-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz speedernet #34098 üzenetére
Tapasztald ki, tizedenkent ugralva az eco fele, hogy neked hol jo. Nekem a gyari 2.3/2.2 de 2.4/2.3-on hasznalom mert erezhetoen ugyesebben lehet vele kanyarodni.
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
Amúgy érdekes, mert korábban a 175/65R14-es Hankookokkal jobb volt 1 tizeddel túlfújva, most meg a 185/55R15-ös CC+-okkal egy tizeddel kevesebbel érzem megfelelőnek.
Hűvösebb időben a gyári 2,3-ra lövöm be mindenhova.És nem szoktam más értékre állítani a hátsókat, hátha cipelni kell valamit.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tboldi #34104 üzenetére
Igen a kicsin is 175/65R14 alap kerék van ééés rendes évszaknak megfelelő gumi.
Egyébként ha maximalista vagy: ezt az értéket a gyártó általában pincehőfokra adja meg (tehát olyan kb 16 fokos hőmérsékletre). Ettől eltérő hőfok estén +/-6 fokonként +/-0,1 bar diffivel szokás számolni. Mivel ugye a gázok tárfogata nő ha a hőmérsékletük nő, ezért melegben alacsonyabb nyomásértékre kell állítani mint hideg esetén. Pl ha a gyár 2,2 bar-t ír (ez +16 fokra vonatkozik) akkor +22 foknál 2,1 bar kell bele +10 foknál meg 2,3 bar.
#nincsbennetarcsi
-
Viktoár
addikt
Sziasztok
2006-os suzuki swifthez vettünk egy acélfelni garnitúrát télre az alábbi paraméterekkel:
Osztás , lyukkör: 4x100mm
Átmérő: R14"
Szélesség: 5.5"
Eltolás: ET50mm
Agyátmérő: 54mmA gyári felni szélessége 5" tehát amit vettünk az fél collal szélesebb. Mivel új gumikat is kell venni javasolt -e a gyári 165/70 helyett szélesebbet venni?
Üdv:Viktor
-
TFSi
őstag
válasz Viktoár #34109 üzenetére
Én azért rápróbálnék a 175-ösre. Stabilabb kanyarvétel, rövidebb fekút. Ezt találtam, ha egy jó négyévszakost keresel.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Viktoár #34109 üzenetére
Generálisan télre jobb a keskenyebb mert havon és csúszós úton jobb a keskenyebb gumi. Kisebb a vízkiszorítása, így nehezebben fut fel a vízre (aquaplaning), míg csúszós felületen a keskenyebb abroncsok az autó adott tömegét kisebb felületen támasztják fel, így nagyobb tapadással bírnak csúszós, téli körülmények között, illetve a keskenyebb gumival jóval könnyebb haladni nagyobb hóban is. Márpedig jellemzően ezekkel a felületekkel találkozol sokszor télen és itt számít igazán a tapadás. Plusz gondolom nem a száraz aszfaltos kanyarvadászat a célfelhasználási terület amúgy sem.
Márkából ebben az ársávban 2 bátran ajánlható van a Barum Polaris 5 és a Hankook W452.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Viktoár
addikt
Sziasztok
Meghánytam vetettem a dolgot és végül a barum polaris 5 -re esett a választás. Közöltem az asszonnyal, de most kitalálta hogy járjam körbe a négyévszakos témát is, mivel hogy:
- Jövőre kell venni nyári gumi szettet is
- Éves szinten talán az 5000 km-t sem tesszük bele az autóba,Manapság mennyire kiforrott technológia a négyévszakos gumi? Ha a téli, nyári szettet veszem alapul akkor olcsóbb megoldás egy négyévszakos garnitúra de vajon megbízható-e egész évben? Nyilván kompromisszumot kell kötni egy "all in one" gumi estén, de érdekel hogy esetleg a prémium minőség felveszi -e a harcot egy középkategóriás szezonális abronccsal?
Elsősorban tapasztalat érdekelne nem a fizetett tesztek, hirdetések.
