-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
hentes555
senior tag
Sziasztok!
Apósomnak 2003-as Suzuki swiftre kellene gumit venni (155/70 R13 méretben) mert most vettük észre, hogy a jobb első kerék el van állítódva, ugyanis majdnem tükörre koptatta a kicsit több, mint egy éve vett nyári gumi belső egyharmadát. Most ennek helyére kellene valami az első tengelyre, a kérdés, hogy mit lenne érdemes venni rá? 2 db nyárit nyárit vagy 2 db 4 évszakost?
Használati körülmények: évi kb. 10-12k km futás, ami úgy tevődik össze, hogy napi 2x oda-vissza meg kell vele tenni egy 7 km-es utat két település közt, ebből kb. 3 km 90-es főút, többi városon belül.
Elgondolkodtam, hogy vajon érdemes lenne-e venni rá 4 évszakos gumit, mert mostanában hó nem nagyon esik télen, ha esik is inkább latyakos az út, semmint áll rajta a hó és ahogy olvastam pár 4 évszakos még jobb is vízen, mint a téli.Plusz az idő is annyira változékony így ősztől, hogy egyik héten 25 fok, másik héten már fagyogat, köd, dér, eső, minden van.
Egyébként a téli szett sem egy nagy durranás, valami 4 év körüli Matador vagy Debica.
Szóval szerintetek megérné 4 évszakost venni előre és azt fent hagyni állandóra, hátul pedig cserélgetni évszaknak megfelelően vagy vegyünk simán nyárit és legyen egy-egy külön szett?"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
Csabroncka
addikt
válasz hentes555 #34701 üzenetére
A négyészakos Gumi annak tökéletes választás, aki meg tudja tenni, hogy ha leesik a hó /vagy várható, hogy lesz nagyobb havazás akkor otthon hagyja az autót. Ha minden nap (pl munkába járás miatt) be kell ülni az autóba, pláne városon kívül is menni kell, én kilométertől függetlenül vennék télit!
"in medias res"
-
hentes555
senior tag
Köszönöm a válaszokat, akkor ezt a 4 évszakos dolgot hagyagoljuk szerintem és veszünk egy pár nyárit.
Abból esetleg tudtok jót ilyen méretben? Max. 11-13k Ft-ig. Én néztem például ezt a Falken SN 832-t, ez jó lehet vagy van ilyen árban jobb is?"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
tboldi
nagyúr
válasz Csabroncka #34706 üzenetére
Valahogy én nem érzem ennyire tragikusnak a hóban való közlekedést a Michelin CrossClimate+-szal.
-
hentes555
senior tag
válasz molnarpeter #34708 üzenetére
Hátul egy pár 3-4 év körüli Matador, pontos típust csak péntektől fogok tudni mondani, fejből nem tudom sajnos. Elől pedig egy pár valamivel több, mint egy éves Rotalla Setula E-PACE, ezt koptatta el a futómű jobb elől.
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
TFSi
őstag
válasz Csabroncka #34706 üzenetére
Igen, ez az általános vélemény, csakhogy egy Goodyear/Barum/Vredestein/Continental/Nexen négyévszakos abronccsal kb. ugyanannyira jutunk előre havas-jégbordás útviszonyok között, mint egy átlagos téli gumival. Nem hiába van rajtuk a három hegycsúcsos hópehely szimbólum.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
OPiiPO
addikt
Nem hiszem hogy egy egész éves felhasználásra szánt gumi havas-jégbordás útviszonyok közt ugyanolyan jó lenne mint egy speciálisan téli gumi.
A három hegycsúcsos hópehely érv mondjuk olyan mint a Lola-T az autóskártyában"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
Csabroncka
addikt
válasz tboldi #34709 üzenetére
Lehet, bár én még mindig fenntartással kezelem a mindenre, mindenhol jó típusokat. Nekem azt mondtátok, hogy nyáron azért jobb mert jobb a nyárihoz képest a vízelvezetése, most meg van, hogy még a téli guminál is jobb a négy évszakos .
