-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
aktív tag
Sziasztok!
Segítségeteket szeretnem szeretném kérni téli gumi vásárlás előtt állok. Mielőtt írnák páran, hogy már fent kéne lennie, ez igaz, de még szerelőnél van a kocsi... Szóval addig úgy döntöttem kinézem és megveszem az új téli gumikat.
1. BMW e90 320i (150LE) -hez keresek jó minőségű téli gumikat. Sokan a Dunlop, Bridgestone gumikat ajánlják a BMW-ékhez. Teszteken azt láttam, hogy a Continental az egyik - ha nem a - legjobb. Viszont azt hallottam BMW-és kollégáktól hogy nekik nem annyira vált be a Continental, úgyhogy maradna az első jelöltem a Dunlop. Ha Ti mást nem javasoltok.
2. Erre az alufelnire keresek gumikat: BMW style 194. Méretei:
- Első gumi: 225/45R17, méret: 17x8J ET34
- Hátsó gumi: 255/40R17, méret: 17x8.5J ET373. Ezen az oldalon néztem ki, hogy milyen gumi méretek javasoltak télre 17" felnire.
Ha jól értelmezem, itt azt írja, hogy 17" mérethez - téli gumiból - elég egy fajta gumi méretet vásárolnom. Ez a javasolt méret: 225/45R17. Logikusnak tűnik mert Dunlop -ból pl. nincs 255/40ZR17. Igazából a váltóméret kalkulátorral megnéztem nincs eltérés, ha a hátsó kerekekre is ezt a méretet pakolom. Bőven az 1-2% eltérés határán belül van.Kérdés: Jó lesz Dunlopból a 225/45R17 méretű gumi mind a 4 kerékre? Vagy a hátsó kerekekre vegyek más gyártótól 255/40R17 méretű gumikat? Dunlop -ból melyik típust válasszam, ha inkább a biztonság a fontos?!
Visca el Barcelona!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz CsigaGyilkos #36804 üzenetére
Ne haragudj, de én eleve nem szeretem ha különböző az első-hátsó abroncs, mind méretre mind mintázatra.
A téli szettből szerintem nem szerencsés eltérő mintát feltenni, nekem rossz tapasztalataim vannak róla, meglepően tud tőle viselkedni a kocsi havon és jégen.Igen tudom hogy lehet törvényileg 1,8mm profilmélységű nyárigumival is autózni, nem tudom próbáltad e már esőben, a Tokiói hajszás menőgyerekeknek biztosan tetszett volna, nekem annyira nem jött be, az első gumisnál a kukába dobattam. (nagyon sokat fizettem a soron kívüli cseréért, de a családom biztonsága részemről nem pénz kérdése, a többire ott a mastercard). Törvényileg/jogszabályilag mindkét megoldásod belefér, de én nem tenném ha első a biztonság...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz CsigaGyilkos #36804 üzenetére
Nagyon jó a Continental, ha nem bízol benne akkor Bridgestone LM005 is jó választás.
Ez az idei teszt pont ebben a méretben készült: [link]
#nincsbennetarcsi
-
aktív tag
válasz 2ozzmexy #36805 üzenetére
Értem. Akkor jó az egyfajta gumi méret téliből? Csak furcsa, hogy a hátsó kerékre nyáriból kell a másik fajta méret gumiból, télinél meg nem. Erre "kerestem/keresem" úgymond a magyarázatot.
Nem célom használt nyári gumit feltenni télre, - de még nyárra sem - ilyet én nem írtam!
(#36806) Qru: Még sajnos nincsen ilyen irányú tapasztalatom, hogy bizalomról tudjak beszélni egyik, másik gyártóról, ezért is kérdezlek Titeket. Tapasztalat híján most mindenképp a Ti tapasztalataitokra/információitokra fogok támaszkodni. Köszönöm a tesztet, megnéztem! Continental természetes megint a TOP helyezéseken végzett, de a Bridgestone sem tűnik rossznak!
Másik kérdés: ezzel az egyfajta mérettel nem lesz gond ami a biztonságos vezetést illeti?[ Szerkesztve ]
Visca el Barcelona!
-
kenguru99
aktív tag
válasz pető bá' #36800 üzenetére
Én ma cseréltem le a 2016-os vredestein sportrac 5-ös gumikat télire. Ugyanígy néznek ki, szintén utcán álló autón. Nem kell aggódni ez ilyen. 2017-es gyártású michelin cc+-ok. 25.000 km után, már repedezik a gumi a profilblokkok tövében. Garázsos autó...