Üdv:Viktor
-
DJ. Ru$y
félisten
válasz Viktoár #34113 üzenetére
Én nem vagyok benne a dologban, szóval egy gyenge amatőr hozzászólása lesz abból amit mindig hall.
Nekem azt mondta mindenki akivel ilyenről beszéltem, gumis, autószerelő stb, hogy ami jó nyáron az nem jó télen, ami jó télen az nem jó nyáron, ergo a négyévszakos gumi maximum közepes lehet mind a kettőben.
Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
-
sutszi
veterán
válasz Viktoár #34113 üzenetére
Attól is függ milyen környezetben járkálsz többnyire. Ha városon belül, vagy olyan helyen ahol le van takarítva télen az út, akkor valószínűleg nem lesz gond. Ha a telekre kell kimenni, vagy lejtős vidéken közlekedni télen ahol lehet nagy hó, vagy jegesedés ott már zaccos a 4 évszakos, szerintem.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
Viktoár
addikt
Köszönöm mindenkinek a segítő jellegű hozzászólást. Elsősorban városon belül használjuk, vidékre csak nyáron illetve télen az ünnepek alatt egyszer-egyszer megyünk.
Városban használjuk de itt esztergomban sok helyen nincs takarítva az út ha leesik a hó. Inkább csak a főbb útvonalak takarításával foglalkoznak. Tudjátok, ők már novemberben felkészültek a télre de az első hó mindig váratlanul éri őket.
Még a végén az asszonynak lesz igaza......ez hogy....... ?
Szóval ez a Continental AllSeasonContact vállalható darab?
Üdv:Viktor
-
tboldi
nagyúr
válasz Viktoár #34113 üzenetére
Michelin CrossClimate+-t használok, alapvetően ez inkább nyárias keverék, de teljesen meg vagyok elégedve a téli teljesítményével is, habár friss havon nem próbáltam még (sajnos kórházban voltam, amikor lehetett volna). Nyáriként nézve viszont meg merem kockáztatni, hogy jobban tapad, mint az előző Hankook Kinergy Eco.
-
válasz Viktoár #34117 üzenetére
Még a végén az asszonynak lesz igaza -> A tiéd legalább foglalkozik vele. Feleségemet nem érdekli semmi ami kocsi. Legyen négy kereke, ülései és kész. Persze nincs jogsija (még, de majd meglepem egyszer, h beíratom tanfolyamra), ergo nem is vezet. Pedig már korábban felajánlottam neki, h megtanítom vezetni de nem mutatott semmilyen érdeklődést.
Ez van, de ezért még nem cserélem le.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Viktoár
addikt
Tehát ezekből melyik lenne a bestbuy?
Continental AllSeasonContact 16.800Ft / Db
MICHELIN CROSSCLIMATE XL 18.050Ft/Db
De néztem még ezt is hátha...:
NOKIAN WEATHERPROOF 15.600Ft / Db
A continental a legszimpatikusabb de ti jobban értetek hozzá.
[ Szerkesztve ]
Üdv:Viktor
-
TFSi
őstag
válasz DJ. Ru$y #34115 üzenetére
Attól függ, hogy télies mintázatú vagy nyárias jellegű az adott négyévszakos, de a három hegycsúcsos hópehely szimbólum valamennyi megbízható márkán rajta van. A téliesek vannak amúgy túlsúlyban. Valamennyi félinformált szakinak a két garnitúra eladásának nyeresége van a szeme előtt. Én már bő 10 éve is elvoltam négyévszakos gumikkal, és véleményem szerint sokkal többen járnak két garnitúrával, mint az indokolt lenne. Legfőképpen a noname vagy ahhoz közeli preferenciájú autósokra gondolok.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
Viktoár
addikt
Ja még valami, jelenleg Kingstar SW 40 van itthon de mivel már 5 éves így azt már nem rakatnánk fel.
Kíváncsiságból kérdezem, hol áll ez az említett 4 évszakosokhoz képest?Üdv:Viktor
-
Kornel
veterán
válasz Viktoár #34124 üzenetére
Az nem gumi, hanem egy ipari hulladék.
Bármelyik középkategóriás négyévszakos megeszi reggelire.Én évi 20.000+ km-re négyévszakost használok, és következőre is az fog felkerülni, így 3 évente kell a gumival foglalkozom.