Én az a típus vagyok aki nem nagyon szeret kockáztatni, főleg nem a családom életét, mivel elég sokat pályázok inkább maradok a cserénél és a Conti abroncsainál, még akkor is ha csak évi 10-12 ezer megy a kocsiba.
"in medias res"
-
tboldi
nagyúr
válasz Csabroncka #34714 üzenetére
Én nem mondom, hogy jobb télen, mint a téli, csak azt, hogy nem olyan szar, mint gondolod.
De a 4 évszakosok közt is van különbség, van, ami közelebb áll egy télihez, az én CC+-om meg inkább egy nyárihoz hasonlatos.
Nálam olyan 6-7k km megy bele évente, 90%-a városban, éppen ezért nem akarok szarakodni a szezononkénti cserével, tárolgatással.
Amúgy is csak egy 83 lovas Honda Jazz-ről van szó, ahhoz bőven elég a 4 season. Mondjuk amióta EBC Yellowstuff betétek vannak bent, kezdem érezni a CC+ tapadási határát.[ Szerkesztve ]
-
Csabroncka
addikt
válasz tboldi #34715 üzenetére
Persze, hogy nem olyan szar! Iszonyú sokat fejlődött a gumiipar adalékozása. Ha csak városban járkálnák a kocsival akkor azt mondom oké, száraz téli hidegben talán még különbséget sem talál az ember. A 4 évszakossal télen nem autópályáznék és főutaznék, főleg nem havas , latyakos időben....
"in medias res"
-
tboldi
nagyúr
válasz Csabroncka #34716 üzenetére
Pályáztam már így hóban, latyakban, és még élek.
Igazából nem volt semmi különös, nem éreztem, hogy ne lenne biztonságos.
-
TFSi
őstag
válasz OPiiPO #34713 üzenetére
De, lehet, az előttem szólók már jól összefoglalták ezt. A tesztekben alkalmazott referencia téli gumikkal szemben sok négyévszakos megközelíti, sőt eléri az adott, általában prémium téligumi havas tulajdonságait. Akit megnyugtat és szükségét érzi, használjon két garnitúrát. A négyévszakos gumikról ítélkező, közhelyszerű véleményeket igyekszem árnyalni.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
SPeti1984
senior tag
Az amerikai tesztjelölések (Temperature, Traction...) nem kellene, hogy mindegyik gumi oldalán rajta legyenek? A Brdigestone oldalán láttam, de sem az Uniroyal sem a Fuldan nincsenek.
-
OPiiPO
addikt
"A tesztekben alkalmazott referencia téli gumikkal szemben sok négyévszakos megközelíti, sőt eléri az adott, általában prémium téligumi havas tulajdonságait." - ezzel teljes mértékben egyetértek. Asszony 90%-ban városban használt közlekedőedényén ezért is van 4évszakos, én kb. 60%-ban pálya (vagy főút, néha hegyes viszonylatban) használatomra jobb még a külön téli-nyári szett úgy érzem.
[ Szerkesztve ]
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
LógaGéza
addikt
Üdv!
Alfa Romeo 159 1.9JTDm-re keresnék téligumit. A kezelési szerint 205/55R16 és 215/55R16 is mehet rá - a mostani az utóbbi, de mivel azok még azok a gumik, amivel kiadták 2007-ben, én nem raknám fel még egy télre (nemrég vettem, nem mentem vele télin).
90%-ban autópálya (M0) a használat, napi szinten munkába járáshoz kellene, mindig is a prémiumabb márkákat preferáltam, de nem vagyok a saját pénztárcám ellensége.
Milyen típusokat nézegessek?Köszönöm
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
oszy
veterán
Én ezt a Nexen téli gumit néztem most ki. Nem ismerem a gyártót, de pár autónak gyári beszállítója ha jól olvastam. Auto-shop link.
Szinte ÚJ Xiaomi légmosó E L A D Ó!
