem (és ez szigorúan magánvélemény, mivel előírás nincsen rá) azokra az autókra érdemes tenni, ahol ez indokolt, mondjuk nagyobb SUV, kisbuszok(7-9fős), kisteherekre(L200,F150), ezekre ugye nem C-s gumi megy fel, viszont relatíve nagy a gumi terhelése a plusz súly miatt.
Nekem a Vitara 1120kg és azon is XL-es a téli szett... miért jó ez? nem tudom, viszont azt igen, hogyha megnézel egy gumit amiből van XL és nem XL változat, akkor látszik a súlyindexben az eltérés, ez alapján eléggé behatárolható milyen kell neked.molnarpeter-nek van igaza, az XL csak egy gyártói valami, kb annyit tesz hogy meg van erősítve az oldalfala a nem XL-eshez képest, talán éppen ezért a kátyúkra és a Csápájev féle esetkre kevésbé hajlamos.
@tboldi: Félnek hogy úgy járnak mint az FKF vezetése nem régen...
Feljelenteni nem fogunk, de na... tessék eldobni azt a "varázstéglát" a kezedből és a vezetésre koncentrálni. Néhány hölgyet láthatsz akik a lámpánál is két kézzel kapaszkodnak a kormányba...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Dluinet #37369 üzenetére
Szerintem sincsen jelentősége, mivel ha a tengelyek között szimetrikus súlyelosztást feltételezünk (muhaha), akkor is 400kg/kerék, tehát bőven jó a 76X-től fölfelé mindegyik gumi (mivel az 1600kg gondolom önsúly és nem legnagyobb megengedett össztömeg).
Tényleg semmi jelentősége nincsen, nekem 99H van a Vitarán, ami eléggé overhead szerintem... bár már az is XL gumi..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
K Norbi
addikt
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Dluinet #37372 üzenetére
"Az autóhoz előírt minimum terhelési indexszel rendelkező gumit kell használni, nem az autó tömegét osztani néggyel."
Akkor még egyszer olvasd el kérlek az első mondatot és értelmezd:
"... mivel ha a tengelyek között szimetrikus súlyelosztást feltételezünk (muhaha), akkor is 400kg/kerék..." ez a minimum amit el kell bírnia, feltéve hogy szimetrikus, de nem az, hiszen a motor súlya miatt már nem középre esik a súlypont, tehát az első vagy a hátsó tengelyen ez lényegesen nagyobb lesz. A gyártói előírás a követendő értelemszerűleg (már ha van, de láttam már olyat hogy semmi nyoma sincsen ennek az adatnak), arra próbáltam rávilágítani hogy az ő esete nem vetekszik egy F150-es Ford pickup, vagy egy Ranger tömegével, mivel ezek úgy vannak tervezve hogy a platóra rárakhatsz még egy tonnát, amit szintén el kell bírnia 2,9bar-os keréknyomás mellett, na azokra már erősített oldalfalú gumit ír elő a gyártó, vagy C-set. De Doki16 nem ilyen autóval jár, az 1600kg pedig egy eléggé átlagosnak mondható öntömeg, nem kiugróan nagy a fentebb említett pickup-ok több mint 2tonnás öntömegéhez képest.
Én innen szedtem az adatokat: [link]"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Szerintem itt ez most nem annnyira releváns, mivel Doki16 azt kérdezte, hogy egy 1600kg-os autóra XL-es gumi kell e.
Erre az egyértelmű és kielégítő válasz hogy nézze meg a gépkönyvet, már ha van az autóhoz... Ha nincsen akkor sajna meg van lőve, mivel nem tudjuk mit írt elő a gyártó.Bár mint korábban írtam ez magánvélemény, de az 1600kg nem számít nagyon nehéz autónak például egy pickup-hoz képest. Hogy a fentebb linkelt honlapot idézzem:
"...az erősített kivitelű abroncsokat, melyek terhelési indexe 3-4 értékkel magasabb. Ezek általában nagyobb össztömegű gépkocsikhoz használatosak..."
Mivel nem számosítja mit tenkint nagyobb össztömegű gépkocsinak, így ez a kérdés nyitott marad. Egy egyszerű ökölszabályt állítottam fel (noha önkényesen), azért hogy rávilágítsak a tömeg és súlyindex viszonyára.