Márkától függetlenül gyorsan öregednek a mai gumik. -
2ozzmexy
aktív tag
válasz CsigaGyilkos #36807 üzenetére
Félre értettél szerintem, arra próbáltam utalni hogy a jogszabályok sok olyan dolgot megengednek, ami már túl van a biztonságos határon. Noha feltehetsz különböző méretű/mintázatú abroncsokat, de a biztonsági szakemberek szerint nem ajánlott, mivel az eltérő mintázat miatt a jármű első és hátsó tengelye másképpen tapad adott körülmények között, bár ez függ a súlyelosztástól és sok egyéb tényezőtől.
Drasztikus példát mondok, tuti nem csinálna ilyet senki (és nem is ajánlom):
Első tengelyen lévő gumik havas úton B minősítést értek el a teszteken, de a hátsó tengelyen lévőknél csak E ugyanez a minősítés, magyarázzam mi fog történni? (BMW-d van, gondolom sejted egy tempósabb kanyarban hogyan fog reagálni...)A jogszabályok úgy vannak kitalálva hogy univerzálisak legyenek, nem tesz különbséget traktor, kombájn, SUV és 320i között, pedig laikusoknak is szembetűnő a különbség
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
kenguru99
aktív tag
válasz CsigaGyilkos #36807 üzenetére
A bmw van ahol megengedi a szélesebb gumit hátul. De ennek csak erős autónál van értelme. Egy kétezres szívó benzines autónál erre semmi szükség nincs. Se télen, se nyáron. Teljesen jó elöl-hátul a 225/45R17. Elterjedt méret, széles választékkal.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz CsigaGyilkos #36807 üzenetére
Ha gyárilag eltérő mérettel jött, akkor úgy van hangolva a futómű, az esp meg minden kapcsolódó dolog. Így kapott típusengedélyt, teljesen legális és szabályos az eltérő kerékméret ilyen esetben. Az erősebb hátsókerekes autókon ez amúgyis bevett szokás a prémiumszegmensben (pl BMW, Lexus, Merci).
Mindemellett télre általában jobb a keskenyebb gumi, szóval mehet egységesen a 225/45R17 hátra is.
#nincsbennetarcsi
-
aktív tag
válasz 2ozzmexy #36809 üzenetére
Oh értelek! Azért kérdeztem rá a különböző gumiabroncsokra, mert valamelyik külföldi oldalon olvastam, hogy valaki úgy használta/javasolta a gumi garnitúrát, hogy hátsó kerékre más fajtát tett föl, de akkor rossz infónak bizonyult.
(#36810) kenguru99: Nagyon köszönöm! Erre voltam még igazán kíváncsi! Tehát engedélyezett, de nem kötelező különböző méretet használni elől, hátul! Értem!
(#36812) Qru: Szintén hálás köszönet! Ilyen jellegű magyarázatot kerestem idáig!
Másik felmerülő kérdés: Érdemes megerősített, defekttűrő gumit választani? A defekttűrőssel csak attól félek, hogy nagyon rázni fogja az autót minden kis kátyútól. Viszont nincs pótkeréknek hely kialakítva az e90 -be. Szóval lehet érdemes a defekttűrőt választanom
[ Szerkesztve ]
Visca el Barcelona!
-
őstag
válasz kenguru99 #36808 üzenetére
olvasgattam azóta, annyira nem kritikus a netes cikkek szerint sem.. csak eléggé meglepődtem, mert amúgy nem érzem hogy problémás lenne..
(#36811) Motion_Blur
Amúgy gondoltam rá, de nem tudom hogyha felpuhul, akkor nem okoz-e nagyobb bajt..[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
Qru
MODERÁTOR
válasz CsigaGyilkos #36813 üzenetére
Ha van defektjavító készlet (hab) akkor esetleg lehet nem defekttűrő abroncs vagy elmented pár mobilgumis számát a telódba. Kényelmesebb lesz a nem defekttűrővel a rugózás de nyilván rizikósabb, mert ha defekt van akkor ott ragadtál ahol vagy.
Havernak E92 van, télre neki is nem defekttűrő van nyárra meg defekttűrő.
#nincsbennetarcsi
-
kenguru99
aktív tag
válasz CsigaGyilkos #36813 üzenetére
" Érdemes megerősített, defekttűrő gumit választani?"
Ezt neked kell mérlegelni. A defekttűrő jóval drágább, sokkal jobban fog rázni. Plusz nem igazán bírja a szerelést. Tehát akkor válaszd ha van külön téli felnid.
-
aktív tag
Van nekem a hátsó csomagtartómban ilyen defektjavító hab készletem. Igen a mobilgumis jó ötlet már én is gondoltam rá! Esetleg, ha van ajánlásotok, akkor jöhet ide vagy privátban is! Inkább a simát választanám és ahogy olvastam az XL jelölésű guminak sincs létjogosultsága az én autómnál!
(#36816) kenguru99: Ez most jelenleg nekem a téli felnim, de ettől függetlenül nem szeretném, ha rázna az autó a kátyúk miatt, szóval simát választom. Az XL -nek sincs funkciója az én autómnál úgy olvastam.
Megszületett a választásom! Bridgestone Blizzak LM-005 Ez jónak tűnik. Egyedül annyi, hogy XL-es, de XL nélkülit nem találtam ilyen profillal mint az LM-005. Viszont ártani nem fog ártani úgy nézem.
Qru, kenguru99, 2ozzmexy: Hálás köszönet a segítségeitekért! Most már nyugodtan megyek megvenni a kiválasztott téli gumikat!
Visca el Barcelona!
-
Motion_Blur
félisten
válasz kaszaking #36817 üzenetére
Nagybátyám Cordobáján 18 éves gyári gumik vannak fent, 25e km-t futott az autó. Esőt, havat nem látott és garázsos autó. Nulla repedés, kívülről a gumi teljesen újszerű. Azt is megkockáztatom hogy jobban tapad mint egy mostani 4-5 éves gumi.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Motion_Blur #36819 üzenetére
Eladó? Az évi átlag 1380km-es futás, az a kocsi még bejáratós
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Motion_Blur #36821 üzenetére
Gondolom olajcsere is csak 3szor volt benne összesen... Nem baj, annak legalább az óráját nem kell tekerni Egyszer eladja egy neppernek, nem fogja elhinni hogy csak 25ezer van benne.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Motion_Blur #36823 üzenetére
Na azt biztosan nem, főleg mióta bioetanol van benne... de jó hogy mondod, nekem is le kellene engedni a régiből, mert baj ha lesz ha megint be kell indítani...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Zuri
tag
Na ma, (hogy errefelé a borsod volános tömegközlekedés megdöglött) muszáj voltam bejönni a kocsival délutánra. Viszont kipróbálhattam a Nexen 4Seasont, délelőtt ki kellett állnom vele, akkor kezdett esni a hó, érzésre mintha kicsit csúszna a friss havon, mikor már elindultam az út valamennyire le volt takarítva (20km vidéki-balkáni út) viszont latyak volt rajta rendesen. Viszont egész szépen vette a kanyarokat, jó volt a tapadása is, szóval így elsőre (tavasszal vettem) egész jó ár érték arányban a másik kocsihoz viszonyítva is amin Nokian WR D4 van(na meg ABS is). Remélem estére amikor haza kell menni nem fagy oda a latyak annyira nem szeretek ilyent tesztelgetni, főleg nem a tavalyi vadbaleset óta.... Összegezve tavasszal, nyáron, és főleg így ősszel-télen igen meg vagyok elégedve a 4 évszakosommal, télen ha tehetem keveset megyek majd vele, de így elsőre semmi gond.
[ Szerkesztve ]
-
Olvasom itt a hsz.-at, mennyi hó esett, hogy már itt mindenki megnyugodott, hogy jó a 4 évszakos télre 2cm?
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
AMD Power
titán
Mire elindultam az autoval addigra foleg vizes nagyon keves helyen mar csak latyak volt. De en annyira kivancsi voltam mit tud a gumi hoban.... elmentem egy Auchan parkoloba. Es ott adtam nekik. Persze esszel, es nagyon odafigyelve. Semmit nem ereztem abbol,hogy a kocsin egy 4 evszakos gumi van!
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
dethroner
veterán
TPMS szelepet ki lehet szedni sérülés nélkül a felniből és átrakni egy másikba?
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
válasz ArthurShelby #36830 üzenetére
Nincs itt semmi látnivaló, kérem oszoljanak!
Ez csak egy kíváncsi busz ami megnézi a fa tövében milyen gomba van még.
Vagy megjelöli mint egy jó kutyus, csak épp rossz lábát/kerekét emelte fel.Hogy ON is legyek: Conti TS860 köszöni nagyon jó a latyakon. Majd hóra leszek kíváncsi, jégre annyira nem.