-
LógaGéza
addikt
válasz rbalint88 #34727 üzenetére
Hát, csak a melóba járás olyan 15e évente, és akkor még sehol nem voltam (bele se gondoltam még, hogy ez ennyi )
Valszeg az LM005 lesz, de még alszok egyet rá a TS860 ellenében, bár a UltraGrip9+ is tetszik, köszönöm a tippeket
[ Szerkesztve ]
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
ribarszki
őstag
Sziasztok!
Addot egy új Kia Sorento, ami TMPS /guminyomás jeladó rendszerrel van szerelve/ Ha szeretnék téli gumiszettet és hozzá felnit venni, akkor vennem kell 4db jeladót is mellé? Vagy ez hogy működik? Más hogy csinálja?
A végén jobban kijövök ha a felnin cseréltetem a téli nyári gumit.. (Bár az felénk 2x15k egy évben..)
-
Qru
MODERÁTOR
-
válasz LógaGéza #34724 üzenetére
205/55R16-ot felejtsd el, szar a manual, nem is értem hogy kerülhetett bele. Az alapméret a 225/50R17, az alá ne menj, ha nem akarod mindenhol a hasán csúsztatni. 215/55R16 az véleményes, nagy duzzogva elmegy. Ez nem az a kocsi, ami a csóró (na jó, legyünk polkorrektek: népszerű) méretekkel jó lesz.
Gondolom nem ültetett és nem Ti, különben 225/55R17 legyen minimum. -
LógaGéza
addikt
válasz HussarF #34732 üzenetére
Nem Ti, és gyári magas.
Azért mertem ezt a méretet, mert egy találkozón végigmentem az összes 159 mellett megnézni, hogy milyen méretű gumik vannak rajtuk, ugyanis féltem attól, hogy nevetségesen hülyén fog kinézni rajta. Találtam pár 16ost 205/55R16-al, és nem tüntek vészesnek. Mondjuk a nyári az 235/40ZR19, amellett biztos "érdekesen" fog kinézni
A 16os felni már megvan, azt nem nagyon szeretném lecserélni, csak ha biztos annyira rossz..."Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
ribarszki
őstag
Most nagyon erősen elgondolkodtam. Télen alig járok a családi autóval, van szolgálati autó. Hóban nem vesszük elő, vagy nagyon ritkán. Ha most gumi+jeladó+felni szettet veszek, az 350.000Ft.
Vagy veszek csak télit és cseréltetem a felnin. De azt a felni is sínyli, és 5év alatt 100k munkadíj.
Vagy eladom az új, gyári, 1000km-t futott nyári Nexen Nfear RU1 gumikat 70ért. Megveszem a tesztgyőztes Vredestein vagy Michelin 4season 4db gumit 200-ért, és nincs több cserélgetés... 130ezer kontra 350ezer... Basszus..
Amúgy a 4évszakos gumikat milyen gyakran centíroztatjátok?
És melyik ajánoottabb 4évszakosban? A Vredestein, vagy a Michelin? 235/65 r17 Suv.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz ribarszki #34738 üzenetére
Évekig cserélgettem de az acélfelni nem olyan kényes ugye. Nekem CC van az bevált (igaz nem SUV van).
Ha téliesebb kell akkor Goodyear 4seasons Gen2 SUV (ez peremvédős is).
Ha nyáriasabb kell akkor Michelin CrossClimate SUV.
A kettő között meg a Continental AllSeasonContact van mint középút.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
7Sony7
addikt
Sziasztok. Kissé padkázott alufelni van a kocsin, télire is ez marad fent. Mivel lehetne kicsit megvédeni a felnit a téli sós korroziótól?
Ha megtisztítom, és lefújnám valami lakkal, az segítene?-
-
erik365
aktív tag
Sziasztok!
Mi a tapasztalat az Apollo négyévszakos futásteljesítményével kapcsolatban? (175/65 r14)
Nekem most 19.000km környéke van bennük 4.5mm körüli minta mélységgel.
Igazából a kérdése az lenne ez még télre oké? Vagy dobjak fel 4 újat?1.4 T-jet M32
Új hozzászólás Aktív témák
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen