-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Had ne vezessem már le a tehetetlenségi nyomaték meg a forgástengelyre ható erők összefüggéseit, tanulta mindenki általános iskolában (Persze, ha figyeltetek volna. Ehelyett posztolgatjátok fészbukkra, hogy ma sem volt szükségem a pitagorasz tételre, de az élet alap fizikát igénylő dolgai meg megfogják a társaságot )
A dísztárcsa tömegközéppontja a forgástengelynél van. Ezért nincs különösebb jelentősége.
A TPMS szenzor viszont a tengelytől akkora távolságban, ahova kb. a centrírsúlyt is teszik. Nos, ha átlagban 5-50 g centrírsúly megy egy kerékre, akkor ha te valahova csak úgy random odateszel ezen a felületen egy 30-50 grammos súlyt, akkor vajon kell centrírozni?
Erősen ajánlott.[ Szerkesztve ]
-
sutszi
veterán
2017-es Hankook Winter i*cept RS2 (remélem jó írtam a nevét) (made in hungary) gumija van tesómnak. Ma panaszkodott, hogy indulásnál elforog kerék... Tegnap 2-ben is elforgott egy piros lámpás indulásnál. Nem laikus felhasználóról van szó. Megnéztük a gumikat, de nem értjük az okát. Kicsit kemény, de nem repedezett, és nincs elkopva sem... Első tengelyen van, és ez is a hajtott tengely. A motor 150LE, de nem is gyors megindulásról van szó, sima csúsztatott indulásánál is.
Ma próbálgattuk, de adott szakaszon nem jött ki. Városban menet közben, viszont megint elforgott párszor...
Létezik, hogy ez a gumi ennyit tudott?Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
-
-
Doki16
addikt
Csak egy felnim van. Nem érné meg két szett nekem. Alig megyek télen nagy távokat.
A Barum árai már nem sokkal maradnak el a Nexentől. [link]
Lehet az lesz, hogy veszek megint egy CC-t és a Contikat eladom ha tudom. Úgy már egész jó áron leszA Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
rbalint88
addikt
-
Doki16
addikt
Nem hallottam sok jót erről a Ecocontactról, de ti is megerősítettek benne, hogy rossz. Menet közbeni véleményt meg nem tudok mondani, mert ez még a GTE-n 50-nél is villogtatja a kipörgésgátlót.
Kis érdekesség. Tényleg annyira jól tudják kezelni a villanyos kocsik a kipörgést, hogy egyszerűen semmit nem érezni. Csak annyit látok, hogy villog a jel, de semmi hasonló rángatózás nincs mint egy hagyományos kocsinál. Tegnap is tök normálisan kanyarodok ki egy utcából és látom, hogy jelez a kipörgésgátló. Mondjuk ebből már sejtettem, hogy nem túl acélos lesz ez a Conti Bár az azonnal fellépő 330 Nm is közrejátszhatEgész tűrhető az Allseason ára: [link]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
2ozzmexy
aktív tag
@sutszi: mert Hankook... Nincsen bajom a márkával csak de... nem is olyan kicsi (van közös történelmünk a Dunaújvárosban épült gyárral). Használják koreában nyugodtan, de itt ne akarják eladni hogy "ebben lesz a vitamin". Conti,Kléber,GoodYear, Dunlop, Michelin, Hankook mind ugyanaz az árkategória. Ha tehetném felszántanám a gyárat és behinteném sóval.
@Qru: Ha olyan rossz, miért látni annyi autón és miért van ott a top5-ben az összes teszten?
@Reggie0: A kötegelő azért kell hogyha belemegyek egy kátyúba (itthon nem ritka, kikerülsz 4et az ötödikbe meg belemész, mert "a mai autókkal a holnapi sebességgel a tegnapi utakon") vagy egy "átbújás sárgán" kanyar után lerepül és fizethetek valakinek, velem már sajnos megtörtént, csak akkor nekem fizettek egy új jobbelső indexet...
@HussarF:
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz 2ozzmexy #37217 üzenetére
Az EcoContact a top5-ben? Mutass már olyan tesztet pls...
Azért van annyi autón mert alacsony a gördülési ellenállása, így a kedvezőbb fogyasztási adatot írhatnak be a katalógusba (ugyanolyan gumival kell árulni a kocsit mint amivel a fogyasztási tesztetn futtatják).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
2ozzmexy
aktív tag
2012: [link]
2014: [link]
Mondjuk egyik sem friss, az igaz és a Premiumcontact vagy a SportContact messze jobb, de azért annyira nem is ördögtől való.
Gondolom nem a fejükből pattantak ki az eredmények.
Személy szerint ha választani lehet a Hankook Kinergy Eco meg az EcoContact között, inkább az utóbbira voksolok. De ugye kinek mi.
EcoContactból a családban eddig 2 garnitúra fogyott el, az igaz hogy mindkettő 3 év alatt irányíthatatlanná vált, mert a minta lekopott, pedig nem megyünk évi 80ezret. Most a Vitarához azt kaptam a gyári alufelnin, remélem kibír 5 évet..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz 2ozzmexy #37220 üzenetére
A legfrissebb is 5 éves teszt... Sajos egy Eco gumi soha nem lesz igazán jól tapadó. Egy hirtelen nagy nyomtékot leadó turbós/villany autóra nem való ha nem csak közlekedőedéynek használnád. Persze a gyártót nem érdekli a tapdás, csak az hogy minél alacsonyabb fogyasztást / magasabb hatótávot írhasson a katalógusba.
Hankook Kinergy Eco jó, főleg vizen meglepően jó. Nekem az van a Jazz-en de egy ilyen kicsi teljesítményű autóra bőven elég.
#nincsbennetarcsi
-
2ozzmexy
aktív tag
Az 1,4 BoosterJet Vitara 140LE és 220Nm 1500-4000rpm-ig, persze fejből mondom úgyhogy a tévedés és elírás jogát fenntartom.
Az 1,4 VVT-i Auris Mk1 (97LE) volt gyárilag azzal szerelve, aztán olyat kapott a G Astra 1,4 Twinport (92LE) is, egyiknek sem panaszkodott a tulaja, csupán arra hogy 3 év után alig volt rajta minta és kukázni kellett. Utána az Auris kapott valami 4évszakos Kormoran-t, az Astra meg Dunlopot télre, nyárra meg Michelin-t, de azt nem tudom melyiket. Így mindenki boldog és nyugodt... engem meg békén hagynak a gumishoz járással pár évig.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Az Aurisra ezért került 4évszakos Kormoran a szüleimnek. 60+ évesen nem várom el tőlük hogy belváros közepén felcipeljék a pincéből a krokodilt meg téli/nyári szettet, aztán lecserél majd vissza a pinyóba minden. A kormoran kiválasztásának két komoly oka volt, olcsó volt és raktáron volt. Ők már nem raliznak, autópályán sem nagyon mennek, inkább városban közlekedőedény stílusban letakarított utakon, szóval nekik bőven jó.
A másik 2 kocsihoz 9-9 felni van két-két garnitúra gumival, az otthon cserélgetős, mert sosem ér rá senki amikor kellene...
A Vitarához csak 8 felni van, egy garnitúra Sebring Snow acélfelnin, a nyári EcoContact5 meg a gyári 17es alun, még kell hozzá egy pótkerék, de ideiglenesen bedobtam a csomiba az egyik nyárit, mivel a defektjavítót én nem tartom semmire, határozottan betiltanám.BP-en gumishoz időpontot találni októbertől... hát Tom Cruise elbújhat melletted ha sikerül, plusz mindig akkor kell halaszthatatlanul menni amikor a kutya sem ér rá, többször megjártam, nem vacakolok vele.
5-6 évente elviszem az aktuális "pácienst" csomiban a másik szettel, igaz akkor otthagyok vagy 30at, de a bejáratott figurák már előre köszönnek, időpont sem kell. 2009 óta járok hozzájuk mind a 3 autóval (idén vittem először a Vitarát hozzájuk), ha meglátnak már szabadítanak is fel egy emelőt, mert tudják hogy pénzzel megyek."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Én most gondoltam veszek egy sima lemezfelnit meg rádobatok egy [Nexxen]-t pótkeréknek. Nagyon dícsérik itt a többiek és akkor nem kell azzal sem foglalkozni hogy milyen gumi van a pótkeréken. Max ráragasztok egy "pót" feliratot és akkor a rendőr sem fog genyózni a minta miatt.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Ezt mondjuk jó tudni, bár eddig a nyáriból vettem 5-t és az került a pótkerék felnire. Kapott egy "P" betűt a felni jól látható helyre és kész.
Mondjuk ha vonatkozna a szabály a pótkerékre is, akkor a mankókerekes autók nagy bajban lennének..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
molnarpeter
nagyúr
válasz 2ozzmexy #37231 üzenetére
A pótkerékre praktikusan téli, vagy 4S gumit tennék. Ha figyelembe vesszük, hogy mennyit fut, akkor a leselejtezett téli gumikból egyet dobnék rá és kész, vagy gumisnál kérnék egyet a kupacról. Arra a 0 közeli futásra tök mindegy szvsz. Pótkerék - szükségkerék, méret is mindegy, csak az átmérő stimmeljen
-
Doki16
addikt
válasz focvis #37229 üzenetére
Én meg a száguldozás Azt se tudom az most milyen ami rajta van. Tegnap próbáltam ki a német pályán, hogy mit megy. Nem volt szívem 190-nél tovább nyomni. Végre letudom nyomni az Outlandereket
Mindenképpen 4S gumit akarok rá, nekem az a legcélravezetőbb. Már csak azt kell eldöntenem, hogy melyiket tegyem rá. Lassan megint mínuszok lesznek és oda tuti kevés lesz már a Conti. CC-t használtam éveken keresztül, azzal nagyon megvoltam elégedve.
Hozd a foglalót és már viheted is majd egy év múlva kb. Amúgy neked azokra a hosszabb távokra amit mész tényleg a V60 D6 a legjobb választás. A GTE csak élményt adna. Fülig ér a szám amikor benyomom a gombot.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz tboldi #37235 üzenetére
Még 2017-ben vette ma CC-t. Hátha azóta van jobb, mással tapasztalat azért kérdezgetek. Mindig vevő vagyok az új ötletekre Bár gyanítom nem nagyon lehet melléfogni a CC, A005 vagy AllSeason gumik között. Ezek közül egyedül a Nexen lóg ki- Árban is lényegesen olcsóbb.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
-
Doki16
addikt
válasz kisza25 #37238 üzenetére
Jó hogy kérded, szerintem már ideje lenne gondolkoznom rajta
Vagy Leaf 2 vagy Toyota Corolla vagy MK1,5 E-golf. De legjobban egy Kia Niro EV-t akarok. Viszont bízok benne, hogy lesz elérhető árban már Kona EV is. Bár kétlem, mert nagyon keveset gyártanak és adnak el belőle.Amúgy tudom, hogy vicc volt a kérdésed, de vagyok annyira hülye, hogy simán megválaszoltam
(#37239) rbalint88: Ugye hogy ugye Nagyon király ülés van benne. És a magyar piacon szerintem egyedülálló gyári távirányítós állófűtéses és gyári elrejtős vonóhorgos Kb. egyedül a led fényszórót nem kérte bele a Holland tulaj. Biztos megetette az értékesítő a kamu bixenon kanyarkövetős dumával.
Ha fixen vevőm leszel rá, akkor eladás előtt veszek rá neked Conti 4S gumikatA Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Nowi
tag
Hello!
205/60 R16-ban mit érdemes most venni 4 évszakosban? Eddig Nexen 4 évszakos volt fent de cserés és nem tudom vegyek e ugyanolyat vagy valami mást inkább?? (mondjuk Conti)
Köszi
-
Qru
MODERÁTOR
Árban mennyit szánnál rá? Inkább télies vagy inkább nyárias 4évszakosra lenne szükséged?
A Conti amúgy jó választás, mert elég kinegyesúlyozott a nyári és téli teljesítménye. Ha nyáriasabb kell akkor Michelin CC+ ha téliesebb akkor Goodyear Vector 4seasons Gen.2 pl.
Mondjuk a Nexe nem annyival olcsóbb mint amennyivel kevesebbet tud én maradnák annál a guminál ha bevált. A CC+ mellet szól, hogy lassan kopik, ha sokat mész érdemes megfontonod viszont az ugye télen gyengécske mert alapvetően nyárias gumi.#nincsbennetarcsi
-
2ozzmexy
aktív tag
Nem csak ez az egy méret, de számomra nem egyértelmű még milyen "verso"... Corolla (mk1/2)? Yaris? Avensis?
215/55R16 is jó rá, csak elől nem tudom elfer e és sajna ez sem gyakori méret... Szerintem rendelj valahol és egy pár hét múlva ott lesz. Sürgős nagyon?"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
- Motoros topic
- World of Tanks - MMO
- Automata kávégépek
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- DIGI Mobil
- Okos Otthon / Smart Home
- Külpolitika
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Egyre gyorsabban ügyködik saját HBM memóriáján Kína
- További aktív témák...