-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kenguru99
aktív tag
Usa piacos négyévszakos. Ott gyakorlatilag a kutya közönséges nyári gumira is ráírják, hogy all season. Miközben semmit sem ér télies útviszonyok között. Ugyan nem tudom csak feltételezem, de szerintem 3PMSF minősítése sincs.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz kenguru99 #36151 üzenetére
Jó akkor nem olyan rossz. Volt USA piacos 4évszakossal dolgom (Bridgestone Potenza RE92) az teljesen vállalható volt.
mod:
Igen ez nyárias 4évszakos, az Amcsi terminológia így jelöli:
AllSeason -> nyárias 4S
AllWeather -> télies 4S[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
AMD Power
titán
En mondjuk eleg kimeletes vagyok a gumikhoz. A nyari papucsokat ujonnan vettem 2015-ben. Most amikor csere volt, megneztem oket. Alig latszik rajtuk a 4 nyar. Amikor el fogom adni oket tavasszal, jol fog jarni vele valaki.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
-
sutszi
veterán
Ma délután felkerültek a téli gumik. Aztán sikerült kicsit menni is vele. A nyárihoz képest kicsit mélyebb morgósabb hangja van. De egyáltalán nem hangos. Csak más. Pályatempónál sem lesz hangos. Eddig kb ennyit tudok elmondani kb 40 km után. A napokban dobok fel képet, ha lesz értékelhető darab.
Ha már lesz tapasztalat hidegebb időben meg esetleg hóban, majd arról is írok pár sort...Egyébként nagyon jól sikerült a felni felújítás. Szép matt fekete szín jól megy hozzá. És a még a kerék anyák is cserélve lettek. Öröm volt ránézni.
#Michelin #Alpin 6 #205/55 #R16
[ Szerkesztve ]
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
LógaGéza
addikt
Jövhét hétfőre kaptam időpontot futómű-állításra, viszont addig mennem kéne egy ~500km-es utat. A nyáriak belső oldala eléggé le volt nyalva, nem akarom az új télieket is tönkretenni.
Mennyire tenne be neki ez az út?"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
bul07
nagyúr
Sehogy nem találom hogy HYUNDAI I30 CW (2011) milyen felni lenne jó 15" méretben (185/65/R15)
Hátha van itt valaki aki keresett már ilyen autóra, és tudtok segíteni
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
grizlisandor
addikt
Nyári gumi (Hankook VP3) kapott egy kis Koch Chemie Green Star 1:20 és megsikáltam az oldalfalát, kapott egy alapos samponos mosást és öblítést. Pár kavicsot a lamellák közül gyors kiszedem, utána az oldal kap egy Koch-Chemie - PSS Plast Star Silikonfrei ápolást és mehet téli álomra.
Szerk.:
(#36162) bul07: Szokásos Wheel size(katt)[ Szerkesztve ]
-
troll81
addikt
Sziasztok 18 colos felnihez milyen gumitarolo allvanyt lehet venni, ill ajanlott e valami?
-
MPeter87
őstag
Megvettem vegul a Kleber gumikat, mert a tobbit, amit kineztem csak kp eloleggel rendeltek volna meg, amit pestrol nem tudtam/akartam intezni. Kivancsi vagyok milyen lesz.
Szerintetek mennyire kellene fujnom oket?
A gumisok 2.8-2.9-re fujtak. Az auton levo matrica alapjan elvileg elol 2.2, hatul 2.7 kellene. Elol 2.5-re, hatul 2.7-re engedtem oket. A 2.2-t kicsit keveslem, amit a gyar irt elo, bar lehet beneztem vmit. Ranezek majd meg a matricara is. -
MPeter87
őstag
válasz Motion_Blur #36167 üzenetére
E46 330ci
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MPeter87 #36166 üzenetére
Akkor ez vmi cuccolós autó lehet ha ekkora a difi az első és a hátsó között. Ha nem pakolod meg felesleges hátra olyan sokat fújni. De nézd meg a matrica mit ír az adott gumimérethez.
mod:
Nem az a tipik cuccolós akkor. 2.7 bar nem sok, nekünk a Passat gyári értéke 2.8 bar. Ami fura, hogy nagy a difi az eslő/hátsó között. Eltérő a kerékméret is?
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
atenza
senior tag
Sziasztok,
toyota corolla e12 2006-ra vennék új téli gumit, a gyári adat szerint 195/60 r15 vagy 195/55 r15 kell rá.
Conti ts860-at néztem ki, viszont ezek a fenti méretek nem a legnépeszerűbbek és drágábbak is az átlagnál.
A 195/65 r15 mennyire lenne gáz rajta, elvileg egy picit magasabb így az oldalfal, és nagyobb az átmérő, de van valami hátránya? -
kenguru99
aktív tag
válasz atenza #36173 üzenetére
"195/60 r15 vagy 195/55 r15 kell rá."
195/55R15195/55R16 a helyes"A 195/65 r15 mennyire lenne gáz rajta, elvileg egy picit magasabb így az
oldalfal, és nagyobb az átmérő, de van valami hátránya?"Valószínűleg semmi. De legyél tisztában azzal, hogy a gyárilag engedélyezett méretektől eltérni nem ajánlatos és szabálytalan.
-
Motion_Blur
félisten
Szerintem ez a 2.7-2.8 bar a megengedett maximális nyomás.
Nálam úgy van megadva hogy a javasolt maximális nyomás 2.3 és 2.8 bar első-hátsó tengely, a minimális pedig 2-2 bar.
Mivel 95%-ban ketten ülünk benne elöl, így én 2.3 bar-t nyomok mind a négy kerékbe.
Céges Peugeot Expertbe kell 2.9 bar, meg a Renult Trafficba, amik bőven tonna fölötti terhelhetőségűek..
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
gabor9991
őstag
válasz atenza #36173 üzenetére
195/55 helyett 195/65-ös gumit felszerelve 39mm-rel lesz nagyobb a kerék átmérője.
Szerintem csúnya is lenne, meg lehet nem is véletlen volt gyárilag alacsonyabb oldalfalú gumival szerelve.
A kérdés elején amúgy leírtad, hogy 195/55 vagy 195/60 kell rá.Azt kell venni ami kell rá. -
Gaben92
őstag
válasz Motion_Blur #36176 üzenetére
Plakett alapján egyértelmű. Első tengelyen 2.2-2.7 hátsón 2.7-3.2 attól függően mennyire van terhelve. Mondjuk a használati tartományt is érdemes figyelembe venni.
Az enyémen pl nincs megkülönböztetve a terhelés (csak 5 fő + csomagra van megadva) 2.4 van javasolva 160km/h-ig, tartósan 160 felett pedig 2.2 mindenhol. Mivel vagy egyedül vagyok vele, vagy max ketten és max 120 játszik 2.2-n mindenhol nekem.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Qru
MODERÁTOR
Igazából mindig a külső hőfokhoz kell(ene) igazítani a guminyomást, mert a gázok térfogata változik a hőmérsékeletükkel (ezért szoktak tiszta nitrogént használni a versenysportban, mert annak a térfogata/sűrűsége viszonylag állandó, szemben a körlevegőével).
Egyébként ha maximalista vagy: a guminyomás értéket a gyártó általában pincehőfokra adja meg (tehát olyan kb 16 fokos hőmérsékletre). Ettől eltérő hőfok estén +/-6 fokonként +/-0,1 bar diffivel szokás számolni. Mivel ugye a gázok tárfogata nő ha a hőmérsékletük nő, ezért melegben alacsonyabb nyomásértékre kell állítani, mint hideg esetén. Pl ha a gyár 2,2 bar-t ír (ez +16 fokra vonatkozik) akkor +22 foknál 2,1 bar kell bele, míg +10 foknál meg már 2,3 bar.
Motion_Blur: A tempó is számít, nem csak a tömeg. Nagyobb sebességnél a gumi deflexiója miatt nagyobb nyomás kell. Céhes Fordo Mondeo-kon pl 160+ km/h-ra már más értéket ad meg a gyártó mint az az alatti használat esetére.
Ha jól emlékszem Kormin is 2,5 bar a normál nyomás, a nagytempós vagy teljes terheléses pedig 2.8 bar.mod:
Gaben92: Én kicsit túlfújom, V mintás gumi hajlamos fűrészfogasan kopni (tboldi pl ebbe bele is szaladt), ezt lehet kompenzálni ha egy kicsit túlfújod.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
rbalint88
addikt
válasz atenza #36173 üzenetére
Nekem avensisen volt gyari meret a 195/60r15, nyarinak 205/55r16 volt rajta. Latvanyosan nagyobb volt a kerek az ivben, de problemat nem okozott. Ki kell probalni, hogy a corollan elfer-e. Volkswagen golf4 es rokonai szinten 5x100, kerj kolcson egy garniturat probara. szerintem egyebkent jobb a gyari meretnel maradni. Nekem is csak azert volt a 16”, mert megmaradt masik autorol a kvazi uj garnitura.
-
veterán
válasz Gaben92 #36179 üzenetére
Megvan, hol olvastam a szögesgumik bejáratásáról [kép] ; Volvo kezelési útmutatóban.
BTW a Volvomba körben 2,8 bar kell alapból; full terhelésen, 160 felett pedig 3,2 bar körben. Szeretem én is túlfújni a gumikat, főleg a téliket, de ezt hová fújjam még?! 2,85 megy bele, aztán szeva'.
-
Kornel
veterán
Valamelyik reggel, -1 fokban már 2 bar alá ment a jobb hátsóm, tiszta sárgába borult a műszerfal, aztán melegítettem kicsit a gumikat, és visszament felé.
Télen mindig rá kell fújni 1-2 tized bart, tavasszal meg ugyanennyit kiengedni.
Egyébként én a lehető legkisebb engedélyezett nyomáson használom a nagyobb komfort miatt. -
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #36188 üzenetére
Akkor az kamu awd. Csak egy sima elektronikusan vezérelt kapcsolható 4wd magyarul.
Kornel: Nagyon lágy a rugózásom, próbáltam XL gumival meg nagyobb guminyomással játszani de sajnos így is puha.
#nincsbennetarcsi
-
$R64
tag
Sziasztok.
205/60 r16os gumikra van szuksege a toyotamnak a telre :-) sok cikket atnyalaztam - sajna az lett a vege h az ember nagyom behuzza magat - dntes keptelem lesz barum p.5 nexen wg debica gumik voltak talonba. 80k korul. Erdekes hogy nemelyik gumi egyik evben jol teljesit ugyanannal a magazinnal - kovetkezo evben meg szetfikazzak (erre jo pl a toyo de a debica is). Goodyearbe es contiba is gondolkotam bar boven az elkepzelesi keret hatar fele mennek. Lenne vacsi uj 2319 dot hankook 320 evo2 75kba? Ez bestbuy lenne ?kinek van ilyen gumi -esetleg velemeny? Thx -
láttam én már négykerekesen keresztben is hóláncot, igaz nem tudott vele elindulni sem, de legalább jót röhögtünk
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
veterán
Ugye ez csak hátsókerekes is tud lenni 125 km/h-ig; ha benyomom az AWD gombot, akkor egyből indul a dízel, ami meg elől hajt. Ilyenkor a kerék kiporgésétől függetlenül gyorsításnál és kanyarban hajt elől-hátul. Egyenletes tempónál meg csak az eleje dolgozik AWD-ben.
A bemásolt részlet azonban általános V60 leírás, azt mondja, idézem:
"Hóláncok csak az első kerekeken használhatók (ez az összkerékhajtású autókra is vonatkozik)." A többi AWD változatban van kardántengely.De nincs az a helyzet, hogy én valaha is hóláncot tegyek bármilyen autóra. Nem tudom a felszerelés mikéntjét, nem cseszem össze vele a felnit, nem megyek olyan helyre ahol szükség van rá.
Télen beteszem azért a csomagtartóba, hogy örüljön neki az (osztrák) zsernyák, méretben sem passzol az autóra.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz MasterMark #36196 üzenetére
Tegyük hozzá, qrvára nagy általános szükség van az összkerékhajtásra Magyarországon. Nekem évente ~2 alkalommal 200 méteren van rá igényem, meredek utcában lakom, és ha leesik a hó, csak másnapra takarítják le. De eddig is megoldottam.
Sőt tavaly inkább BKV-val mentem dolgozni pár napot, hogy ne baszcsizzam össze a sóval a vasat. -
veterán
válasz MasterMark #36198 üzenetére
Biztos jó. Hány százalék a hajtási veszteség?
Gülüszemű WRX érdekel LPG-vel, kék színben. De tényleg.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal