-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
sumsang
aktív tag
Ez az új peremvédős dizájn
A jobbik eset, ha járdaszegély végez egy parkolásnál a gumival.
Főleg az elsőkeréken életveszélyesek ezek a szálszakadások, mert elég egy kanyarterhelés neki és máris durrdefekt lesz belőle, ami végzetes következményekkel járhat. Forgalmit és jogsit azonnal bevonnám szándékos közúti veszélyeztetés miatt. -
MaTpr0F
senior tag
Üdv!
Ha választani kellene, akkor ti a Kleber Quadraxer 2-t, vagy Nexen N-Blue 4 season-t vennétek? Egy árban van, most akciózzák. -
sumsang
aktív tag
Ebből a diagramból az jön le, hogy a 4 évszakos gumi hatékonyabban teszi a dolgát +2 és +18 fok között, azaz egy ürt tölt be a téli és nyári közötti időszakban Logikusan az következne ebből, hogy a téli és nyári szett mellé kellene egy tavaszi/őszi garnitúra is az egyenletesebb tapadás végett. De ez a gumi váltogatás már kb. F1 szint lenne. Tehát a következtetés, hogy a legideálisabb választás a 4 évszakos, ami jobban lefedi a hazai időjárási viszonyokat és egyben a leggazdaságosabb megoldás mind felni és gumi oldalról is
(#35107) Qru
Hol mérik a hangerőt, kívül, vagy az utastérben?[ Szerkesztve ]
-
MasterMark
titán
válasz sumsang #35108 üzenetére
Igen, már az Égéstérben is megállapították, hogy úgy kéne járni, hogy ott az esőgumi hátul, és ha esik akkor gyorsan cseréled az útszélén. Persze reggel hidegben mész a hidegbe való gumival, de délután átcseréled a melegebbre, stb. Azok is ott vannak a kocsiban.
Teljesen reális.
szerk.: Egyébként akkor már itthonra a téli helyett lehet értelme a 4 évszakosnak, mivel nálunk annyira nagyon hideg nem szokott lenni. Meg annyi hó se esik, meg az utak is tisztábbak.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
sutszi
veterán
válasz MasterMark #35109 üzenetére
Mi az hogy annyira hideg...? 7 fok alatt vagyunk bőven a téli évszak jelentős részében. Sőt 0 körül meg alatt. A hó meg a víz megint egy másik kérdés...
Jó a 4 évszakos az biztos. De van egy határa.
[ Szerkesztve ]
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
nagyúr
válasz sumsang #35108 üzenetére
Volt ilyen is, olyan is, de mindig a leghalkabb volt a Nexen Nblue 4 Season.
ARBÖ tesztnél nem tudni, de ez most nagyon eltér a többi teszttől.
Az is érdekes, hogy a német teszteken szinte mindig a német Continental az első.
Tudom, nagyon jó gumi a Continental.
De furcsa számomra hogy az egész világot szinte minden szegmenseben veri.
Vagy német klímára és útviszonyokra (és tesztekre) a német abroncs a nyerő."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Dluinet #35113 üzenetére
Leginkább részrehajlóak, nézd meg a tesztelési körlményt: +25 fokon tesztelnek max ahol az átmeneti Conti még jó, ha megnéznénk ugyanezt +30 fokon a nyárias CC+/A005 sokkal jobban elhúzna tőle. Meg eleve a pontozásos rendszerrel könnyű csalni, a pontos értékekek (méter, decibel, stb) pontosabb képet ad(na).
#nincsbennetarcsi
-
gg72
veterán
-
stickermajom
addikt
Sziasztok!
Le vagyok maradva gumi témában. 155/70R13-ban mi most a best buy télre? Napi 2x20km vidéken falvak között és telekre járás egy 1,3 kocka Swifttel.
-
Khaosz55
addikt
Sziasztok,
Passaton használok 215/55 R17 -es Nokian WD4-es gumi szettet. 4 Éves a szett de tavaly 2 gumit le kellett cserélnem egy autópályás defekt miatt. Tehát most van 2 db 4 éves és 2 db fél téli szezont futott WD4-es gumim. Ma megnéztem a 4 éves szettet és elég siralmasan néz ki, szét van repedezve, egyes lamellák szinte eltűntek mintha összeolvadtak volna. Éreztem tél végén, hogy a tapadása sem a régi.
Természetesen le akarom cserélni, de nem erre a márkára. A hankook téli gumim sem volt repedezett 6 év után sem.
Az a kérdésem, hogy használhatom úgy, hogy az első tengelyen másmilyen márkájú gumi van ?
Illetve melyik gumit az ajánlott ? Én a Bridgestone Blizzak LM005-öt olvastam elég jónak. -
rbalint88
addikt
válasz stickermajom #35117 üzenetére
én arra vennék nexen 4s-t és akkor le van tudva egész évre... abs és értelmezhető futómű nélkül kb bármi lehet rajta, ezt meg legalább nem kell cserélgetni.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #35117 üzenetére
+1 szavazat a télies 4évszakosra (Nexen, Apollo). Ha ragaszkodsz a télihez, akkor Barum Polaris 5.
#nincsbennetarcsi
-
Laybee
őstag
válasz stickermajom #35117 üzenetére
De van Conti ts860 is..
-
kenguru99
aktív tag
válasz Khaosz55 #35119 üzenetére
Jobb a 4 egyforma gumi. A gumi méretból kiindulva ez nem olcsó autó, szerintem ne spórolj ezen. Mi lenne ha eladnád a 2 jó nokiant és vennél 4 újat. Vagy maradj a márkánál és akkor csak 2 új kell. A gyors öregedés sajnos elég általános probléma manapság . Szóval emiatt nem kell feltétlenül márkát váltanod ha amúgy elégedett voltál velük.
-
LógaGéza
addikt
Akkor véleményed szerint a Michelin se fog +2-3 szezont kibírni a Kleberhez vagy a GY-hez képest.
Akkor rámegyek a UG9+-ra, szerintem az lesz az arany közértpult.A helyzetet nehezíti, hogy több helyen is egy árban van a UG9+ és az UG Performance 2. Mintában látom, hogy az utóbbiban van a gumi két oldalán körben egy-egy vájat, bár nem tudom, hogy ez által jobb lesz-e...
Szóval melyiket inkább?sutszi
Igen, végülis egy "nagyobb" értékű beruházásról van szó, amit évekig fogunk használni jobb esetben, és akár az életünk is múlhat rajta...
Én főleg M0-n járok (dél-keletről észak-keletre), ha a tavalyi év jól rémlik itt elég jól volt takarítva. Mondjuk ha szakadó hóba kell menni, azt sose érik utol..."Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
rbalint88
addikt
Volt tesztben, kozepmezony kb. Nem egy csoda, de leesni nem fogsz vele az utrol. Ar-ertek aranyban verhetetlen, az biztos. Ezt vettem en is, mondjuk meg az allvanyon van osszerakva a felnivel alapbol magasabb kategorias gumikat szoktam venni, de ez nagyon keveset fog futni es szemmel lathatoan joval olcsobb volt egy kleber/nexen guminal, a top kategoriarol meg ne is beszeljunk.
63ezer volt a garnitura szallitassal, az 20k arelony a kleber/nexen vonalhoz kepest, 30k a hankookhoz es 35-50k a top kategoriahoz kepest. -
Qru
MODERÁTOR
-
Laybee
őstag
válasz stickermajom #35129 üzenetére
Hat nekem az van, szeretem az overkillt
-
qfm
senior tag
Lassan eljön az ideje a kerékcserének. A nyári szettet hogyan érdemes elrakni? Megtakarítva, gumiápolóval lefújva? Várhatóan keréktartó állványra kerül, zárt pincébe. Milyen gumiápolót érdemes venni? Van ezek között bármi különbség? A lidl-s ápolón gondolkoztam, de közben elfogyott nálunk mindenhol.
[ Szerkesztve ]
-
Laybee
őstag
válasz stickermajom #35135 üzenetére
En ugy vagyok vele, mi van ha azon a fel méteren múlik valami , ezért szoktam maxolni a gumikat.
-
TFSi
őstag
Az abroncsok élettartama 10 év. Ja persze, ha 5 évig szakszerűen volt tárolva egy állandó hőmérsékletű, fedett helyen és ezt követően 5 évig használja valaki. Különben az a 3-5 év lehet a reális, nyilván az 5-höz közelítve. Esetleg 5-6 év. De 10..?!
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
rbalint88
addikt
válasz K Norbi #35145 üzenetére
Suzuki splashen 2009 v 2010-es sutesu pirelli teli volt, 6mm+ mintaval. 2017-ben sikerult olyan driftet nyomni vele egy korforgoban, hogy kenblock kezet csokolt volna. Aztan parszor meg raprobaltam ures uton nagyobb fekezesre, erosebb kanyarodasra es azonnal ment mindenfele az auto. Egybol kuka es kerult fel az uj hankook. Szerintem a te gumid se lehet jobb allapotu. Meg akkor sem, ha michelin Ez is vegig garazsos es keveset futo auton volt.
[ Szerkesztve ]
-
Saccco
nagyúr
Van már tapasztalat a NEXEN 4S-ről? Úgy értem viszonylag több kilométernyi.
Vennék esetleg 205/55R16-ban Octavia 2-re.
Esetleg vs CC?
█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
-
gg72
veterán
válasz Saccco #35147 üzenetére
Nekem van, 1000 kilométernyi. Előtte CC volt, 4 évig, de a legutolsó tél óta nem voltam elégedett vele, kemény lett, így csúszott... A Nexen eddig semmiben sem rosszabb, természetesen új lévén sokkal jobban tapad, mindemellett halkabb és komfortosabb is. A kocsi fogyasztása sem nőtt, pont ugyanolyan, mint a CC-vel. A tél és a hó még hátravan, de attól nem félek, hogy rosszabb lenne majd, mint a CC, mert az eleve nem volt túl acélos... A tartósság is kérdéses még, de sztem 3 évet biztosan kibír. Mi évi 10ezer körül megyünk. A méret szintén 205/55R16.
-
Doki16
addikt
Tegnap megrendeltük az A005-t a Passat GTE-re. Kíváncsi vagyok milyen lesz. Valami téli GoodYear van rajta, de azt még negyedikben is eltekerte.
Hóban biztos rossz lesz, de majd ha havazik a garázsban fog aludni a kocsi.Más: Bridgestone Blizzak LM005 van most nekem télinek a kocsin 215/70R16 méretben. 2016-os gumi. Van valakinek ezzel tapasztalata? 5mm jelenleg, nem biztos, hogy most cserélnék télre.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Egyre gyorsabban ügyködik saját HBM memóriáján Kína
- Eleglide C1 - a középérték
- További aktív témák...