Az XL gumi jó dolog, főleg ha eleve az van előírva, és a magyar utak minőségét elnézve egy oldalfalpúposodásra kevésbé érzékeny gumi nem éppen rossz döntés. Főleg ha csak az van a boltban (mint az én esetemben volt annó).@Dluinet: Rendben, értem amit írsz, de akkor mi is van ha nincsen gépkönyv? Telefon a márkaképviseletbe? A B oszlop matricája jó megoldás lehet, de ott gyakran csak a méret szerepel és guminyomás érték. Maradjunk akkor abban hogy a jármű tömege (legyen az ön vagy össztömeg) önmagában még nem indokolja erősített oldalfalú gumiabroncs használatát. Viszont akkor a linkelt honlap szerzője is botorságot állít... Az igazság a gyártói ajánlás lesz, és ez a legbiztosabb válasz, ebben igazad van.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
K Norbi
addikt
-
BLUE TORNADO
senior tag
Sziasztok! Valaki használ Laufenn I Fit téli gumit? Szeretnék kérni saját tapasztalatot száraz-nedves-havas-jeges úton való közlekedésről. Jót és rosszat egyaránt fogadok. Olvastam a 2018-as ADAC tesztet, de kíváncsi vagyok személyes tapasztalatokra is. Köszi szépen!
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
rbalint88
addikt
válasz BLUE TORNADO #37388 üzenetére
Sogor azt vett, egy igazi fos. Elso telen meg so-so, masodik telen mar megy mindenfele vele az auto. (Focus mk2 1.6tdci, 205/55r16)
-
BLUE TORNADO
senior tag
válasz rbalint88 #37389 üzenetére
Köszi. Igazság szerint ezzel vettük a kocsit, de gondolkodunk rajta, hogy jövőre mást kap. Esetleg Hankook Winter Icept RS-t. (Lancer 1.6 Invite Plus)
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
shteer
titán
válasz BLUE TORNADO #37388 üzenetére
Teszt alapján nem az jött le, hogy xar?
..szerintem jónak tűnik
-
sutszi
veterán
válasz BLUE TORNADO #37390 üzenetére
Tesómnak 2. szezonos van ebből a Hankookból. Pár hete elforog vele a kerék. 2000 körül hármasban lejtőn felfelé... Hirtelen elkezdett gondolkodni a szezonközi téli gumi cserén.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
troll81
addikt
válasz BLUE TORNADO #37388 üzenetére
Ha lehet hanyagold..... Inkabb egy jobb közepes gumit keress ezt nem venném meg soha
-
rbalint88
addikt
válasz BLUE TORNADO #37390 üzenetére
Splashre az a Hankookot vettük, nem vagyok tőle elájulva. Viszonylag könnyen megcsúszik így a harmadik telén, pedig alig használt, garázsos autón van. Dunlop Wintersport 5 viszont nagyon bevált. 4. telén is tökéletesen tapad és a kopása is elég mérsékelt.
Brdigestone Blizzak LM005-re is érdemes ránézni, az idei minta, úgyhogy öregedésről nem lehet még nyilatkozni. Cégesre azt kértem és eddig parádé. Szépen kommunikál, csak olyan sebességnél csúszik meg, ami érzetre is sok. -
válasz Aethelstone #37396 üzenetére
Nekem 8" széles felnin van 235-ös gumi. Annál kisebbre nem tenném, ezen is épp jó. Elbírná a 8,5"-t.
Persze ballonosabb, SUV guminál még az is lehet, hogy kisebbet is elbír.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz HussarF #37397 üzenetére
Jaja, főleg hogy pont a SUV-ok kapnak szép széles "papucsokat", holott a legtöbbre egy 205-ös bőven sok lenne ha a nyomóerő (súly) és nyomott felület hányadosát nézzük...
Nekem például a Vitara 215-ös gumival fut 1120kg öntömeg, a régi corolla 1037kg és 185-ös gumin szaladgált. A 235-ös utoljára a W140-es mercimen volt..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Reggie0
félisten
Új hozzászólás Aktív témák
- Androidos fejegységek
- Futás, futópályák
- nVidia tulajok OFF topikja
- DIGI Mobil
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Spórolós topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Politika
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...