-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cyrin
addikt
NÉGY ÉVSZAKOS GUMIK TESZTJE – 2019.
[link] -
Saccco
nagyúr
Egyszer lehetne egy olyan, ahol egy rendes prémium nyári és téli is versenybe száll, hogy lássuk merre hány méter, átvitt és szó szerinti értelemben is.
█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
-
Bazsee71
őstag
Szerintem arra gondol, hogy van-e olyan, akinál átvevőpontra lehet kérni, és nem kell szülőt/nagyszülőt/szomszédot nyaggatni, hogy az adott címen várja a futárt.
baker_: Több oldalt néztem, mert az ár mellett ez is szempont volt, de ezt a lécet még senkinek sem sikerült megugrani.
-
-
-
nagyúr
válasz Saccco #36403 üzenetére
Amit nem lehet megcsinálni, hogy 2008-as prémium télit és nyárit is belerakni a négy évszakos tesztbe.
Amivel látható lenne, hogy azok a gumikat amiket szuper jónak gondoltunk, azokhoz hogy viszonyulnak a mai négy évszakos gumik."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
válasz Saccco #36403 üzenetére
Akár azt is lehetne de én inkább egy jó erős középmezőnyű abroncsot tennék bele (Barum pl.), mert elég kevesen vesznek prémium gumit, illetve akinek minden körülmények között a maximum a fontos az vesz prémium télit és nyárit is és nem nézegeti a 4 évszakosokat, nem ő a célközönség. Szerintem.
-
Saccco
nagyúr
-
nagyúr
Ebben az esetben opció lehet az, hogy megrendeled, és az adott telephelyen veszed át. Ilyen például az AKH.
De egyébként sokat segít a témában, ha elárulod merre járkálsz. Én például a Tárnok melletti Alfa-Radiálnál rendeltem végül felnit és gumit, ami náluk fogja várni a kocsimat. Árban ugyan nem a legolcsóbb opció volt, de az e-mailes érdeklődésemre felhívtak telefonon, és olyan korrektül álltak a témához (nem engedték, hogy kifizessem előre, mondván, hogy ha esetleg nem lesz jó, akkor így tisztább, stb.), azt a mondjuk 10 ezer forintos felárat bőven megéri nekem, hogy nem kell hurcolnom ide-oda a kereket.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
blakey
titán
Érdekes egy teszt. Sebaj, Vredestein ellég jól szerepelt most is. Kiváncsi vagyok milyen a Quatrac 5-hőz képest. Lehet, hogy megint Vredit veszek?
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Hi, nemrég jött fel ez a kínai TPMS kérdés, a kolléga megelégedéssel használja: [link]
Illetve kis plusz infó: renault/nissan vonalon tudok nyilatkozni
Szenzorok darabja autós webshopokban 15 - 20.000 ft körül (márkától függően).Renaultnál, szalonban megrendelve 6.900ft/darab! (ez gyári cikkszám alapján elvileg bárdi/unix - nál is berendelhető ezen az áron)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
nagyúr
Eleve ott kezdődik, hogy a C3 így kevés infó, hiszen azért van pár évjárat és alváltozat.
Most csak felmentem egy oldalra, és megnéztem a C3-asokra kidobott ajánlatokat.Ott a 6,5x15 a legnagyobb a listában.
Felmentem a Dezent konfigurátorába.
Ott bármelyik C3-ast választottam ki (2002-2016 között három széria is volt ugye), legtöbbször a 6x15-ösöket dobta fel, néhánynál opcióként a 6,5x15-öst. A 2010-2016-os C3-asoknál például a TI Dark felninél a 7x15 is opció, de ET15-ös változatban.Ez alapján én nem lennék biztos benne, hogy a belinkelt tulajdonságú felni jó lehet neked. Esetleg márkaszervíz vagy gumi/felniszereléssel foglalkozó cégnél egy e-mailes érdeklődést meg lehet próbálni.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
#76500480
törölt tag
Alacsony volt a guminyomás kb 2.0 bar. Felpumpáltam TPMS alapján 2.5-re a gyári előírás szerint, sík felületen, fűtött helyen. Kint 16-17 fok lehetett, süt a nap és a sztrádán 2.8 as értekek jelentek meg. Vissza kell engedni a nyomást vagy téli hideg időre ez visszaáll? (Régebbi járgányokban nem volt guminyomásérzékelő, nem figyeltem ennyire.)
-
nagyúr
válasz #76500480 #36421 üzenetére
Ha jól értem, akkor "csak" az autópályán és jó időben ment fel 2.8-ra, aztán visszaállt 2.5 körülre?
Én azt olvastam, hogy 10%-nyi nyomásingadozás "normális" hőmérsékletváltozás és vezetési körülmények hatására, pláne, ha még meg is hajtottad az autópályán.