Egy hét alatt most belemegy 3000+ km, igazából rosszat ezután sem tudok mondani a Kleber-ekrol, pedig volt minden az úton, kivéve hó.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Viktoár #34122 üzenetére
Nokian-t ne, a másik kettő jó.
mod:
Amúgy ezek az ajánlható 4évszakosok:
Apollo Alnac 4G
Barum Quartaris
Vredestein Quatrac
Nexen N-Blue4 S
Kleber Quadraxer 2
BFGoodrich G-GripBridgestone A005 (inkább nyárias)
GoodYear Vector4 Gen2 (inkább télies)
Michelin CC+ (inkább nyárias)
Continental AllSeasonContact (kiegyensúlyozott)Alsó 4 a prémium a többi kvázi középmezőny.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz Viktoár #34122 üzenetére
+1 a Michelinnek elfogultságból.
Amúgy egyetértek Qruval, Nokian felejtős, a másik kettővel nem nyúlsz mellé, csak mérlegelni kell, hogy hol, milyen körülmények között használnád. A Conti kb. középen van a tél-nyári skálán, a Michelin meg inkább közelebb áll a nyárihoz.
Én azért mozdultam a nyárias CC+ irányába, mert itt Mosonmagyaróváron rendesen szokták takarítani az utakat télen, általában csak vizesek szoktak lenni, ráadásul az igazi télies napokból egyre kevesebb van, és az évi átlaghőmérséklet is egyre magasabb. Na, meg itt a Kisalföldön nem sok havas-jeges hegy van, amit meg kellene mászni.
A másik abroncs, ami tetszene, az a Bridgestone A005. Ez elvileg még nyáriasabb, viszont a kopásállóságával kapcsolatban vannak kételyeim. A Michelin biztosan tartósabb.
[ Szerkesztve ]
-
DJ. Ru$y
félisten
-
kenguru99
aktív tag
válasz DJ. Ru$y #34128 üzenetére
Amikor 35-40 fok van, nem lesz olyan jó mint egy nyári. Amikor sok hó, jég van (bár ez egyre ritkább) nem lesz olyan jó mint egy téli. Ezt tudomásul kell venni. Viszont a méretből kiindulva, egy kevés kilométert futó átlagos, közlekedő autóra kell. Arra hibátlan választás. Nem beszélve a tavaszról, őszről. Amikor hajnalban fagyhat, de napközben akár 15-20 fok is lehet. Olyankor meg egyértelműen a négyévszakos a legjobb.
Az én tapasztalom szerint a gumisok többsége teljesen fogalmatlan a modern négyévszakosokkal kapcsolatban. És többnyire le akarnak beszélni róla. De ne hagyd magad.[ Szerkesztve ]
-
hacki87
senior tag
válasz DJ. Ru$y #34128 üzenetére
Én sem a gumis ismerőstől veszem a gumit, de ugyanezt elmondta, hogy az nem jó semmire se. A feleségem elmagyarázta neki(amúgy az ő ismerőse), hogy amikor állt a hó az utcánkba akkor is tudod rajta normálisan közlekedni csúszkálás nélkül. Pedig neki akkor még friss jogsija volt. Nekem az öreg télivel több gondom volt télen mint neki. Lassan két éves lesz neki az Apollo.
-
veterán
válasz kenguru99 #34129 üzenetére
Idén kipróbálom a nyáron nyári, télen 4 évszakos kombót.
Bő hónapja vettem az autót, a Nexen 4S volt rajta 2 napig, azzal eléggé maszatolt a 30+ fokokban. Utólag gondolok arra is, hogy lehet, a nem megfelelő guminyomás is közrejátszott a kellemetlen érzésben, ill. az autó is teljesen más a korábbihoz képest.Meredek mellékutcában lakom, csak másnap takarítják el a havat; az autó összkerekes, így a felmenetel miatt kevésbé aggódok; a letaposott havon leereszkedés lesz a para.