Nincs hóláncom.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Kornel
veterán
válasz ArthurShelby #36830 üzenetére
47 km/h
-
AMD Power
titán
Ebben a tesztben annyira nem volt "jó" a Nexen...
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz kisza25 #36836 üzenetére
Jó reggelt! Nem tudom hol mennyi hó volt, de Újpalotán ha csak két centi esett volna, akkor nem késtem volna másfél órát tegnap reggel...
A másfél óra az volt mire 4 autót letakarítottam meg kilapátoltam a hóból. Viccet félre téve, olyan erős 5-10centi közötti hóréteget takarítottam le a kocsikról, meg ellapátoltam a környékét hogyha menni kell akkor ne hordjuk bele. (persze a bunkó szomszéd is az enyém mellé fogja lesöpörni, de már ellapátolni nem fogja... )
Mellesleg láttam ma reggel az arcokat akik nem takarították le a kocsit... hát éjjel frankón ráfagyott.
A Sebring Snow XL vizsgázott benne, nem volt olyan félelmetes azért, bár a sok 3betűs is tuti segített... na nem 40-el mentem be a körforgalomba, de nem akart kitörni a háta, nem úszott fel az eleje stb.Idei tél eredményei részemről (eddig):
Új Vitara Sebring Snow XL (2019) 215-ös gumi 1120kg a kocsi, rosszabbra készültem... 3-4*
G Astra Dunlop Winter Response 2 (2019) 4*
Corolla E11 Barum Polaris 3 (2014) 3-4*
Auris Mk1 Kormoran All Season (2012-13) 2-3*[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
válasz dethroner #36829 üzenetére
Srácok erre mit tudtok mondani? Fontos lenne, mert az ali- ms rendelésem nem akar megérkezni hazai forgalmazásban meg kihagynám a drága szelepet. Arra gondoltam hogy most kiszedném a nyáriból és átrakom a télibe és amíg tart a tél addig ráérek szerezni másikat amit majd berakok a nyáriba.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
tboldi
nagyúr
válasz kisza25 #36836 üzenetére
Köszi!
BP-ről nem tudok nyilatkozni, de nálunk csak vizesek voltak az utak, a CC+-okkal nem tapasztaltam semmi különöset, pedig voltak intenzív gyorsítások és fékezések, meg körforgalom is. Folyamatosan tapadtak (leszámítva pár elkaparást nagy gázzal való elinduláskor), még az ABS sem kattogott egyszer sem.
Ma reggelre meg száraz lett minden, még a füves területeken is eltűnt a hó 98%-a.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #36839 üzenetére
Ki lehet, bár típusa válogatja. A contisat 10-ből 6-szor beletörik a gumisok már akkor, amikor még csak a gumit szedik le a felniről... Fröccsöntött műanyag a nyaka, egy rosszul elkapott kátyú is beletöri vagy ha túlhúzzák az anyát (vannak gumisok akik inkább erősek mint okosak, tisztelet az igen ritka kivételnek). Én a helyedben nem vacakolnék, megrendelném a gyárit (mégha drágább is), mert ezeknek a gyenge pontja az elem. Ha lemerül 2-3 év után 5-6 helyett,akkor már vissza is jött a szerelés költségével a gyárihoz képesti árkülönbözet. (magánvélemény, a döntés a tiéd )
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #36845 üzenetére
Ezt adom, a Vitara a másik 3 szívóbenzineshez képest eléggé harapós... már 1500-tól tolja magát, szinte alig érek a gázhoz és tolom le az előttem lévőt az útról.
"olyan akarat van benne, áh... múltkor voltunk nyíregyen' végig nyomni kelletett a féket mert ment magától...nyóc' perc alatt bárhonnan a bosnyákon vagyok mint a mentő" (Hadházi László) Bocsánatot kérek a többiektől, de nem tudtam kihagyni.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #36848 üzenetére
A gyári suzukinak fém a nyaka, az utángyártott "univerzális" (made in china) ali-experss-es Continak (nem Conti az csak vmi koppincs) műanyag... Tudod, amit úgy kell programozni hogy milyen kocsira fog felkerülni.
Ha megnézed, a két képet és egymás mellé rakod, feltűnik a különbség.
Tudom drága a gyári, de van rá gari amit bármelyik márkaszervízben érvényesíthetsz és van tartalék ha eltörik a fiúk átszerelésnél. A sarki gumisnál valszeg rendelni kell ha eltör egyet..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A