Ez szerintem még belefér kategória.Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
KAMELOT
titán
Találtam téli gumikat. Ezek közül melyik mondható jónak? 245/55 R17
102H KUMHO KW27... 90€
102H CONTINENTAL TS810 RUNFLAT... 95€
102H GOODYEAR ULTRAGRIP PERFORMANCE 2 RUNFLAT... 101€[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
PRDZsolesz
aktív tag
Nos, újra Barum Quartaris 5. Újabb tapasztalat. Tegnap délutáni esőben nagyjából 55-60-as tempónál kidugta a kocsi orrát elém egy szerencsétlen, de még éppen észrevette, hogy nem fér ki. Intenzív fékezés, ahogy megláttam mire készül. Ha úgy döntött volna, hogy mégis kijön, akkor nem tudok megállni, baromi hosszú lett volna a fékút. ABS is egyből elkezdett darálni. Ennél esőben picit többet vártam volna ettől a gumitól. Most 2 nap alatt belement 600km autópálya esőben, nem gyepáltam, 110-120 körül is jól viselkedett, viszont továbbra is tartom, hogy egy zajos gumi.
-
válasz PRDZsolesz #36429 üzenetére
Nekem Nexen N Blue 4 évszakossal volt hasonló tapasztalatom reggel. Esni nem esett de full nedves, csúszós volt az út. Bekanyarodtam egy utcába, gyorsítottam, de van egy belső udvari parkoló ahol épp ki akart állni valaki egy nagyobb Daciaval, láttam szőke nő, így nem gyorsítottam olyan intenzíven, kb. 30-40 között mehettem, be is igazolódott a félelmem, megállt az út szélén, elnézett jobbra, de balra nem nézett és kijött elém.
Nem volt vészes azért a szitu, bőven ráértem a dudát nyomni, abs nincs a kocsiban de satu fékkel elég hamar megállt. Érzésre 2-4m alatt. Régen csúsztam bele hátulról másik kocsiba csúszós körforgalomban, érzésre ez sokkal jobban viselkedett.[ Szerkesztve ]
-
atenza
senior tag
Sziasztok,
most lett aktuális, toyota corolla e12 2006-ra keresek téli gumit.
Ezek a gyári méretek:
195/60R15
195/55R16
205/55R16
215/40R17Szeretnék 205mm széleset, a felnim 15" ×6,5" vagy 7", szóval elég széles és rámenne a 205-ös, viszont nem gyári méret lenne. Ebben az esetben mindenképpen felnit kéne cserélnem 16"-ra? Vagy rá lehet tenni a 205-ös gumit erre is?
Vagy ti melyik méretet vennétek?
Az is érdekes hogy a gyári méretek között ekkora a különbség
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz atenza #36431 üzenetére
Én felnivásárlás után vagyok (autóm még nincs, de téli gumin és felnim már van... ), és a gumis előre közölte, hogy csak gyári méretet hajlandó rendelni, a nem gyári méretet csak úgy, ha enyém a felelősség, mert túl sokszor találkoznak azzal a problémával, hogy "elvben jó" dologra megrendelték a cuccokat, aztán felszerelve kiderült, hogy nem adja ki.
Én ez alapján azt mondanám, hogy igen, kell a 16"-os felni, ha 205-ös gumit szeretnél...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz atenza #36431 üzenetére
6.5-7" széles 15-ös felnire felmegy a 205/55R15 de elég ritka és drága méret, nem erőltetném. Másrészt nem szabályos, nem csak a rendőr büntethet meg a nem gyári méretért, hanem a műszakin is beleköthetnek illetve baleset esetén a biztosító is. Maradnék a gyári 195-ös méretnél.
Télre amúgy is jobb a keskenyebb gumi általánosságban (havon/vizen), totál felesleges 205-öset venned rá.
#nincsbennetarcsi
-
atenza
senior tag
-
Qru
MODERÁTOR
Tboldi Jazz-e elhasalt a műszakin mert 175/65R14 helyett 185/55R15 volt rajta. Persze máshol átment de van ahol belekötnek.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz atenza #36435 üzenetére
atenza: Elég biztos vagyok benne, hogy egy jobb minőségű gumival nem lenne probléma. Már amennyiben ésszerű körülmények között jött elő a probléma, és nem 90-el akartad bevenni a lassú kanyart...
Qru: Köszi, érdekes adalék!
dj79: Na, még egy apró betűs rész, amit nem vettem észre...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
atenza
senior tag
válasz rbalint88 #36438 üzenetére
Az 1.8 TS tulajok most felhúzták a szemöldöküket
Mondjuk az enyém csak 1.6, de nem is a kanyarvadászat miatt kellene, hanem hogy időben meg tudjak állni ha bármi miatt vészfékezni kell.Cifu: direkt a leglassabb hajtűkanyarban (emelkedőn) próbáltam ki kb 30-40-es tempóval, hogy tudjam milyenek az útviszonyok.
-