A Nexen inkább téliesnek mondható, ugye? (friss gumi, januárban vette az előző tulaj)[ Szerkesztve ]
-
blakey
titán
válasz Kornel #34125 üzenetére
Én évi 20.000+ km-re négyévszakost használok, és következőre is az fog felkerülni, így 3 évente kell a gumival foglalkozom. - ugyan kevesebbet megyek és 4 évente tervezem a cserét de ua., szintén maradok a 4 évszakosnál de még nem tudom, hogy melyik lesz, még van 2 évem, eddig nagyon okés a Quatrac 5.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
veterán
válasz gabor9991 #34135 üzenetére
Nem tesztelgetni, csak lemenni szeretnék. Tájékozódom, hogy mire készüljek.
Elsőkerekessel és télivel lefelé OK, felfelé nem OK; ez most összkerékhajtású + télen 4S lenne. B verzió: felfelé kimegyek az Istenhegyi útra, azt tisztítják azonnal. C verzió: BKV; nagy hóban múlt télen is azt válaszoltottam, mivel nem ment fel az FWD autó. -
Viktoár
addikt
Köszi szépen mindenkinek a segítséget, végül is az asszonnyal közösen a Continental AllSeasonContact mellett döntöttünk.
Ez már remélem végleges.
Üdv:Viktor
-
harry
veterán
Hali,
A jobb hátsó gumim ma reggelre leeresztett : \ Conti EcoContact 3, 185/65 r14 86T, Focus 1, DOT 0814. Egyelőre nem tudtam jobban megnézni. Tegnap ~3 órán át mentünk vele javarészt országút / autópályán, nem vettem észre semmit.
Jól gondolom, hogy legalább párban, a két hátsót le kéne cserélni? Igaz 5,5 éves gumik, de kb 37k km lehet bennük (éves futás 7.5k km, innen számoltam), ezért az elsőket nem igazán látnám értelmét piszkálni. Így jó lehet?
Ugyanilyet keressek, vagy lehet pl. EcoContact6 (úgy látom árban ugyanannyi, sőt a Conti oldalán 3-as már nincs is), vagy akár bármi más? Nyilván ugyanúgy 185/65 r14 méretben.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz athomi #34144 üzenetére
Azért 2-3 évet még bírniuk kell, így kicsit pazarlónak érezném mind a négy cseréjét. Keveset használt kocsi, garázsban áll javarészt. De nyilván nem árt megnézetni.
Lehet felhívok egy gumist, aztán megnézzük, csak bosszant, hogy nem tudtam jobban megnézni a gumit, így nem tudom milyen lehet a sérülés. Lehet a legjobb egy javítás lenne, aztán pár év múlva mindet cserélni.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
rbalint88
addikt
Ugyanilyen ecocontact volt a gyari szereles a splashen, a meret is hasonlo (165/70r14). 6-7 evesen fossa voltak repedve, pedig garazsban allt vegig az auto es telen is ott voltak tarolva a kerekek. El kell fogadni, hogy a mai abroncsok 5-6 evre vannak tervezve, utana eloregszenek. Ekkora futasra megerne inkabb negyevszakosban gondolkodnod.
-
harry
veterán
Hát ez elég szomorú : \ Ez a kocsi nem az enyém, így dönteni nem tudok, de megemlítem, mindenesetre köszi az infókat.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
nagyúr
Kérdés:
Gumi méret: 195/55 R16
Nexen Nblue 4 Season (XL) (WH17) 19250 Ft/db
vagy
Continental AllSeasonContact XL 30200 Ft/dbAutó: Prius 2
Szempontok:
-Csendes legyen
-Évi 9-12ezer km futás.
-Évente 6× jégbordás vagy havas alatta jég, 200 méter hosszú emelkedőn felmenni, nekifutásra nincs lehetőség, és van hogy forgalom miatt meg kell állni, majd újra indulni.
Ezt a Sepmperit MASTER-GRIP2 téli gumi 175/70 R13-as méretben ezt az első 2 évében tudta teljesíteni.Nexen Nblue 4 Season két évre tervezném, a Contin-t 3 évre.
Melyikkel tudom ezt teljesíteni a kitűzött élettartam alatt, vagy melyikkel járok jobban.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen